Урок дизайну та технологій (трудове навчання) з теми "Рвана аплікація. Гроно калини". Розробка для учнів 1 класу.
Дизайн і технології
Тема : Робота з папером.Рвана аплікація «Гроно калини»
Мета:розширити знання учнів про папір,його властивості,удосконалювати навички роботи з папером,ножицями та клеєм,формувати уявлення про народні символи України,ознайомити дітей із легендою про калину;розвивати дрібну моторику руки,охайність,акуратність під час роботи,спостережливість,уважність,творчі здібності,почуття кольору,логічне мислення;виховувати любов до українського колориту,звичаїв та традицій,естетичні смаки,працьовитість.
Об’єкт праці: рвана аплікація з пластиліну «Гроно калини»
Обладнання: серветки червоного кольору,кольоровий папір,ножиці,клей,ілюстрації калини,технологічна карта виготовлення виробу.
Тип уроку:комбінований
Клас:1
Хід уроку
1.Організація класу до уроку
1.1.Перевірка готовності учнів до уроку
-Перевірте для початку,
Чи на партах все в порядку,
Речі зайві всі спаєм
До роботи приступаєм!
1.2.Створення сприятливого психологічного комфорту
- Дітки,погляньте хто сьогодні до нас завітав?Це сонечко.Посміхніться йому,щоб воно не було таке сором’язливе і засяяло нам яскравими промінцями!
2.Актуалізація опорних знань
2.1.Створення проблемної ситуації
-Щоб дізнатися про що ми з вами сьогодні поговоримо і що будемо виготовляти,вам потрібно уважно прослухати пісню.
(Гімн УПА-Ой,у лузі червона калина)
2.2.Поетична хвилинка
-Послухайте,будь ласка,вірш про цю дивовижну рослину
Стоїть над водою червона калина..
Віками про неї складають пісні-
Це образ твій світлий,моя Україно
Він чистий і ніжний,як цвіт навесні.
3.Вивчення нового матеріалу
3.1.Оголошення теми і мотивація навчальної діяльності
-Отож,як ви вже зрозуміли,сьогодні ми будемо створювати на своїх аркушах паперу дивовижне гроно калини.А як ми це будемо робити,дізнаймося трішки пізніше.
3.2.Розповідь вчителя з елементами бесіди
- Дітки,може ви щось знаєте про калину?
-Калина- найдивовижніша рослина,кущ.Про неї складено найбільше художніх творів пісень,легенд,загадок.З давніх-давен,вона була найулюбленішою рослиною,яка росла біля кожної хати кожного українця.Калина давно стала народним символом України. На початку літа кущі калини вкриваються безліччю білих суцвіть серед зеленого листя й стоять,привертаючи зір кожного,ніби наречена у білосніжній сукні.Завдяк такому ніжному суцвіттю калина стала символом дівочої краси,чистоти і кохання. Багато пісень складено про калину.Серед них є веселі і сумні. Є і багато оповідок і легенд про калину. Може хтось з вас знає якісь легенди про цю рослину?
- Я вам розкажу одну з легенд про червону калину.
-Колись дуже давно в селі жили дівчинка та хлопчик.Лина та Клим.Підросли покохали одне одного й одружилися.Жили дружно,весело.Вранці сонечко зустрічали,а ввечері проводжали на відпочинок.Незабаром у них народилася донечка,дуже гарна дівчинка.Вирішили вони про таку подію відзначити і посадити деревце біля своєї хатини.Пішов Клим до лісу.Броди,аж раптом побачив такий гарний кущик із білими квіточками і вирішив його викопати і взяти із собою.Прийшов і посадив цей кущик біля свої хати.Росте дівчинка,гарнішає.Росте собі кущик,зеленішає.Навесні вкривається білими квіточками,а восени на ньому з’являються чудові червоні ягідки.Хто не йде мимо двору,кущиком милується,ніби щастю Клима і Лини радіє.
З того часу почали люди і собі садити зеленого кущика біля двору,щоб щастя в домі поселилося.Спочатку кущик назви не мав,але потім його вирішили назвати на честь донечки Клима і Лини і назвали Калиною.Розцвіло все село чудовими кущиками.Памятайте,що кущ калини не тільки красу має,він здоров’я повертає. Ось яка наша калинонька!
Фізкультхвилинка
3.3.Пояснення послідовності виготовлення виробу.
- А зараз будьте уважні.я буду вам демонструвати послідовність виготовлення нашого виробу.
1.Спочатку вам потрібно взяти аркуш білого картону,розмістити його горизонтально та знайти уявну середину.
2.Далі я вам роздам ось такі листочки.
3.Вам потрібно вирізати 4 тоненькі смужечки для гілочок грона.
4.Розмістіть гілочки і листочки на аркуші паперу.Приклейте їх.
5.Відірвіть від червоної серветки клаптик і скатайте пальчиками кульку.Скатайте близько 15 кульок і починайте їх приклеювати до наших гілочок.
3.3.1.Аналіз зразка виробу та його конструктивних особливостей
- Погляньте з чого зроблені листочки і гілочки грона?
- А з чого ми виготовляємо ягідки?
3.3.2.Сповільнений показ з поясненням вчителя
- Будьте уважні,я вам зараз покажу,як ми будемо виготовляти даний виріб
4.Практична самостійна робота учнів
4.1.Інструктаж з техніки безпеки
- Давайте пригадаємо як нам потрібно правильно користуватися клеєм та ножицями.
4.2.Самостійна робота учнів.Здійснення поточного інструктажу вчителем.
-Можете розпочинати роботу.Якщо виникнуть питання підніміть руку і я підійду
5.Підсумок уроку
5.1 Підсумкова бесіда
-Що ми сьогодні виготовляли?
- Що використовували під час роботи?
- Символом чого є калина?
5.2.Аналіз та виставка робіт учнів
- Дітки,хто отримав смайлики,вийдіть до дошки і продемонструйте всім учням свої роботи.
5.3.Прибирання робочих місць
- А тепер.будь ласка,приберіть ваші робочі місця.
-Наш урок завершено.Дякую за увагу!
17.10.14.
Трудове навчання
Тема : Робота з папером. Рвана аплікація «Гроно калини»
Мета:розширити знання учнів про папір,його властивості,удосконалювати навички роботи з папером,ножицями та клеєм,формувати уявлення про народні символи України,ознайомити дітей із легендою про калину;розвивати дрібну моторику руки,охайність,акуратність під час роботи,спостережливість,уважність,творчі здібності,почуття кольору,логічне мислення;виховувати любов до українського колориту,звичаїв та традицій,естетичні смаки,працьовитість.
Об’єкт праці: рвана аплікація з пластиліну «Гроно калини»
Обладнання: серветки червоного кольору,кольоровий папір,ножиці,клей,ілюстрації калини,технологічна карта виготовлення виробу.
Тип уроку:комбінований
Клас:1-Б
План уроку
1.Організація класу до уроку
1.1.Перевірка готовності учнів до уроку
1.2.Створення сприятливого психологічного комфорту
2.Актуалізація опорних знань
2.1.Створення проблемної ситуації
2.2.Поетична хвилинка
3.Вивчення нового матеріалу
3.1.Оголошення теми і мотивація навчальної діяльності
3.2.Розповідь вчителя з елементами бесіди
Фізкультхвилинка
3.3.Пояснення послідовності виготовлення виробу.
3.3.1.Аналіз зразка виробу та його конструктивних особливостей
3.3.2.Сповільнений показ з поясненням вчителя
4.Практична самостійна робота учнів
4.1.Інструктаж з техніки безпеки
4.2.Самостійна робота учнів.Здійснення поточного інструктажу вчителем.
5.Підсумок уроку
5.1 Підсумкова бесіда
5.2.Аналіз та виставка робіт учнів
5.3.Прибирання робочих місць