Спортивно-розвивальна розвага сприяє формуванню в дітей життєвих компетентностей, комплексу навиків і вмінь діяти індивідуально та колективно у будь-яких екстремальних ситуаціях; розвиває фізичні показники, загартованість; стимулює розвиток витривалості, мужності, рішучості, кмітливості; формує в дітей навики орієнтування в повсякденному житті, під час надзвичайних ситуацій, що спричинені техногенними, природними катастрофами. Формує вміння спостерігати, аналізувати, робити висновки; правильно й критично оцінювати свою поведінку в надзвичайній ситуації, а також вчинки товаришів, знаходити правильне рішення. Виховує працелюбність, чесність, відвагу, дисциплінованість, увагу до ближнього, потребу жити в мирі та злагоді, займатися фізкультурою та спортом для зміцнення здоров`я; здатність приходити на допомогу людям; у разі потреби діяти обізнано, вивірено, спокійно, особисто й колективно. Виховує почуття співпричетності до долі та проблем інших, відповідальність за близьких, оточуючих, власну Батьківщину.
Школа виживання
(Спортивно - інтелектуальна розвага для учнів 4-х класів)
Мета: сприяти формуванню в дітей комплексу навиків і вмінь діяти індивідуально та колективно у будь-яких екстремальних ситуаціях; розвивати фізичні показники, загартованість; стимулювати розвиток витривалості, мужності, рішучості, кмітливості; формувати в дітей навики орієнтування в повсякденному житті, під час надзвичайних ситуацій, що спричинені техногенними, природними катастрофами. Перевірити якість засвоєння учнями знань, набутих умінь та навичок із цивільного захисту. Формувати вміння спостерігати, аналізувати, робити висновки; правильно й критично оцінювати свою поведінку в надзвичайній ситуації, а також вчинки товаришів, знаходити правильне рішення.
Виховувати працелюбність, чесність, відвагу, дисциплінованість, увагу до ближнього, потребу жити в мирі та злагоді, займатися фізкультурою та спортом для зміцнення здоров`я; здатність приходити на допомогу людям; у разі потреби діяти обізнано, вивірено, спокійно, особисто й колективно. Виховувати почуття співпричетності до долі та проблем інших, відповідальність за близьких, оточуючих, власну Батьківщину.
Форма проведення: змагання
Хід змагання
І Етап орієнтації
– Добрий день, дорогі друзі! Сьогодні ми запросили вас взяти участь у грі, назва якої «Школа виживання»
ІІ. Мотивація
ІІІ. Оголошення, представлення теми та очікуваних результатів
команда
Капітан. Наш девіз: Ми завжди напоготові,
Всім допомогти готові.
А знання – це наша сила.
Застосуємо їх вміло.
та команда
Капітан. Наш девіз: Ми – загін рятівників,
Дружних, вмілих малюків.
Ми тренуємо руки, ноги,
Не страшні нам перешкоди,
Всіх врятуємо з біди!
ІV. Етап проектування
– А зараз послухайте про етапи змагань. «Школа виживання» складається з чотирьох етапів:
І етап «Спортивний»
ІІ етап «Збираємо аптечку в туристичний похід».
ІІІ етап «Виживання в лісі».
ІV етап «Юні конструктори»
V.Етап організації виконання плану діяльності
– По сигналу свистка естафету розпочинаємо. Ваше завдання вміло подолати перешкоди і першими прийти до фінішу.
– Команди до змагань готові. (Готові.)
ІІІ етап наших змагань « Виживання в лісі». Уявіть собі, що ви заблукали в лісі, з вами немає дорослих, вам вже хочеться їсти. Що ви можете використати, щоб вижити? (Гриби, ягоди, лікарські рослини). У лісі вам можуть зустрітися тварини, які завдадуть шкоду вашому здоров’ю, а також ті, яких не слід боятися. Ваше завдання: вибрати в один кошик безпечні об’єкти, в інший – небезпечні.
2-й – ягоди їстівні і отруйні
3-й – лікарські трав’янисті рослини й отруйні трав’янисті рослини.
4-й – тварин, які можуть при зустрічі з ними завдати вам шкоди й які ні.
5-й– забрати кошик і віднести журі.
Яка команда швидше і якісніше виконає це завдання та й переможе.
Розпочинаємо (Свисток учителя)
ІV етап Ви попрацюєте у ролі юних конструкторів. Складіть пазли, впізнайте надзвичайну ситуацію, а також складіть речення зі слів. Поясніть, як ви розумієте складений вислів.
«Щоб у радості зростати, лиха слід не допускати»
«Знати, щоб передбачити, передбачити, щоб діяти»
V. Підсумок
– Ось і завершилося змагання. І зараз на вас чекає хвилююча мить – нагородження. Кожен з вас приклав максимум зусиль для того, щоб заробити якомога більшу кількість балів для своєї команди. Тому природно, що кожному з вас хотілося б здобути перемогу. Але за законом змагань переможцем стає лише одна команда. Тож бажаю всім вам успіху і надаю слово головному судді змагань.
V І. Рефлексія
– Які ваші враження від змагань?
– Завдяки чому вдалося виконати всі завдання?
– Що, на вашу думку вдалося найкраще ? Чому?
– Що нового дізналися? Для чого нам потрібні ці знання?
– Отож, як бачимо, іноді складні життєві обставини вимагають від людини мужності та рішучості, вмілості та вправності, вміння не розгубитися у складній ситуації. Я гадаю, що тепер ви, діти, будете сприяти зміцненню свого здоров’я та якісно вивчати «Основи здоров’я», щоб подолати будь-які проблеми.