Урок-подорож з Я у світі
для 3 класу
«Звірі»
Підготувала вчитель початкових класів
Опорного закладу загальної середньої освіти І – ІІІ ступенів Буцької селищної ради Маньківського району
Черкаської області
Чечурка Валентина Альгісівна
2020р
Урок Я у світі 3 клас
Тема: Різноманітність тварин. Звірі.
Мета: поглибити знання дітей про тварин рідного краю; вчити їх виразно читати тексти і вірші; збагачувати словниковий запас, розвивати мовлення, логічне мислення, вміння аналізувати прочитане, увагу; прищеплювати любов та бережливе ставлення до тварин; ознайомити з народними прислів’ями та приказками.
Хід уроку
І. Організація класу.
- Сядьте, діти, всі гарненько,
Руки покладіть рівненько,
Голови вище підніміть,
Свої плечі розведіть,
Мені, діти, усміхніться,
Веселіше подивіться.
ІІ. Повідомлення теми уроку.
-
Діти сьогодні ми з вами помандруємо цікавим і незвичайним світом тварин. Дізнаємося багато нового, будемо працювати разом, допомагати один одному і ділитися з друзями новою інформацією.
Створення позитивних емоцій фону уроку. Вправа «Мікрофон»
-
Скажіть, яким, на вашу думку, повинен бути наш урок?
-
А якими сьогодні маєте бути ви, щоб нам усе вдалося?
Робота у групах.
-
Зараз ви по черзі підійдете до зображення лісу, на якому під квадратиками паперу заховані різні звірятка. Ті учні у яких виявляться однакові звірятка, об’єднаються у групи.
ІІІ. Основна частина уроку.
Інтерактивна гра (групова робота)
-
За столом кожної групи ви знайдете зображення відповідних звіряток, а також інструкції щодо того, як вам працювати далі.
Інструкція
-
Знайдіть і прочитайте інформацію про тварину.
-
Обговоріть прочитане у групі.
-
На аркуші паперу намалюйте цю тварину.
-
Складіть і запишіть загадку про цю тварину.
-
Пограйте у гру «Кубування»
-
Діти, ви гарно попрацювали, а тепер оцініть роботу своєї групи, заповнивши картку контролю, і проаналізуйте роботу один одного, використовуючи такі слова:
-
«Ти молодець»
-
«Ти подавав чудові ідеї»
-
«ти прислухався до думок інших»;
-
«Ти доповнив інформацію новим і цікавим повідомленням».
Представлення групової роботи.
-
Розкажіть іншим групам, про що ви дізналися, працюючи разом.
Групи демонструють зображення звірятка, зачитують загадку і розповідають про цю тварину.
Фізкультхвилинка
- У лісок ми ходили,
Зайця сірого зустріли.
Зайчик прудко так стрибає,
Пташка весело літає,
Швидко лис десь пробіжить,
Їжачок в кущах сидить.
Посиділи і ми трішки,
Щоб спочили ручки й ніжки.
Всі веселі, - от чудово!
У лісок підемо знову.
Робота над народними прислів’ями та приказками (групова робота)
-
На картках записані прислів’я та приказки, прочитайте їх і порадьтеся у групі, що вони означають. Поясніть один одному їх зміст.
-
У ведмедя десять пісень і всі про мед.
-
Ведмідь на вухо наступив.
-
Не женися за двома зайцями, бо жодного не впіймаєш.
-
У зайця стільки стежок, як у клубку ниток.
-
Хитрий, як лис.
-
Зловив зайця за хвіст.
Математичні лісові задачі (групова робота)
-
Сорока-скрекотуха принесла нам цікаві лісові задачі. Давайте допоможемо її їх розв’язати.
Задача №1
Зайцеві пошили комбінезон, в якому передбачено виріз для морди, вух, лап і хвоста. Скільки вирізів у комбінезоні?
Задача№2
Зайці вирішили прогнати з лісу лисицю. Кожен із 25 зайців прихопив по парі пістолетів, що стріляють корками. Скільки корків влучить у лисицю, якщо жоден із зайців не схибить?
Задача №3
Родина їжака пішла по яблука. Батько з матір’ю взяли по 5 яблук, а троє дітей тільки по 4. Скільки яблук їжаки принесли додому?
Учні в групі обговорюють розв’язання задач.
-
А зараз ми з вами поділимося на дві команди, та проведемо змагання на кращого знавця звірів. Я буду ставити запитання, а ви по черзі будете давати на них відповіді.
-
Про яку тварину говорять, що вона має два хвости? (Слона)
-
В якої тварини найменше дитинча порівняно із розмірами дорослої тварини? (У кенгуру)
-
Яка з тварин здатна найдовше спати – до 236 діб? (Їжак)
-
Чиї сліди схожі на сліди людини? (Ведмедеві)
-
Яка найвища і найдовша тварина на Землі? (найвища – жирафа (5м), найдовша – черв’як-паразит, який живе у шлунку кита (до 40 м)
-
Куди зайцеві бігти зручніше – з гори чи на гору? (на гору, тому що задні лапи в нього довші ніж передні)
-
Навіщо дятлові довгий хвіст? (він служить йому опорою)
-
Птах, який не літає і живе на берегах Антарктиди? (Пінгвін)
-
Де живуть вужі? (В підземних норах кротів)
-
Де відкладають свої яйця крокодили? ( У піску)
-
Які пташенята не знають своєї матері? (Пташенята зозулі)
-
Яка зброя бджоли? (Жало)
ІV. Підсумок уроку.
-
Ось і закінчилася наша мандрівка. Що нового ви дізналися сьогодні?
-
Які прислів’я і приказки вам запам’яталися?
-
Давайте поаплодуємо і подякуємо один одному за гарну роботу.