ДОБІРКА ВАРІАНТІВ ІГРОВИХ МЕТОДИК ФАХОВОЇ СПРЯМОВАНОСТІ
Агентство моделей
Готуючись до гри, серед учнів розподіляють відповідні ролі: коментатора, манекенниць, інспектора з охорони праці, майстрів-кравців, працівників конструкторсько-модельного бюро. Кожна група отримує завдання:
Проявіть кмітливість
Учасникам гри пропонується певна життєва ситуація, згідно з якою людина потрапила в халепу й розірвала одяг. Необхідно придумати можливі варіанти реконструкції одягу. Перемагає той, чий варіант найбільш практичний.
Засідання художньої ради
Гру проводять у старших класах з метою систематизації та узагальнення знань з конструювання та моделювання одягу. Учасники гри («члени художньої ради») розглядають колекцію моделей, аналізують їх переваги та недоліки й обирають найкращі, обґрунтовуючи свій вибір.
Конструктор
Учні отримують конверт з різними деталями виробу. Потрібно сконструювати естетичний, зручний у використанні виріб, намагаючись гармонійно поєднати деталі одна з одною.
Розклади послідовно
Учні отримують пакет, у якому на окремих аркушах відображений зміст операцій з обробки виробів. Треба розмістити їх у правильній послідовності, наприклад, розташувати операції з виготовлення сукні. Використовувати цю гру можна перед практичним заняттям з виготовлення швейних виробів, щоб проаналізувати можливі варіанти пошиття або ж після виготовлення виробу – з метою повторення основних операцій.
Можливі різні варіанти цієї гри:
Збери тему
Учасникам пропонується список слів, з якого треба вибрати терміни, що утворюють групи за зазначеними ознаками (обладнання для ВТО; терміни ручних, машинних, прасувальних робіт; шви). Цю гру можна використовувати для учнів І курсу.
Аукціон
Гру проводять під час повторення термінології ручних, машинних або прасувальних робіт. Учням необхідно за визначений час записати якомога більше відповідних термінів.
Склади характеристику
Використовують картки з розрахунку: на одного учасника – п’ять карток. Якщо грає 5 учнів, то карток потрібно мати 5х5=25 шт. На них розміщена інформація, з допомогою якої учасники складають «характеристику» моделі, машинного шва тощо.
П’ять карток на тему «Конструювання та моделювання одягу»
1. Сукня (назва виробу).
2. Трапеція (силует).
3. Малюнок сукні (наводиться малюнок).
4. Повсякденний одяг (призначення).
5. Малюнок моделі-аналогу (наводиться малюнок моделі-аналогу).
П’ять карток на тему “Машинні шви”.
1. Зшивний (назва шва).
2. Для з’єднання деталей (призначення).
3. (графічне зображення).
4. Строчка проходить на відстані 1 см від краю (параметри).
5. Зразок виконання (наводиться зразок шва).
Картки перемішують та роздають по п’ять штук. Учасники гри по черзі передають один одному по одній непотрібній карточці, намагаючись зібрати всі картки, що складають «характеристику» моделі, машинного шва тощо. Гру проводять після вивчення теми для закріплення матеріалу.