Лабораторна робота № 5
Дослідження електричного кола з паралельним з’єднанням провідників.
Мета: експериментально перевірити, що сила струму в нерозгалуженій частині кола
дорівнює сумі сил струмів у відгалуженнях; довести, що загальний опір провідників, з’єднаних паралельно, менший за опір кожного з них.
Обладнання: джерело струму, вольтметр, амперметр, ключ, дві електричні лампи на підставках, з’єднувальні проводи.
Хід роботи
Завдання:
=______________________________________________________________
=______________________________________________________________
=_________________________________________________________________________
=_________________________________________________________________________
=_________________________________________________________________________
=_________________________________________________________________________
=_________________________________________________________________________
=_________________________________________________________________________
=_________________________________________________________________________
Таблиця 1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Творче завдання
Запишіть план проведення експерименту, за допомогою якого можна визначити опір резистора, якщо наявні амперметр, джерело струму, резистор відомого опору та з’єднувальні проводи. Проведіть відповідний експеримент.
Завдання «із зірочкою»
Вважаючи, що абсолютна похибка вимірювання напруги дорівнює ціні поділки шкали вольтметра, визначте для досліду 2:
=_________________________________________________________________________
=__________________________________________________________________________
=_________________________________________________________________________
Висновок:
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
1