«Добро – це коло, в середині якого є краса»

Про матеріал

Тема: «Добро – це коло, в середині якого є краса»

Мета: формування моральних основ дитячої особистості, сприяння вихованню позитивного світосприйняття, доброї, чуйної, лагідної людини, потреб в самовдосконаленні та самовихованні, розвивання вміння відрізняти погане від доброго; шляхом створення психологічних ситуацій вибору підвести дітей до розуміння важливості взаємодопомоги в колективі, сприяти створенню дружнього дитячого колективу

Перегляд файлу

Тема: «Добро – це коло, в середині якого є краса»

Мета: формування моральних основ дитячої особистості, сприяння вихованню позитивного світосприйняття, доброї, чуйної, лагідної людини, потреб в самовдосконаленні та самовихованні, розвивання вміння відрізняти погане від доброго; шляхом створення психологічних ситуацій вибору підвести дітей до розуміння важливості взаємодопомоги в колективі, сприяти створенню дружнього дитячого колективу

Обладнання:  картки з прислів’ями, анкети, кущ рішень, відеозапис «Вся суть добра», тексти творів

Хід заняття

І. Організаційна частина

- Діти, сьогодні ми поговоримо про найважливішу цінність людської душі – про доброту. Кажуть, що весь світ стоїть добром людського серця. Злі та недобрі почуття – пригнічують та нівечать наші душі. А доброта творить,  відроджує, лікує… Що людині потрібно для щастя? Так,  здоров’я, хороші друзі, щоб рідні довго жили. А ще потрібно, щоб поруч з нами були завжди добрі чуйні люди.

 

ІІ.Основна частина

 

- Хочу розповісти вам одну історію.

Дуже давно, у старовинно­му місті, мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чо­ловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пі­шов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його в до­лонях і подумав: «Спитаю я в мудреця: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках – живий чи мертвий?». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик полетить. Ось тоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший.

Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене в руках, о наймудріший, живий чи мертвий?». І мудрець, який і на­справді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе у твоїх руках, чоловіче» [5].

-Отже, друзі, як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець, коли так відповів чоловікові? (Що від самої людини залежить, житиме метелик чи помре.)

- Правильно. Але в цих мудрих словах є ще один зміст: від людини залежить, чого у світі стане більше – доб­ра чи зла.

- Що ж таке, на вашу думку, доброта? (Доброта – це уміння співчувати іншій людині, відгукуватися на її горе, яке може спідкати кожного з нас, це милосердя по відношенню до того, хто потребує допомоги, це добре ставлення до всіх людей.) Все своє життя, починаючи з дитинства, людина пізнає, що таке «добре», а що таке «погано».

- Доброта людини – у її погляді, лагідних очах, щирій посмішці. А ще в доброму привітному слові. Часом, нам так не вистачає його. Кажуть, що словом можна і ранити боляче, якщо воно зле і безсердечне, і вилікувати, оживити, якщо воно чуйне та сповнене безмежної турботи. Бути добрими та чуйними, ставитися до людей з теплом вчить нас українська мудрість- прислів’я та приказки.

Метод побудови «асоціативного куща»

- На дошці ви бачите серце, воно невелике. Давайте його збільшимо, обравши слова, що асоціюються із добром.   Хлопчики і дівчатка повинні підійти до стола, вибрати серце з написом, що на їх думку втілює в собі слово ДОБРОТА. Будьте уважні, серед цих сердець є «корисні», а є і «отруйні».

(На столі розкладені серця з надрукованими словами: милосердя, ніжність, чуйність, уважність, співчуття, щирість, щастя, дружба, радість, мир, любов, надія, чесність, чемність, ввічливість, посмішка, тепло, сміливість, совість, світло, заздрість, сварка, кривда, смуток, егоїзм, зло. На звороті кожного серця – двостороння клейка стрічка, діти знімають захисну плівку і приклеюють серце навколо великого серця, озвучуючи обране слово).  

-         З давніх-давен стосунки між людьми, взаємопідтримка, мило­сердя були основою життя, і про це народ висловлювався в усній народній творчості.  Хто краще, ніж народ,   знає цінність людини?  Давайте згадаємо,  які прислів´я і приказки про добро ви знаєте?

Зле слово ранить, а добре – лікує.

Життя дано на добрі справи.

Добро довго пам´ятається.

Хто людям добра бажає, той і собі має.

Перший крок до добра – не роби зла.

Добро довго пам'ятається;

Не одежа красить людину, а добрі діла;

Зла людина зліша вовка;

Робиш добро — не кайся, робиш зло — зла і сподівайся;

Злі язики страшніші зброї;

Поведінка — це дзеркало, у якому кожен показує своє обличчя.

Гра «Виправ помилку» (робота в парах)

Учитель:  Зараз я вам пропоную  пограти  в гру «Виправ помилку». Ви маєте знайти початок прислів'я у правій колонці, а його закінчення — у лівій.

Добре слово і              безмежна.

Вітер рушить гори,              мороз зігріє.

Сила слова              що дощ у посуху.

Тепле слово і в               залізні ворота відкриває.

Добре слово людині а            зле руйнує.

Добро слово дім побудує     яким відкривають серця.

Слово — ключ,               а слово — дружбу.

Мале зле слово               велику образу творить.

ІІІ. Підсумковий етап

-         І на завершення нашої години добра я пропоную послухати вірш, який підготувала наша учениця (виступ дитини з ООП).

Добро творити на Землі

Людині лиш дано.

І навіть діточки малі

Всі знають це давно.

Краса і море доброти

Оточує нас всіх.

Подібним будь до сонця ти,

Щоб зазвучав твій сміх

Щоб ти освітлював всім шлях,

Як сонце з висоти.

Хай сяє усмішка в очах.

Будь завжди добрим ти!

 

docx
Додано
4 січня
Переглядів
458
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку