26 січня о 18:00Вебінар: Співпраця вчителя з батьками дитини з особливими освітніми потребами

«До бабусі на гостину» Конспект заняття з народознавства в молодшій групі.

Про матеріал
Продовжувати ознайомлювати дітей із предметами українського національного побуту: посуд у якому готували їжу (казанок) і подавали на стіл (макітра, глечик) ; закріпити знання дітей про сім’ю, її склад; збагачувати словник словами: казанок, макітра, глечик; - розвивати мову, логічне мислення, пам’ять, увагу; - виховувати доброзичливість, почуття любові і поваги до своїх рідних, інтерес до предметів українського народного побуту.
Перегляд файлу

«До бабусі на гостину»
Конспект заняття з народознавства в молодшій групі.

Мета:

 - продовжувати ознайомлювати дітей із предметами українського національного побуту: посуд у якому готували їжу (казанок) і подавали на стіл (макітра, глечик) ; закріпити знання дітей про сім’ю, її склад; збагачувати словник словами: казанок, макітра, глечик;

 - розвивати мову, логічне мислення, пам’ять, увагу;

 - виховувати доброзичливість, почуття любові і поваги до своїх рідних, інтерес до предметів українського народного побуту.
Матеріал: піч, стіл, лава, скриня з одягом, вишиті рушники, посуд: глечик, макітра, казанок; дощечки, тісто, фартушки, вологі серветки.
Хід заняття.
Вихователь: Доброго ранку, доброго здоров'я. Ми раді бачити вас у нас.
Діти подивіться, що це на столику лежить? Це чарівна скринька.
А ви хочете дізнатися, що в ній знаходиться?
Діти: Так. 
Вихователь:Ой, дивіться, що це? ( вихователь виймає з скриньки квадрат ) 
Діти: квадрат. 
Вихователь: На що він схожий?
Діти: на хустинку…
Вихователь: На стіну будинка. Ми з вами зараз викладемо картину ( діти по черзі підходять до вихователя і виймають предмети, які знаходяться у чарівній скриньці і викладають на дошці : будинок, тин, дерева, собачку ). 
- Діти, а хто може жити в цьому будинку? 
Діти: Мама, тато, бабуся, дідусь, сестричка.
Вихователь: А як можна назвати їх одним словом?
Діти: Сім'я.
Вихователь: Скажіть , а ви свою маму любите?
Діти: Так.
Вихователь: Давайте для матусі складемо чарівну квіточку.
Гра “Чарівна квіточка”
Вихователь: Моя мама найкраща ( викладає серединку ). Потім по черзі виходять діти і називають, яка в них мама, викладаючи по пелюсточці.
Вихователь: Ось подивіться, яка в нас вийшла чудова, чарівна квіточка.
Діти, сім ' я повинна бути міцна і дружна.
( звучить звук телефона ).
Вихователь: Діти, що це? Це повідомлення прийшло. (на екрані з’являється – відео лист)
Давайте подивимося його. 
Любі наші внучата, малята групи “Сонечко”. Я з дідусем запрошую вас на гостину. Чекаємо з нетерпінням.
Вихователь: Ну що, поїдемо до бабусі?
Діти: Так.
Вихователь: Діти, а на чому ми можемо доїхати до бабусі ?
Діти: на поїзді, машині, маршрутці.
Вихователь: Я вам загадаю загадку і ви дізнаєтеся на чому ми будемо їхати.
Загадка: «Я скакаю, я скакаю,
Куди хочеш покатаю.
Хто це? (В.Д.)
Так ,будемо їхати на конячці.
Де наша конячка, запрягаємо возика і поїхали ( звучить музика ). 
- А ось і бабусина хата. Діти заходять до хати (сідають на лави).
Вихователь: Давайте гарненько розглянемо, що є в хатинці.
Діти, що це стоїть?
Діти: Стіл.
Вихователь: А чим застелений стіл?
Діти: Скатертиною.
Вихователь: Якого вона кольору?
Діти: Білого.
Вихователь: Біла, вишита.
Вихователь: А це що?
Діти: Лави.
Вихователь: Подивіться, а це що стоїть?
Діти: Скриня.
Вихователь: Що бабуся зберігає у скрині?
Діти: Одяг.
Вихователь: А ось на стінах вишиті рушники .
Ними бабуся прикрасила хату. 
Чути голос печі: Я гарна біла, розмальована . 
Вихователь: Чий це голос? Це розмовляє піч?
Голос печі: Мене зробили для того, щоб готувати різні смачні страви: борщ, кашу, вареники, пироги. За це мене називають годувальницею.
Вихователь:Діти,та це ж розмовляє піч!
Вихователь: Я стою біля печі і бачу, що тут щось складено у ній.
( виймає і показує казанок )
- Це казанок. У ньому готували різні страви. 
- Давайте скажемо разом казанок.
- Діти, а це макітра. Її використовують для зберігання гарячих вареників і пиріжків.
Давайте скажемо разом макітра. 
-А ось глиняний глечик. В нього наливають молоко. В глечику молоко довго зберігається свіжим.
Давайте скажемо разом глечик.
Вихователь: Діти, а подивіться на столі лежать овочі. 
 

- Що можна з них приготувати? (в.д.-борщ)
Гра « Що потрібно для борщу?»
Вихователь: Давайте бабусі допоможемо. Дівчатка відберуть квасолю на борщ, а хлопці- овочі .

Діти, не можна з пустими руками йти до бабусі й дідуся, давайте ми зараз для них зваримо смачненьких вареничків.тЩоб приступити до роботи, руки повинні бути чистими. 
(Діти одягають фартушки, закочують рукава і витирають пальчики вологими серветками ).  Требі гарно вимісити тісто, а для цього потрібно розімяти добре наші пальчики.
Пальчикова гра 
Перший пальчик — показайчик, 
другий пальчик — помагайчик, 
третій пальчик — то гуляйчик, 
а четвертий — заважайчик, 
п ' ятий пальчик — прихваляйчик, кулачковий захищайчик. 

Вхователь:Я вам кожному роздам дощечки на яких ви  будете ліпити вареники. . Діти, подивіться, а що в мене на дощечці лежить? 
Діти: борошно, тісто. 
Коли діти закінчать ліпити вареники вихователь роздає вологі серветки, діти витирають руки, знімають фартушки). Варять вареники закидують їх у казан.
Рухлива гра “Баба діду догодила”. 
Хід гри.
Діти вибирають за допомогою лічилки бабу. Решта дітей стають у коло і йдучи по колу промовляють слова: 
Баба діду догодила ,
Вареників наварила, 
Вареники не погані, 
Вареники у сметані, 
Ой чікі-чікі- чікі,
І побігли всі навтіки 
(діти тікають, а вибрана бабуся їх ловить). Гра повторюється 2-3 рази. 
Вихователь:  Діти давайте подивимось , що ж ми з вами сьогодні наварили? . 

Ой які гарненьки, вони в нас вийшли, а ще й напевно смачненьки, давайте скоштуємо!(Коштують). А давайте й наших гостей пригостимо!(Пригощають варениками).

Вихователь: ось і наварили ми смачненьких вареників для нашої бабусі та дідуся, час нам вирушати у путь,давайте з вами подякуємо нашим гостям за те що вони до нас завітали сьогодні, та скажимо їм до побачення!!
 

docx
Додано
19 серпня 2019
Переглядів
821
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку