Математика 2 клас
Тема: «Додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток»
Підготувала вчитель
початкових класів
Гришина О.І.
Інтегрований урок з математики і природознавства
Тема: Повторення додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Розв’язання задач. Цінність комах для людей.
Мета: навчати додавати і віднімати двоцифрові числа без переходу через десяток, розв’язувати задачі на дві дії, розвивати логічне мислення, знаходити периметр фігур. Виховувати наполегливість, старанність у роботі.
Обладнання: малюночки веселих бджілок, геометричні фігури, краплиночки меду, презентація для інтерактивної дошки із завданнями.
Зміст уроку.
CЛАЙД № 1
І. Організаційний момент. ( У дітей на партах лежать краплинки меду, цеглинки)
1. Привітання до гостей.
«Добрий день Вам, добрий день нам. Добрий день всім!»
поєднаємо наші знання з природознавства і математики.
СЛАЙД № 2 «Бджола мала, і та працює».
СЛАЙД № 3
ІІ Основна частина уроку.
(Діти пригадують як працювати в групах)
СЛАЙДИ № 4 - 12
Цікаві факти від дітей.
Бджілки живуть сім’ями. Сім’я їх називається роєм. 1 бджолина сім’я може мати від 80 – 10000 бджіл. Складається бджолина сім’я із робочих бджіл, трутнів і головної бджоли – матки.
Вчитель. Отож завдання від другої бджілки. Розв’язати кожній команді приклади
Ключ
м -21 д - 11 е - 79
а - 49 к - 22 с - 44
32 - 11=21 м 64-43=21 м 58-14=44 с
54+25=79 е 27+22=49 а 79-30=49 а
46-35=11 д 78- 46=22 к 64-53=11 д
Бесіда: - Яку геометричну фігуру вибрали бджоли? Скільки кутів, сторін. Які ще фігури ви знаєте?
Кожна група отримує задачу. Виконуєте на листочку.
Задача №1
З однієї липи бджоли зібрали 40 кг меду, а з другої на 8 кг більше. Скільки кілограм меду зібрали бджоли з другої липи?(48кг)
Задача№ 2
Пасічник накачав з 1 –го вулика 50 кг гречаного меду. А з другого вулика на 10 кг менше. Скільки кг меду накачав пасічник з 2 вулика?
(40 кг)
Задача №3
З акації бджілки наносили 30 кг меду, а квіткового меду на 20 кг менше.
Скільки квіткового меду наносили бджілки? (10 кг)
Цікаві факти від дітей
Мед дуже корисний для людини. Особливо гречаний мед. Він має темно коричневий колір. А 1 бджілці, щоб назбирали 500 грамів меду , треба облітати 10 мільйонів квіточок. Ось такі вони трудівниці.
5.Фізкультхвилинка
6.Робота над задачею. (В зошиті)
В магазин привезли 69 кг меду. Продали 12 кг липового меду і 16 кг гречаного меду. Скільки меду залишилося.
1 спосіб (1 учень пише на дошці)
12 + 16= 28 кг - продали.
69- 28=41 кг залишилося.
2 спосіб
69-12= 57 кг
57-16=41 кг.
7.Робота з геометричним матеріалом. Завдання від бджілки.
На партах у вас є конверти з геометричними фігурами. Давайте побудуємо вулик з цих фігур.
Знайдіть периметр квадрата із стороною 5 см.
8.Робота з підручником. Стор.
ІІІ. Підсумок уроку.
А тепер подивіться на ваші очікування. Чи здійснилися вони?
Підніміть, будь ласку, цеглинку з відповідним кольором, чи сподобався вам урок.
Ви добре попрацювали. Дякую вам за роботу!