Додавання і віднімання десяткових дробів.

Про матеріал
Мета: закріпити знання загальних правил додавання і віднімання десяткових дробів; доповнити знання учнів окремими випадками додаван¬ня і віднімання десяткових дробів.
Перегляд файлу

 

 

Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів.

Мета: закріпити знання загальних правил додавання і віднімання де­сяткових дробів; доповнити знання учнів окремими випадками додаван­ня і віднімання десяткових дробів.

Тип уроку: застосування знань, навичок та вмінь.

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання

  1. На дошці завчасно записані відповіді завдань домашньої роботи. За необхідності вчитель коментує їх розв'язання.
  2. Після розбору домашнього завдання учні на місцях з коментарями розв'язують № 300 (1, 2, 4, 5, 6, 8) — з робочих зошитів або виконують математичний диктант з перевіркою відповідей по закінченні диктанту.

Математичний диктант

Варіант 1 [2]

  1. Виконайте додавання: 1,13 + 2,3 [1,15 + 2,6].
  2. Знайдіть суму: 2,812 і 3,7 [3,6 і 2,571].
  3. Виконайте віднімання і зробіть перевірку додаванням: 3,85 – 2,12

[4,75 - 3,13].

  1. (Виконайте віднімання). Знайдіть різницю: 1,16 і 0,5 [1,12 і 0,3].
  2. Знайдіть значення виразу: 11,2 – 2,13 [16,3 – 3,25].

 

II. Відтворення отриманих знань

Після розбору результатів математичного диктанту учні повторюють алгоритм додавання і віднімання десяткових дробів (можна використати однойменну таблицю — див. урок №88), особливо акцентуючи увагу на тому, що потрібно зрівняти кількість цифр у дробовій частині.

 

III. Постановка проблеми і доповнення знань учнів

  1. Учитель пропонує застосовувати вивчений алгоритм до розв'язу­вання наступних прикладів: 1 і 2.

Приклад 1. 12 + 3,9.

Приклад 2. 10 – 3,82. (№ 300 (3, 7) — робочий зошит)

Запитання до учнів

Скільки цифр у дробовій частині першого числа (у кожному з виразів)?

Відповідь: дробової частини немає. Учні можуть здогадатись, як розв'язати цю проблему (отримати дробову частину).

Якщо ж ні — вчитель пояснює, що будь-яке натуральне число можна записати у вигляді десяткового дробу, ціла частина якого дорівнює дано­му числу, а дробова складається з одного, або двох, або декількох нулів (за необхідності нулів можна записати як завгодно багато), і тоді розв'язання прикладів буде мати такий вигляд:

Приклад 1. 12 + 3,9 = 12,0 + 3,9 = 15,9.

Розв'язання.

Приклад 2. 10 – 3,82 = 10,00 - 3,82 = 6,18.

Розв'язання.

На закріплення цього моменту можна запропонувати учням скласти і розв'язати власні два приклади на додавання і віднімання натурального числа і десяткового дробу. 2. Другий окремий випадок, який може зустрітись учням під час дода­вання десяткових дробів, можна розглянути під час розв'язування прикладів 3,4 і 5.

Приклад 3. 3,846 + 5,134 = 8,98.

Розв'язання. нулі в кінці дробової частини суми відкидають.

Приклад 4. 83,24 + 42,76 = 126.

Розв'язання. нулі в кінці дробової частини суми відкидають.

Але

Приклад 5. 87,24 + 42,76 = 130.

Розв'язання. нулі в кінці дробової частини суми відкидають.

Висновок. Після виконання додавання десяткових дробів нулі в кінці дробової частини відкидають.

Учитель. Отже, тепер ми знаємо, як додавати і віднімати десяткові дроби, десяткові і натуральні числа, і наше завдання — навчитись засто­совувати ці правила.

IV. Закріплення знань, формування вмінь, відпрацювання навичок

На цьому уроці продовжується робота з формування вмінь виконува­ти додавання і віднімання десяткових дробів, тепер уже з урахуванням особливих випадків. Тому учні розв'язують як завдання початкового і середнього рівня (№№ 832,833 (3,5,6), 835 (4), 837 (1,4)), так і завдан­ня достатнього рівня (№№ 850, 852, 858 (1, 2)). Додатково (якщо вистачить часу) можна запропонувати учням задачу: Замість квадратиків запишіть такі десяткові дроби, щоб рівності були правильними:

1) + = 1; 2) + = 0,7; 3) + = 0,1.

Спробуйте розв'язати цю задачу, замінивши квадратики рівними де­сятковими дробами.

V. Підсумок уроку

Вчитель ще раз наголошує на тих висновках, що були отримані на уроці (алгоритм додавання і віднімання натурального числа і десяткового дробу).

VI. Домашнє завдання

п. 20, № 834 (3, 6); 836 (4), 838 (7), 850 (1), 851, 853.

 

doc
Додано
4 березня 2020
Переглядів
1223
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку