Додавання і віднімання чисел у межах 100 із переходом через розряд

Про матеріал
Урок - пригода з математики у 2 класі, де учні закріплювали обчислювальні навички додавання і віднімання з переходом через розряд у межах 100; удосконалювали вміння розв'язувати задачі різних типів і застосовувати отримані знання на практиці. Розвивали навички планування власних дій, аналізували і оцінювали резулятати
Перегляд файлу

Тема уроку: Додавання і віднімання чисел у межах 100 із переходом через розряд.

Мета уроку:

Формування ключових компетентностей:

  1. Предметних (математичних):
  1.          Ознайомити учнів із принципами додавання і віднімання чисел у межах 100 із переходом через розряд.
  2.          Засвоїти правила додавання та віднімання чисел за допомогою числового ряду, схем і малюнків.
  3.          Навчити розв’язувати задачі різних типів, застосовувати отримані знання на практиці.

Уміння вчитися протягом життя: розвивати навички планування власних дій, аналізу, оцінювання результатів.

Комунікативну: формувати математичне мовлення, вміння працювати в парах та групах.

Соціальну: розвивати навички співпраці в колективі.

Інформаційну: розширювати знання учнів про структуру чисел і логіку дій із ними.

Очікувані результати:

  1.          Учні знають способи додавання і віднімання чисел у межах 100 із переходом через розряд.
  2.          Уміють виконувати обчислення за допомогою числового ряду, таблиць додавання і віднімання.
  3.          Виконують завдання із використанням логічного мислення, працюють у парі чи групі.

Тип уроку: урок-пригода.

Обладнання: мультимедійна презентація, відеоматеріали, набір LEGO, картки із завданнями, числовий ряд, картки із зображеннями, геометричні фігури.

Технології навчання: ігрові, диференційовані, інтегровані, елементи технологій критичного мислення.

Форми роботи: фронтальні, парні, групові, індивідуальні.

Перебіг уроку

І. Організація класу

Ритуал вітання:

Доброго дня! Сьогодні на нас чекає особливий урок. Ми вирушаємо у подорож математичним королівством, де мешкають числа. Їм потрібна наша допомога, адже король Числобук попросив нас розв’язати декілька задач та прикладів.

Психологічна настанова:

Уявіть, що у ваших долоньках промінчик сонця. Давайте поділимося ним одне з одним, щоб наш урок був теплим, яскравим і радісним.

ІІ. Мотивація

Чи любите ви пригоди? Сьогодні ми допоможемо королю Числобуку врятувати його королівство від плутанини у числах. Нам доведеться додавати та віднімати числа у межах 100 із переходом через розряд.

Проблемне запитання:

Як можна швидко і правильно додавати й віднімати числа? Це і буде нашою метою на сьогодні.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Повторення чисел і лічби.

Рахуємо від 1 до 100 і у зворотному порядку.

Гра «Числовий ланцюжок».

Один учень називає число, а наступний додає чи віднімає до нього 10.

IV. Повідомлення теми та мети уроку

Ми дізнаємось, як правильно виконувати додавання і віднімання чисел у межах 100 із переходом через розряд. Для цього будемо досліджувати приклади, розв’язувати задачі й навіть складати власні.

V. Вивчення нового матеріалу

Математичне дослідження:

  1.          До числа 3 додати суму чисел 2 і 4.

Це записують так: 3 + (2 + 4).

Прокоментуй, як можна додати суму до числа.

3 + (2 + 4) = 3 + 6 = 9

3 + (2 + 4) = (3 + 2) + 4 = 5 + 4 = 9

3 + (2 + 4) = (3 + 4) + 2 = 7 + 2 = 9

  1.          Повтори таблиці додавання та віднімання числа 2. За допомогою малюнка і схематичних записів поясни, як знайøли значення виразів 9 + 2 і 11 – 2.

1 + 2 = 3                                                         3-2 = 1                                             

2 + 2 = 4                                                         4-2 = 2

3 + 2 = 5                                                         5 – 2 = 3

4 + 2 = 6                                                         6 – 2 = 4

5 + 2 = 7                                                         7 – 2 = 5

6 + 2 = 8                                                          8 – 2 = 6

7 + 2 = 9                                                          9 – 2 = 7

8 + 2 = 10                                                        10 – 2 = 8

9 + 2 =                                                             11 – 2 =

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розв’яжіть і порівняйте задачі.

Руханка:

Відео "Казкова країна": https://www.youtube.com/watch?v=UdpR8Xq-buw

 

VI. Розвиток математичних умінь

  1.          Виконай додавання за допомогою числового ряду за поданим зразком.

  1.          Розташуй літери у порядку зростання чисел і прочитай слова.

VII. Закріплення матеріалу

Інтерактивна вправа:

Збільшіть число 9 на: 2; 3; 4; 5.

Збільшіть число 8 на: 1; 5; 2; 10.

VIII. Підсумок уроку

Рефлексія:

Що нового дізналися?

Як додавати та віднімати з переходом через розряд?

Оцінювання:

Оцінювання за допомогою "Смайликів"

Смайлики - красивые картинки (100 фото)На столі учнів — зображення трьох смайликів:

Смайлик на белом фоне | Премиум векторы          — "Я все зрозумів і впорався."

          — "Мені було трохи складно, але я старався."

                    </div>
                </div>
                                                                                                            </div>
                    

                    

                                    </div>

                <div class=

docx
Додав(-ла)
Гура Людмила
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 листопада
Переглядів
3
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку