Презентація за темою:Впровадження цифрових технологій (Діджиталізації)в освітній процес,розроблено для виступу в закладах освіти.Може бути використано на педагогічних читаннях або спеціальних засіданнях педагогічного колективу.
Впровадження цифрових технологій (діджиталізації ) в заклади освіти
Номер слайду 2
ВИМОГИ ДО ВИКЛАДАЧІВВ період війни вимоги до викладачів навчальних закладів, колосально підвищились як і в професійному рівні так і в психологічному. Сьогодні навчання дітей відбувається у незвичних для нас умовах. Це виклик не тільки для дітей, сімей, а й для вчителів. У непрості часи війни діти так само переживають стрес і тривогу. Їх відчуття підсилені тим, що вони не завжди розуміють, що відбувається…….. Тому у нинішніх умовах ми повинні перемістити фокус уваги з академічних успіхів на підтримку і нормалізацію психічного стану учнів. Зараз це нормально. Ми всі можемо і повинні долучитись до цього в рамках викладання свого предмету.
Номер слайду 3
Сьогодні цифровий світ входить в кожен аспект нашого життя від звичайних розваг і до витрачання грошей. Ми стаємо цифровими споживачами, які шукають продукти та послуги не на сторінках каталогів, а в пошукових системах. Вся інформація зараз знаходиться на веб-сторінках, що замінили телебачення, газети і журнали. Ми використовуємо електронну пошту, соціальні мережі, щоб спілкуватися і ділитися важливою інформацією з великою кількістю людей. Зараз відбувається найважливіша трансформація нашого часу – перехід з оф-лайн до онлайн-режиму або діджиталізація (digitalization). Діджиталізація покликана спростити наше життя. Не виходячи з дому, ми можемо відвідати кращі музеї та театри світу, прослухати найцікавіші лекції в університетах, доторкнутися до таємниць живої природи, поспілкуватися з друзями і колегами, що знаходяться у будь-якій точці планети, взяти участь в семінарах і конференціях.
Номер слайду 4
Сфера освіти також зазнає змін. Ні для кого не секрет, що інтерес до знань – головний фактор успішного навчання. Але як пробудити цей інтерес, цей «вірус захопленості»? Вважається, що сучасну молодь, що живе в світі гаджетів, інформаційні технології здатні захопити самі по собі, і педагогам нічого тут вигадувати не треба. Але це не зовсім так. Тепер за допомогою цифрових технологій викладачі можуть ефективніше надавати матеріал, тому можливості навчання значно розширюються. Викладачі можуть створювати навчальні спільноти, де студенти і фахівці обмінюються досвідом та ідеями.
Номер слайду 5
Головні терміни та визначення. Діджиталізація освітнього процесу – це процес переведення різноманітної інформації у всіх її формах — текстовій, звуковій, графічній — у цифровий формат, зрозумілий сучасним гаджетам. Діджиталізація – це використання сучасних технологій в процесі навчання. Одним з викликів діджиталізованого суспільства є готовність педагога до цифрової трансформації процесу навчання, проектування індивідуальної освітньої траєкторії та організації сучасного процесу педагогіки партнерства між учнями та вчителем, педагогами та батьками.
Номер слайду 6
«Виживає не сильніший і не розумніший, а той, хто найкраще реагує на зміни, що відбуваються»Гордон Драйден
Номер слайду 7
Основними векторами розвитку цифрової освіти є: Швидкість — навчання йде в ногу з часом, адже звичайне накопичення знань давно втратило свою актуальність. Ентузіазм і мотивація — основоположні принципи в освіті, де викладачі стають координаторами, направляючи учнів в онлайн- і офлайн-режимі. Доступність матеріалів в режимі реального часу, що спрощує процес отримання нових знань.
Номер слайду 8
Цифровізація закладів професійно (професійно-технічної) освіти. Сучасна професійна освіта передбачає широке застосування цифрових технологій кожним педагогом у власній професійній діяльності, що є шляхом оновлення та цифровізації системи професійної освіти нашої держави. Цей процес неможливий без систематичного використання електронних освітніх ресурсів під час освітнього процесу у закладах професійної освіти. Сучасне покоління молоді звикло взаємодіяти з навколишнім світом за допомогою різних цифрових пристроїв та гаджетів, для них це є зручно та звично. Сучасному педагогу чи майстру виробничого навчання для успішної професійної діяльності необхідно опанувати новітні цифрові технології. Педагог, який володіє на високому рівні цифровими технологіями та впроваджує їх у освітній процес, значно підвищує рівень підготовки майбутніх кваліфікованих робітників. Тобто цифрові технології в сучасному освітньому просторі виступає як засіб підвищення професійної майстерності.
Номер слайду 9
ДІДЖИТАЛІЗАЦІЯ ОСВІТИ ЩЕ ПОПЕРЕДУСучасний викладач має навчитися створювати та використовувати мультимедійний та інтерактивний контент, щоб зацікавити цифрове покоління здобувачів освіти. «Цифрові» технології дозволяють зробити процес навчання мобільним, диференційованим та індивідуальним. При цьому технології не замінюють викладача, а доповнюють його. Таким заняттям властиві адаптивність, керованість, інтерактивність, поєднання індивідуальної та групової роботи, часова необмеженість навчання.
Номер слайду 10
Виснов. КИНа сучасному етапі розвитку країни значно підвищуються вимоги до рівня підготовки спеціалістів, які повинні володіти запасом теоретичних знань, практичних навичок, вміти орієнтуватись у складній ситуації, бути готовими приймати нестандартні рішення. На основі знань, які набуває викладач завдяки цифровим технологіям, відбувається неперервний розвиток творчого потенціалу особистості педагога, адже використання різноманітної інформації спонукає до самоосвіти.
Номер слайду 11
ВИСНОВОКОтже, застосування цифрових технологій в освіті дає змогу створити нові способи донесення знань, навчитись дистанційній взаємодії вчителя й здобувачів освіти, а також підвищити якість та ефективність навчання у цілому. Перебудова професійної освіти вимагає значного підвищення особистісної відповідальності викладачів та майстрів ПТНЗ у виборі форм і методів навчання і виховання, організації суспільно-корисної і продуктивної праці здобувачів освіти.
Номер слайду 12
ВИСНОВОКМісія викладача насьогодні – навчити здобувачів освіти відшукувати інформацію із різних джерел та використовувати її у майбутній професійній діяльності. Вони повинні мати навички думати, розуміти сутність речей, осмислювати ідеї і концепції, трактувати і застосовувати їх в конкретних умовах. Саме через це виникла необхідність застосування інноваційних технологій навчання та слугувало стрімкому розвитку цифрової компетентності