Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Дівоча світлиця «Родина та родинні цінності»

Про матеріал
Матеріал допомагає розкрити роль сім'ї в житті кожної людини; формувати поняття «щаслива родина»; виробити почуття відповідальності за свою сім'ю; допомогти осмислити необхідність збереження сімейних цінностей і дбайливого ставлення до них, усвідомлення цінності сімейних відносин.
Перегляд файлу

Дівоча світлиця «Родина та родинні цінності»

 

Заячук О.В., практичний психолог КПЛ,

Манухіна Н.А., практичний психолог КСШІ №4

Мета: розкрити роль сім'ї в житті кожної людини; формувати поняття «щаслива родина»; виробити почуття відповідальності за свою сім'ю; допомогти осмислити необхідність збереження сімейних цінностей і дбайливого ставлення до них, усвідомлення цінності сімейних відносин.

Завдання:

  • розкрити значення понять «сім'я»;
  • створити комфортну ситуацію для творчого самовираження учнів.

Учасники: дівчата 8-9 класів.

Обладнання: мультимедійне обладнання, клубок ниток, папір.

Час проведення:  45 хвилин

Хід проведення

«Щасливий  той,  хто  щасливий  у  себе вдома»

 Л.Толстой

Вступне слово (1 хвилина)

Вітаємо! Дуже приємно Вас бачити. У кожної людини є безумовні цінності, тобто те, що при будь-яких обставинах вона буде зберігати, захищати, відстоювати.

У різні часи у різних народів ці цінності можуть бути різними, але є одна цінність, яка значима для будь-якого народу в будь-який час. Це сім'я. Вчені вважають, що сім'я виникла приблизно три тисячі років тому, а людина стала справжньою людиною, коли сформувалася сім'я. Саме в сім'ї людина отримує любов і турботу, перші уроки доброти і відповідальності, саме сім'я стає для людини, що втратила під собою опору, надією на відродження.

Слов'янське слово "сім'я" народилося за часів Київської Русі. Є кілька тлумачень його походження. Пов'язують його і з словом "насіння", від якого зароджується нове життя, і з поняттям "я", повтореного сім разів: батьки чоловіка, батьки дружини – це четверо, саме подружжя – ще двоє і дитина.

Сім'я – одна з головних цінностей у житті людини. Суспільство настільки сильне і міцное, наскільки сильна і міцна кожна окрема сім'я. Дуже важливо кожній людині жити в щасливому, благополучному, гармонійному оточенні рідних людей. Сім`я відіграє найважливішу роль у вихованні дитини.

 Сім`я – це святий вузол, яким пов’язані всі члени родини. І тим міцніша родина, чим міцніша дружба в сім`ї.

А як же народилася сім`я? Прослухайте  легенду. 

Легенда про сім'ю

Мільйони років тому, коли Земля була ще зовсім юною, зустрілися двоє: чоловік і жінка. Вони покохали одне одного і вирішили жити разом. Це були – Адам і Єва.

 « Хто народжуватиме дітей?» - запитав Адам Єву.

Єва відповіла: «Я».

« Хто їх доглядатиме і виховуватиме їх?»

«Я».

« Хто берегтиме сімейне вогнище?»

 «Я».

« А хто ділитиме зі мною радощі і розчарування?»

«Я, я, я, я ,я, я ,я.».

Сім «я» прозвучало з вуст жінки. Так і народилася на землі перша сім`я.

 

Вправа «Дізнайся мене ближче» (5 хвилин)

Мета: в легкій ігровій формі ознайомити учасників один з одним і підготувати їх до подальшої спільної роботи.

Обладнання: клубок ниток.

Передаючи клубок ниток і тримаючи нитку в руках, вам потрібно повідомити своє ім'я, скільки людей у ​​вашій родині і чим ви любите займатися у вільний час.

 

Об'єднання учасниць у групи (3 хвилин)

Мета: сформувати групи для роботи.

Перш ніж приступити до роботи, ми повинні об'єднатися у дві групи за наступним принципом. Спочатку запрошуємо двох самих сміливих представниць обох навчальних закладів. А зараз кожна обере собі учасницю, але з іншого закладу, не свого. Обрана учасниця зробить те саме і так далі, доки всі учасниці не займуть своє місце у групі.

 

Вправа «Що у нас спільного?»(5 хвилин)

Мета: активізація та знайомство учасників команди, командоутворення.

За певний час всі учасники однієї групи знайомляться один з одним, знаходячи спільне з кожним і у всіх разом (вік, колір очей, волосся, захоплення, любов до тварин).

 

Гра «Асоціації» (5 хвилин)

Мета: допомогти усвідомити кожному учаснику значення родини.

Пропонуємо вам пограти в асоціації. Все, що для цього потрібно, назвати перші ж образи, пов'язані з ним, які прийшли вам в голову.

Питання-завдання:

  • якщо сім'я - це споруда, то вона ...
  • якщо сім'я - це колір, то вона ...
  • якщо сім'я - це музика, то вона ...
  • якщо сім'я - це геометрична фігура, то вона ...
  • якщо сім'я - це назва фільму, то вона ...
  • якщо сім'я - це настрій, то вона ...

Обговорення відповідей і причин подібних асоціацій.

 

Перегляд відеоролику. Китайська притча «Гарна сім'я»(5 хвилин)

https://www.youtube.com/watch?v=c1BP6s_sydM

Мета: формувати в учнів уявлення про сім'ю як про людей, які люблять один одного, піклуються одне про одного; виховувати повагу, любов і турботу до членів своєї сім'ї.

Обладнання: мультимедійна установка, папір.

Жила-була на світі сім'я. Вона була не проста. Більше 100 чоловік налічувалося в цій родині. І займала ця сім'я ціле село. Так і жили всією сім'єю і всім селом. Ви скажете: ну і що, хіба мало великих сімейств на світі. Але справа в тому, що сім'я була особлива – мир і злагода панували в цій родині і, отже, на селі. Ні сварок, ні лайки, ні, Боже збав, бійок і чвар.

І вістка про цю родину дійшла до самого владики країни. І він вирішив перевірити, чи правду кажуть люди. Прибув він в село, і душа його зраділа: кругом чистота, краса, достаток і мир. Добре дітям, спокійно старим. Здивувався владика. Вирішив дізнатися, як жителі села добилися такого ладу, прийшов до глави сім'ї; розкажи, мовляв, що ти зробив для злагоди і миру в твоїй родині. Той взяв аркуш паперу і почав щось писати. Писав довго – видно, не дуже сильний був в грамоті. Потім передав лист владиці. Той взяв папір і почав розбирати карлючки старого. Розібрав насилу і здивувався.

  • Завдання: запишіть на листку ваші три слова.

Три слова були написані на папері: любов, прощення, терпіння.

І в кінці листа: сто разів любов, сто разів прощення, сто раз терпіння.

Почухав владика, почухав, як водиться, за вухом і запитав:

- І все?

- Так, - відповів старий, - це і є основа життя будь-якої гарної родини.

І подумавши, додав:

- І світу теж.

 

Вікторина «І жартома і всерйоз» (7 хвилин)

Мета: формувати шанобливе ставлення до сімейних цінностей.

1. Який вираз став символом великої родини:

а) Троє в човні;

б) Четверо за комп'ютером;

в) П'ятеро у ванній;

г) Семеро по лавках.

2. Є літерна сім'я, в якій, згідно з численними віршами, «33 рідних сестриці». Що це за родина? (Алфавіт)

3. Квітка – символ сім'ї (ромашка).

4. Яка рослина уособлює собою одночасно і рідного, і приймального родича? (мати й мачуха)

5. Про яку російську іграшку ця цитата: «Вона уособлює ідею міцної сім'ї, достатку, продовження роду, несе в собі ідею єдності»?  (Про матрьошку)

6. Як звучить російське «фруктове» прислів'я про те, хто успадкував погану, непристойну поведінка від батька або матері? ("Яблуко від яблуні недалеко падає").

7. Яку погоду не в силах передбачити синоптики? (в будинку)

8. На Русі, коли вся родина збиралася за новорічним столом, діти пов'язували ніжки столу Ликовою мотузкою. Що символізував цей новорічний звичай? (Це означало, що сім'я в наступаючому році буде міцною і не повинна розлучатися).

 

Вправа «Сімейний іспит» (10 хвилин)

Мета: виробити почуття відповідальності за свою сім'ю; осмислення необхідності збереження сімейних цінностей і дбайливого ставлення до них, усвідомлення значущості сім'ї як основи суспільства.

Любі дівчата, ви вперше будете здавати іспит, і цей іспит буде називатися «сімейний іспит». Витягуєте квиток і відповідаєте.

  1. Назви дні народження мами і тата.
  2. Скільки років бабусі і дідуся.
  3. Улюблена пісня мами.
  4. Даруйте ви квіти мамі, бабусі?
  5. Улюблений виховний вираз твоїх батьків.
  6. Чи знаєш ти історію знайомства мами і тата?
  7. Улюблений колір одягу мами.
  8. Назви кращі риси характеру тата.
  9. У тебе 10 тисяч гривень. Що ти купиш?
  10. Ти отримав двійку. Як ти говориш про це з батьками?
  11. Мамі треба зробити подарунок на 8-е березня, але у тебе немає грошей. Чим ти її порадуєш?
  12. Якби ти був чарівником, що зробив би ти для сім'ї?
  13. До котрої години дозволяють тобі гуляти ввечері?
  14. Якщо ти знаєш, що прийдеш пізно, попередиш про це батьків?
  15. Що для тебе головне в сім'ї?
  16. Чи знають твої батьки всіх твоїх друзів?
  17. Якщо тобі дають гроші, на що ти їх витрачаєш?
  18. Яка сім'я буде у тебе?  Помрій вголос.

 

Вправа  «Коли в сім'ї  лад» (7 хвилин)

Мета: виховання поваги до родинних цінностей.

Обладнання: аркуші з частинами афоризмів, прислів'їв про сім'ю .

Інструкція: Існує багато прислів’їв та приказок про сім’ю, давайте зараз разом пригадаємо деякі з них, ваше  завдання закінчити   прислів’я.

1. Шануй батька і неньку – /    буде тобі скрізь гладенько.
2. Добрі діти – батькам вінець, а /   злі діти – батькам кінець.
3. Яке дерево – такі й квіти, які /   батьки – такі й діти.
4. Який дуб – такий тин, який /    батько – такий син.
5. Сім’я без батька, як /     хата без даху.
6. Хто батька-матір зневажає, той /   добра не знає.
7. Яке дерево, такі в нього квіточки, які /  батьки, такі в них діточки.
8.  Добре дитині, коли /     добрі батько й матір.

9. Яка сім’я, /       такий і я.
10. Як не навчиш дитину в пелюшках, то /  не навчиш і в подушках.

 

Підведення підсумків. Рефлексія (5 хвилин)

  • Чим корисна саме для вас дана зустріч?
  • Що є найважливішим з того, чого ви навчилися в групі?
  • А який же секрет сімейного життя? (Відповідь: Все так само дуже просто: ДАРИТИ ОДИН ОДНОМУ РАДІСТЬ!)
  • Для чого люди створюють сім'ю? (Відповідь: Адже якщо задуматися - відповідь-то на поверхні: щоб життя було повне, радісна, найщасливіша, більш осмислена для кожного!)

1