Тренінг: "Життя - найбільша цінність" (конспект)

Про матеріал
Тренінг «Життя – найбільша цінність» Мета: сприяти розумінню поняття цінності і неповторності людського життя, поняття щастя, як необхідної складової життя людини; вчити визначати життєві цінності та приймати відповідальні рішення, робити вибір, від якого залежить майбутнє; визначати власні духовні цінності, їхній вплив на життя; сприяти формуванню ціннісного ставлення до себе як особистості. Завдання:  сформувати систему життєвих і духовних цінностей учнів;  усвідомити різницю між матеріальними і духовними цінностями;  навчитись приймати відповідальні рішення;  усвідомити, що найцінніший дар – це дар життя.
Перегляд файлу

Тренінг

«Життя – найбільша цінність»

 

Мета: сприяти розумінню поняття цінності і неповторності людського життя, поняття щастя, як необхідної складової життя людини; вчити визначати життєві цінності та приймати відповідальні рішення, робити вибір, від якого залежить майбутнє; визначати власні духовні цінності, їхній вплив на життя; сприяти формуванню ціннісного ставлення до себе як особистості.

Завдання:

  • сформувати систему життєвих і духовних цінностей учнів;
  • усвідомити різницю між матеріальними і духовними цінностями;
  • навчитись приймати відповідальні рішення;
  • усвідомити, що найцінніший дар – це дар життя.

Учасники: учні 8 - 9 класів

Час проведення: 45 хвилин

Матеріали та обладнання: плакати, роздатковий матеріал, презентація, відео матеріали, конспект.

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. Вступ

Вчитель: Що є життя? Можливо, човен, що вдаль пливе по річці повній?

Що є життя? Можливо, пісня, що звідусіль лунає?

Можливо, це така фортеця, що нас від зла обороняє?

Можливо, це театр Долі, де всі ми глядачі й герої?

А може, це лише примара? Їх так багато у житті.

А й справді, що ж таке життя? У чому його суть? Для чого ми живемо? Якою має бути сучасна людина, щоб життя стало кращим, щоб ми могли самі себе поважати?

Щоб дати відповіді на ці запитання ми і зібралися сьогодні.

Тема сьогоднішньої зустрічі: «Життя – найбільша цінність».

Кожна людина є унікальною, неповторною і незвичайною особистістю. Життя – найвища цінність людини, бо воно дається лише один раз. «Найвеличніша з книг – книга життя, яку не можна ні закрити, ні знову відкрити за своїм бажанням», - казав А. Ламартін. Людей – мільйони. Вони як зірки на небі, що горять незвичайним світлом. Їхнє життя гірке, як полин, і солодке, як мед. Життя кожного – це дорога, якою тільки йому призначено пройти.

 

  1. Очікування «Дерево надій»

Вчитель: Перш ніж розпочати наше незвичайне заняття, ми хочемо почути ваші очікування….На дошці розміщене «Дерово надій», ваше завдання на листочках, які ви отримали написати і озвучити в голос ваші очікування від сьогоднішнього тренінгу, ну і звичайно почепити їх на «Дерево надій».

(Роздати учасникам тренінгу стікери вирізані у формі листочків, учасники повинні записати на них свої очікування, приклеївши на плакат «Дерево надій»)

  1. Основна частина

Повторити правила тренінгу

Вчитель:

(Правила розміщені на плакаті у вигляді квітки прикріпленої на дошку)

  1. Активність.
  2. «Тут і зараз».
  3. Ввічливість.
  4. Відвертість.
  5. Відповідальність
  6. Регламент.
  7. СТОП.

Вправа Аукціон: «Як розпорядитися своїм життям?»

Вчитель: Для того, щоб зрозуміти, чи вміємо ми визначати правильно життєві цінності, чи вміємо робити вибір, чи об’єктивно оцінюємо значення духовних цінностей у власному житті, проведемо аукціон «Як розпорядитися своїм життям?» Гра допоможе кожному з учасників знайти відповідь на це запитання.

(Вчитель роздає учасникам аркуші паперу та умовні «гроші» – папірці (по 6 шт.) На початку гри кожен учасник повинен написати своє імя на шести папірцях (умовних грошах). Кожен папірець репрезентує якусь частку учня: його енергію, інтереси, час, ресурси, ідентичність тощо.Через хвилину перед кожним постане вибір «витратити» чи «заощадити» свої «гроші». На продаж будуть виставлені різноманітні товари по парі. Правила гри не дозволяють купити обидва товари, тільки щось одне або нічого. Зрозуміло, що коли закінчуються «гроші», вже нічого не можна купити. Усі покупки можна робити лише тоді, коли «товари» пропонують на продаж. Не можна повернутися до попередньої пари, якщо на продаж уже виставлено наступну пару. Хто робить покупку, віддає свої «гроші» вчителю. Кожен учень записує на окремому аркуші паперу, що придбав. У грі будуть деякі нюанси, за які прийдеться додатково платити, або навпаки будемо повертати гроші.)

ЛОТИ(кожен лот демонструється на мультимедійному екрані)

……Тим хто вибрав здорову сімю повертають два папірці, як винагороду.

…….Ті, хто вибрали 5 років насолоди, повинні додатково сплати один папірець, оскільки за певні речі, ми повинні платити більше ніж здається спочатку.

…..Більше не дозволено робити покупки, ті папірці, які не були використані, вважають знеціненими.

Запитання для обговорення:

  1. Яка покупка сподобалася вам найбільше?
  2. Чи шкодуєте ви, що не зробили якусь покупку?
  3. Чи хотілося б вам поміняти деякі правила гри? (так само в житті назад неможна нічого вернути)
  4. Чого ви навчились виконуючи цю вправу?

 

Правила гри можна змінити, але життя – це не гра. Не можна повторити вже зроблений вибір чи скасувати прийняте в минулому рішення. Не можна охопити абсолютно все чи скористатися кожною можливістю, Не можна передбачити, які можливості будуть у вас через тиждень або рік. Вам завжди бракуватиме часу, варіантів вибору, грошей, можливостей. Ви повинні будете плати за кожен свій вибір у житті, і часто ця плата перевищуватиме ваші сподівання.

 

Вчитель: А зараз послухайте притчу….

 

«Притча про життя»

Одного разу хлопчик з батьком вирушили в гори. Несподівано хлопчик спіткнувся і впав. Боляче, вдарившись він закричав: «О-о-о-й!» На свій подив він почув, як десь далеко в горах якийсь голос відповів йому: «О-о-о-й!» Зацікавившись він прокричав: «Ти хто?» І у відповідь почув: «Ти хто?» Розгніваний такою відповіддю хлопчик голосно вигукнув: «Боягуз!» До нього долинула відповідь: «Боягуз!» Хлопчик поглянув на батька й запитав: «Що це таке?» Батько усміхнувся і сказав: «Синку, а тепер послухай уважно» І він прокричав у напрямку гір: «Я в захваті від тебе!» Голос відповів: «Я в захваті від тебе!» Він знову прокричав: «Ти переможець!» Голос відповів: «Ти переможець» Хлопчик здивовано подивився на батька. Тоді батько пояснив синові: «Люди називають цей голос ВІДЛУННЯМ, а насправді – це ЖИТТЯ. Воно повертає тобі назад усе, що ти говориш і робиш. Наше життя – просте відображення наших вчинків. Життя поверне тобі все, що ти дав йому!».

Запитання для обговорення:

  1. Що ви зрозуміли послухавши дану притчу?

Життя  - це не тире між двома датами. Це кожна прожита тобою хвилина. Усі хвилини твого життя – чисті сторінки. Тобі належить їх заповнити!!!

Перегляд відеоролика «Цінуй життя»….

 

Тест «Тип вашої особистості»

 Вчитель: А зараз ми хочемо допомогти вам дізнатися, «Тип вашої особистості», пропонуємо пройти тест (коли будете зачитувати для себе відповіді, проаналізуйте, що з прочитаного зустрічається у вашому житті, а що ні і зробіть для себе висновки…)

Тест «Логіка чи інтуіція»

Вчитель: Оскільки логіка, інтуіція, критичне мислення є так званим подружками нашого життя, то ми пропонуємо вам пройти ще один невеличкий тест: «Логіка чи інтуіція»

Подивіться уважно на даний малюнок, те що ви побачили з першого разу на даному малюнку, підкаже деякі особливості вашого мислення. (малюнок на екрані монітора, результати тесту роздаються учасникам тренінгу)….

Вправа «Формула щастя»

Вчитель: Що ж потрібно для того, щоб мрії у майбутньому збувалися? Чи має людина бути щасливою і від кого залежить її щастя?

Пропонуємо вам виконати вправу «Формула щастя».

(Вам потрібно, записати на даних вам аркушах у вигляді сонячних променів, які є на вашу думку складові щастя. Закріпити на дошці, так щоб утворилось сонечко).

 

Ми бажаємо, щоб дане «Сонечко щастя» вам завжди освітлювало вашу стежину життя…

Запитання для обговорення:

  1. А які є шляхи досягнення щастя на вашу думку?

 

  1. Заключна частина

 «Дерево реалізованих сподівань»

  1. Чи справдились ваші очікування?

Вчитель: Ми хочемо попросити кожного з учасників (по черзі) підійти до нашого «Дерева надій» зірвати свій листочок очікування і оголосити нам чи справдились ваші очікування і продовжити одне із запропонованих речень…

Технологія «Незакінчені речення»

«Я зрозумів, що…»

«Найбільше мені сподобалося…»

«У майбутньому я …..»

«Життя кожної людини – це …»

«Моє майбутнє залежить від …»

  1. Підсумки

Вчитель: Кожен із вас, мандруючи життям, шукає свою істину, свою мету. Саме від того, яку мету поставить перед собою людина, буде залежати, яке життя вона проживе. Коли людина прагне лише матеріальних статків: грошей, багатства, влади, становища в суспільстві, то що вона може сказати перед смертю.

Ось як це було із видатним іспанським письменником Лопе де Вегою, який лежав на передсметрному ложі і все життя його проплило у нього перед очима, як фільм. Він мав великий успіх і все життя його засипали оплесками. Своїми п’єсами він полонив людей. Він жив лише для успіху – чи не повинен він у кінці такого вдалого життя бути задоволеним? Та коли наближалася остання година, він раптом побачив речі по-іншому. І сказав до лікаря: «Я лише тепер зрозумів: перед Богом тільки той великий, хто має добре серце. Як охоче віддав би я тепер всі оплески мого життя за можливість здійснити хоча б один добрий вчинок»

Мати Тереза, лауреат Нобелівської премії світу, громадянка світу у найвищому розуміння цього слова, залишила тим, хто вступає на життєвий шлях, духовний заповіт, у якому сказано:…. (див. відеоролик) (якщо вам видно, то кожен по черзі зачитайте дані заповіді)

Вчитель: Візьміть у життя ці заповіді і пам’ятайте, що кожен із вас є неповторним, особливим, цікавим, іншим, унікальним….

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мартиненко Наталія Петрівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Суровець Надія
Додано
29 березня 2020
Переглядів
3194
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку