“НАВЧАЛЬНІ ТА ДИДАКТИЧНІ ІГРИ ІЗ LEGO”

Про матеріал
Дошкільне дитинство - це вік гри. Малюк, в грі, не тільки пізнає світ, а й висловлює до нього своє ставлення. Чи завжди ми, дорослі, уважно і серйозно ставимося до дитячої гри? Чи можемо «на рівних» грати з дитиною, вибирати для нього найбільш цікаву і корисну іграшку? Чи можемо зробити так, щоб гра стала дійсно розвиваючим, виховуючим і коригувальним засобом?
Перегляд файлу

 

 

 C:\Users\Ирина\Desktop\фото\34.jpg          C:\Users\Ирина\Desktop\фото\31.jpg

C:\Users\Ирина\Desktop\збирка\Lego_3188.png      

НАВЧАЛЬНІ ТА ДИДАКТИЧНІ ІГРИ ІЗ  LEGO

 

 

 

 

Підготувала

Вихователь Очеретинського НВК

Синько І.М.

 

 

 

 

 

Вступ

         Дошкільне дитинство - це вік гри. Малюк, в грі, не тільки пізнає світ, а й висловлює до нього своє ставлення. Чи завжди ми, дорослі, уважно і серйозно ставимося до дитячої гри? Чи можемо «на рівних» грати з дитиною, вибирати для нього найбільш цікаву і корисну іграшку? Чи можемо зробити так, щоб гра стала дійсно розвиваючим, виховуючим і коригувальним засобом? Необхідність постійної уваги до гри дітей з боку дорослих обумовлена тим, що вона є критерієм психофізичного розвитку дошкільника. (А.Н. Леонтьєв, Д.Б.Ельконін та ін.) Крім традиційних методик навчання останнім часом в психолого-педагогічному процесі все ширше використовуються ЛЕГО - технології. Однією з них є конструктивно-ігровий засіб ЛЕГО ДУПЛА, що володіє рядом характеристик, які значно відрізняють його від інших конструкторів, насамперед - великим діапазоном можливостей. Вітчизняні та зарубіжні педагоги відзначають, що використання в роботі з дітьми наборів ЛЕГО дозволяє за більш короткий час досягти стійких позитивних результатів у навчанні та вихованні.

Кожна дитина любить і хоче грати, але не кожен може навчитися це робити самостійно, та ще й не з кожною іграшкою. У той же час, як показали експериментальні дослідження, гра в ЛЕГО ефективно сприяє розвиткові дітей. Підкреслюючи соціальну значимість іграшок і порівнюючи їх з міні-предметами реального світу, через які дитина доповнює уявлення про навколишній світ, Г.В. Плеханов і Б.П. Нікітін в той же час відзначали, що ці готові іграшки позбавляють дитину можливості творити самому. Про це ж багато років тому в своїй книзі про іграшки писав французький соціолог і філософ Роланд Бартес, кажучи, що головним для дитини в грі є мікрокосмос, аналогічний світу дорослих, що складається з предметів дорослих, тільки в мініатюрі: «До цього космосу віри і складних перекладень дитина може ставитися тільки як власник і споживач, ніколи - як винахідник і творець. Діти вправляються виконувати дії без казковості, без подиву, без радості. Дитина отримує все готове, йому не треба думати і працювати над тим, якою має бути його іграшка. Вони створюють дітей-споживачів, а не дітей-творців». У той же час навіть самий маленький набір будівельних елементів відкриває дитині новий світ. Дитина не споживає, він творить: створює предмети, світ і життя. Маніпулюючи з елементами ЛЕГО, дитина вчиться добра,творчості,радості. Для більш ефективної роботи з дітьми необхідно було створити яскраві, функціональні навчальні засоби, здатні впливати буквально на всі органи чуття дитини і поєднувати в собі можливості потужного впливу як на емоційну, так і на логічну сфери, що дозволяє зв'язувати їх, швидко «будувати» надійні і стійкі «містки» до тих навичок і умінь, які повинна освоїти дитина. Багаторічні зусилля датських педагогів, вчених і конструкторів привели до створення розгалуженої системи наборів ЛЕГО, яка знайшла широке застосування в усьому світі. В останні роки ЛЕГО все більш широко застосовується при вирішенні психолого-педагогічних завдань і в нашій країні.

 

Актуальність

Розвиток сучасної дитини як особистості передбачає максимальну реалізацію нею свого життєвого потенціалу, активності, самостійності, творчої ініціативи, прагнення обирати на власний розсуд шляхи й засоби досягнення цілей, намірів, реалізовувати свої власні потреби та інтереси, пізнавальну активність. Я переконана, що ставлячи собі за мету виховання компетентної особистості, кожен вихователь має пам’ятати, що той, хто здатен конструктивно мислити, швидко вирішувати логічні завдання, найбільш пристосований до життя, тому що швидко знаходить вихід зі скрутних ситуацій, приймає раціональні рішення. 

Вплив конструктивної діяльності на розумовий розвиток дітей дошкільного віку вивчав А.Р.Лурія. Саме він зробив висновок про те, «що вправляння в конструюванні впливає на розвиток дошкільника, радикально змінюючи характер пізнавальної діяльності». Конструювання – «продуктивний вид діяльності дошкільника, що припускає створення конструкцій за зразком, за умовами й за власним задумом». Конструктивна діяльність займає значне місце в дошкільному вихованні і є складним пізнавальним процесом, у результаті якого відбувається інтелектуальний розвиток дітей: вони опановують практичні знання, вчаться виділяти істотні ознаки, встановлювати стосунки й зв'язки між деталями й предметами.

 Із усього різноманіття конструкторів, які використовуються в дошкільних навчальних закладах, мені хотілося б зупинитися на використанні «Lego»-конструктора,  сучасної педагогічної технології. Основна ідея цієї інноваційної педагогічної технології: працюючи з конструктором «Lego», діти вчиться граючи й навчаються в грі. «Lego» (лат. lego — збирати, конструювати) — тип дитячого конструктора, що з'явився в 50-х роках минулого століття. Він являє собою «яскравий, барвистий, поліфункціональний матеріал, що надає величезні можливості для пошукової й експериментально-дослідницької діяльності дошкільника». Елементи конструктора «Lego» мають різні розміри, різноманітні за формою. На відміну від попередніх будівельних наборів, «Lego» запропонував деталі, які скріплювалися між собою. У результаті отримані будівлі були міцними й стійкими, що швидко  оцінили маленькі будівельники з різних країн світу. Варіантів скріплення «Lego»-елементів між собою досить багато, що надає практично необмежені можливості для створення різних типів будівель і ігрових ситуацій. Конструктор «Lego» – це цікавий розвиваючий матеріал, що стимулює дитячу фантазію, уяву, сприяє формуванню моторних навичок. До того ж для конструктора «Lego» характерні також  висока якість матеріалу, з якого він виготовлений, естетичність, міцність, безпека для дошкільників, що є важливими критеріями вибору цього матеріалу.

 

 

 

 

 

Мета:

Головною метою в роботі з конструктором «Lego» - є:

  • Розвиток дрібної моторики рук, стимулюючи в майбутньому загальне мовленнєвий розвиток і розумові здібності.
  •  Навчання правильному і швидкому орієнтуванню в просторі.
  •  Отримання математичних знань про рахунок, форму, пропорції, симетрії.
  • Розширення своїх уявлень про навколишній світ, архітектуру, транспорт, ландшафт.
  •  Розвиток уваги, здатності зосередитися, пам'яті, мислення.
  •  Навчання уяві, творчому мисленню.
  • Оволодіння умінням подумки розділити предмет на складові частини і зібрати з частин ціле.
  •  Навчання спілкуванню один з одним, повага свого і чужого праці.

Конструювання-це вид продуктивної діяльності дошкільника, що передбачає побудову предметів. Його успішність залежить від рівня розвитку мислення і сприйняття дитини. Щоб побудувати конструкцію з будівельного матеріалу, необхідно вміти обстежити об'єкт, розділити його на складові частини -деталі, оцінити їх розмір, просторове розташування, замінити одні деталі іншими в разі потреби. Також для успішності конструювання потрібно вміти представляти майбутній предмет в цілому - з усіх боків, спереду, збоку; особливо уявити невидимі деталі.

 Виділяють такі види конструювання:

  •  конструювання за зразком;
  • конструювання за моделлю;
  • конструювання за задумом;
  • конструювання за умовами - вимогам, яким повинна задовольняти майбутня конструкція (наприклад, певний розмір);
  •  конструювання за кресленнями і наочним схемами;
  •  конструювання з теми.

Методика організації занять з ЛЕГО-конструювання

в дитячому садку

   Для формування дитячої  конструкторської  творчості за допомогою ЛЕГО- конструювання необхідно виконання трьох умов.

Перша  умова - організація цілеспрямованої системи навчання, що включає три етапи:

а) створення умов для широкого самостійного дитячого експериментування з новим матеріалом;

б) надання дітям можливості вирішувати завдання, спрямовані на розвиток уяви і на формування узагальнених способів конструювання;

в) організація самостійного дитячого конструювання за задумом.

Така система хороша для навчання дітей п'яти-семи років. З дітьми ж молодшого дошкільного віку (три-чотири роки) з метою залучення їх до конструювання і формування інтересу до цієї діяльності найкраще організувати «сюжетне» конструювання, засноване на розігруванні з допомогою вихователя близьких дітям сюжетів.

Друга умова - використання в навчанні конструкторського матеріалу, що має прості нетрудомісткі способи кріплення і дозволяє дітям експериментувати, вести широку орієнтовно-пошукову діяльність, знаходити варіанти вирішення однієї і тієї ж задачі і втілювати їх різноманітні задуми, в тому числі і сюжетні. Цій умові сприяє наявність в наборах великих пластин-підставок (якогось поля), які об'єднують різні дитячі конструкції просторово і сюжетно.

Третя умова - організація конструювання в тісному взаємозв'язку з іншими видами дитячої діяльності, і насамперед з грою, твором казок і різних історій, малюванням.

 

 

 

 

Методика організації занять з дітьми трьох-п'яти років

   Трирічним дітям спочатку краще дати можливість самим познайомитися з деталями простого конструкторського набору шляхом практичного експериментування з ними. З цією метою можна використовувати, наприклад, набір «Стандартний комплект цеглинок LEGO DUPLO», що складається з безлічі (104 шт.) яскравих об'ємних деталей чотирьох основних кольорів (червоний, синій, жовтий, зелений), що мають різну геометричну форму. Кількість деталей дозволяє об'єднати дітей по підгрупах (4-5 чоловік).

Для першого практичного знайомства з новим матеріалом важливо надати достатньо місця, щоб в середині розміщувалося велика кількість деталей, а навколо вільно діяли діти. При цьому необхідно забезпечити кожній дитині підгрупи можливість вільно взяти будь-яку деталь.

Через відому велику здатність до наслідування дітей цього віку часто буває так, що вибрав один, хочеться мати й іншому. Але вихователь не повинен відразу ж приходити на допомогу і давати із загального набору таку ж деталь (може бути, іншого кольору). Краще запропонувати самій дитині пошукати таку ж деталь, що важливо для розвитку у нього сенсорики, орієнтовної діяльності, певної самостійності. І тільки в тому випадку, якщо дитина сама не впоралася, вихователь може прийти на допомогу: відібрати кілька деталей (3-4) і запропонувати з них вибрати потрібну (як правило, діти з цим справляються).

Як показує досвід, діти спочатку не схильні розглядати деталі; вони відразу ж починають їх об'єднувати, намагаючись щось зробити. При цьому багато хто з них приставляє одну деталь до іншої або ставить їх один на одного, не скріплюючи між собою. Але через те, що деталі мають нерівні поверхні (опуклості і угнутості), діти змушені повертати їх по багато разів, щоб знайти рівні сторони. Деякі діти намагаються докласти деталі один до одного нерівними сторонами, у когось раптом пази збігаються зі штифтами і деталі скріплюються між собою. Ця мить є відкриттям для дітей: вони радісно починають всім показувати і повторювати дію сполуки. Тоді й інші діти підгрупи починають робити те ж саме.

Однак потрібно мати на увазі, що в підгрупі можуть виявитися діти, які мають досвід гри з такого типу конструктором. Вихователю важливо визначити це заздалегідь і виділити таких дітей в окрему підгрупу для того, щоб інші мали можливість зробити для себе відкриття способу кріплення. Після того, як спосіб кріплення деталей став надбанням всіх дітей, їх можна об'єднувати.

В результаті практичних дій діти, з'єднуючи кілька деталей, отримують різні конструкції; позначають їх словом («машина», «трамвайчик», «кораблик» тощо) і діють з ними. Часто, додаючи деталі до вже наявної конструкції, діти отримують або нову конструкцію («... тепер це будиночок»), або нові її якості («... тепер це великий літак, він швидко літає»).

На наступних двох-трьох заняттях вихователь використовує або той же конструктор, доповнюючи його дрібними деталями, або інший - «Великий базовий набір LEGO DUPLO», в якому вже 146 деталей, у тому числі:домашні тварини, чоловічки, машинки і деталі з нанесеними на них малюнками. З підгрупами дітей він організовує сюжетне конструювання, розігруючи разом з ними нескладні ситуації: наприклад, будують поїзд, і люди їдуть в ньому на дачу; далі будують дачу, і люди там живуть, відпочивають на лавочках, годують курочок і т.п. Або будують гараж, в який діти ставлять машинки, деякі з них діти конструюють самі.

         Будь-яка дитяча конструкція несподівано може стати новою темою для сюжетного конструювання. Вихователю важливо її підхопити і розвинути.

 Велике значення в цьому віці має залучення дітей до складання деталей в коробки. При цьому дітям можна запропонувати різні підстави для складання, наприклад, колір: «... спочатку складаємо всі зелені деталі, а тепер - жовті» і т.п. (колір діти можуть вибрати самі); розмір: «... спочатку кладемо найбільші, потім - трохи менше і найменші» і т.п. Цю процедуру можна перетворити на цікаве для дітей заняття: попередньо розподілити, хто з дітей розбирає конструкції (їх може бути двоє), хто - збирає деталі і подає, а хто - укладає їх в коробку. Вихователь може бути рівноправним учасником.

Отже, на кількох заняттях діти самостійно і з допомогою вихователя знайомляться з новим конструкторським матеріалом і його властивостями, практично його випробують. І вже поза організованих занять діти самі із задоволенням грають і конструюють, використовуючи набутий досвід.

З чотирирічними дітьми організовується більш цілеспрямована робота, пов'язана з акцентуванням їхньої уваги на процесі конструювання. При цьому використовують і ігрові прийоми, завдяки чому цей процес стає мотивованим і цікавим.

У цьому віці у дітей можна формувати вміння виділяти в предметах їх просторові характеристики: «високий-низький», «широкий-вузький», «довгий-короткий». (Подібну роботу проводять і з використанням будівельного матеріалу.) Дітям пропонують побудувати коротку і довгу доріжки; широкі і вузькі ворота (дороги) для машин різних розмірів; високі та низькі паркани, башточки та ін. - тільки тепер шляхом скріплення деталей. Цьому можна присвятити три-чотири заняття, і в кінці кожного з них корисно обігравати готові конструкції, використовуючи машинки, фігурки тварин, різних чоловічків.

На останньому занятті всі будівлі дітей можна об'єднати, зручно розташувавши їх по відношенню один до одного, і організувати гру.

      Спочатку діти можуть не називати просторові характеристики, але, даючи завдання типу «А тепер побудуй високу вежу, ... широкі ворота, щоб ось такі машини могли б проїхати ...», вихователь бачить, розрізняють їх діти чи ні. До кінця року майже всі діти можуть не тільки розрізняти просторові характеристики предметів, але й називати їх. Цьому також сприяє і конструювання з будівельного матеріалу.

Все це дуже важливо для розвитку не лише просторового орієнтування, а й самої діяльності конструювання. Надалі, конструюючи той чи інший об'єкт, діти попередньо в процесі його створення приміряють іграшку (машинку, качечку, матрьошку і т.п.) до ще не закінченої споруди. Часто можна при цьому чути дитячі висловлювання типу «... ні, треба ще вище, а то машина не проїде». Це говорить про те, що у дітей починає формуватися вміння виділяти в предметах їх просторові характеристики - висоту, довжину, ширину - і співвідносити предмети між собою за цими характеристиками.

При цьому у більшості дітей проявляється великий інтерес до процесу створення об'єктів, він стає більш цілеспрямованим і тривалим. Це говорить про зародження у дітей конструювання як діяльності. До п'яти років діти вже здатні замислити досить просту конструкцію, назвати її і практично створити.

 

Методика організації занять з дітьми старшого дошкільного віку

 Спочатку краще використовувати вже знайомі дітям конструктори, і насамперед базові набори, а тематичні - тільки як додатковий матеріал.

Якісні зміни, що відбуваються в діяльності п'ятирічних дітей, дозволяють надалі ставити перед ними проблемні завдання, спрямовані на розвиток уяви і творчості. Для занять дітей доцільно ділити на підгрупи (по 5-6 дітей у кожній).

Так, на першому занятті цього етапу навчання кожної дитини дають Г-подібну фігуру, зроблену з деталей конструктора, і кажуть: «Це - недобудована конструкція чогось. Я почала будувати, а ви відгадайте, що я хотіла зробити, і добудуйте. Але перш ніж почати конструювати, скажіть мені на вушко, що ви будете робити ». Діти спочатку розглядають фігуру, перевертають її, іноді по кілька разів; деякі з них беруть інші більш дрібні деталі і приставляють до неї і т.д. І тільки після такого «практичного» обдумування (а вихователю важливо не квапити дітей з відповіддю) називають те, що, на їхню думку, почав робити вихователь. І далі, шляхом добудовування заданої основи, діти створюють різні, як правило, структурно прості конструкції: літак, лавку, будиночок і т.п. Вихователь схвалює дитячі рішення, а потім каже, що вона почала робити і не літак, і не лавку, а щось інше. Це викликає у дітей здивування. Вихователь пропонує подумати, що ж це могло бути. Діти починають або перебудовувати свою модель, видозмінювати її, або розбирати і конструювати заново. В результаті діти на одній Г-подібної основі можуть створити кілька різних конструкцій.

  На наступних заняттях в якості основи недобудованої конструкції можна давати інші фігури: Т- і П-подібні, а також довгий тонкий і короткий товстий бруски, складені з декількох деталей конструктора. Завдання повторюються.

 Уже на другому занятті діти діють більш впевнено, а деякі з них пропонують відразу 2-3 варіанти конструкції. При цьому задана фігура залишається основою, яку діти доповнюють для отримання нової конструкції. Інакше кажучи, діти освоюють спосіб «опредмечування» основи як спосіб побудови образу майбутньої конструкції.

 До четвертого заняття діти починають використовувати задану фігуру не тільки як основу, але і як деталь нової конструкції. Наприклад, довгий брусок - це труба великого пароплава або стовп, на якому тримаються каруселі, і т.п. Це говорить про те, що задум (образ) будується способом «включення» заданої фігури не в якості основи, як було раніше, а як елемента загальної конструкції. А це - показник більш високого рівня розвитку уяви, творчості (після 5 років).

Зауважимо, що в цей же час діти починають освоювати конструювання з природного матеріалу і будувати художні образи цими ж способами. Отриманий дітьми досвід, безумовно, допомагає їм при творчому вирішенні завдань на добудовування фігури з деталей конструктора. Інакше кажучи, способи побудови образу стають узагальненими, і діти користуються ними самостійно в будь-якому вигляді конструювання.

 На останньому занятті з цієї серії дітям можна дати всі вже знайомі їм основи і запропонувати вибрати загальну тему (наприклад: зоопарк, аеродром, місто тощо) та створити свої конструкції відповідно до теми.

 А далі дітям (ближче до 6 років) можна пропонувати конструювання за умовами:  побудувати  міст  для пішоходів через певну річку; багатоповерховий на два під’їзди  житловий будинок; вулицю з двостороннім рухом і світлофором; зробити підйомний кран з кабіною для шофера і т.п.

 На наступному етапі діти можуть конструювати за задумом: вони самі придумують тему, самі відбирають матеріал, домовляються, хто що буде робити, і т.п.

Для сюжетного колективного конструювання важливо створювати необхідні умови: вибрати разом з дітьми місце (килим, кілька складених столів тощо), забезпечити великими пластинами-підставками та додатковими тематичними наборами «LEGO DACTA» типу «Міський транспорт», «Люди світу» , «Домашні тварини» та ін.

Висновки

  Дошкільний вік - початковий етап становлення особистості. У цей період закладається: розвиток здібностей до конструювання який активізує розумові процеси дитини, народжує інтерес до творчого вирішення завдань, винахідливості і самостійності, ініціативності, прагнення до пошуку нового й оригінального. Творча  діяльність завжди приваблива для дитини і змушує її думати, оскільки пов'язана зі створенням чогось нового, відкриттям нового знання або своїх нових можливостей.

       ЛЕГО - конструювання, як і інші види діяльності сприяє розвитку не тільки дрібної моторики, а й розвитку мовної активності у дошкільнят. Особливість конструктивної діяльності полягає в тому, що вона, як і гра, відповідає інтересам і потребам дитини дошкільного віку. Вона дає можливість діяти з геометричними тілами, на практиці пізнавати їх колір, форму, величину, засвоювати правильні назви деталей, удосконалювати сприйняття просторових відносин. Ігрова форма занять сприяє розвитку у дітей пізнавального інтересу, дозволяє вберегти від зайвого дидактизму, стомлення, активізує часту зміну позицій.

     Працюючи з конструктором, можна будувати моделі і при цьому навчатися, граючи і отримуючи задоволення. Коли придумуєш моделі сам, відчуваєш себе професійним інженером, механіком, будівельником або великим конструктором. І це здорово! Це дає повну свободу дій. Робота є жвавою і цікавою і відкриває абсолютно нові перспективи, де немає меж фантазії.

       ЛЕГО допомагає дітям втілювати в життя свої задумки, будувати і фантазувати, захоплено працювати і бачити кінцевий результат своєї роботи.

Конструювання сприяє розвитку мислення, спритності, а також інтелекту, уяви та творчих задатків. Сприяє формуванню таких якостей, як уміння концентруватися, здатність співробітничати з партнером, і найголовніше - почуття впевненості в собі. Якщо з дитинства прагнути до пізнання - це перейде в уміння вчитися конструювання направлено і сприймати нове з великим інтересом.

 

 

 

 

Розвиваючі ігри з конструктором ЛЕГО

 

Молодша  група

За методикою в молодшій групі роль ведучого завжди бере на себе дорослий, так як діти ще не можуть розподілити свої ролі в грі. Для дітей молодшої групи педагог вибирає найпростіші гри. Метою ігор є закріпити колір (синій, червоний, жовтий, зелений) деталей конструктора ЛЕГО, форму (квадрат, прямокутник).

 

 

 

 

 

 

 

«Розклади за кольором»

Матеріал: цеглинки ЛЕГО всіх кольорів 2 x 2, 4 коробки.

Мета: Закріпити колір деталей конструктора ЛЕГО.

Правило: діти по команді ведучого розкладають цеглинки ЛЕГО по шаблонах.

 

 

C:\Users\Ирина\Desktop\фото\3.jpg

 

C:\Users\Ирина\Desktop\фото\2.jpg       C:\Users\Ирина\Desktop\фото\image1.jpg

 

 

 

“Не такий”

Матеріал: коробка з цеглинками 2х2 різних кольорів.

Мета: розвивати зорово-моторну координацію, відчуття кольорів та відтінків, уважність.

Правило: діти будують башту, ставлячи по черзі цеглинку не такого кольору, як поставив попередній гравець.

C:\Users\Ирина\Desktop\3.jpg    C:\Users\Ирина\Desktop\4.jpg

C:\Users\Ирина\Desktop\2.jpg

       

 

“Квітуча галявина”

Матеріал:  цеглинки LEGO, кошики.

Мета: розвивати спритність, увагу, координацію рухів, виховувати активність, інтерес до гри.

Правило: розкладіть цеглинки різні за кольором на підлозі. Роздайте дітям кошики і скажіть, що зараз ви відправитеся на галявину, де квітне багато яскравих квітів  і вам треба буде зібрати чудовий букет.

C:\Users\Ирина\Desktop\5.jpg

 

C:\Users\Ирина\Desktop\7.jpg      C:\Users\Ирина\Desktop\6.jpg

 

C:\Users\Ирина\Desktop\8.jpg

“Знайди пару”

Матеріал: цеглинки різних кольорів, форм.

Мета: розвивати увагу, зорову пам’ять, координацію рухів та швидкість реакції дітей, закріпити знання про кольори і форму, про поняття «однаковий-різний».

Правило: знайти пару до своєї цеглинки із тих, що у кошику.

C:\Users\Ирина\Desktop\11.jpg

 

C:\Users\Ирина\Desktop\9.jpg    C:\Users\Ирина\Desktop\10.jpg

C:\Users\Ирина\Desktop\13.jpg   C:\Users\Ирина\Desktop\12.jpg

C:\Users\Ирина\Desktop\15.jpg        C:\Users\Ирина\Desktop\14.jpg

«Передай цеглинку ЛЕГО»

Матеріал: 1 велика цеглинка ЛЕГО.

Мета: розвитку координації руху.

Правило: ведучий закриває очі. Діти стоять у колі по команді ведучого: "Передавай". Діти швидко передають цеглинка один одному. Коли ведучий скаже: "Стоп". Він відкриває очі в кого з дітей виявився цеглинка, той стає ведучим.

 

 

C:\Users\Ирина\Desktop\фото\4.jpg      C:\Users\Ирина\Desktop\фото\5.jpg

 

C:\Users\Ирина\Desktop\фото\6.jpg       C:\Users\Ирина\Desktop\фото\7.jpg

 

 

Середня  група

Діти вже знають колір деталей, форму. Тому ігри, трохи ускладнюються. Діти вчаться працювати за картками, де зображення кольорове. Метою ігор навчиться користуватися картками, запам'ятати назви деяких деталей конструктора ЛЕГО. Розвиваємо увагу, швидкість, координацію рухів, мислення.

«Знайди споруду»

Матеріал: картки, споруди, коробочка

Мета: розвивати увагу, спостережливість, уміння співвіднести зображене на картці з будівлями.

Правило: діти по черзі, уважно дивляться на  картку, називають споруду, та відображають її.

C:\Users\Ирина\Desktop\фото\13.jpg

C:\Users\Ирина\Desktop\фото\11.jpg                            C:\Users\Ирина\Desktop\фото\10.jpg

 

C:\Users\Ирина\Desktop\фото\8.jpg

«Хто швидше»

Матеріал: деталі конструктора Лего на кожного гравця.

Мета: розвивати швидкість, увагу, координацію руху.

Правило: гравці діляться на дві команди у кожної команди свій колір цеглинок ЛЕГО  і своя деталь. Наприклад, 2х2 червоного кольору, 2х4 синього. Гравці по одному переносять цеглинки з одного кутка кімнати в інший. Чия команда швидше, та і перемогла.

 

 

C:\Users\Ирина\Desktop\фото\14.jpg

 

C:\Users\Ирина\Desktop\фото\15.jpg            C:\Users\Ирина\Desktop\фото\16.jpg

 

C:\Users\Ирина\Desktop\фото\17.jpg

 

 

«ЛЕГО  на голові»

Матеріал: цеглинка ЛЕГО.

Мета: розвиток спритності, координації руху.

Правило: дитина кладе на голову цеглинку ЛЕГО. Інші діти дають йому завдання. Наприклад: Пройти два кроки, присісти, підняти одну ногу, постояти на одній нозі, покружлявши. Якщо дитина виконала три завдання і у неї не впала цеглинка з голови, значить, він виграв і отримує приз.

 

C:\Users\Ирина\Desktop\фото\18.jpg

 

 

 

Старша група

Діти в іграх більш самостійні. Роль ведучого беруть на себе діти. В іграх розвиваємо колективізм, пам'ять, мислення, вчимося займатися за картками. У старшій групі займаємося з конструктором Лего "Дакто".

 

 

 

 

«Чия команда швидше побудує»

 Матеріал: набір конструктора ЛЕГО "Дупло", зразок споруди.

Мета: Вчимося будувати в команді, допомагати один, одному. Розвивати інтерес, увагу, швидкість, дрібну моторику рук.

Правило: діти розбиваються на дві команди. Кожній команді дається зразок споруди. Перемагає та команда, чия швидше побудує споруду.

C:\Users\Ирина\Desktop\фото\20.jpgC:\Users\Ирина\Desktop\фото\19.jpgC:\Users\Ирина\Desktop\фото\23.jpg

 

C:\Users\Ирина\Desktop\фото\21.jpg      C:\Users\Ирина\Desktop\фото\25.jpg

 

 C:\Users\Ирина\Desktop\фото\22.jpg   C:\Users\Ирина\Desktop\фото\24.jpg

«Знайди деталь таку ж, як на картці»

Матеріал: картки, деталі конструктора ЛЕГО  "Дупло".

Мета: закріпити назви деталей конструктора ЛЕГО "Дупло".

Правило: Діти по черзі беруть картку з кресленням деталі конструктора ЛЕГО "Дупло". І знаходять таку ж деталь і прикріплюють її на плату. Наприкінці гри діти придумують, що вийшло.

C:\Users\Ирина\Desktop\фото\29.jpg

 

C:\Users\Ирина\Desktop\фото\28.jpg

 

C:\Users\Ирина\Desktop\фото\30.jpg

 

 

«Таємничий мішечок»

Матеріал: конструктивний набір ЛЕГО, мішечок.

Мета: вчити відгадувати деталі конструктора на дотик.

Правило: ведучий тримає мішечок з деталями конструктора ЛЕГО. Діти по черзі беруть одну деталь і відгадують. Після витягують з мішечка і всім показують.

C:\Users\Ирина\Desktop\фото\26.jpg     C:\Users\Ирина\Desktop\фото\27.jpg

 

«Назви і побудуй»

Матеріал: набір конструктора ЛЕГО "Дакто"

Мета: Закріпити назви конструктора Лего "Дакто", вчиться працювати в колективі.

Правила: ведучий кожній дитині по черзі дає деталь конструктора. Дитина називає і залишає у себе. Ведучий дає завдання побудувати з усіх деталей одну споруду і придумати що побудували. Коли побудували, одна дитина розповідає що побудували.

                         C:\Users\Ирина\Desktop\фото\33.jpg      C:\Users\Ирина\Desktop\фото\32.jpg

“Будинок з цеглинок”

Матеріал: конструктор LEGO DUPLO, набір  цифр.

Мета: вчити порівнювати множини та числа, розвивати конструктивні дії , виховувати вміння працювати в колективі.

Правило: запропонувати кожній дитині змайструвати свій будинок, але кожен отримав різну кількість цеглинок, розповісти про збудоване.

 

 

C:\Users\Ирина\Desktop\18.jpg      C:\Users\Ирина\Desktop\19.jpg  

 

   C:\Users\Ирина\Desktop\17.jpg      C:\Users\Ирина\Desktop\16.jpg  

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури

1. Базовий компонент дошкільної освіти України.

2. Базова програма виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина» /    наук. керівник О.В.Проскура, Л.П.Кочина, та ін. – К., 2012.

3. Програма розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт»   - К., 2010.

4. Комарова Л.Г.  Строим из LEGO(моделирование логических отношений и объектов реального мира средствами конструктора LEGO). –М.: «ЛИНКА – ПРЕСС», 2001г.- 88 с.

5. Конструируем: играем, учимся: Учебное пособие.- М.: ИНТ, 1996.-14 с.

6. Лусс Т.С. «Формирование навыков конструктивно-игровой деятельности у детей с помощью ЛЕГО: Пособие для педагогов-дефектологов.- М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2003.-104 с.: ил.- (Коррекционная педагогика).

7. Романина В.И. «Занятия по конструированию с детьми 3-4 лет.» Методическое пособие.- М.:Классикс Стиль, 2003.-40 с.

8. Селезнёва Г.А.  Сборник материалов «Игры» для руководителей  Центров развивающих игр   (Леготека) – М., 2007.-44с.

9. Селезнёва Г.А.  Сборник материалов центр развивающих игр Леготека в ГОУ центр образования № 1317– М., 2007г .-58с.

10. Селезнёва Г.А. Сборник материалов «Ведение документации» для руководителей центров развивающих игр – М., 2006г.-104 с.

11. Селезнёва Г.А.  Сборник статей (из опыта работы) специальных образовательных  учреждений по вопросу «Развивающая среда в образовательных учреждениях округа». – М., 2006, 174с.

12. Фешина Е.В. «Лего конструирование в детском саду»: Пособие для педагогов.-М.: изд. Сфера, 2011

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Зінченко Інна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Соловьева Лида
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
19 серпня 2019
Переглядів
6715
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку