23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок з основ здоров `я

Про матеріал
• розширити уявлення учнів про причини виникнення по¬жежі в побуті та її наслідки; • вчити відтворювати порядок дій у разі опосередкованої небезпеки, викликати рятувальні служби; • навчати установлювати зв'язок: «причина – наслідок»; здатність діяти в екстремальних ситуаціях, довести до автоматизму уміння діяти під час пожежі за умови опосередкованої небезпеки; • розвивати здатність передбачати й уникати небезпечних ситуацій у побуті; • формувати здоров׳язберігаючу компетентність учнів: здатність піклуватися про своє здоров’я, діяти під час небезпеки; • формувати соціальну компетентність учнів, а саме, здатність співпрацювати, самостійно приймати рішення; • виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я, турботу про життя й здоров’я оточуючих людей.
Перегляд файлу

 

Маріупольська

загальноосвітня школа I – III ступенів №64

Маріупольської міської ради Донецької області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Крамар Надія Петрівна,

учитель початкових класів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Маріуполь, 2018

 

 

«Основи здоров’я»

 

Тема:

 «Дії дитини за умови опосередкованої небезпеки: пожежа в іншій квартирі, іншому будинку тощо»

 

Мета: 

  • розширити  уявлення учнів про причини виникнення по­жежі в побуті та її наслідки;
  • вчити відтворювати порядок дій у разі опосередкованої небезпеки, викликати рятувальні служби;
  • навчати установлювати зв'язок: «причина – наслідок»; здатність діяти в екстремальних ситуаціях, довести до автоматизму уміння діяти під час пожежі за умови опосередкованої небезпеки;
  • розвивати здатність передбачати й уникати небезпечних ситуацій у побуті;
  • формувати здоров׳язберігаючу компетентність учнів: здатність піклуватися про своє здоров’я, діяти під час небезпеки;
  • формувати соціальну компетентність учнів, а саме,  здатність співпрацювати, самостійно приймати рішення;
  • виховувати  дбайливе ставлення до свого здоров’я, турботу про життя й здоров’я оточуючих людей.

 

Обладнання: 

                     сюжетні та предметні малюнки,

                     алгоритми,

                     пам’ятки.    

Тип уроку:   комбінований

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

І.  Створення емоційного фону

Вправа «Дві торбинки»

Учитель:

    - У дорогу люди завжди беруть із собою торбинку.  У мене є дві торбинки. У холодну, блакитного кольору, я зберу смуток, біль, страх, розчарування, а теплу, кольорову, відкрию і подарую вам радість, піднесення, інтерес, захоплення, добро.

Сподіваюсь, що ці приємні почуття дійдуть до ваших сердець і здійсняться ваші сподівання.

ІІ. Актуалізація опорних знань, чуттєвого досвіду

  1. Постійна рубрика «Зелена аптека» (виступи дітей про корисні рослини)
  2. Фронтальне опитування.
  • інтерактивна вправа «Три дороги»

Учитель:  

  •       Уявіть, що ви заблукали у густому, непрохідному лісі. І ось перед вами з’явилися три дороги. Кожна може вивести з лісу, але за певних умов:

1) ліворуч підеш - велике багатство знайдеш, але здоров’я загубиш;

2) праворуч підеш – половину багатства знайдеш, але здоров’я загубиш;

3) прямо підеш – нічого не знайдеш, але здоров’я збережеш.

  • Яку дорогу ти обереш? Чому?  (Додаток 1)
  • Пригадайте, які корисні справи ви зробили протягом   минулого тижня?
  • Як це вплинуло на здоров’я оточуючих,  на ваше здоров’я та настрій
  • А як ви дбаєте про свою небезпеку? Наведіть приклади, що підтверджують  цю думку!
  • Доведіть, що батьки можуть довіряти вам, залишаючи самих  удома?

*усні відповіді дітей.

 

 

3. Бліц - турнір «Казка вчить як на світі»

Учитель:

 - Яка корисна порада прихована в казці?

 Учитель :                                                                               Діти:

1) Що трапилось з Алісою, коли вона випила з пляшки   невідому рідину?      

 «Аліса в країні чудес»

- Зменшилась.

(* не пий невідомі рідини )

2) Що сталося з принцесою, яка вкололась гострою  кужіллю (веретеном) ? 

    «Спляча красуня»

- Заснула на 100 років.

(*не грайся гострими й ріжучими предметами)

3) Чому в маленького Мука виросли вислячі вуха?

    «Маленький Мук»

- З’їв невідомий овоч.

(*не смакуй невідомі ягоди, гриби, овочі, тощо)

4) Чому братик Іванко перетворився на козлика?

   «Сестричка Оленка й братець Іванко»

Напився води з калюжі. (*Не пий брудну воду)

5) Яке лихо сталося в казці, коли  «…а лисички взяли спички»?

К. Чуковский « Путаница»

Пожежа

(Не грайся із сірниками)

Висновок: щоб не сталося біди, подумай, а потім роби!

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Спонукально-репродуктивна бесіда.

Учитель:

  - Сьогодні ми продовжимо розмову про небезпеку, яка очікує на дітей, що  залишаються наодинці вдома. Подумайте, про що будемо говорити.

***

Коли його не було в людей, то люди були безсилі, вони не варили їжі, не грілися біля вогнища, усього боялись.  Життя тих людей було злиденним

животінням. Пожалів їх Прометей* й подарував людям те, що стало   одночасно і другом, і ворогом людини.  Що це?  (Вогонь*)  (Додаток 2)

- Назвіть риси свого характеру, особисті якості, уподобання, які асоціюються зі словом «вогонь».

  1. «Мозковий штурм»  (Додаток )

Учитель:  

-  Коли «вогонь-друг», чому буває ворогом?

III. Повідомлення теми, мети.

Сьогодні ми продовжимо роботу з вивчення алгоритмів дій під час пожежі.

  1. Планування роботи за моделлю.          (Додаток)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Словникова робота

З’єднайте слово і його тлумачення.

Пожежа -

несвідомий, нестримний страх, викликаний дійсною чи уявною небезпекою, що охоплює людину чи багатьох людей, неконтрольоване прагнення уникнути небезпечної ситуації.

Опосередкований -

поданий або виражений не безпосередньо, а через що-небудь інше, за допомогою посередньої ланки

Паніка -

полум’я, яке знищує все, що може горіти.

Небезпека -

це явища, процеси, об’єкти, які здатні за певних умов завдавати шкоди здоров’ю людин. 

Опосередкована небезпека в побуті -

небезпека, яка несе загорозу життю та здоров’ю людини від об’єктів, розташованих поряд ( сусідня квартира, сусідній будинок тощо)

 

  1.         Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
  1. Розповідь учителя.

     Вогонь називають ворогом, тому що він спопеляє, знищує, забирає життя, спричиняє лихо, що називають пожежею.   (Додаток 2)

      Під час пожежі вогонь виходить з-під контролю людини, призводить до великої матеріальної шкоди, а часто й до загибелі людей.

     Пожежники стверджують, що найбільше пожежі, що виникають, спричиняють діти й підлітки. Послухайте про ці жахливі цифри:

В Україні щодня виникає більше 120 пожеж, в яких гине в середньому

7 людей.

За даними пожежної охорони нашого міста:

 

2013 рік

2014 рік

1) пожежі  :

267

307

2) загинуло :

           дітей  :

37

3

26

5

3) опіки  :

17

27

4) збитки :

4.788.815 грн.

535.900 грн.

 

  • Але пожежі не виникають самі по собі. Розгляньте малюнки і назвіть причини пожеж в побуті,  у випадку коли, коли діти залишаються вдома наодинці.
  • пустощі з вогнем, неправильне користування газом, електроприладами
  • Молодці! Ви правильно назвали причини пожеж та  правила пожежної

безпеки. Повторимо ці правила!

Гра «Тік – так!»

Якщо висловлювання правильне, діти кажуть:«Тік – так, це так!»,

 неправильне –  « Тік – так, це не  так!»:

  1. сірниками гратись можна, якщо обережно;
  2. користуватися пошкодженими електроприладами не можна;
  3. виходячи з квартири, залишати увімкненим світло та електроприлади не можна;
  4. користуватися газом без нагляду дорослих можна;
  5. гратися бенгальськими вогнями та петардами можна!
  1.      Повторення алгоритмів дій дітей під час пожежі в побуті.
  • Робота в групах
  • На попередніх уроках ми опрацювали алгоритми дій під час пожежі в побуті. Відновіть алгоритм дій підчас небезпечних ситуацій в побуті

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І група         ЯК ДІЯТИ ПІД ЧАС ПОЖЕЖІ В ПОБУТІ

І. Не панікуй, не метушись, не ховайся!

ІІ. З’ясуй, що горить:

А – горить невеличка річ, полум’я невелике:

  1. провітри
  2. затопчи, залий, засип;

 

ІІ група         ЯК ДІЯТИ ПІД ЧАС ПОЖЕЖІ В ПОБУТІ

І. Не панікуй, не метушись, не ховайся!

ІІ. З’ясуй, що горить:

Б – велике полум’я, дим:

1)  клич людей

2) покинь помешкання;

3) дзвони  101

 

ІІІ група         ЯК ДІЯТИ ПІД ЧАС ПОЖЕЖІ В ПОБУТІ

І. Не панікуй, не метушись, не ховайся!

ІІ. З’ясуй, що горить:

В – дим, чадний газ наповнює кімнату:

  1.          покинь помешкання;
  2.          сповзи на підлогу;
  3.          дзвони  101;
  4.          захисти органи дихання;
  5.          клич людей.

Повторення алгоритмів за таблицею

*Корисні  поради:    прийом «незакінчене речення»  (Додаток )

         - Запам’ятайте, що не можна

  1. затоптувати полум’я, якщо на тобі …синтетичний одяг, капці-іграшки (з вати, синтетичних  матеріалів);
  2. заливати жир, що спалахнув, ... водою, треба …вимкнути газ, накрити сковорідку кришкою;
  3. не загасивши полум’я, відкривати …вікно;
  4. гасити електричні прибори, не вимкнувши  …пробки.

г )  рольова гра «Викликаємо пожежників»:

«Оператор» :                                «Постраждалий»:

– Ало! Пожежна охорона.           – Пожежа на кухні.

  Адреса.                                      – бульвар Шевченка ,будинок 4, кв. 6.

- Прізвище.                                    - Петренко Дмитро

- Що горить?                               - Електрочайник!

- Виїзджаємо!

 

Висновок:  жарти не припустимі!

  1. Фізхвилинка «Руханка»

Розгорілося вогнище (діти показують руками).

Полум'я стелеться низько-низько (присідають).

Далі вогнище розгоряється (піднімаються).

І полум'я колихається (показують руками).

Ми взяли водичку із кринички (нахиляються).

Полили, загребли (імітація руками).

Задоволені пішли (крокують).

  1. Робота за підручником

Сьогодні ми продовжимо розглядати небезпечні ситуації в побуті, але за умови опосередкованої небезпеки ( ще раз повторити по словничку)

- Уявіть таку ситуацію: ви лягли подрімати, прокинулись від того, що кімнату заповнює дим. Це найнебезпечніша ситуація. Як діяти? Щоб дізнатися, опрацюємо статтю підручника. ( прийом «помітка»)

5. Обговорення

        Що невідомого або незрозумілого ви дізналися?

Прочитайте:

Що треба  робити, якщо кімнату заповнює дим?

— Що робити, якщо на сходовому майданчику багато диму?

Поясніть, як захистити від диму помешкання?

Поміркуйте, чому не варто вибігати на сходову площадку?

Доведіть, що треба спокійно чекати на допомогу в тій кімнаті, де є балкон?

  1. Колективна робота: складання алгоритму дій за умови опосередкованої небезпеки

А тепер, узагальнюючи сказане, складемо алгоритм дій за умови опосередкованої небезпеки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Алгоритм                                  Додаток

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Алгоритм                                  Додаток

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Учитель:

  • Пам’ятай, що не можна панікувати, плакати, ховатись.
  • Якщо живеш у приватному будинку, тікай через вікно.
  • Якщо загорівся одяг, збий його тканиною, катайся по підлозі, землі. Ні в якому разі не    біжи!

5. Повторення алгоритму  дій під час пожежі за схемою              

6. Практична вправа: «Знайди вихід». (1-2 учня);

Домашнє завдання : навчитися знаходити вихід із заплющеними очима з будь-якого  місця своєї оселі.

V. Первинне застосування знань.

1. Інценізація, відтворення дій за алгоритмом

* Як ти будеш діяти,  якщо  кімнату заповнює дим

2.  Узагальнююча бесіда, ознайомлення  з вогнегасником

  1. Підсумок. Оцінювання.
  1. бесіда:

- Яку тему вивчали?

 - Чим загрожує пожежа?

 - Для чого потрібно чітко дотримуватись правил поведінки під час      пожежі?

 - Що найголовніше в таких ситуаціях?  (не панікувати, зберегти життя).

2)  прийом «мікрофон» - за моделлю «для чого це тобі потрібно знати?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

j0398129 

Додаток

 

 

 

Пожежа -

несвідомий, нестримний страх, викликаний дійсною чи уявною небезпекою, що охоплює людину чи багатьох людей, неконтрольоване прагнення уникнути небезпечної ситуації.

Опосередкований -

поданий або виражений не безпосередньо, а через що-небудь інше, за допомогою посередньої ланки

Паніка -

полум’я, яке знищує все, що може горіти.

Небезпека -

це явища, процеси, об’єкти, які здатні за певних умов завдавати шкоди здоров’ю людин. 

Опосередкована небезпека в побуті -

небезпека, яка несе загорозу життю та здоров’ю людини від об’єктів, розташованих поряд ( сусідня квартира, сусідній будинок тощо)

 

j0439782j0439782 

j0439782Додаток

 

 

 

 

 

 

ВОГОНЬ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                      

 

                                     План роботи                                           Додаток

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

Алгоритм

 

 

 

 

 

 

                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                   Правила виклику пожежників               Додаток

j0439407j0438702 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Алгоритм                                  Додаток

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Литература:

 

  1. О.Я.Савченко. Навчання і виховання учнів ( 1, 2, 3, 4 кл.). Методичний посібник для вчителів. – К. : «Поч. школа», 2002.
  2.  М.С.Гончаренко, Г.М.Іванова / Валеологічне розвантаження школярів протягом навчального процесу: Методичний посібник для вчителів загальноосвітніх шкіл. - Харків, 1997. - 28 с.
  3. М.С.Гончаренко / Валеологический словарь.- Х., 1999. - 316 с.
  4. Паспорт здоров'я школяра.// Гр. авт|. - Харків, 2000. - 16 з|із|.
  5. Уроки з валеології.// Укл. Г.М.Іванова ; Під редакцією д-ра біол. наук проф. М.С.Гончаренко - Харків, 2000. - 103 с.
  6. "Безпека в надзвичайних ситуаціях: під ред|. Н.К. Шишкіна.

– М., ГУУ, 2000.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І група     ЯК ДІЯТИ ПІД ЧАС ПОЖЕЖІ В ПОБУТІ

З’ясуй, що горить:

– горить невеличка річ, полум’я невелике:

провітри

затопчи, залий, засип;

Не панікуй, не метушись, не ховайся!

 

 

ІІ група         ЯК ДІЯТИ ПІД ЧАС ПОЖЕЖІ В ПОБУТІ

Не панікуй, не метушись, не ховайся!

З’ясуй, що горить:

– велике полум’я, дим;

клич людей

покинь помешкання;

дзвони  101

 

 

 

ІІІ група  ЯК ДІЯТИ ПІД ЧАС ПОЖЕЖІ В ПОБУТІ

 З’ясуй, що горить:

В – дим, чадний газ наповнює кімнату:

Не панікуй, не метушись, не ховайся!

покинь помешкання;

сповзи на підлогу;

дзвони  101;

захисти органи дихання;

клич людей.

 

1

 

docx
Додано
4 лютого
Переглядів
127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку