Додавання двоцифрових чисел різними способами. Складені задачі, які містять непряме збільшення або зменшення числа на кілька одиниць.

Про матеріал

В ігровій формі проводиться корекція знань, осмислюються учнями нові знання та вміння і закріплюються. Урок-казка - одна із форм нестандартного уроку. Діти активно працюють, разом із улюбленими героями мультфільмів виконують усі завдання залюбки.Мені імпонують тематичні уроки, де все взаємопов'язано і логічно зрозуміле.

Перегляд файлу

Володимир-Волинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів№1

 

Урок-казка з математики у 2 класі.

Додавання двоцифрових чисел різними  способами. Складені задачі, які    містять непряме збільшення або зменшення числа на кілька одиниць.

E:\2 клас\Математика\Відкритий урок 28.11.14\Картинки ЛУНТИК\luntik-02.jpg

Підготувала:

Вчитель початкових класів

Адамчук Валентина Геннадіївна

 

              

                                                     2014 р

Урок 45

Дата проведення. 28.11.2014

Клас. 2-А

Вчитель. Адамчук Валентина Геннадіївна

Предмет.  Математика

Тема. Додавання двоцифрових чисел різними  способами. Складені задачі, які     

            містять непряме збільшення або зменшення числа на кілька одиниць.

Мета.

Розвиваюча: розвивати мовлення та мислення учнів, логічне мислення, увагу,  

                      пам’ять;

                      сприяти усвідомленню, поглибленню, систематизації та закріпленню

                      навчального матеріалу;

                      формувати і розвивати в учнів інтерес, потребу в різноманітних

                     знаннях, самовдосконалення

Навчальна: навчити учнів додавати двоцифрові числа з переходом через десяток

                     двома способами;

                     формування вмінь додавати і віднімання іменованих чисел,

                     розвязування рівнянь, задач;

                     вправляти в каліграфічному написанні цифр;

                     вчити дітей мотивувати навчально-пізнавальну діяльність;

                     вчити учнів  долати труднощі під час набуття навичок

Виховна:    виховувати акуратність;

                     Виховувати у дітей взаємоперевірку, відповідальність перед 

                    товаришами, перед колективом за виконання домашнього завдання.

Тип уроку. Комбінований

Обладнання. Картки для дидактичних ігор, таблиці для вивчення нового 

                    матеріалу, мультимедійний супровід уроку (усний рахунок, гімнастика

                    для очей, фізкультхвилинка), короткий запис умови задачі,

                    мультимедійна умова задачі, казкові герої,

 

                                               Структура уроку

І. Організація класу до уроку

1. Взаємне вітання вчителя й учнів. Організація уваги

ІІ. Контроль, корекція та закріплення знань

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усна лічба

3. Каліграфічна хвилинка

4. Гра «Лунтик художник»

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Повідомлення теми, мети та завдань уроку

2. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

3. Підготовка до вивчення нового матеріалу

4. Пояснення нового матеріалу

ІV. Сприймання, осмислення і засвоєння нового матеріалу

1. Первинне закріплення. Напівсамостійна робота

2. Закріплення й повторення (формування навичок і вмінь). Робота із задачами.

3. Розв’язування логічних задач.

V. Повідомлення домашнього  завдання

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                        Зміст уроку

І. Організація класу до уроку

1. Взаємне вітання вчителя й учнів. Організація уваги


Діти! У нас сьогодні ніби свято,

гостей зібралося багато.

З добром на них ви подивіться

І веселенько усміхніться.

Чемно, діти, привітайтеся

І до мене розвертайтеся.

На урок старання не забудьте взяти,

Сядьте всі рівненько, будем починати.

(для підтримки протягом уроку)

У мене гарний настрій, дуже.

Посміхнись і ти, мій друже!

 

 Зранку я чогось не в дусі,

 Звеселіть, бо зажурюся!

 


ІІ. Контроль, корекція та закріплення знань

1. Перевірка домашнього завдання (368,369)

Вчитель переглядає виконання домашнього завдання у зошитах. Відповідальні учні за навчання перед уроком на своїх рядах перевіряють зошити учнів, потім доповідають вчителеві про результати перевірки.

Завдання №368 (слайд 1)

1-варіант (1,2 стовпчики)

37+17=54         34-20=14           19+32=51            65-55=10

  • Зачитайте відповіді у порядку зростання.
  • Зачитайте перший вираз різними способами

(До 37 додати 17 отримаємо 54;

37 плюс 17 буде 54;

сума чисел 37 і 17 дорівнює 54;

перший доданок - 37,другий доданок - 17, сума – 54;

37 збільшили на 17 – отримали 54)

2-варіант (3,4 стовпчики)

56+38=94        94-40=54           25+26=51           80-40=40

  • Зачитайте результати у порядку спадання.
  • Прочитайте останній числовий вираз різними способами

 (Від 80 відняти 40 отримаємо 40;

80 мінус 40 буде 40;

різниця чисел 80 і 40 отримаємо 40;

зменшуване - 80, від’ємник - 40, різниця – 40;

80 зменшити на 40 буде 40)

  • Знайдіть однакові результати в обох варіантах.(51; 54)

Визначення кращого зошита із виконанням домашнього завдання.

Завдання №369

  • Яка схема підходить до розвязання домашньої задачі?

+          -                             + (         -         )       37+(37-11)=63(м.)

  • Скільки морквин зібрав кролик Рудь з трьох грядок?

2. Усна лічба

Математична розминка

(На дошці розміщені числа на карточках. Знизу записані завдання. Виконують діти завдання і карточку перевертаємо. На дошку кріпиться окрема буква.  Букви розміщені в неправильному порядку. Завдання: скласти слово і відгадати героя з мультфільма, який завітав до нас на урок).

  • Назвати сусідів числа 63 (62,64);
  • Назвати числа від 55 до 63;
  • Назвати числа сьомого десятка (61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70);
  • Пригадати все, що ви можете сказати про число 63

(двоцифрове, двозначне,

записується у двох клітинках,

число сьомого десятка,

має розряд десятків і одиниць, з

записується двома цифрами 6 і 3,

розкладається на розрядні доданки 60 і 3;

число 63 можна заокруглити до 60)

  • Назвати всі двоцифрові числа, які можна утворити з цифр 6 і 3

(33, 36, 63, 66);

  • Відгадай загадку:

З Місяця на Землю впав.

Імені свого не знав.

Я не птах, не жук,не муха.

Маю два кумедні вуха.

Хоч рожевий, та не Фунтик,

Місячна бджола я… (Лунтик)

 

3. Каліграфічна хвилинка. Робота в зошитах

- Лунтик вважає, що цифра 6 дуже схожа на нього і пропонує, щоб ви дітки написали каліграфічно цифру 6 у числах 6 та 66 почергово.

 

4. Гра «Лунтик художник» (мультимедійний усний рахунок – колові приклади)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Повідомлення теми, мети та завдань уроку

- Сьогодні на уроці ми вивчимо два способи додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд, будемо вчитися розвязувати задачі з геометричним матеріалом, виконаємо творчу роботу на задачею.

Для того, щоб успішно засвоїти матеріал уроку нам потрібно

Знати:

  • переставний закон та сполучний закон додавання;
  • додавання одноцифрових чисел частинами;
  • таблиці додавання та віднімання одноцифрових чисел з переходом через десяток.
  • алгоритм додавання одноцифрового числа до двоцифрового;  
  • задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, сформульовані у непрямій формі. 

Вміти:

  •  розкладати двоцифрові числа на розрядні доданки;
  • застосовувати  правила додавання числа до суми в обчисленнях у межах 100 з переходом через десяток;
  • будувати  прямокутник  на аркуші в клітинку;
  • застосовувати правило знаходження периметра прямокутника;
  • виділяти умову й запитання, числові дані й шукане, об’єкти, описані в умові задачі, ситуацію, яка описується;
  • моделювати під керівництвом учителя умову задачі у вигляді короткого запису.

 

2. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

- Отож, Лунтик послухав завдання уроку і не зрозумів для чого діти вчаться  обчислювати, виконувати такі складні дії з числами.

- Чи знадобляться дітям в житті вміння розвязувати задачі різних типів?

- Діти, спробуйте переконати Лунтика, що вчитися необхідно, а саме здобувати знання та вміння з математики.

3. Підготовка до вивчення нового матеріалу

а)розвяжіть приклади та поясніть розязання прикладів, які принесли на урок друзі Лунтика:

40+20;  5+7; 60+12; (на карточках)

H:\Сканування\10006.tif  H:\Сканування\10006.tif H:\Сканування\10005.tif

б) розвяжіть приклади, користуючись переставною властивістю:

20+4+60+5;  30+8+20+9 (на карточках)

H:\Сканування\10004.tif  H:\Сканування\10005.tif

в) розклади на розрядні доданки:

56=50+6(на карточках)

4. Фізкультхвилинка «Черепаха-аха-аха» ( 2хв. 06с.)

6. Пояснення нового матеріалу. Робота в зошитах

            45 + 27 = (40+20)+(5+7)=60+12=72

  40     5  20    7

45 + 27 = (45+20)+7=65+7=72

 

       20    7

 

ІV. Сприймання, осмислення і засвоєння нового матеріалу

1. Первинне закріплення. Напівсамостійна робота.

Завдання №372.Робота в зошитах

Перший приклад розвязує дитина біля дошки.

37+55=80+12=92

37+55=87+5=92

2. Закріплення й повторення (формування навичок і вмінь)

1-варіант – 2, 3 приклад самостійно, одна дитина біля дошки

56+38= 94               26+19=45

2-варіант – 4, 5 приклад самостійно, одна дитина біля дошки

75+16=91                           64+18=82

3. Гімнастика для очей (мультимедійна) – 50 с.

4. Робота з задачею №373. (алгоритм, усно)

- Лунтик любить з користю проводити свій вільний час.

- Яка найулюбленіша гра у Міли та Лунтика? (ліпити з піску пасочки)

Задача. Міла зліпила 16 пасочок, це на 8 більше, ніж Лунтик. Скільки всього пасочок зліпили малята?

5. Робота з задачею №374 (письмово)

Задача. Лунтик прочитав 27 сторінок книжки. Це на 25 сторінок менше, ніж йому залишилося прочитати. Скільки сторінок у цій книжці?

6. Робота над задачею з геометричним матеріалом №375

Обкладинка книжки, яку читав Лунтик має ширину 3 см, це на 4 см менше від його довжини. Знайди периметр обкладинки книжки.  Побудуй прямокутник.

http://pegas-publishing.com.ua/wp-content/uploads/2013/03/%D0%A1%D1%83%D0%BD%D0%B4%D1%83%D1%87%D0%BE%D0%BA-%D1%83%D0%BA%D1%80.jpgРозвязання:

a – 3 см, це на 4 см менше

b - ?

P  - ?

P =a+a+b+b  

3+4= 7 (см)                                                                                   

P = 3+3+7+7=20 (см)                  

Розбір задачі. Схема запису та розв’язання на дошці. Вставити пропущені дані.

6. Розв’язування логічних задач.

Бджолятко, Кузя і Лунтик брали участь у змаганнях з бігу й отримали золоту, срібну і бронзову медалі. Коли у них запитали, яку медаль отримав кожен з них, то вони відповіли:

1) Лунтик отримав не срібну, а Бджолятко — не золоту медаль.

2) Кузя отримав не бронзову, а Бджолятко — не срібну.

Яку медаль отримав кожен?

 

Лунтик

Кузя

Бджолятко

Золота

+

-

-

Срібна

-

+

-

Бронзова

-

-

+

 

(Бжолятко отримало бронзову медаль, Кузя срібну, Лунтик золоту)

• У квартирі були 3 кімнати. З однієї кімнати зробили дві. Скільки кімнат

стало в квартирі? (4 кімнати)

 

 

V. Повідомлення домашнього  завдання

Аналіз дом завдання

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

  • Молодці! Лунтик дякує вам за гарну науку. Виявляється, що математика дуже цікава і захоплююча. Лунтик дарує вам на згадку розмальовки.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
3855
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку