Тема: Цікаве про крохмал.
Мета: дослідити наявність крохмалю в овочах та фруктах; формувати навички дослідницької діяльності; розвивати спостережливість, уважність; виховувати бережне ставлення до приладів та приборів.
Обладнання:піпетка, розчин йоду, шматочки сирої картоплі, моркви, яблука, часнику, накрохмалена тканина з бавовни.
Хід досліду
1. Організація заняття
2. Бесіда
- Візьміть у руки крохмаль та спробуйте його на дотик. На що він схожий?
- Крохмаль є у багатьох овочах та фруктах. У деяких більше, а у деяких менше. І сьогодні ми це з’ясуємо. Нам потрібні будуть картопля, часник, яблуко, морква, йод, піпетка. Коли йод та крохмаль вступають у реакцію, то можна спостерігати, зміну кольору. І там де зміна кольору інтенсивніша, буде означати більшу концентрацію крохмалю.
- А тепер спробуйте на дотик накрохмалену тканину. Як ви думаєте, для чого це зробили?
3. Дослід
- Беремо піпетку, набираємо у неї розчин йоду. Капаємо розчином почергово на шматок сирої картоплі, моркви, зеленого яблука, часнику. Спостерігаємо реакцію. Діти, що ви бачите?
- Так. утворюються плями синього кольору. А це означає, що чим яскравіша темно-синя пляма, тим більша кількість крохмалю міститься у овочі чи фрукті.
- Давайте заповнимо таблицю. Пронумеруємо овочі та фрукти за порядком зростання в них крохмалю – від найбільшого до найменшого.
Картопля |
Яблуко |
Часник |
Морква |
|
|
|
|
- У чому найбільша кількість крохмалу? (У картоплі)
- Обведіть червоним кольором.
4. Підсумок
- Що ми сьогодні досліджували? До якого висновку ми сьогодні прийшли?
- Найбільша кількість крохмалю міститься у сирій картоплі, саме тому відбувається зазначена реакція.