Добірка ігор та вправ для уроків "Я досліджую світ" до теми тижня НУШ "Ігри". 1 клас

Про матеріал
Дана добірка містить вправи та ігри, які можна використати на уроках "Я досліджую світ" під час тематичного тижня НУШ "Ігри" у 1 класі. Кожна вправа має певне дослідницьке запитання та очікувані результати учіння. А також докладний опис, завдання, питання та перелік необхідних матеріалів. До кожної вправи розроблені додатки.
Перегляд файлу

Тема тижня «Ігри»

Дослідницьке запитання: Які ігри бувають?

Вправа 1  «Встанови відповідність» (МОВ).

Очікувані результати учіння:

  • розрізняє види ігор;
  • співвідносить вид гри з ігровою життєвою ситуацією;
  • називає букви, які впізнає в записаному слові;
  • визначає кількість складів у слові;
  • визначає звуки в слові.

 

Матеріали для вправи: картки із видами ігор, фотографії дітей під час ігор.

Опис та завдання вправи: вчитель роздає кожній групі учнів набір карток із різними видами ігор, називаючи кожний вид гри, пояснює його значення. Потім вчитель роздає дітям набір фотографій, пояснюючи, що кожне фото треба розмістите у відповідне віконце.

Питання до вправи:

  • Які ігри ви знаєте?
  • Який результат розподілу ви отримали?
  • Яке однакове слово зустрічається в кожному різновиді?
  • Яка перша буква в цьому слові? Який звук вона позначає?
  • Поділіть слово ігри на склади. Скільки складів у цьому слові?
  • Визначить всі звуки в слові ігри.

 

 

Дослідницьке запитання: Які ігри бувають?

Вправа 2  «З’єднай пазли» (МОВ).

Очікувані результати учіння:

  • розрізняє види ігор;
  • складає пазли;
  • визначає зайве серед зображуваного;
  • визначає звуки в слові;
  • позначає голосний звук [і], [и]  буквою на письмі.

 

Матеріали для вправи: розрізні картки.

Опис та завдання вправи: вчитель роздає дітям розрізані картки-пазли; учні складають пазли; називають зображення, які отримали; визначають, який спільний звук зустрічається в отриманих словах;  записують букви і, и у квадратику; визначають зайвий малюнок.

Питання до вправи:

  • До якого виду ігор можемо віднести гру «З’єднай пазли»?
  • Який голосний звук зустрічається в кожному слові?
  • Якою буквою він позначається на письмі?
  • Який малюнок серед зібраних зайвий?
  • Чому?

Дослідницьке запитання: Які ігри бувають?

Вправа 3 «Оціни поведінку під час ігор» (ГІО).

Очікувані результати учіння:

  • розрізняє види ігор;
  • оцінює наслідки поведінки в різних ігрових ситуаціях;
  • виробляє доброчесні правила під час ігор.

 

Матеріали для вправи: картка із ігровими ситуаціями, смайлики.

Опис та завдання вправи: вчитель роздає картки та смайлики; пропонує розглянути малюнки та проаналізувати ситуації; учні розподіляють смайлики з гарним та поганим настроєм в залежності від ситуацій на малюнках; учні із допомогою вчителя складають правила поведінки під час ігор.

 

Питання до вправи:

  • До якого виду ігор можемо віднести гру «Оціни поведінку під час ігор»?
  • Чи правильно поводять себе діти на першому малюнку? На другому? На третьому? На четвертому? На п’ятому? На шостому?
  • Проаналізувавши п’ятий малюнок, яке перше правило складемо?
  • Проаналізувавши переший малюнок, коли діти грають за правилами та чесно, яке складемо друге  правило?
  • Проаналізувавши третій і четвертий малюнок , зробимо висновок та яке складемо  третє правило?
  • Проаналізувавши другий малюнок, коли дитина програла, як потрібно себе поводити?
  • Проаналізувавши останній малюнок, складемо п’яте правило. По закінченню гри, що треба зробити?

 

Правила поведінки під час ігор:

  1. Гратися треба в спеціально відведених місцях.
  2. Грай чесно та за правилами.
  3. Грай дружньо.
  4. Спокійно визнавай поразку, та поважай тих, хто програв.
  5. По закінченню гри, повертай всі іграшки та матеріали на місце.

 

 

 

Дослідницьке запитання: Які ігри бувають?  Чому я люблю бавитися в різні ігри?

Вправа 4 «Куб» (МОВ).

Очікувані результати учіння:

  • розрізняє види ігор;
  • ділиться своїми почуттями та емоціями;
  • представляє свої вподобання;
  • користується лічилкою під час гри;
  • дотримується правил поведінки під час гри.

 

Матеріали для вправи: різнокольоровий кубик.

Опис та завдання вправи: діти стають у коло; вчитель пояснює яке питання має кожна грань; учні по черзі підкидають куб і в залежності від кольору, який їм випадає, дають відповідь на запитання.

 

Питання до вправи:

  • До якого виду ігор можемо віднести гру «Куб»?
  • Чому ти любиш бавитися в різні ігри? (Синя грань)
  • Поділись своєю улюбленою грою. (Рожева грань)
  • Назви правила поведінки під час ігор. (Блакитна грань)
  • Придумай гру, яку запропонуєш сьогодні друзям. (Зелена грань)
  • Запропонуй лічилку для гри. (Помаранчева грань)
  • Поясни, який настрій ти маєш під час ігор? (Жовта грань)

 

 

 

Дослідницьке запитання: Які ігри бувають? 

Вправа 5  «Допоможи Незнайкові» (МАО).

Очікувані результати учіння:

  • розрізняє види ігор;
  • лічить об’єкти навколишнього світу;
  • утворює рівності на основі знання про склад чисел 2 – 6;
  • записує числа цифрами;
  • утворює числа з фігур танграму.

 

Матеріали для вправи: картки, танграм.

Опис та завдання вправи: вчитель роздає учням картки із завданням; пропонує дітям допомогти Незнайкові – полічити зображені предмети та  записати приклад, а потім розв’язати його на основі знань про склад чисел 2-6; отримані числа утворити з фігур танграму за зразком, який надає вчитель.

Питання до вправи:

  • До якого виду ігор можемо віднести гру «Допоможи Незнайкові»?
  • Полічіть, скільки предметів було спочатку? Скільки предметів додали? Яке число утворилося в результаті?

 

 

Дослідницьке запитання: Які ігри бувають? 

Вправа 6  «Більше-менше» (МАО).

Очікувані результати учіння:

  •     розрізняє види ігор;
  •     знаходить однакові фігури;
  •     розпізнає серед фігур шестикутник;
  •     порівнює числа в межах 6, використовуючи знаки >,<, =;
  •     відтворює  в будуванні вежі із блоків LEGO дані числа.

 

Матеріали для вправи: картки, блоки LEGO двох кольорів.

Опис та завдання вправи: вчитель роздає учням картки із завданням та окремі фігури з цифрами; пропонує дітям знайти і поєднати однакові пусті фігури з фігурами, які мають цифри; потім пропонує порівняти отримані числа і записати знак >,<, = у чорний квадратик; далі вчитель пропонує перевірити себе та побудувати дві вежі різних кольорів з блоків LEGO згідно заданій кількості; правильну відповідь знаходимо, порівнявши висоту побудованих веж; серед зображених фігур вчитель пропонує знайти шестикутник.

 

Питання до вправи:

  • До якого виду ігор можемо віднести гру «Більше-менше»?
  • Які знаки порівняння ви записали?
  • Чи співпадають поставлені знаки порівняння із висотою побудованих веж?
  • Фігура з якою цифрою є шестикутником? Чому ви так вирішили?

 

 

Дослідницьке запитання: Які ігри бувають? 

Вправа 7  «Пальчиковий Твістер» (ТЕО).

Очікувані результати учіння:

  •     розрізняє види ігор;
  •     виконує аплікацію;
  •     дотримується правил безпеки під час роботи з ножицями.

 

Матеріали для вправи:різнокольоровий папір, ножиці, клей, заготовки для кубиків, монети.

Опис та завдання вправи: вчитель пропонує виготовити власноруч та погратися в настільну гру «Пальчиковий Твістер»; на зворотньому боці кольорового паперу малюємо кружечки за допомогою монети і вирізаємо їх ножицями (4 кольори по 6 кружечків); клеємо на аркуш в 4 ряди; вирізаємо та склеюємо 2 гральних кубики; після завершення роботи вчитель пропонує погратися у гру «Пальчиковий Твістер» у своїх групах; кожен гравець кидає 2 кубики однією рукою; комбінація, що випала, показує, який палець на кружечок якого кольору треба поставити; якщо випала долонька, то палець можна обрати будь-який; гравці кидають кубики та переставляють пальці по черзі; перемагають у грі ті учні, як протримаються у грі найдовше.

Питання до вправи:

  • До якого виду ігор можемо віднести гру «Пальчиковий Твістер»?
  • Які привила безпечної поведінки треба виконувати під час роботи з ножицями?

1

 

1.jpg
2.jpg
1+1.jpg
1.jpg
2+1.jpg
2.jpg
3+1.jpg
3+2.jpg
3+3.jpg
3+3=6.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
танграм.jpg
Картки.jpg
Фігури.jpg
1.png
2.png
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
10.jpg
9.jpg
Додаток до вправи 4.png
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кальчик Ірина Вікторівна
    Дякую! Робота дуже гарна!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
25 січня 2020
Переглядів
3676
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку