Дана презентація дозволить учителеві ввести початкові відомості про фізику як науку, ознайомитись з елементарними теоретичними і практичними відомостями, показати експерименти. Відповідає чинній програмі.
Перш за все давайте з’ясуємо, що означає для вас слово «природа». Природою ми називаємо весь світ, що нас оточує. Дійсно сонце, земля, вода, повітря, рослини, тварини — все це і є природа. Які об'єкти належать до природи? Об'єкти природи — це сонце, планети, повітря, ґрунт, гори, річки, моря, ліси, степи, рослини, тварини і сама людина.
Об’єкти природи називають тілами. Об’єкти живої та неживої природи. До живої природи належать мікроорганізми, рослини, тварини, людина. Нежива природа — це повітря, вода, гори, Земля, Сонце, зірки, Місяць. До неживої природи зараховують також предмети, які виготовила людина: меблі, шкільне приладдя, знаряддя праці, машини і механізми.
Знання про навколишній світ людина здобуває із власних спостережень. Перші прилади, якими людина пізнає, спостерігає навколишній світ, — це наші органи чуття: очі, вуха, ніс, язик, шкіра. Завдяки їм ми бачимо речі, які нас оточують, слухаємо звуки, дізнаємося про смак, відчуваємо тепло, холод. З часом людина створила прилади, які допомагають їй вивчати природу. Це термометр, барометр, компас, мікроскоп, рулетка, лінійка, лупа, годинник.
Існують методи дослідження природи, а саме: - Спостереження — це один із методів отримання знань про навколишню природу, спостерігати — це навчитися цілеспрямовано зосереджувати увагу на предметі, встановлювати взаємозв'язки і послідовність явищ, їх причини. Здійснюється за допомогою органів чуттів.
Вимірювання — один із методів дослідження природи, що передбачає визначення величини тіла, міряючи, порівнюючи її з одиницею виміру, застосовуючи спеціальні прилади (термометр, вага, рулетка, годинник). - Експеримент — це один із методів дослідження природи (дослід), вивчення явища відбувається в штучно створених, лабораторних умовах, за допомогою певних приладів.