Презентація з літературного читання 4 клас за підручником М.Чумарної за темою "Якими можуть бути дуб і вітер? Павло Тичина «Як Дуб із Вітровієм бився» (продовження)"
Презентація з літературного читання 4 клас за підручником М.Чумарної за темою "Якими можуть бути дуб і вітер? Павло Тичина «Як Дуб із Вітровієм бився» (продовження)"
Підготувала вчителька початкових класів Плахтіна Олена Василівна
Літературне читання 4 клас за підручником Марії ЧумарноїПідготувала вчитель початкових класів Плахтіна Олена Василівна
Номер слайду 2
Тема уроку: Якими можуть бути дуб і вітер?Павло Тичина «Як Дуб із Вітровієм бився» (продовження).
Номер слайду 3
Номер слайду 4
1. Відновіть вислови.(Душа його віддана поезії, голова — освіті, а серце — Україні.)Мовна розминка✵ Душайоговідданапоезіїголоваосвітіасерце. Україні.— Хто так говорив про поета? ✵ Дивниймрійникзочимадитиниірозумомфілософа.(Дивний мрійник з очима дитини і розумом філософа.)— Чому саме так говорили про письменника?
Номер слайду 5
— Чи чули ви це слово? Що воно означає?2. Розшифруй слово. 5 4 2 1 3й е р о ф. Орфей — античний співець. Він своїми творами впливав на людей, облагороджував їх, вів за собою.— Чому саме П. Тичину називали українським орфеєм?
Номер слайду 6
Доповнення знань учнів про П. Тичину.— Із рукописів-спогадів Павла Тичини.✵ «У батька мого освіта була домашня, а проте, як тепер я пригадую і з’ясовую, він своїм багатющим досвідом стояв набагато вище багатьох інших. Так навчанню і вихованню дітей приділяв виключну увагу, навчаючи нас, як треба у житті жити».
Номер слайду 7
Доповнення знань учнів про П. Тичину.— Із рукописів-спогадів Павла Тичини.✵ «У нашій хаті в першій кімнаті із земляною долівкою (а була ще й друга кімната, з дерев’яною підлогою) стояли дві довгі парти. На кожній парті сиділо душ по десять або ж по дванадцять учнів. Не знаю, скільки мені тоді вийшло років, коли я однієї зими вже підсів то до одного, то до іншого учня і якось швидко, непомітно для себе вивчився читати».
Номер слайду 8
Продовження роботи над казкою «Як дуб із Вітровієм бився».1. Гра «Так чи ні». Дуб стояв десятиліття? Знав одне лиш добре діло? Чи був він батьком для Калини й Горобини? Чи всім він давав прохолоду? Чи з півдня хижо глянув Вітровій? Листя дуба було жовтого кольору? У казці поет порівнює дуб з березою? (Ні)(Так)(Ні)(Так)(Ні)(Ні)(Ні)
Номер слайду 9
2. Цікава інформація про дуб. Серед священних дерев українців найпочесніше місце займає дуб. Недаремно його вважали «царем дерев». Дуб порівнюють із світовим деревом, його називають деревом Роду. У давні часи дуб був святинею, храмом, місцем, де здійснювались релігійні обряди. Дуб — дерево роду, оберіг народу
Номер слайду 10
24.04.2023 СьогодніФізкультхвилинка
Номер слайду 11
Номер слайду 12
3. Читання продовження казки вчителем. Тільки віттям стрепене —гусінь з нього вниз сипне…Знов тут Вітер налітає,листя на льоту хватає.— Падай, — каже, — на ріллю,а то Шашіль я нашлю!Гульк! — і справді Шашіль лізе,аж кругом все стало сизе. Дуб тут голос подає:— Дятлику! А де ти є?Дятел враз себе являє. Стовбур дуба оббігає. В Шашіль дзьобом стух та стух —й Вітер знову мов без рук.— Ну що, взяв? — тут Дуб до Вітра —сила ти нечиста й хитра. Ти все ждеш на смерть мою?Я ж ось, бач, живий стою!Ох же Вітру і досадно!Закружляв він листопадно,та не вдержавсь на нозій опинився у грязі. Дуб трясеться, Дуб регоче:— Що твоя ще милість хоче?У грязюці одпочить?Так зима вже он спішить!Вітер мовчки тут підвівся,кашлянув та й подавився.
Номер слайду 13
Дуб із нього засміявсь:— Ну так як — навоювавсь?Насилав на мене Шашіль, —а в самого в тебе кашель. Насилав на мене жах —сам же ледве на ногах. Зуби в тебе випадають,очі й брови вицвітають,хочеш крикнуть: «Йде зима!». —а вже й голосу нема. Ех ти, Вітре-Вітровію,сам собі зламав ти шию. Отепер іди та й плачвід самісіньких невдач. Так промовив Дуб могутній —і про день свій про майбутнійвзяв він думати-гадать,та ще й вітами гойдать.
Номер слайду 14
4. Словникова робота. Шашіль — жук середніх розмірів. Однак небезпечні не самі жуки, а їхні личинки, які поїдають ходи в деревині, через що дерево з часом перетворюється на трухляве і гине. Рілля — виоране поле; зораний шар грунту.
Номер слайду 15
5. Бесіда.— Як Дуб переміг Гусінь?— Кого покликав Дуб на допомогу у боротьбі із Шашелем?— З яких слів видно, що війна між Дубом і Вітровієм тривала довго? (Листя у Дуба було зелене, а з часом воно стало листопадове. Йде зима.)— Як описує Дуб Вітровія? (Вітровій стоїть ледве па ногах; кашляє; зуби випадають; брови відцвітають; пропав голос; сам собі зламав шию.)