«Доброго Вам здоро’я, дідусю» В.О Сухомлинський

Про матеріал
Урок з позакласного читання для учнів 4 класу «Доброго Вам здоро’я, дідусю» В.О Сухомлинський
Перегляд файлу

Тема: «Доброго Вам здоро’я, дідусю» В.О Сухомлинський

Мета:

Навчальна: розширювати і закріплювати знання дітей про творчість геніального педагога В. О. Сухомлинського. Формувати моральні якості учнів. Удосконалювати навички свідомого читання; вміння аналізувати події; вчити висловлювати своє ставлення до героїв творів; вчити працювати в групах.

Розвивальна: розвивати критичне мислення, зв'язне мовлення, словниковий запас, творчий підхід до поставлених завдань.

Виховна: виховувати інтерес до книги, моральні якості: доброту, подяку.

Обладнання: портрет В. О. Сухомлинського, ілюстрації до оповідань і казок. Сухомлинського, прислів'я на картках.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

План

1.Організація класу

2.Повідомлення теми і завдань уроку

     2.1 Прислів’я

3. Актуалізація опорних знань

    3.1Бесіда.

    3.2. Розповідь вчителя

4. Мотивація навчальної діяльності.

5. Вивчення і закріплення нового матеріалу.

  5.1 Первинне слухання та усвідомлення тексту

  5.2Словникова робота.

  5.3Обговорення дітей в групах (усно).

  5.4Бесіда за змістом.

  5.5 Робота з прислів'ями.

6. Підведення підсумків.

7. Домашнє завдання.

                                                

 

 

 

Хід уроку

1.Організація класу.

2Повідомлення теми і завдань уроку

   2.1 Прислів’я

- Діти, подивіться на дошку і прочитайте прислів'я

  • Від добра добра не шукають.
  • Добра бажаєш, добро і роби!
  • Життя дано на добрі справи.

- Якою темою об'єднані ці прислів'я?

Тема нашого уроку тісно пов'язана з цим словом, прочитайте її.

3 Актуалізація опорних знань.

   3.1Бесіда.

Біографія В. О. Сухомлинського.

Хто на портреті?

Хто це такий?

Що знаємо з біографії? (відповіді дітей)

Народився Василь Олександрович Сухомлинський 28 вересня 1918 р. в селі Василівка Онуфріївського району Кіровоградської області в селі селянина – бідняка. Батько його, Олександр Омелянович, був столяром. Сім'я мала невелику ділянку землі і займалася сільським господарством. Він належав до освічених і шанованим людям села. Робив нотатки у районну газету і викладав трудове навчання в сільській школі. Мама, Оксана Авдеевна, працювала в колгоспі. У 1933 році Василь закінчив семирічну школу. Однокласники згадували, що у Василя був чудовий характер. Він був енергійним, життєрадісним хлопчиком. Всіх вчив "Усні завдання можна виконувати поки йдете додому. Йдете разом і згадуєте, що розповідав учитель на уроці". Навчався в Кременчуцькому педінституті на факультеті мови і літератури, але змушений був кинути навчання у зв'язку з хворобою. Пізніше він працював учителем української мови і літератури у 5-7 класах і продовжував заочно вчитися. Після закінчення інституту працював вчителем української та російської мови і завучем.

   3.2. Розповідь вчителя

Послухайте, хлопці, ще відомості з життя Сухомлинського.

У 1941 році, коли почалася війна, Василь Олександрович був направлений на фронт. Але воював недовго. У 1942 році його поранили. Після 5-місячного лікування він був відправлений додому і працював у рідному селі. Там він працював керівником відділу освіти. З 1945 року почав писати свої перші статті, оповідання, казки для дітей. У 1948 році став директором Павлиської середньої школи. Вчитель не уявляв жодного дня без своїх улюблених учнів і готовий був віддати їм своє серце. Тому одну з своїх книг назвав "Серце віддаю дітям". (Демонстрація книги). 2 вересня 1970 року Василя Олександровича не стало. Перестало битися серце видатного педагога. Він після себе залишив велику і світлу пам'ять. Подивіться на нашу виставку книг Ст. Сухомлинського. У його творах переважає доброта, так як сам був доброю людиною і хотів, щоб ви, діти, виросли добрими, чуйними, працьовитими, щоб любили тата й маму, свій отчий дім та нашу велику Батьківщину. Як ви думаєте, чому ми вибрали розповіді цього видатного педагога? ( Його книги вчать бути добрими, ввічливими, працьовитими, красивими, охороняти красу, любити і охороняти природу.)

До яких творів виконані ці ілюстрації? ("Пурпурова квітка", "Свято першого хліба", "Добре слово", "Самий скупий в світі дід", "Який слід повинна залишити людина на землі", "Візьми ще одна квітка, Тіна").

Які ще розповіді ви читали, і якісь ілюстрації до них підготували? Проведемо презентацію деяких прочитаних оповідань ("Борщ зі свіжим хлібом", "Скажи людині "Здрастуйте", "Старий Новий рік", "Бо я – людина"), (відповідь учнів та оцінювання).

   4. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні на уроці ми з вами познайомимося ще з одним розповіддю. Сухомлинського. "Доброго Вам здоров*я, дідусю"

   5. Вивчення і закріплення нового матеріалу.

5.1 Первинне слухання та усвідомлення тексту

"Доброго Вам здоров*я, дідусю"

  5.2Словникова робота.

  5.3Обговорення дітей в групах (усно).

Діти, витримайте в своїх оповіданнях: зачин, основну частину і кінцівку.

Розповіді дітей за групами.

Физминутка

Ми танцюємо «Плескай - тупоти»

Ми танцюємо «Плескай - тупоти»

(Крокуємо на місці.)

Вранці, вдень і ввечері!

Кращий танець

(Ляскаємо в долоні.)

«Плескай - тупоти»,

(Тупотів ногами.)

Коли робити нічого...

(Крокуємо на місці.)

Ким би ти не був – відмінник,

(Присідаємо.)

Іль зовсім навпаки,

(Повороти вліво – вправо.)

Вивчіть цей танець

(Ляскаємо в долоні.)

І танцюйте цілий рік!

(Тупотів ногами.)

    5.4Бесіда за змістом.

  • Про кого наша розповідь?
  • Хто допоміг втомленим дітям?
  • Яку помилку зробили діти в оповіданні?
  • Чому дівчинка вирішила повернутися і подякувати жінку?
  • Як ви думаєте, чому за Марійкою пішли всі діти?
  • Кого в цьому оповіданні можна засудити і чому?
  • Як ви розумієте вислів "Важко бути людиною"?
  • Чого навчив нас Ст. Сухомлинський, написавши цю розповідь? (Бути добрими, ввічливими, чесними, культурними, вдячними).

5.5 Робота з прислів'ями.

Попрацюємо з деформованими прислів'ями

  • Життя дано на добрі справи.
  • Не одяг красить людину, а добрі справи.
  • Як ви думаєте, яка з цих прислів'їв підходить до нашого розповіді і чому?
  • Яке найвище людське якість, ми повинні виховати в собі? (Доброту).

З якими словами асоціюється слово "Доброта". Слова записує кожна група на листочку і аналізуємо.

6. Підведення підсумків.

Підіб'ємо підсумки нашої роботи.

  • Які нові відомості дізналися з життя Василя Олександровича Сухомлинського?
  • З яким розповіддю познайомилися?
  • Чого навчив нас це оповідання?

7. Домашнє завдання.

Прочитати оповідання з книги "Серце віддаю дітям". Намалювати ілюстрацію до вподобаної розповіді.

docx
Додано
21 квітня 2023
Переглядів
270
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку