Дизайн і технології. Трудове навчання.Рвана аплікація "Гроно калини"

Про матеріал

Урок дизайну та технологій (трудове навчання) з теми "Рвана аплікація. Гроно калини". Розробка для учнів 1 класу.

Перегляд файлу

Дизайн і технології

Тема : Робота з папером.Рвана аплікація «Гроно калини»

Мета:розширити знання учнів про папір,його властивості,удосконалювати навички роботи з папером,ножицями та клеєм,формувати уявлення про народні символи України,ознайомити дітей із легендою про калину;розвивати дрібну моторику руки,охайність,акуратність під час роботи,спостережливість,уважність,творчі здібності,почуття кольору,логічне мислення;виховувати любов до українського колориту,звичаїв та традицій,естетичні смаки,працьовитість.

Об’єкт праці: рвана аплікація з пластиліну «Гроно калини»

Обладнання: серветки червоного кольору,кольоровий папір,ножиці,клей,ілюстрації калини,технологічна карта виготовлення виробу.

Тип уроку:комбінований

Клас:1

 

Хід уроку

1.Організація класу до уроку

1.1.Перевірка готовності учнів до уроку

-Перевірте для початку,

Чи на партах все в порядку,

Речі зайві всі спаєм

До роботи приступаєм!

 

1.2.Створення сприятливого психологічного комфорту

- Дітки,погляньте хто сьогодні до нас завітав?Це сонечко.Посміхніться йому,щоб воно не було таке сором’язливе і засяяло нам яскравими промінцями!

 

2.Актуалізація опорних знань

2.1.Створення проблемної ситуації

-Щоб дізнатися про що ми з вами сьогодні поговоримо і що будемо виготовляти,вам потрібно уважно прослухати пісню.

(Гімн УПА-Ой,у лузі червона калина)

  • Як ви гадаєте про що йтиме мова на сьогоднішньому уроці?
  • Так,сьогодні ми з вами поговоримо про дуже цікаву рослину – калину.

 

2.2.Поетична хвилинка

-Послухайте,будь ласка,вірш про цю дивовижну рослину

 

Стоїть над водою червона калина..

Віками про неї складають пісні-

Це образ твій світлий,моя Україно

Він чистий і ніжний,як цвіт навесні.

 

3.Вивчення нового матеріалу

3.1.Оголошення теми і мотивація навчальної діяльності

-Отож,як ви вже зрозуміли,сьогодні ми будемо створювати на своїх аркушах паперу дивовижне гроно калини.А як ми це будемо робити,дізнаймося трішки пізніше.

 

3.2.Розповідь вчителя з елементами бесіди

- Дітки,може ви щось знаєте про калину?

-Калина- найдивовижніша рослина,кущ.Про неї складено найбільше художніх творів пісень,легенд,загадок.З давніх-давен,вона була найулюбленішою рослиною,яка росла біля кожної хати кожного українця.Калина давно стала народним символом України. На початку літа кущі калини вкриваються безліччю білих суцвіть серед зеленого листя й стоять,привертаючи зір кожного,ніби наречена у білосніжній сукні.Завдяк такому ніжному суцвіттю калина стала символом дівочої краси,чистоти і кохання. Багато пісень складено про калину.Серед них є веселі і сумні. Є і багато оповідок і легенд про калину. Може хтось з вас знає якісь легенди про цю рослину?

- Я вам розкажу одну з легенд про червону калину.

-Колись дуже давно в селі жили дівчинка та хлопчик.Лина та Клим.Підросли покохали одне одного й одружилися.Жили дружно,весело.Вранці сонечко зустрічали,а ввечері проводжали на відпочинок.Незабаром у них народилася донечка,дуже гарна дівчинка.Вирішили вони про таку подію відзначити і посадити деревце біля своєї хатини.Пішов Клим до лісу.Броди,аж раптом побачив такий гарний кущик із білими квіточками і вирішив його викопати і взяти із собою.Прийшов і посадив цей кущик біля свої хати.Росте дівчинка,гарнішає.Росте собі  кущик,зеленішає.Навесні вкривається білими квіточками,а восени на ньому з’являються чудові червоні ягідки.Хто не йде мимо двору,кущиком  милується,ніби щастю Клима і Лини радіє.

З того часу почали люди і собі садити зеленого кущика  біля двору,щоб щастя в домі поселилося.Спочатку кущик назви не мав,але потім його вирішили назвати на честь донечки Клима і Лини і назвали Калиною.Розцвіло все  село чудовими кущиками.Памятайте,що кущ калини не тільки красу має,він здоров’я повертає. Ось яка наша калинонька!

 

Фізкультхвилинка

3.3.Пояснення послідовності виготовлення виробу.

- А зараз будьте уважні.я буду вам демонструвати послідовність виготовлення нашого виробу.

1.Спочатку вам потрібно взяти аркуш білого картону,розмістити його горизонтально та знайти уявну середину.

2.Далі я вам роздам ось такі листочки.

3.Вам потрібно вирізати 4 тоненькі смужечки для гілочок грона.

4.Розмістіть гілочки і листочки на аркуші паперу.Приклейте їх.

5.Відірвіть від червоної серветки клаптик і скатайте пальчиками кульку.Скатайте близько 15 кульок і починайте їх приклеювати до наших гілочок.

 

3.3.1.Аналіз зразка виробу та його конструктивних особливостей

- Погляньте з чого зроблені листочки і гілочки грона?

- А з чого ми виготовляємо ягідки?

 

3.3.2.Сповільнений показ з поясненням вчителя

- Будьте уважні,я вам зараз покажу,як ми будемо виготовляти даний виріб

 

4.Практична самостійна робота учнів

4.1.Інструктаж з техніки безпеки

- Давайте пригадаємо як нам потрібно правильно користуватися клеєм та ножицями.

 

4.2.Самостійна робота учнів.Здійснення поточного інструктажу вчителем.

-Можете розпочинати роботу.Якщо виникнуть питання підніміть руку і я підійду

 

5.Підсумок уроку

5.1 Підсумкова бесіда

-Що ми сьогодні виготовляли?

- Що використовували під час роботи?

- Символом чого є калина?

 

5.2.Аналіз та виставка робіт учнів

- Дітки,хто отримав смайлики,вийдіть до дошки і продемонструйте всім учням свої роботи.

 

5.3.Прибирання робочих місць

- А тепер.будь ласка,приберіть ваші робочі місця.

-Наш урок завершено.Дякую за увагу!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17.10.14.

Трудове навчання

Тема : Робота з папером. Рвана аплікація «Гроно калини»

Мета:розширити знання учнів про папір,його властивості,удосконалювати навички роботи з папером,ножицями та клеєм,формувати уявлення про народні символи України,ознайомити дітей із легендою про калину;розвивати дрібну моторику руки,охайність,акуратність під час роботи,спостережливість,уважність,творчі здібності,почуття кольору,логічне мислення;виховувати любов до українського колориту,звичаїв та традицій,естетичні смаки,працьовитість.

Об’єкт праці: рвана аплікація з пластиліну «Гроно калини»

Обладнання: серветки червоного кольору,кольоровий папір,ножиці,клей,ілюстрації калини,технологічна карта виготовлення виробу.

Тип уроку:комбінований

Клас:1-Б

 

План  уроку

1.Організація класу до уроку

1.1.Перевірка готовності учнів до уроку

1.2.Створення сприятливого психологічного комфорту

2.Актуалізація опорних знань

2.1.Створення проблемної ситуації

2.2.Поетична хвилинка

3.Вивчення нового матеріалу

3.1.Оголошення теми і мотивація навчальної діяльності

3.2.Розповідь вчителя з елементами бесіди

Фізкультхвилинка

3.3.Пояснення послідовності виготовлення виробу.

3.3.1.Аналіз зразка виробу та його конструктивних особливостей

3.3.2.Сповільнений показ з поясненням вчителя

4.Практична самостійна робота учнів

4.1.Інструктаж з техніки безпеки

4.2.Самостійна робота учнів.Здійснення поточного інструктажу вчителем.

5.Підсумок уроку

5.1 Підсумкова бесіда

5.2.Аналіз та виставка робіт учнів

5.3.Прибирання робочих місць

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Медведева Диана
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 березня 2020
Переглядів
3292
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку