Василь Голобородько. "Верлібри". Позакласне читання

Про матеріал
У матеріалі на заявлену тему авторка подає презентацію до уроку з позакласного читання за підручником "Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 3, 4 класах", метою якої - познайомити учнів із короткими поетичними формами - верлібрами та творчістю Василя Голобородька.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ВАСИЛЬ ГОЛОБОРОДЬКОПідготувала: Галина Сляднєва. ТВОРИ ДЛЯ ДІТЕЙ(ВЕРЛІБРИ)

Номер слайду 2

ВАСИЛЬ ІВАНОВИЧ ГОЛОБОРОДЬКО Народився 7 квітня 1945 року в селі Андрианополі на Луганщині. Письменник, поет, автор багатьох поетичних збірок, лауреат Національної премії України імені Т. Шевченка, премій імені В. Симоненка, М. Трублаїні. Працював на шахті та в радгоспі в рідному селі. Через бойові дії на Сході України в 2014 році став вимушеним переселенцем. Проживає в м. Ірпінь Київської області.

Номер слайду 3

КНИЖКОВА ПОЛИЦЯ

Номер слайду 4

У 2010 році видавництвом «Грані-Т» видана збірка дитячих поезій «Віршів повна рукавичка». За збірку “Віршів повна рукавичка” Голобородько був нагороджений премією «Великий Їжак» — першою українською недержавною премією для автора найкращої сучасної україномовної книги для дітей. 

Номер слайду 5

СЛОВО ДО ЧИТАЧА«…Процес народження вірша схований для мене, я не знаю, чому зупиняюся душею саме на цих виразах.. Крик птаха у природі і стан закоханості людини не мають нічого спільного, але в мові позначені одним виразом. Я схотів написати вірша щоб виправдати якраз оте переносне його значення.  Моє слово не вогнисте, в моїй поезії — метелики, бджоли. Але я засвідчую перед світом, Богом і людьми: тут Україна, і ви українці.» Василь Голобородько

Номер слайду 6

СЛОВО ДО ЧИТАЧА“Вірші поглиблюють наші знання про світ. Світ після читання віршів стає не таким простим, як ми його звично сприймаємо. Кожен може стати поетом, писати вірші, це не те вміння, що надається якимсь винятковим людям. Вірші виникають і пишуться, ніби самі по собі. Але треба багато знати, читати, бо тільки на цьому ґрунті вірші писатимуться потім самі по собі. Різні люди сприймають поезію по-різному. Це залежить від культурного досвіду кожного. Людей без такого досвіду, мабуть, немає. Але у всіх він різний. Діти теж мають цей досвід.”

Номер слайду 7

ІЗ СПОГАДІВ«Мої однолітки і я мріяли про подорожі. І я став робити газету: із зошита вириваються середні два аркуші, і ось вам газета, яку залишилось лише заповнити текстом. Вона називалась «Турист», в якій я за зразком справжніх газет робив різні матеріали. Додавав свої малюнки, …писав вірші. Це був десь клас шостий. Робив цю газету для своїх же однолітків. В одному примірнику. Проіснувала наша газета десь до 10 видання».

Номер слайду 8

“Гострий зір Василя Голобородька відображає своєрідність бачення світу, що виявляється в умінні змалювати звичайне в казковому забарвленні… Він поєднує народно-традиційні засоби з новим змістом, наповнює музикою свої лаконічні малюнки з життя людини.”Володимир П’янов, журнал “Дніпро”

Номер слайду 9

Верлібр (фр. vers libre — вільний вірш) — неримований, нерівнонаголошений віршорядок (і вірш як жанр), що має джерела у фольклорі (замовляння та інші форми неримованої народної поезії). Верлібр є одночасно і ліричним жанром. Переважна більшість текстів у книжці «Віршів повна рукавичка» – це дуже коротенькі верлібри, буквально «на один образ».

Номер слайду 10

Вони дуже схожі на звичайні речення. Їх не можна прочитати ритмічно, як звичайні вірші. Проте якщо відчути кожен рядок як картину, барву, настрій, то легко зрозуміти різницю. Деякі дорослі вважають, що діти не розуміють верлібрів. Проте виявилося, що це не так.

Номер слайду 11

Вправа «Банани»Це зашифрована фраза. Закресліть слово, щоб прочитати назви творів Василя Голобородька. ЗАРУКАВИЧКАКРЕСПЕКАСЛІТЬПІСЛЯСЛОДОЩУВО“РУКАВИЧКА”, “СПЕКА”, “ПІСЛЯ ДОЩУ”

Номер слайду 12

ВАСИЛЬ ГОЛОБОРОДЬКОВЕРЛІБРИРУКАВИЧКАЗагубив рукавичку. Підняв. Якби не підняв – почалася б казка.

Номер слайду 13

ВАСИЛЬ ГОЛОБОРОДЬКОВЕРЛІБРИСПЕКАДві дорогиголови повстромлювали в річку – п’ють воду.

Номер слайду 14

ВАСИЛЬ ГОЛОБОРОДЬКОВЕРЛІБРИПІСЛЯ ДОЩУ Де подівся дощ,Як він перестав іти? Дощ поринув у річку.

Номер слайду 15

ВАСИЛЬ ГОЛОБОРОДЬКОВЕРЛІБРИВЕЛИКИЙ ДОЩТакий великий дощ,що в ложці збирається по ополонику води.

Номер слайду 16

Вправа «ОБЧИСЛИ ВИРАЗ»Обчисли вираз, щоб прочитати назву твору Василя Голобородька.(КОЛІР – ЛІР) + (НИВА – ВА) + (КІНЬ - ІНЬ) =КОНИК

Номер слайду 17

ВАСИЛЬ ГОЛОБОРОДЬКОВЕРЛІБРИКОНИКТрав’яний кониктакий молодесенький – іще тількитрав’яне лошатко!

Номер слайду 18

Вправа «ВИЛУЧИ ЗАЙВЕ»Вилучи рік і назви пір року, щоб прочитати назву твору Василя Голобородька. ЗИМАДРУВЕСНАЖИМОЛІТОЗВЕСНАДЕРЕРІКВЦЕМДРУЖИМО З ДЕРЕВЦЕМ

Номер слайду 19

ВАСИЛЬ ГОЛОБОРОДЬКОВЕРЛІБРИДРУЖИМО З ДЕРЕВЦЕМПроходив повз деревце,відхилив гілку рукою,потім відпустив – гілка, як песик,лизнула зеленим язикому щоку.

Номер слайду 20

ВАСИЛЬ ГОЛОБОРОДЬКОВЕРЛІБРИЗИМЧИКПід кущемумивається лапкоюзимчик.

Номер слайду 21

ВАСИЛЬ ГОЛОБОРОДЬКОВЕРЛІБРИ Я знайшов отакенний гриб! А я знайшов отакенний грибух! А я знайшов отакенний грибулюх! А я знайшов отакенний грибумбулюх! А я знайшов отакенний грибумбумбулюх!

Номер слайду 22

Які почуття викликали у вас твори? Що вразило? Що залишилося незрозумілим?СПРИЙНЯТТЯ

Номер слайду 23

ПІДСУМОК УРОКУЗ творчістю якого автора познайомилися?Що нового дізналися під час уроку?Що зацікавило?Що здивувало? Чим поділитеся вдома з батьками?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бондаренко Ірина Вікторівна
    Чудова презентація! Справжня знахідка для уроку. Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
27 квітня 2023
Переглядів
1504
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку