Дивовижний світ тварин Євразії

Про матеріал
ПЛАН-КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ ГУРТКА «ЛЕГО-КОНСТРУЮВАННЯ» З ПРЕДМЕТОМ «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ»
Перегляд файлу

ПЛАН-КОНСПЕКТ

ЗАНЯТТЯ ГУРТКА «ЛЕГО-КОНСТРУЮВАННЯ»   З ПРЕДМЕТУ «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ»

(для вихованців 4 класу)

 

 

Оксана Маркіна,

керівник гуртка «Лего-конструювання»

 

Тема:

Дивовижний світ тварин Євразії

Мета:

Забезпечення інтеграції змісту початкової та позашкільної освіти.

Набуття вихованцями ключових компетентностей засобами лего-конструювання, а саме:

пізнавальної – закріплення знань вихованців з вивчення природних зон, рослинного та тваринного світу Євразії; розвиток зв'язного мовлення, просторової уяви; виховання пізнавального інтересу та екологічного мислення вихованців;

практичної – закріплення знань, умінь та навичок при роботі з конструктором Lego Education Wedo 2.0; формування умінь конструювання, програмування та презентування моделей «Королівська кобра» та «Орангутан»;

творчої – формування вміння творчо підходити до вирішення проблем; розвиток уяви, фантазії дітей; залучення їх до дослідження, моделювання, проєктування та науки;

соціальної – виховання любові до рідного краю та бережного ставлення до рослинного і тваринного світу; взаємодопомоги; комунікативних вмінь (уміння працювати в групі і в парах); поповнення словникового запасу.

Методи:

пояснювально-ілюстративні, репродуктивні, проблемно-пошукові, ігрові.

Тип заняття:

засвоєння нових знань, умінь та навичок.

Форма заняття:

фронтальна, групова.

Матеріально-технічне забезпечення:

 

набори конструктора Lego Education Wedo 2.0, планшети з програмним забезпеченням, проектор, ноутбук, мультимедійна дошка, глобус.

Дидактичне забезпечення:

 

презентація «Материк, на якому ми живемо», «Звуки природи. Тропічний ліс», картки для роботи «Кобра та орангутан», «Досліди тварину».

Очікуваний результат:

 

закріпити знання дітей з вивчення теми ЯДС «Рослинний і тваринний світ Євразії»; навчити дітей конструювати моделі «Королівська кобра» та «Орангутан» за запропонованими інструкціями; сприяти розвитку вміння творчо підходити до вирішення завдання.

Навчальна програма:

 

«Lego-конструювання», схвалена педагогічною радою Броварського ліцею №11 Броварської міської ради Київської області (протокол №1 від 31.08.2023 р.)

Використані джерела:

 

1) Презентація до уроку природознавства для 4 класу "Євразія". [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-prirodoznavstva-dlya-4-klasu-vraziya-38720.html

2) Розповідь про кобру. [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://dovidka.biz.ua/rozpovid-pro-kobru/

3) 50 цікавих фактів про орангутангів. [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://tsikavi-fakty.com.ua/50-tsikavyh-faktiv-proorangutangy/

4) Онлайн-гра «Материк, на якому ми живемо». [Електронний ресурс]  – Режим доступу: https://cutt.ly/uwYzib9w

5) Jigsawplanet: створення онлайн-пазлів. [Електронний ресурс]  – Режим доступу:  https://www.jigsawplanet.com

 

І. Вступ

(Привітання до дітей, перевірка присутніх та відсутніх.

Оголошення теми й мети заняття)

Перебіг заняття

ІІ. Актуалізація опорних знань вихованців

Керівник гуртка:

 На уроках «Я досліджую світ», ви пізнаєте наскільки є красивим та різноманітним наш безмежний світ: з материками та океанами, горами та морями.

Сьогодні ми продовжимо мандрувати найбільшим материком нашої планети, щоб краще пізнати його природу, закріпити знання з рослинного та тваринного світу. А також, з допомогою наборів Lego Education Wedo 2.0, зконструювати моделі тварин, однієї з природних зон материка. А що це за тварини, ви дізнаєтесь пізніше. Тож, бажаю вам бути активними, уважними та творчими!

Перед тим, як розпочати нашу подорож, давайте пригадаємо: (Слайди 2-20)

- як називається найбільший материк Землі? (відповіді дітей)

- з яких двох частин він складається? (відповіді дітей)

- які океани омивають Євразію? (відповіді дітей)

- на якому материку розташована наша Україна? (відповіді дітей)

- як називається найвища гора світу? (відповіді дітей)

- в яких природних зонах розташовано цей материк? (відповіді дітей)

-  Молодці! Ви чудово засвоїли матеріал! А зараз, зупинимось з вами, в зоні вологих тропічних лісів, де живуть тварини яких ми і будемо сьогодні конструювати. Щоб їх відгадати, заходимо за посиланнями на онлайн-сервіс Jigsawplanet, та збираємо онлайн-пазли.  (Діти діляться на дві команди, збирають онлайн-пазли  тварин та відгадують їх назви).

 

Посилання, за яким переходить перша команда дітей: https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0e014ae7660f

 

 

 

 

 

 

 

 

Посилання, за яким переходить друга команда дітей: https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=08d84a18b433

      Діти демонструють та називають зображення тварин кобри та орангутана, які вони зібрали.

    

                             

 

 

ІІІ. Основна частина

Розповідь керівника гуртка

Керівник гуртка:

      Найбагатший рослинний і тваринний світ на тих територіях Євразії, що ближчі до екватора. Вологі екваторіальні ліси ростуть на півдні материка на островах і півостровах. У цій зоні панує «вічне літо». (Слайд 21) Ця природна зона вирізняється найбільшою на земній кулі видовою різноманітністю царства рослин і багатим тваринним світом. На червоно-жовтих грунтах ростуть густі ліси. Високі дерева сягають 70 м висоти, під ними ростуть нижчі і ще нижчі –              карликові пальми, фікуси і деревовидні папороті. Багато інших видів дерев: манго, динне і хлібне дерева, червоне і чорне дерева, які мають цінну деревину, також поширені бамбуки. Гілки і стовбури дерев перевиті ліанами – рослинами з гнучким, витким дуже довгим (іноді понад 100 м) стеблом. Висока вологість повітря дозволяє їм поглинати воду прямо з повітря. Для цього вони мають повітряні корені (орхідеї).

      У тропічних лісах водяться індійські слони, носороги, крокодили, людиноподібні мавпи – орангутани, змії – удави і кобри. Серед птахів виділяються папуги й павичі. В лісових хащах можна зустріти ягуарів та леопардів.

     Саме на цьому материку, можна зустріти одну з найнебезпечніших і отруйних змій в світі – королівську кобру. (Слайд 22) У світі налічується 270 видів кобр. Вони водяться на території багатьох країн, і незмінно вселяють страх в місцевих жителів. Це найдовші отруйні змії в світі ( їх довжина може досягати 5,6 метрів). Вони зростають протягом усього життя, а живуть вони іноді до тридцяти років.

    Вони вкрай теплолюбні і не можуть існувати там, де є сніг. Вони віддають перевагу посушливим місцям: саванам, пустелям, напівпустелям.

Кобри – це дуже рухливі змії, вони можуть повзати по деревах і плавати. Активні вони, в основному, вдень, але в пустелях ведуть нічний спосіб життя. Змагаючись між собою, королівські кобри при зустрічі завжди приймають бойову стійку, розкривають капюшон і розгойдуються, як би попереджаючи, що з ними жарти погані, щоб налякати ворога і змусити його відступити. Перемагає завжди та особина, яка вище. Кобри – хижаки, вони їдять земноводних, птахів, рептилій (частіше інших змій, і отруйних теж, тому її науково називають – поїдач змій, ссавців  (гризунів), риб). Королівські кобри рідко тримаються в зоопарках і тераріумах через агресивність.

    Інші тварини які населяють тропічну частину Євразії, це – орангутани. (Слайд 23) Вони відносяться до роду людиноподібних мавп. За ДНК, вони є найбільш близькими до людини мавпами та вважаються найрозумнішими приматами після них. В перекладі з малайської і індонезійської мов «орангутан» означає «лісова людина». Місцеві жителі і правда вважали їх людьми, які ховаються в лісах і прикидаються німими, щоб не працювати і не потрапити в рабство.

    Орангутани є найбільшими деревними тваринами світу. При зрості у 1,5 м, довжина рук сягає 2 м. Орангутани – єдині людиноподібні мавпи, що живуть в Азії. Раніше ці тварини були поширені на всій території південно-східної Азії, а зараз збереглися лише на Борнео і Суматра.

    За характером орангутани дуже миролюбні, повільні та спокійні. Орангутани майже все життя проводять на деревах. Протягом денної спеки вони відпочивають в гніздах з гілок, які влаштовують на деревах, на висоті приблизно від чотирьох до 30 метрів, а коли спека спадає, знову вирушають за їжею. В природі існує три види орангутанів, і всі вони знаходяться на межі зникнення. До того ж середовище проживання «лісових людей» зникає з лякаючою швидкістю. В основному ліси вирубують люди, їм допомагають пожежі. На місці вирубаних лісів з’являються пальмові плантації. З плодів пальм отримують масло, яке в Малайзії та Індонезії є основною експортною сировиною. Тому майбутнє найбільших деревних мешканців здається досить невтішним.

– Для того, щоб краще засвоїти знання про кобру та орангутана, створимо проєкти цікавих фактів про тварин. (Діти працюють над проєктами, підбираючи відповідні факти для кобри та орангутана). (Слайди 22-23)

ІV. Практична частина

Конструювання моделей «Королівська кобра»

та «Орангутан» за інструкціями

Керівник гуртка:

 Діти, давайте пригадаємо правила техніки безпеки при роботі з наборами та планшетами. (відповіді дітей)

 

– А зараз, беремо конструктори Lego Education Wedo 2.0, знаходимо в додатку на планшетах модель «Кобра» (для однієї команди)

та модель «Орангутан» (для другої команди),

 

та приступаємо до роботи. Ви створите і запрограмуєте моделі тварин, презентуєте та опишете свої роботи.

 Успіху вам! (діти конструюють самостійно)

 Молодці! Працювати з конструктором ви вмієте. Ваші кобра та орангутан готові.

 Діти, що потрібно для того, щоб ваші роботи «ожили»?

(відповіді дітей: запрограмувати їх)

 З чого потрібно починати роботу? 

(відповіді дітей: підключити роботів до планшетів)

Діти встановлюють з’єднання планшетів зі своїми моделями, програмують їх, випробовують, презентують та описують своїх роботів у додатку Wedo 2.0

 

V. Заключна частина

Керівник гуртка:

- Молодці, у вас чудові роботи! Від’єднайте смартхаби від планшетів та відкладіть своїх роботів в бік.

А зараз, давайте закріпимо набуті знання і пограємо з вами в онлайн-гру «Материк, на якому ми живемо».

                                                     

 Чудово, ви всі дуже добре справились зі всіма завданнями. А наша подорож підходить до завершення і я хочу висловити вам подяку за активну роботу. Сподіваюсь, що вона вам сподобалась. Уявно побувавши на материку Євразія ми ще раз переконались, що материк на якому ми живемо красивий, багатий, з різноманітною природою. Проте, вона потребує нашої постійної турботи, адже збереження природи рослинного і тваринного світу – це спільна турбота всіх землян. Майбутнє нашої планети залежатиме від вас.

– А зараз, розбираємо свої моделі та сортуємо деталі і електронні компоненти згідно інструкційної карти набору.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 грудня 2023
Переглядів
128
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку