Презентація з літературного читання 4 клас за підручником М.Чумарної за темою "Якими можуть бути дуб і вітер? Павло Тичина «Як Дуб із Вітровієм бився» (продовження)"

Про матеріал
Презентація з літературного читання 4 клас за підручником М.Чумарної за темою "Якими можуть бути дуб і вітер? Павло Тичина «Як Дуб із Вітровієм бився» (продовження)" Підготувала вчителька початкових класів Плахтіна Олена Василівна
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Літературне читання 4 клас за підручником Марії ЧумарноїПідготувала вчитель початкових класів Плахтіна Олена Василівна

Номер слайду 2

Тема уроку: Якими можуть бути дуб і вітер?Павло Тичина «Як Дуб із Вітровієм бився» (продовження).

Номер слайду 3

Номер слайду 4

1. Відновіть вислови.(Душа його віддана поезії, голова — освіті, а серце — Україні.)Мовна розминка✵ Душайоговідданапоезіїголоваосвітіасерце. Україні.— Хто так говорив про поета? ✵ Дивниймрійникзочимадитиниірозумомфілософа.(Дивний мрійник з очима дитини і розумом філософа.)— Чому саме так говорили про письменника?

Номер слайду 5

— Чи чули ви це слово? Що воно означає?2. Розшифруй слово. 5 4 2 1 3й е р о ф. Орфей — античний співець. Він своїми творами впливав на людей, облагороджував їх, вів за собою.— Чому саме П. Тичину називали українським орфеєм?

Номер слайду 6

Доповнення знань учнів про П. Тичину.— Із рукописів-спогадів Павла Тичини.✵ «У батька мого освіта була домашня, а проте, як тепер я пригадую і з’ясовую, він своїм багатющим досвідом стояв набагато вище багатьох інших. Так навчанню і вихованню дітей приділяв виключну увагу, навчаючи нас, як треба у житті жити».

Номер слайду 7

Доповнення знань учнів про П. Тичину.— Із рукописів-спогадів Павла Тичини.✵ «У нашій хаті в першій кімнаті із земляною долівкою (а була ще й друга кімната, з дерев’яною підлогою) стояли дві довгі парти. На кожній парті сиділо душ по десять або ж по дванадцять учнів. Не знаю, скільки мені тоді вийшло років, коли я однієї зими вже підсів то до одного, то до іншого учня і якось швидко, непомітно для себе вивчився читати».

Номер слайду 8

Продовження роботи над казкою «Як дуб із Вітровієм бився».1. Гра «Так чи ні». Дуб стояв десятиліття? Знав одне лиш добре діло? Чи був він батьком для Калини й Горобини? Чи всім він давав прохолоду? Чи з півдня хижо глянув Вітровій? Листя дуба було жовтого кольору? У казці поет порівнює дуб з березою? (Ні)(Так)(Ні)(Так)(Ні)(Ні)(Ні)

Номер слайду 9

2. Цікава інформація про дуб. Серед священних дерев українців найпочесніше місце займає дуб. Недаремно його вважали «царем дерев». Дуб порівнюють із світовим деревом, його називають деревом Роду. У давні часи дуб був святинею, храмом, місцем, де здійснювались релігійні обряди. Дуб — дерево роду, оберіг народу

Номер слайду 10

24.04.2023 СьогодніФізкультхвилинка

Номер слайду 11

Номер слайду 12

3. Читання продовження казки вчителем. Тільки віттям стрепене —гусінь з нього вниз сипне…Знов тут Вітер налітає,листя на льоту хватає.— Падай, — каже, — на ріллю,а то Шашіль я нашлю!Гульк! — і справді Шашіль лізе,аж кругом все стало сизе. Дуб тут голос подає:— Дятлику! А де ти є?Дятел враз себе являє. Стовбур дуба оббігає. В Шашіль дзьобом стух та стух —й Вітер знову мов без рук.— Ну що, взяв? — тут Дуб до Вітра —сила ти нечиста й хитра. Ти все ждеш на смерть мою?Я ж ось, бач, живий стою!Ох же Вітру і досадно!Закружляв він листопадно,та не вдержавсь на нозій опинився у грязі. Дуб трясеться, Дуб регоче:— Що твоя ще милість хоче?У грязюці одпочить?Так зима вже он спішить!Вітер мовчки тут підвівся,кашлянув та й подавився.

Номер слайду 13

Дуб із нього засміявсь:— Ну так як — навоювавсь?Насилав на мене Шашіль, —а в самого в тебе кашель. Насилав на мене жах —сам же ледве на ногах. Зуби в тебе випадають,очі й брови вицвітають,хочеш крикнуть: «Йде зима!». —а вже й голосу нема. Ех ти, Вітре-Вітровію,сам собі зламав ти шию. Отепер іди та й плачвід самісіньких невдач. Так промовив Дуб могутній —і про день свій про майбутнійвзяв він думати-гадать,та ще й вітами гойдать.

Номер слайду 14

4. Словникова робота. Шашіль — жук середніх розмірів. Однак небезпечні не самі жуки, а їхні личинки, які поїдають ходи в деревині, через що дерево з часом перетворюється на трухляве і гине. Рілля — виоране поле; зораний шар грунту.

Номер слайду 15

5. Бесіда.— Як Дуб переміг Гусінь?— Кого покликав Дуб на допомогу у боротьбі із Шашелем?— З яких слів видно, що війна між Дубом і Вітровієм тривала довго? (Листя у Дуба було зелене, а з часом воно стало листопадове. Йде зима.)— Як описує Дуб Вітровія? (Вітровій стоїть ледве па ногах; кашляє; зуби випадають; брови відцвітають; пропав голос; сам собі зламав шию.)

Номер слайду 16

6. Доберіть риму.стрепене…являє…налітає…регоче…могутній…стук…одпочить…вітра…випадають…плач...(сипне)(оббігає)(хватає)(хоче)(майбутній)(рук)(спішить)(хитра)(відцвітають)(невдач)

Номер слайду 17

Підсумок уроку. — Чи сподобалась вам казка?— Який висновок можна зробити, прочитавши цю казку?

Номер слайду 18

Домашнє завдання. Навчитися виразно читати казку. Дібрати прислів'я, які б відповідали змісту прочитаного.

Номер слайду 19

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Мазанка Лілія Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. костюк Лілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
26 квітня 2023
Переглядів
828
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку