Дата: 01.12.2016
Тема: Добро і милосердя в твоєму житті.
Мета: розширювати поняття учнів про доброту і красу людської душі; з’ясувати зміст понять «добро та», «милосердя», «співчуття»; розвивати почуття відповідальності за свої вчинки і викликати бажання творити добро та бути милосердними; виховувати поняття гідності, чуйності, доброти, любові до ближнього.
Обладнання: макет сонця; правила доброти;ілюстрація Гнома з номером телефону;епіграф «Добрі слова – це сади, Добрі слова – це коріння ,Добрі думки – квіти ,Добрі справи – плоди.»
Форма проведення:моральний практикум
Література:
Хід виховної години
Добрі слова – це сади
Добрі слова – це коріння
Добрі думки – квіти
Добрі справи – плоди.
I.Привітання
- Доборого вам дня діти, сідайте!
Мудрець сказав:
- Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізняє від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра!
ІІ. Актуалізація опорних знань
-Діти, як ви вважаєте: важко чи легко бути доброю людиною? (Відповіді дітей.)
( Розповідь про народження дитини )
За легендою, коли народжується дитина, Бог запалює на небі нову зірку і посилає дитині Янгола-охоронця, щоб той охороняв її від усякої біди. Уві сні Янгол цілує дитину тричі: в чоло — щоб вона росла розумною, в обличчя — щоб була красивою, і в груди — аби здоров’я, любов і добро вселилися в її тіло, серце і душу. Коли людина робить добрі справи, Янгол радіє, а якщо злі, — плаче, тужить, утрачає свої сили.
ІІІ. Мотивація діяльності
Перш ніж розпочнемо виконувати завдання давайте пригадаємо інструктаж.
Інструктаж! (Висить на дошці)
— Діти, що таке добра справа? (Відповіді дітей.)
ІV. Повідомлення теми
1. Гра «Зателефонуй» Гному
Зателефонуйте Гному за номером 064-932-57-18 та дізнайтеся, яке правило ввічливості він нам хоче сказати .(Кожна цифра номеру це початок слова з правила). Дізнайтесь правило та поясніть його.(Ілюстр. Гнома з номером висить на дошці).
2. Робота над оповіданням В. Сухомлинського «Майже чарівна розмова»
Це було теплого сонячного дня. Все навкруги раділо весні. Квітнули сади, щебетали пташки. У блакитному небі летів журавлиний ключ. Десь весело дзюрчав весняний струмок. А під високою тополею на вулиці стояв маленький хлопчик і плакав. Він не бачив, як квітнуть сади. Він не чув, як щебечуть пташки. Небо здавалось йому не блакитним, а чорним. Журавлиний ключ здавався хлопчикові зразком сльози. Люди йшли повз ма- ленького хлопчика й не помічали, що він плаче. Один дідусь побачив хлопчика, підійшов до нього, поклав йому руку на голову. Він довго щось хлопчикові говорив, щось його розпитував. Хлопчик крізь сльози щось розповідав дідусеві. Так вони розмовляли з годину. І от хлопчик усміхнувся. Він побачив, як навкруги квітнуть сади. Він почув, як весело щебечуть пташки. У блакитному небі перед ним затремтів журавлиний ключ, і хлопчик подумав: а зараз весна! Як то мило та гарно, коли хтось осушить сльози на очах іншої людини й пробудить у неї усмішку.
3. Відповіді на запитання з опорою на текст
— Чому плакав хлопчик?
— Як ставилися до нього люди?
— Хто заспокоїв хлопчика?
— Чому змінився настрій хлопчика?
4. Робота над значенням слів
Доброта — це чуйне, привітне, доброзичливе, дружнє ставлення до людей. Милосердя — це добре, співчутливе ставлення до когось, прекрасний прояв людського характеру.
Людяність — мораль на якість, що характеризується повагою до людей, співчуттям і добротою до них.
— Діти, що таке добра справа? (Уміння швидко бачити, коли хтось потребує необхідної допомоги і якої саме.)
— Для того,щоб навчитися бути добрими, потрібно дотримуватись таких правил. (Слайд 1)
5. Складання правил доброти
(висять на дошці )
Правила доброти:
1. Стався до людей так, як хочеш, щоб вони ставилися до тебе.
2. Допомагай слабким, маленьким, старим, хворим.
3. Не будь жадібним.
4. Вибачай іншим їх помилки.
5. Ніколи не заздри.
6. Жалій інших, а не себе.
7. Шануй працю інших людей.
8. Бережи природу та охороняй її.
9. Поважай старших людей.
10. Люби своїх батьків. (Слайд 2)
6. Інтерактивна пауза «Мікрофон»
Запит: Що ти скажеж, якщо:
V. Фізкультхвилинка
Звучить пісня «Фіксики» діти виконують рухи за вчителем (Слайд 3)
VІ. Первинне закріплення.
(на дошці наочність сонечка)
— З чим можна порівняти добро? (Із сонечком)
— Скільки промінчиків у сонечка? (Дуже багато)
Якщо добро схоже на сонечко, то промінчики це компоненти добра. Наше сонечко прикрасимо промінчиками добра.
Я вам називаю слова,ви повинні вибрати тільки ті слова,що стосуються доброти.
(чуйність, байдужість, співчуття, допомога, злість, уважність, грубість, милосердя, піклування, скупість, підтримка, заздрість, любов,)
(Діти прикрашають сонечко на дошці промінчиками добра )
— Що є протилежністю добра? (Зло)
— А як ви вважаєте, чого у світі більше — добра чи зла?
Cкладіть та запишіть прислів’я. Та поясніть як ви його розумієте.
( Об’єднати по 4 учнів у 7 груп. Кожній групі роздається картка зі завдань,які вони повинні скласти )
1 група - прислів,я (стався до людей так,як хочеш, щоб вони ставились до тебе).
2 група- правило(Завжди слухайся і поважай своїх батьків)
3 група- прислів’я ( Добре -роби й добре -буде)
4 група-прислів’я ( Доброго тримайся,поганого цурайся)
5 група -правило (Вибачай іншим їх помилки )
6 група-правило (Шануй працю інших людей)
7 група- правило (Допомагай слабким,старим,хворим) (Слайд 4)
VІI. Рефлексія
Гра «Мої добрі справи»
У кожного учня на парті — шаблони трьох сердець.
— Діти, як ви вважаєте, якого кольору серце у доброї людини? (Червоного) — А у злої й сердитої? (Чорного,сірого)
— А у якої людини може бути біле серце? (У байдужої)
— Діти, оберіть серце такого кольору, що зараз у вас є, запишіть туди свої добрі справи і прикріпіть на дошку. Нехай ваші серця наповняться від сонечка добром, любов’ю, ласкою, милосердям, щедрістю. Від ваших маленьких сердець і добрих справ засяяла сонячна квітка Доброти!
(Слайд 5)
VIII. Підбиття підсумків
Вправа «Мікрофон»
— Про що ми з вами говорили на виховній годині?
— Які висновки ви зробили?
— Які правила доброти ви запам’ятали ?
— Що найбільше сподобалося?