Продовжувати роботу над формуванням в учнів вміння розрізняти дії віднімання та додавання; дати поняття про те, що при віднімання результат обов'язково зменшується, а при додаванні— збільшується; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати спостережливість,увагу,каліграфічні навички;виховувати старанність, самостійність.
УРОК 40
Тема: Дія віднімання. Складання, запис і розв'язування прикладів на додавання й віднімання. Написання цифр.
Мета: Продовжувати роботу над формуванням в учнів вміння розрізняти дії віднімання та додавання; дати поняття про те, що при віднімання результат обов'язково зменшується, а при додаванні— збільшується; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати спостережливість,увагу,каліграфічні навички;виховувати старанність, самостійність.
Обладнання: предметні малюнки, набір геометричного матеріалу, картки.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу. Створення емоційного настрою.
Встаньте, діти, усміхніться і до сонця потягніться.
До сусіда поверніться, одне одному всміхніться.
Покажіть свій настрій.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1.Повідомлення теми і мети уроку.
2.Очікування.
ІІІ. Актуалізація знань учнів.
1.Фронтальне опитування.
Робота з натуральним рядом чисел (викладання з каси цифр, називання «сусідів»,попереднє і наступне число, порівняння чисел).
Стоять сестри у рядок, лічбу знають з пелюшок.
Десять буде їх усіх, придивись, - впізнаєш їх.
2. «Мозковий штурм».
- Які дії виконуємо з натуральними числами?
- Як називається результат дії додавання?
- Як називаються компоненти при додаванні?
3. Усна лічба ланцюжком.
1 + 2 + 4 + 1 + 1 + 1 = 10-1 + 1-2-1-3-1 =
4. Гра «Де чий приклад?»
- Учні лісової школи розв'язували приклади. Вони взяли картки з відповідями, щоб покласти їх біля карток з прикладами. Та раптом дмухнув вітерець, всі картки сплутались. Допоможіть кожному знайти свій приклад.
4 9 8 6 5 2
5. Усна лічба-змагання (за варіантами) .
10-5-1-2 + 2 + 2+4-1 = 4+2+1+2+1-3-1+3=
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
Складання прикладів за малюнками підручника (№ 1, 2).
3.Робота над розвитком графічних навичок.
Зошит свій я відкриваю, навскоси його кладу.
Ручку я ось так тримаю, сяду рівно, не зігнусь.
Буду я писати вправно, до роботи я берусь.
1). Креслення бордюрчиків за зразком вчителя.
2). Цифровий диктант за картками.
1,4,6,8,3,9,2,5,7.
1). Доповнити приклади, записати відповідні цифри.
2). Записати складені приклади у два стовпчики.
Складання прикладів на віднімання та додавання за малюнками «Веселий рахунок».
Завдання: скласти з геометричного матеріалу малюнок.
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
Самооцінка (за світлофором).
Урок математики
1 КЛАС
Вчитель
Коломоєць Л.М.