Тема уроку: Додавання і віднімання чисел у межах 100 із переходом через розряд.
Мета уроку:
Формування ключових компетентностей:
Уміння вчитися протягом життя: розвивати навички планування власних дій, аналізу, оцінювання результатів.
Комунікативну: формувати математичне мовлення, вміння працювати в парах та групах.
Соціальну: розвивати навички співпраці в колективі.
Інформаційну: розширювати знання учнів про структуру чисел і логіку дій із ними.
Очікувані результати:
Тип уроку: урок-пригода.
Обладнання: мультимедійна презентація, відеоматеріали, набір LEGO, картки із завданнями, числовий ряд, картки із зображеннями, геометричні фігури.
Технології навчання: ігрові, диференційовані, інтегровані, елементи технологій критичного мислення.
Форми роботи: фронтальні, парні, групові, індивідуальні.
Перебіг уроку
І. Організація класу
Ритуал вітання:
Доброго дня! Сьогодні на нас чекає особливий урок. Ми вирушаємо у подорож математичним королівством, де мешкають числа. Їм потрібна наша допомога, адже король Числобук попросив нас розв’язати декілька задач та прикладів.
Психологічна настанова:
Уявіть, що у ваших долоньках промінчик сонця. Давайте поділимося ним одне з одним, щоб наш урок був теплим, яскравим і радісним.
ІІ. Мотивація
Чи любите ви пригоди? Сьогодні ми допоможемо королю Числобуку врятувати його королівство від плутанини у числах. Нам доведеться додавати та віднімати числа у межах 100 із переходом через розряд.
Проблемне запитання:
Як можна швидко і правильно додавати й віднімати числа? Це і буде нашою метою на сьогодні.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Повторення чисел і лічби.
Рахуємо від 1 до 100 і у зворотному порядку.
Гра «Числовий ланцюжок».
Один учень називає число, а наступний додає чи віднімає до нього 10.
IV. Повідомлення теми та мети уроку
Ми дізнаємось, як правильно виконувати додавання і віднімання чисел у межах 100 із переходом через розряд. Для цього будемо досліджувати приклади, розв’язувати задачі й навіть складати власні.
V. Вивчення нового матеріалу
Математичне дослідження:
Це записують так: 3 + (2 + 4).
Прокоментуй, як можна додати суму до числа.
3 + (2 + 4) = 3 + 6 = 9
3 + (2 + 4) = (3 + 2) + 4 = 5 + 4 = 9
3 + (2 + 4) = (3 + 4) + 2 = 7 + 2 = 9
1 + 2 = 3 3-2 = 1
2 + 2 = 4 4-2 = 2
3 + 2 = 5 5 – 2 = 3
4 + 2 = 6 6 – 2 = 4
5 + 2 = 7 7 – 2 = 5
6 + 2 = 8 8 – 2 = 6
7 + 2 = 9 9 – 2 = 7
8 + 2 = 10 10 – 2 = 8
9 + 2 = 11 – 2 =
Розв’яжіть і порівняйте задачі.
Руханка:
VI. Розвиток математичних умінь
VII. Закріплення матеріалу
Інтерактивна вправа:
Збільшіть число 9 на: 2; 3; 4; 5.
Збільшіть число 8 на: 1; 5; 2; 10.
VIII. Підсумок уроку
Рефлексія:
Що нового дізналися?
Як додавати та віднімати з переходом через розряд?
Оцінювання:
Оцінювання за допомогою "Смайликів"
На столі учнів — зображення трьох смайликів:
— "Я все зрозумів і впорався."
— "Мені було трохи складно, але я старався."
про публікацію авторської розробки
Додати розробку