Додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток

Про матеріал
Навчати додавати і віднімати двоцифрові числа без переходу через десяток, розв’язувати задачі на дві дії, розвивати логічне мислення, знаходити периметр фігур.
Перегляд файлу

                   

Математика 2 клас

 

Тема: «Додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток»

 

Підготувала вчитель

початкових класів

Гришина О.І.

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\118774397323.png

 

 

 

Інтегрований урок з математики і природознавства

Тема: Повторення  додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Розв’язання задач. Цінність комах для людей.

Мета: навчати  додавати і віднімати двоцифрові числа без переходу через десяток, розв’язувати задачі на дві дії, розвивати логічне мислення, знаходити периметр фігур. Виховувати наполегливість, старанність у роботі.

Обладнання: малюночки веселих бджілок, геометричні фігури, краплиночки меду, презентація для інтерактивної дошки із завданнями.

Зміст уроку.

CЛАЙД № 1

І. Організаційний момент. ( У дітей на партах лежать краплинки меду, цеглинки)

1. Привітання до гостей.

«Добрий день Вам, добрий день нам. Добрий день всім!»

  • У нас сьогодні незвичайний урок, протягом якого ми

поєднаємо наші знання з природознавства і математики.

  •    Розпочати його я хочу із прислів’я. Але спочатку його треба скласти з цеглинок на дошці.

СЛАЙД № 2 «Бджола мала,  і та працює».

  •    Як ви розумієте це прислів’я?( відповіді дітей).
  •    Пояснення вчителя (У народі дуже часто людину, котра старанно працює, порівнюють із бджолою. Здавалося б, чому, адже людина й комаха не дуже схожі? Та якщо замислитись про життя бджоли, все стає зрозумілим. Тільки-но народившись і трішки набравшись сили, ця комашина починає працювати й робить це до кінця життя: щодня вона налітує до десятка кілометрів у пошуках нектару, потім перетворює його на мед, а водночас дбає про нові покоління бджілок. Люди дуже поважають цих трудівниць, та не тільки за смачний результат їхньої праці, запашний мед, а й за сам спосіб життя. Змалечку нас привчають до праці й поваги до праці інших.)

 

  •    Ми теж, як бджілки любимо працювати і будемо сьогодні працювати, як бджілки. На уроці ми  будемо розв’язувати приклади на додавання і віднімання без переходу через десяток, розв’язувати задачі на 2 дії, працювати з геометричним матеріалом. А допомагати нам будуть веселі бджілки, які приготували свої завдання. Свою роботу ви зможете оцінити самі в кінці уроку. За кожну правильну відповідь ви будете отримувати бджілку. (А допомагати мені будуть помічники в кожній групі). Наш клас  поділяється на три групи ( три вулика). І в кінці уроку ми дізнаємося, яка група зібрала більше бджілок. На ваших столах лежать краплинки меду. Напишіть на зворотній стороні що ви очікуєте в кінці уроку.

 

СЛАЙД № 3

 

ІІ Основна частина уроку.

(Діти пригадують як працювати в групах)

  1. Завдання від першої бджілки. Бджілки знають, що ви дуже любите працювати з цеглинками, тому і приготували вам завдання. (Усний рахунок з цеглинками).

СЛАЙДИ № 4 - 12

  1.              В зошиті записати число.
  2.              Каліграфічна хвилинка. Записати числа через клітинку.
  3.              Кожна група отримує по 3 приклади. Їх треба усно розв’язати і вгадати слово. Кожна відповідь має свою букву.

 

Цікаві факти від дітей.

Бджілки живуть сім’ями. Сім’я їх називається роєм. 1 бджолина сім’я може мати від 80 – 10000  бджіл. Складається бджолина сім’я із робочих бджіл, трутнів і головної бджоли – матки.

Вчитель. Отож завдання від другої бджілки. Розв’язати  кожній команді приклади

 

Ключ 

м -21          д - 11        е - 79

а - 49           к - 22        с - 44

32 - 11=21      м          64-43=21        м          58-14=44  с

54+25=79     е            27+22=49       а           79-30=49   а

46-35=11      д            78- 46=22       к           64-53=11  д

  1.              Цікавинка про бджілок. (Ролик)

Бесіда: - Яку геометричну фігуру вибрали бджоли? Скільки кутів, сторін. Які ще фігури ви знаєте?

 

  1.              Наступна бджілка хоче, щоб ми попрацювали у групах.

      Кожна група отримує задачу. Виконуєте на листочку.

Задача №1

З однієї липи бджоли зібрали 40 кг меду, а з другої на 8 кг більше. Скільки кілограм меду зібрали бджоли з другої липи?(48кг)

 

Задача№ 2

Пасічник накачав з 1 –го вулика 50 кг гречаного меду. А з другого вулика на 10 кг менше. Скільки кг меду накачав пасічник з 2 вулика?

(40 кг)

 

Задача №3

З акації бджілки наносили 30 кг меду, а квіткового меду на 20 кг менше.

Скільки квіткового меду наносили бджілки?  (10 кг)

 

Цікаві факти від дітей

Мед дуже корисний для людини. Особливо гречаний мед. Він має темно коричневий колір. А 1 бджілці, щоб назбирали 500 грамів меду , треба облітати 10 мільйонів квіточок. Ось такі вони трудівниці.

 

5.Фізкультхвилинка

6.Робота над задачею. (В зошиті)

В магазин привезли 69 кг меду. Продали  12 кг  липового меду і 16 кг гречаного меду. Скільки меду залишилося.

1 спосіб             (1 учень пише на дошці)

12 + 16= 28 кг - продали.

69- 28=41 кг залишилося.

2 спосіб

69-12= 57 кг

57-16=41 кг.

7.Робота з геометричним матеріалом. Завдання від  бджілки.

На партах у вас є конверти з геометричними фігурами. Давайте побудуємо вулик з цих фігур.

Знайдіть периметр квадрата із стороною 5 см.

 

8.Робота з підручником. Стор.

 

ІІІ. Підсумок уроку.

  • Підніміть будь ласка свої краплиночки меду. Порахуйте їх.
  •  Які бджілки  наносили більше меду в свій вулик?.( Погладили себе по голівці)
  • Діти, що сподобалося вам на уроці.?
  • Що було цікавого.
  • Про що нове ви дізналися.?

А тепер подивіться на ваші очікування. Чи здійснилися вони?

Підніміть, будь ласку, цеглинку з відповідним кольором, чи сподобався вам урок.

Ви добре попрацювали. Дякую вам за роботу!

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
2779
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку