15 квітня о 18:00Вебінар: Інтегрований STEM-тиждень як ресурс формування цілісності сприйняття світу

Додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Розв'язування складних задач з відношенням ''стільки '', ''скільки''.

Про матеріал
На уроці удосконалюються обчислювальні навички, формується вміння розв’язувати задачі з відношенням "стільки", "скільки", проводиться пропедевтична робота до введення поняття "ділення"; формувється варіативність мислення; розвивається логічне мислення, виховується старанність, товариськість.
Перегляд файлу

УРОК-МАТЕМАТИЧНЕ КАФЕ 2 КЛАС

Тема. Додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Розв'язування складних задач з відношенням ''стільки '', ''скільки''.

Мета. Удосконалювати обчислювальні навички, формувати вміння розв’язувати задачі з відношенням "стільки", "скільки", проводити пропедевтичну роботу до введення поняття "ділення"; формувати варіативність мислення; розвивати логічне мислення, виховувати старанність, товариськість.

Обладнання: картки для парної та групової роботи, набір  LEGO, телевізор, ноутбук, відео, презентація, ілюстративний матеріал.

Тип уроку. Комбінований урок.

Освітні галузі: математична, здоров'язбережувальна.

Хід роботи

І  Вступна частина

1. Організація класу

Лиш дзвінок на урок продзвенить,
Стане кожен серйозним в цю мить.
Бо роботи багато у нас,
І дружньо працює наш клас.

— Сьогодні у нас незвичайний урок, я запрошую вас відвідати дуже гарний заклад. Давайте спробуємо відгадати, Це не магазин, не театр, не музей, не бібліотека. Але в ньому діти можуть відпочивати і втамувати спрагу.  Так, дитяче кафе, — незвичне, а математичне!

Всім відомо, що кожен має дбати про своє здоров’я. Здоров’я не можна купити в магазині чи замовити в інтернеті. Людина сама моя подбати про себе. І у нашому кафе ви зможете спробувати тільки корисний для здоров’я напої. Усім смачного!

— Що ви очікуєте від математичного кафе?(відповіді дітей)
— Сьогодні на уроці ми будемо вдосконалювати 2 вміння і навички додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток, вправлятися у розв’язанні задач, виконувати логічно — геометричні вправи.
 Вам відома, що у кафе потрібно розраховуватись за напої, тому за свої відповіді ви будете отримувати жетони, якими зможете розрахуватись. Працювати будемо в групах.
( На партах у дітей  лежить "Меню")

  • Узвар по-домашньому
  • Соки із свіжих усних завдань
  • Каліграфічно хвилина із марса
  • Тонізуючий напій «Каркаде»
  • Коктейль «Задачний»
  • Фреш «Дружба»
  • Смузі «Геометричний»

ІІ. Перевірка домашнього завдання

— Першим напоєм, яким я вас "пригощу" буде узвар по-домашньому.

— Що ви знаєте про цей напій?
(Розповідь вчителя, ілюстрація)

Узвар – солодкий відвар, назва якого походить від слова «заварити». Готують із сушених фруктів (яблук, груш, вишень, родзинок).

— Cлід перевірити домашнє завдання.

— Молодці, уже трішки підігрілися!

ІІІ. Усний рахунок (цеглинки LEGO)

— Пропоную "скуштувати сік із свіжих фруктів і овочів (розповідь  про  овочеві та фруктові соки), а для цього виконати завдання.

15

53

59

22

76

48

Жовтий

Синій

Білий

Оранжевий

Червоний

Зелений


34+42=     58-36 =
26+39=     99-84 =
84-31=      12+36 =

— Молодці! 
— А зараз я пропоную відняти від числа 39 число 13 три рази:
39-13-13-13=0
(пропедевтична робота до ведення поняття "ділення")

ІV. Каліграфічна хвилинка із морса

(Розповідь вчителя про морс).

— Спробуйте прочитати слова: 3кутник, 3ста, ви3валість.
— Яке число допомогло вам прочитати ці слова ?(3)
 Додайте тричі число 3. (3+3+3=9)
— Я пригощаю вас морсом, але для цього треба виконати каліграфічну хвилинку: записати числа, які утворюються з цифр 3 і 9 (33,39,93, 99).

V. Робота в групах

— Слідуючим напоєм, яким я хочу пригостити вас — тонізуючий напій "Каркаде".

(Розповідь про рослину каркаде, ілюстрація) 


— Нам необхідно виконати завдання, яке теж пов'язане з квітами. Ми будемо обчислювати вартість букетів з різних квіточок.
— Що вам відомо про традицію — дарувати квіти (букети)?(відповіді дітей)

— Дарують тільки непарну кількість квітів, скажіть, які це будуть числа? (1,3,5,7,9,11...)

— Молодці ! Виконуємо завдання! (Повторюємо правила поведінки в групах)

Вартість квітів:

  • Тюльпан – 12 грн
  • Гвоздика – 15 грн
  • Троянда – 28 грн
  • Ромашка – 7 грн
  • Нарцис – 4 грн

І група –2 гвоздики та 1 ромашка.

ІІ група – 2 троянди та 1 нарцис.

ІІІ група – 1 тюльпан, 1 гвоздика та 1 ромашка.

ІVгрупа – 2 тюльпани та 1 гвоздика.

— Гарно попрацювали, насолоджуємось напоєм!

Відеофізкультхвилинка


VІ. Розв'язування задач

— А зараз, ми спробуємо смачний молочний коктейль з полуницею! (Розповідь про коктейль) Для цього потрібно розв'язати задачі.

1) — Прочитайте уважно задачу № 338
— Скільки горіхів лежить у кожному з двох пакетів?(у кожному 23 горіхи)

— Що сказано про кількість горіхів у третьому пакеті? (стільки, скільки у 2 пакетах разом)

— Яке запитання задачі?

— Коли ми зможемо відповісти на запитання задачі?
  
  1п. — 23
     ? —3п.
  2п .— 23
 

2) — Прочитайте уважно задачу №339.
Чим вони схожі? (відношенням "стільки" "скільки")

(Самостійний запис розв'язання задачі після попереднього аналізу)
 1) 8-2=6(впр)

 2) 8+6=14(впр)


VII. Робота в парі

— А нас чекає фреш "Дружба" !

— Чи відомий вам такий напій?

— Фреш-напій із неконсервованого соку одного плода, який містить більше вітамінів, і краще засвоюється організмом, зберігає свої якості на протязі 15-20 хв.
— Щоб скоштувати фреш, нам потрібно попрацювати в парі.

(робота з картками), (Щоденні 3. Робота з другом.)

 


 

 

 

 

 

— Молодці, було смачно!

VIII. Логічно-геометричні вправи.

— Напій, напій який ми зможемо скоштувати після виконання геометричної вправи №341 — Це смузі "Геометричний"(Розповідь про смузі).

Смузі - це густий напій у вигляді змішаних в міксері або блендері ягід, фруктів або овочів з добавленням молока, соку, морозива і т.д.

  • Вампотрібно назвати і порахувати кількість фігур на кожному малюнку №341.

IX. Рефлексія

— Компот із свіжих фруктів завершує наше меню (вправа "Мікрофон").
Які напої сподобались найбільше?

— Скільки жетонів отримала кожна група?

— Продовжіть речення: Знаю... Можу ... Навчилася(вся)  краще ... Потренуюся ще ...

— Бажаю вам міцного здоров'я!


docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 лютого
Переглядів
168
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку