Додаток Каhoot перший помічник у проведенні інноваційного семінарського заняття

Про матеріал
У методичній розробці «Додаток Каhoot – перший помічник у проведенні інноваційних семінарських занять» подано приклад реального семінарського за-няття «Будова, принцип дії та електромеханічні властивості електричних двигунів» з основ електроприводу для здобувачів освіти ІІІ курсу спеціальності 141«Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» у вищих навчальних закладах І-ІІ рівня акредитації.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ПРИДНІПРОВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ МЕТАЛУРГІЙНИЙ КОЛЕДЖ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток Каhoot – перший помічник  у проведенні інноваційного  семінарського заняття

 

для здобувачів освіти ІІІ курсу галузі знань 14 «Електрична інженерія»

спеціальності 141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка»

 

 

image

 

 

 

м.Кам΄янське 2019 рік

 

Методична розробка «Додаток Каhoot – перший помічник у проведенні ін-

новаційних семінарських занять».  

 Укладач Устименко Ю.В. – викладач електротехнічних дисциплін Придніпровського   державного металургійного коледжу – 2019 рік.

  Рецензент Сохіна Ю.В.- доцент, кандидат технічних наук ДДТУ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УХВАЛЕНО

 на засіданні циклової комісії електротехнічних дисциплін Протокол від ________№_____

Голова  комісії       

______________Капанжи С.О.       

 

 

АНОТАЦІЯ

         У методичній розробці «Додаток Каhoot – перший помічник у проведенні інноваційних семінарських занять» подано приклад реального семінарського заняття «Будова, принцип дії  та електромеханічні властивості електричних двигунів» з основ електроприводу. 

          Ми живемо в динамічному світі, який потребує від людини постійної адаптації до швидких змін у всіх сферах нашого буття, вимагає здатності мислити творчо, бути «самостійною креативною особистістю, яка володіє системними знаннями і здатна застосовувати ці знання у практичній діяльності щоразу в нових умовах». Тому головна місія викладача  полягає у створенні атмосфери співпраці, взаємодії педагога й здобувача освіти, формування самоосвітньої компетентності, креативності. Скориставшись додатком Kahoot, можна на навчальному занятті провести дискусію, опитування, рефлексію і отримати одразу живу діаграму відповідей студентів. Для використання додатку  Kahoot  достатньо мати демонструвальний екран із ноутбуком і гаджети здобувачів освіти  із виходом в мережу Іnternet. 

         Метою методичної розробки є обґрунтування необхідності впровадження сучасних форм та методів навчання при підготовці фахівців у вищих навчальних закладах І-ІІ рівня акредитації.

        З метою формування умінь, які найбільш важливі й потрібні для майбутніх фахівців, реалії сьогодення спонукають педагога творчо підходити до навчального процесу, шукати такі форми проведення занять, які захопили б здобувачів освіти, сприяли кращому засвоєнню матеріалу, розвитку здібностей і бажання

вдосконалювати свої знання та вміння.

 

 

РЕЦЕНЗІЯ

до методичної розробки «Додаток Каhoot – перший помічник у проведенні інноваційних семінарських занять».

        Автор: Устименко Ю.В.- викладач Придніпровського державного металургійного коледжу.

        Короткий виклад змісту роботи: у методичній розробці для здобувачів освіти ІІІ курсу спеціальності 141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» подано приклад реального семінарського заняття «Будова, принцип дії  та електромеханічні властивості електричних двигунів» з навчальної дисципліни: «Основи електроприводу». 

        Актуальність питань, висвітлених у роботі: Інноваційне семінарське заняття з новою   технологією  навчання,  як  результат  пристосування  до  сучасного  життя, що   вносить  свої  корективи  у  навчальний процес. Рушійною силою навчання є оригінальна форма пізнання, яка допомагає уникнути одноманітності, шаблонності, сприяє ширшому застосуванню ефективних методів та прийомів засвоєння здобувачами освіти нових знань, вмінь, навиків.

        Недоліки, допущені в роботі: в цілому методична розробка виконана на досить високому педагогічному рівні, але може поступово доповнюватися необхідними навчальними матеріалами та рекомендаціями.

        Рекомендації для подальшого використання даної розробки: вдосконалювати і залучати на інших навчальних дисциплінах.

       Рецензент                        

      Доцент, кандидат технічних наук ДДТУ Сохіна Ю.В.

          _________________                                                             ________________

                             (дата)                                                                                     (підпис)               

 

 

ЗМІСТ

Вступ................................................................................................................. 6

Каhoot в навчальному процесі......................................................................... 7

Снейл педагогу................................................................................................. 9

Створення і налаштування тесту................................................................... 10    

Проведення тестування. Участь викладача...........................................................................1................................

Участь у тестуванні здобувачів освіти.......................................................... 12

Тест у додатку Кahoot з основ електроприводу............................................ 14

Висновок......................................................................................................... 18

Перелік джерел посилань............................................................................... 18

 

 


Вступ

 

        Ми живемо в динамічному світі, який потребує від людини постійної адаптації до швидких змін у всіх сферах нашого буття, вимагає здатності мислити творчо, бути «самостійною креативною особистістю, яка володіє системними знаннями і здатна застосовувати ці знання у практичній діяльності кожного разу в нових умовах». Тому головна місія викладача  полягає у створенні атмосфери співпраці, взаємодії педагога й здобувача освіти  задля розвитку творчого потенціалу підлітка, формування само освітньої компетентності, креативності.  Креативність є характерною ознакою творчої особистості, спроможної реалізовувати свій творчий потенціал за власною ініціативою і з вибором відповідних засобів. 

        Креативність розглядається дослідниками і як передумова для будь-якої творчої діяльності, умотивованої прагненням індивідуума до самоствердження. Це, у першу чергу, відкритість новому досвіду. Безперечно, в умовах, коли швидко змінюється світ, людина також повинна постійно бути готовою до оновлення, накопичення нового соціального та життєвого досвіду, що має сприяти самореалізації. Важливим чинником адаптації та успішності при цьому виступає уміння особистості грати різні соціальні ролі. 

        Освітня система сьогодні повинна повною мірою задовольнити потребу здобувача освіти в розвитку соціальної активності, у засвоєнні нових соціальних ролей. Тоді особистість буде відкритою для нового досвіду, адаптованою до вимог і умов життя в динамічному сучасному суспільстві. Але як нам, «людям книги» (за визначенням англійського футуролога Джеймса Мартіна), працювати із сучасними дітьми, які здебільшого є «людьми екрана»?          Джеймс Мартін так характеризує два типи людей: «люди книжки» отримують інформацію через читання, тому їхня головна риса — достатній обсяг уваги та схильність до аналізу. Другий тип — «люди екрану» — кардинально відрізняється від першого. Цих людей вирізняє швидкість відповіді й прагнення«нового кліка». У процесі спілкування така людина не має терпіння дослухати до кінця, постійно хоче змінити тему розмови і рухатись далі. 

        Хочемо ми того чи ні, але зараз зростає покоління людей, перед очима яких постійно миготять екрани телевізорів, монітори комп’ютерів, смартфонів, мобільних телефонів. Картинки змінюються так швидко, що підліток не встигає на чомусь зосередитись. До того ж він  звикає бути господарем «картинки»: одним кліком миші чи пульта дистанційного керування можна перемкнути те, що не сподобалось чи набридло. 

       У вищому навчальному закладі здобувач освіти  не може «перемкнути» чи вимкнути викладача, доводиться вимикати себе. Щоб подолати цю «цифрову прірву між поколіннями», педагог має розв’язати проблему: як навчати дитину, яка сидить спиною до викладача? 

       Реалії сьогодення спонукають педагога творчо підходити до навчального процесу, шукати такі форми проведення занять, які захопили б студентів, сприяли кращому засвоєнню матеріалу, розвитку здібностей і бажання вдосконалювати свої знання та вміння. 

Каhoot в навчальному процесі

        Ян Амос Коменський стверджував, що інтерес є рушійною силою навчання, а оригінальна форма пізнання допомагає уникнути одноманітності, шаблонності, сприяє ширшому застосуванню ефективних методів та прийомів засвоєння здобувачами освіти нових знань». Жан-Жак Руссо писав, що нецікаве навчальне заняття нічого, окрім нелюбові до дисципліни і до педагога, не викликає». Отже, найперше  завдання, яке стоїть перед викладачем,— викликати інтерес до навчання, повернути студента до себе обличчям, побачити в його очах творчий вогник. І тут ІКТ просто незамінні: вони є тим ланцюжком, який з’єднує інтереси викладача й здобувача освіти. Тільки потрібно навчитися творчо використовувати захоплення підлітків гаджетами. 

        Смартфон або мобільний телефон із виходом в Інтернет — це майже пов-

ноцінна заміна комп’ютера. Більшість викладачів вимагають вимикати «мобілки», колись я теж так чинила. Зараз, навпаки, заохочую студентів їх використовувати. 

image 

         Хочу продемонструвати використання гаджетів на заняттях на прикладі свого семінарського заняття з основ електроприводу. Давно хотіла вдосконалити методику проведення опитування здобувачів освіти. І ось диво — додаток, про який дізналась з мережі Іnternet — Kahoot it. Скориставшись цим додатком, можна на занятті провести дискусію, опитування, рефлексію і, що важливо, отримати одразу живу діаграму відповідей студентів. І що ще мене вразило — для використання не потрібно мати мультимедійну дошку, достатньо мати демонструвальний екран із ноутбуком і гаджети студентів із виходом в Інтернет. Також у цей додаток має вбудований редактор символів, що дозволяє вводити прості формули. 

         Отже, хочу поділитися, як можна використовувати цей додаток:

1.  Викладач створює свій тест на Kahoot it (попередньо зареєструвавшись). 

2.  Студенти відповідатимуть зі своїх мобільних пристроїв. Їм потрібно ввести адресу, яку вони бачать на екрані. Потім їм відкривається запрошення ввести код семінарського заняття, який вони бачать на екрані. Після цього вони приєднуються до опитування, увівши своє ім’я. 

3.  Після того як здобувачі освіти  приєдналися, наша дискусія буде такою: 

image 

4.  Після натискання кнопки Start now на  екрані викладача з’являються запитання для мобільного голосування, на студентських пристроях — картинка з відповідними кольорами. Підлітки  голосують, натиснувши на один із кольорів. 

5.  Після відповіді студентів на екрані викладача — таке бажане і очікуване ДИВО (результат голосування у вигляді діаграми). 

image 

6.  Крім цього, сервіс дає можливісь скачати на диск Google чи на ПК файл із результатами поіменного голосування у форматі Excel. 

Снейл педагогу

1.Заходимо  на стартову сторінку  сервису (https://getkahoot.com/), натискаємо «Get My Free Account» (якщо акаунт вже створено  – натискаємо «Sign In»).

2. Далі визначаємо свою позицію (I’m a teacher) і переходимо до заповнення анкети. У відповідні  графи  вносимо відомості про себе:

-   Обираємо: «School,  University or Коlleg» (Школа, університет чи коледж);

-   Вводимо«Username» (ім’я  або  нік, під яким Ви будете працювать у сервісі);

-   Заповнюємо графу «Email» (адреса електронної скриньки); - Створюємо пароль (Password).

Далі натискаємо клавішу «Create Account». Ми потрапили в особистий кабінет.

Для створення тесту натискаємо «Quiz» (тест).

Створення і налаштування тесту

1.                У вікно, що відкрилося вписуємо назву тесту  і  натискаємо «Go!».

2.                Далі створюємо запитання і заносимо їх  в поле «Question». Для питання можна підібрати  зображення, яке завантажують з  комп’ютера (поле «Drag and drop an image from your desktop here» - «Оберіть файл») або відео (вкладка «Video»). Для кожного запитання  встановлюється час для обміркування (Time limit), наприклад – 30 секунд, а також кількість балів, які можна отримать, якщо вірно відповів на запитання(Points question).

3.                Переходимо до друку відповідей (Answer), віконця для їх внесення знаходять ся внизу. Передбачається чотири варіанти відповідей, із яких тестувальник повинен обрати лише одну - правильну, на його погляд. Кількість варіантів відповідей можна зменьшить шляхом натискання значка  «-» справа. Під кожним варіантом відповіді помічаємо, якщо правильний він (Correct) або ні (Incorrect). Коли робота над першим питанням і відповідями  до нього завершена, натискаємо «Add question» і продовжуємо  працювать уже з іншими запитаннями та варіантами відповідей. Як тільки створення тесту буде закінчено, натискаємо «Save & continue». 

4.                Тепер обираємо додаткові налаштування тесту:

-                     Language (мову): обираємо із випадаючого списку «Українська мова». - Privacy settings (налаштування  приватності): обираємо  «Public»  (суспільний).

-                     Primary audience (аудиторія, для якої призначено опитування): із списку можна обрать «Коlleg».

5.  Також можна добавить короткий опис тесту – в поле «Description», записать ярлики (Tags) і  визначить  рівень складності тесту (Difficulty level): від простого (Beginner) до складного (Advanced). Щоб закінчить створення тесту, знов натискають «Save & continue».

6.  На завершальному  етапі нам дають можливість обрать «обкладинку» майбутнього  тесту (необов’язково). Можно добавить відео із YouTube, яке буде транслюватись на екрані, доки здобувачі освіти будут приєднуватись до гри.

image 

7.  Натискаємо «Done» - робота над тестом завершена. 

8.Тест  можна переглянуть шляхом натискання  кнопки «Preview» або знов повернутись до редагування (Edit). 

Проведення тестування. Участь викладача

       Щоб перейти до тестування аудиторії, натискаємо «Play now». На відкритій сторінці можна встановить додаткові налаштування (добавить фонову музику, показувать відповіді  у випадковому вигляді, встановить автоматичні переходи від питання до питання і т.д.). На початку тестування всі ці налаштування  вимкнені (Off).

       Після того, як додаткові налаштування виконані, натискаємо «Launch» і потрапляємо  у віртуальну  кімнату, де і буде протікати  тест. Щоб дать старт тесту, викладач  виводить зображення віртуальної кімнати на великий екран через проектор і запрошує здобувачів освіти розпочати тестування. 

Участь у тестуванні здобувачів освіти

       Участники тестування повинні зайти на сайт тесту зі своїх мобільних пристроїв по адресі: https://kahoot.it/. У віконце, що відкрилось  вони вводять номер віртуальної кімнати, яку повідомить викладач (Game pin) і нажимають «Enter». 

image 

        Далі кожен здобувач освіти вписує своє прізвище – заповнює віконце «Nickname» і натискає «Join game»(Приєднатися до гри). 

image      

image 

           Увага! Викладач не може розпочати тестування, доки у віртуальній кімнаті не з’явиться хоча б один студент (кількість учасників і їх імена відображаються у віртуальній кімнаті на великому екрані). Як тільки всі тестувальники у зборі, викладач натискає «Start now» - і тест починається.            На великому екрані здобувачі освіти бачать запитання і варіанти відповіді до нього, на своїх мобільних пристроях – кольорові прямокутники з геометричними фігурами всередині, кожен з яких відповідає одній із відповідей. Необхідно обрать один із варіантів і кликнуть по ньому. На пристрої висвічується інформація про те, що  правильна відповідь чи ні, а також кількість балів, що отримує участник за правильну відповідь. На великий екран виводиться загальний рахунок і рейтинг студентів по даному тесту.

Взять участь у тестуванні можна шляхом використання будь-якого мобільного пристрою. Додаткових програм і додатків встановлювати не треба.

image 

image 

           Тест, що створений за допомогою  сервісу, розрахований на участь у ньому до 30 тестувальників.

Тест у додатку Кahoot з основ електроприводу

       На семінарському занятті «Будова, принцип дії  та електромеханічні властивості електричних двигунів» з основ електроприводу здобувачі освіти тестувалися за наступними питаннями:

1.       Електропривод складається з таких основних частин, як...

 

*а. силова частина і система управління;

 

б. механічна і динамічна;

 

в. система регулювання;

 

г. система стійкості.

2.       Динамічним гальмуванням можна назвати...

*а. реостатне;

б. гальмування пов'язане зі швидкістю;

в. гальмування пов'язане з пусковим моментом;

г. кінематичне гальмування.

3.       Активні моменти можуть бути як рушійними так і ...

*а. гальмівними;

б. обертаючими;

в. прискорювального;

г. не рухливими.

4.       Електродвигун призначений для...

а. перетворення механічної енергії в електричну;

б. зміни параметрів електричної енергії;

*в. перетворення електричної енергії в механічну;

г. підвищення коефіцієнта потужності ліній електропередачі.

5.       В електроприводах використовують двигуни...

а. тільки постійного струму;

б. тільки змінного струму; *в. постійного і змінного струму; г. внутрішнього згоряння.

6.       Передавальний пристрій  ЕП призначений для...

*а. передачі механічної енергії від электродвигуна до виконавчих органів робочої машини;

б. передачі сигналів зворотного зв'язку;

в. передачі електричної енергії в електродвигуні;

г. передачі електричної енергії до керуючого пристрою.

7.       Механічною характеристикою двигуна називається залежність між... *а. обертаючим моментом електродвигуна і його кутовою швидкістю; б. моментом опору і кутовою швидкістю;

в. механічною і електричною потужністю;

г. обертаючим моментом електродвигуна і моментом опору.

8.       Синхронні електродвигуни мають...

*а. абсолютно жорстку механічну характеристику; б. жорстку механічну характеристику;

в. м'яку механічну характеристику;

г. абсолютно м'яку механічну характеристику.

9.       Штучні механічні характеристики двигуна постійного струму можна отримати за рахунок зміни...

а. тільки напруги живильної мережі U і магнітного потоку збудження Ф;

б. тільки напруги живильної мережі U і включення додаткового опору R в коло якоря двигуна;

в. тільки магнітного потоку збудження Ф і шляхом включення додаткового опору R в коло якоря двигуна;

*г. напруги живильної мережі U, магнітного потоку збудження Ф і шляхом вкл ючення додаткового опору R в коло якоря двигуна.

10.  При зміні магнітного потоку збудження двигуна постійного струму...

а. змінюється швидкість ідеального холостого ходу;

б. змінюється жорсткість механічної характеристики;

*в. змінюється швидкість ідеального холостого ходу і жорсткість механічної ха рактеристики;

г. нічого не відбувається.

11.  Ковзання асинхронного двигуна - це...

а. амплітуда коливання електродвигуна при неповній затягуванні лап статора;

б. міра того, наскільки ротор випереджає у своєму обертанні магнітне поле статора;

в. контактний опір, що утворюється при ковзанні щіток за контактним кільцям; *г. міра того, наскільки ротор відстає у своєму обертанні від обертання магнітно го поля статора.

12.  Кутова швидкість обертання магнітного поля статора позначається... *а. ω0; б. ω;

в. φ;

г. S.

13.  Додаткові опори вводять в коло статора...

а. тільки для зменшення пускових значень струму; *б. для зменшення пускових значень струму і моменту; в. тільки для зменшення пускових моменту;

г. тільки для збільшення пускового моменту.

14.  Включення додаткового опору в коло ротора асинхронного двигуна...

а. можливо для двигуна з короткозамкненим ротором;

б. можливо для двигунів з короткозамкненим та фазним ротором;

в. неможливо;

*г. можливо для двигуна з фазним ротором.

15.  Коефіцієнт плавності регулювання швидкості в електроприводах визначаєть ся як...

а. різниця між синхронною швидкістю двигуна та швидкістю ротора;

б. відношення моменту навантаження до моменту двигуна; *в. відношення двох сусідніх значень швидкостей; г. різниця між двома сусідніми швидкостями. 

 

image 

 

 

 

 

 

Висновок

          «Розумні телефони» забезпечують новітній вид навчання - мобільне навчання. Власне, воно уявляє собою навчання, відмінністю якого є використання мобільних портативних пристроїв. 

Одним із основних аргументів «за» у використанні смартфонів у навчанні є відома істина про те, що людина прагне до забороненого. «Недозволений плід - найсолодший», чи не так? Саме тому, якщо відмінити табу на використання мобільних у навчальних закладах під час занять, а натомість впровадити їх застосування і зробити його на користь навчання, то проблем із здобувачем освіти, що ховає під партою телефон аби погратися, не буде апріорі.

Смартфони  роблять навчання цікавим, різноманітним. Адже можливо обирати за своїм власним смаком тести, тренажери, реєструватися на освітніх сайтах, мережах.

         В процесі роботи використала додаток Каhoot на семінарському занятті, здобувачі освіти були в захваті, показали високі результати (57% якості знань), а це найбільша нагорода для викладача! ТОЖ ВПРОВАДЖУЙТЕ НОВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ У СВОЮ РОБОЧУ ДІЯЛЬНІСТЬ!

Перелік джерел посилань

1.                 Баданов А. Kahoot! manual [Електронний ресурс] // Google Презентація.  - Режим доступу: http://goo.gl/ohFsLJ

2.                 Бугайчук К. Сервіс Kahoot ("мобільні" опитування) [Електронний ресурс]

// Дистанційне навчання (МВД и не тільки). - Режим доступу:  http://bugaychuk.blogspot.ru/2014/01/kahoot.html.

3.                 http://smartdok.org.ua/publ/1.

 

pdf
Додано
28 вересня 2020
Переглядів
666
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку