28 вересня о 18:00Вебінар: Формування навичок розв'язування задач із хімії засобами дистанційного навчання

Доброта і милосердя в твоєму житті

Про матеріал
Виховна година " Милосердя й доброта - людства два крила" для 1 - 4 класів. Мета виховної години полягає в тому, щоб вчити учнів бути чемними, ввічливими, відповідати за свої вчинки, об'єктивно оцінювати свою поведінку, управляти своїми діями; розвивати вміння аналізувати свої вчинки, контролювати свої дії, критичне мислення, творчу уяву, зв'язне мовлення, робити висновки; формувати уміння диференціювати ознаки доброго і злого;виховувати повагу до старших та однолітків.
Перегляд файлу

Дата: 01.12.2016

Тема: Добро і милосердя в твоєму житті.

Мета: розширювати поняття учнів про доброту і красу людської душі; з’ясувати зміст понять «добро та», «милосердя», «співчуття»; розвивати почуття відповідальності за свої вчинки і викликати бажання творити добро та бути милосердними; виховувати поняття гідності, чуйності, доброти, любові до ближнього.

Обладнання: макет сонця; правила доброти;ілюстрація Гнома з номером телефону;епіграф «Добрі слова – це сади, Добрі слова – це коріння ,Добрі думки – квіти ,Добрі справи – плоди.»

Форма проведення:моральний практикум

Література:

  1. Добро і милосердя в твоєму житті. Виховна година. [Електронний ресурс] Режим доступу: metodportal.net/system/files/mp/2015/05/52337/dobrota_i_myloserdya._godyna_spilkuvannya_u_3-mu_klasi.pdf
  2. Добро і милосердя в твоєму житті. Виховна година. [Електронний ресурс] Режим доступу: nsportal.ru/nachalnaya-shkola/vospitatelnaya-rabota/2012/12/23/miloserdie

Хід виховної години

Добрі слова – це сади

 

Добрі слова – це коріння

 

Добрі думки – квіти

 

Добрі справи – плоди.

 

I.Привітання                

- Доборого вам дня діти, сідайте!  

Мудрець сказав: 

 

- Живи, добро звершай!

 

Та нагород за це не вимагай.

 

Лише в добро і вищу правду віра

 

Людину відрізняє від мавпи і від звіра.

 

Хай оживає істина стара:

 

Людина починається з добра! 

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

-Діти, як ви вважаєте: важко чи легко бути доброю людиною? (Відповіді дітей.)

( Розповідь про народження дитини )

За легендою, коли народжується дитина, Бог запалює на небі нову зірку і  посилає дитині Янгола-охоронця, щоб той охороняв її від усякої біди. Уві сні Янгол цілує дитину тричі: в чоло — щоб вона росла розумною, в обличчя — щоб була красивою, і в груди — аби здоров’я, любов і добро  вселилися в її тіло, серце і душу. Коли людина робить добрі справи, Янгол радіє, а якщо злі, — плаче, тужить, утрачає свої сили.

ІІІ. Мотивація діяльності

Перш ніж розпочнемо виконувати завдання давайте пригадаємо інструктаж.

Інструктаж!                                                (Висить на дошці)

  • Поважати думку своїх однокласників
  • Не викрикувати,а піднімати руку
  • Дати змогу відповісти групі
  • Уважно слухати

— Діти, що таке добра справа? (Відповіді дітей.)

ІV. Повідомлення теми

1. Гра «Зателефонуй» Гному

Зателефонуйте Гному за номером 064-932-57-18 та дізнайтеся, яке правило ввічливості він нам хоче сказати .(Кожна цифра номеру це початок  слова з правила). Дізнайтесь правило та поясніть його.(Ілюстр. Гнома з номером висить на дошці).

IMG_20161117_222929_738.jpg

 

2. Робота над оповіданням В. Сухомлинського «Майже чарівна розмова»

Це було теплого сонячного дня. Все навкруги раділо весні. Квітнули сади, щебетали пташки. У блакитному небі летів журавлиний ключ. Десь весело дзюрчав весняний струмок. А  під високою тополею на вулиці стояв маленький хлопчик і  плакав. Він не бачив, як квітнуть сади. Він не чув, як щебечуть пташки. Небо здавалось йому не блакитним, а чорним. Журавлиний ключ здавався хлопчикові зразком сльози. Люди йшли повз ма- ленького хлопчика й не помічали, що він плаче. Один дідусь побачив хлопчика, підійшов до нього, поклав йому руку на голову. Він довго щось хлопчикові говорив, щось його розпитував. Хлопчик крізь сльози щось розповідав дідусеві. Так вони розмовляли з годину. І от хлопчик усміхнувся. Він побачив, як навкруги квітнуть сади. Він почув, як весело щебечуть пташки. У блакитному небі перед ним затремтів журавлиний ключ, і хлопчик подумав: а зараз весна! Як то мило та гарно, коли хтось осушить сльози на очах іншої людини й пробудить у неї усмішку.

3. Відповіді на запитання з опорою на текст

— Чому плакав хлопчик?

 — Як ставилися до нього люди?

 — Хто заспокоїв хлопчика?

— Чому змінився настрій хлопчика?

 

4. Робота над значенням слів

Доброта — це чуйне, привітне, доброзичливе, дружнє ставлення до людей. Милосердя — це добре, співчутливе ставлення до когось, прекрасний прояв людського характеру.

Людяність — мораль на якість, що характеризується повагою до людей, співчуттям і добротою до них.

 Діти, що таке добра справа? (Уміння швидко бачити, коли хтось потребує необхідної допомоги і якої саме.)

  Для того,щоб навчитися бути добрими, потрібно дотримуватись таких правил.                                                        (Слайд 1)

5. Складання правил доброти

(висять на дошці )

Правила доброти:

 1. Стався до людей так, як хочеш, щоб вони ставилися до тебе.

 2. Допомагай слабким, маленьким, старим, хворим.

3. Не будь жадібним.

4. Вибачай іншим їх помилки.

5. Ніколи не заздри.

6. Жалій інших, а не себе.

7. Шануй працю інших людей.

8. Бережи природу та охороняй її.

 9. Поважай старших людей.

10. Люби своїх батьків.                         (Слайд 2)

6. Інтерактивна пауза «Мікрофон»

 

Запит: Що ти скажеж, якщо:

  • твій друг травмував коліно і йому боляче,
  • твоя подружка згубила ручку і плаче,
  • у тебе є велосипед, а в твого друга немає,
  • у твого сусіда по парті немає олівця, лінійки,
  • ти ненароком штовхнув  дівчину,
  • в автобусі ти сидиш, а бабуся стоїть,

 

V. Фізкультхвилинка

Звучить пісня «Фіксики» діти виконують рухи за вчителем    (Слайд 3)

VІ. Первинне закріплення.

  1. Складання «Асоціативного куща»

(на дошці наочність сонечка)

— З чим можна порівняти добро? (Із сонечком)

— Скільки промінчиків у сонечка? (Дуже багато)

 Якщо добро схоже на сонечко, то промінчики це компоненти добра. Наше сонечко прикрасимо промінчиками добра.

Я вам називаю слова,ви повинні вибрати тільки ті слова,що стосуються доброти.

(чуйність, байдужість, співчуття, допомога, злість, уважність, грубість, милосердя, піклування, скупість,   підтримка, заздрість, любов,)

(Діти прикрашають сонечко на дошці промінчиками добра )

— Що є протилежністю добра? (Зло)

— А як ви вважаєте, чого у світі більше — добра чи зла?

  1. Складання прислів’я

Cкладіть та  запишіть прислів’я. Та поясніть як ви його розумієте.

( Обєднати по 4 учнів  у 7 груп.  Кожній  групі роздається картка зі завдань,які вони повинні скласти  )

1 група - прислів,я (стався до людей так,як хочеш, щоб вони ставились до тебе).

2 група- правило(Завжди слухайся і поважай своїх батьків)

3 група- прислівя ( Добре -роби й  добре -буде)

4 група-прислівя  ( Доброго тримайся,поганого цурайся) 

5 група -правило (Вибачай іншим  їх помилки )

6 група-правило (Шануй працю інших людей)

7 група- правило (Допомагай слабким,старим,хворим)  (Слайд 4)

VІI. Рефлексія

Гра «Мої добрі справи»

У кожного учня на парті — шаблони трьох сердець.

  Діти, як ви вважаєте, якого кольору серце у доброї людини? (Червоного) — А у злої й сердитої? (Чорного,сірого)

 — А  у якої людини може бути біле серце? (У байдужої)

 — Діти, оберіть серце такого кольору, що зараз у вас є, запишіть туди свої добрі справи і прикріпіть на дошку. Нехай ваші серця наповняться від сонечка добром, любов’ю, ласкою, милосердям, щедрістю. Від ваших маленьких сердець і добрих справ засяяла сонячна квітка Доброти!

 (Слайд 5)

VIII. Підбиття підсумків

Вправа «Мікрофон»

— Про що ми з вами говорили на виховній годині?

— Які висновки ви зробили?

— Які правила доброти ви запам’ятали ?

— Що найбільше сподобалося?

На цьому виховна година завершена!

Бажаю всім щастя, добра, любові. Любіть своїх ближніх, та робіть добро!

-До побачення!  (Слайд 6)

 

 

docx
Додано
29 вересня 2019
Переглядів
920
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку