Тема: Добре тому жити, хто вміє дружити
Мета: Учити дітей основних правил дружніх стосунків, обирати друзів, допомагати їм. Сприяти зміцненню класного колективу. Збагачувати словниковий запас. Розвивати пам`ять, мовлення, творчі здібності дітей, артистичні дані. Виховувати доброзичливість, бажання допомагати, любов до ближнього.
Обладнання: відеозапис мультфільма «Справжній друг», «Дерево дружби» та листочки-сердечка, клубок ниток, плакат «Якості школяра», сигнальні картки, малюнки героїв вікторини, пляшка, олівець, стругалка, ручка, пенал.
Хід уроку
І. Вступна частина
- Ось і промайнуло тепле літо. Я рада вітати своїх маленьких першокласників в нашому світлому класі. Ви підросли, набрались сил за літо і готові вчитися. Шановні батьки, любі діти! Я щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров'я та здійснення всіх бажань, успіхів у навчанні. Діти, запам’ятайте цей день. Сьогодні ви стали школярами Нової української школи.
2. Клубочок побажань. А давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань, передаючи клубочок тому, до кого звертаєтесь. Скажіть все, що хочете побажати своєму однокласнику чи однокласниці.
3. Анкета для батьків «Якості моєї дитини».
Ми мусимо добре знати один одного, щоб у нас не було ніяких негараздів. А щоб краще вас пізнати, я звернусь до ваших батьків, бо ніхто так не знає вас, як вони. Прошу написати риси характеру, які притаманні вашій дитині і розповісте нам про їхні інтереси і захоплення.
4. Визначення емоційного стану «Мій настрій».
- Діти, а з яким настроєм ви прийшли сьогодні до школи? Відзначте кожний свій настрій. А чому він у вас сьогодні такий?
БАТЬКИ РОЗПОВІДАЮТЬ ПРО СВОЮ ДИТИНУ
5. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель. Діти, а чи любите ви мультики? Тоді сідайте, уважно дивимось і постарайтесь зрозуміти про що будемо говорити сьогодні на уроці.
Мудрі казки тітоньки Сови – Справжній друг Відео
- Так, ви праві. Саме про дружбу сьогодні на уроці ми будемо говорити.
6. Представлення теми, мети уроку й очікуваних результатів.
- Тема уроку «Добре тому жити, хто вміє дружити». Дружба – одне з найбільших багатств людини. Дружба – велика сила, а вибір друга – важлива справа.
- Яким на вашу думку повинен бути справжній друг? А у вас є друзі?
Справжній друг насамперед повинен бути добрим. Пограємо у гру.
7. Гра «Якщо ти друг, ти повинен…»
( зі сигнальними картками )
1. Допомагати друзям у біді.
2. Обманювати, хвалитись.
3. Добре вчитися, багато читати.
4. Насміхатися з чужого горя.
5. Ображати інших.
6. Ділитися тим, що в тебе є.
7. Захищати слабшого.
8. Радіти за успіхи товариша.
8 Слухання вірша «Сірко»
Сірко-сердега тужить,
Що з ним ніхто не дружить.
Підходить збоку кіт Мурко:
« Давай пограємо,.Сірко !»
Сердито гаркнув на кота:
«Ану ж бо зникни, мілкота!
Щоб я з котами грався».
А згодом півень підлетів,
З Сірком погратися хотів.
Сірко і півня, як кота ,
Прогнав, та й ще обскуб хвоста.
Той заспівав: « Кукуріку!»
Ганьба бешкетнику Сірку!».
Сусідському Пірату
Сірко був дуже радий.
Змагатись почали. Забіг-
Сірка суперник переміг!
Сірко почав кусатись:
« З таким не хочу гратись!».
Лежить і знову тужить,
« Як нецікаво жити!
Немає з ким дружити!
Такі погані всі! Чому?»
А що сказали б ви йому? ( Відповіді дітей )
- Дружба – це дар. Дружити треба вміти.
9. Вікторина «Хто з ким дружить?»
- Подивіться на цих героїв мультиків. Як ви думаєте, хто з ким дружить, хто кому потрібен?
Кумедний бурундук Чіп і ... (Дейл)
Добра Білосніжка і ... (сім гномів)
Кумедний Вінні-Пух і ... (Порося)
Добрий Малюк і ... (Карлсон)
Зелений крокодил Гена і ... (Чебурашка)
- Діти, головна дружба починається в родині. Саме в родині мами чи тати читають вам перші казки, розповіді про дружбу.
- Які казки чи оповідання про дружбу ви вже прочитали? (Відповіді учнів.)
(«Котик і Півник», «Рукавичка», «Ріпка», «Коза-Дереза»)
-Подивіться, до якої казки картина, яка є у нашому класі. Чи можна було Лисичку і Журавля назвати друзями? Чим закінчилась їхня дружба?
-Що мав би зробити Олег? Як би ви діяли в такому випадку?
2. Сергійко був дуже веселим і дотепним хлопчиком. Одного разу він побачив ,як його однокласник Мишко під час перерви спотикнувся і впав у шкільному коридорі. Побачивши це ,Сергійко голосно розсміявся і сказав: «Ну що, вдало приземлився?» А Мишко чомусь пильно подивився на Сергійка і, не сказавши ні слова, пішов геть .
Зараз ми перевіримо наскільки дружні учні нашого класу.
- Чи чули ви вислів «друзі нерозлийвода». Це ті, хто все робить разом, злагоджено. Ви об’єднуєтесь у пари. Пара «друзів» обіймає одне одного за талію так, щоб у кожного була вільною лише одна рука. За командою вчителя пари починають працювати. Їм необхідно закрутити пляшку, підстругати олівця, скласти ручку та покласти у пенал усе приладдя.
15. Узагальнення теми.
- Сьогодні, діти, я думаю, що ви всі зрозуміли, що у колективі потрібно жити дружно, допомагати один одному, ніколи ні з кого не насміхатись і виховувати у собі лише найкращі якості справжнього друга.
Якщо друг у тебе є,
Життя радісним стає.
Разом можна все зробити,
Тож без друга не прожити.
ІІІ. Підсумок уроку. Створення «Дерева Дружби»
- Ось і добіг кінця наш урок. На завершення пропоную створити наше спільне з батьками, родинне Дерево Дружби. Подивіться, чого у нього не вистачає? (листочків) Правильно, наше дерево дружби ми доповнимо листочками- сердечками синього і жовтого кольорів, адже ми – українці і хай віднині дружба між нами буде міцною і ніякі перешкоди її не здолають.