УРОК-МАТЕМАТИЧНЕ КАФЕ 2 КЛАС
Тема. Додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Розв'язування складних задач з відношенням ''стільки '', ''скільки''.
Мета. Удосконалювати обчислювальні навички, формувати вміння розв’язувати задачі з відношенням "стільки", "скільки", проводити пропедевтичну роботу до введення поняття "ділення"; формувати варіативність мислення; розвивати логічне мислення, виховувати старанність, товариськість.
Обладнання: картки для парної та групової роботи, набір LEGO, телевізор, ноутбук, відео, презентація, ілюстративний матеріал.
Тип уроку. Комбінований урок.
Освітні галузі: математична, здоров'язбережувальна.
Хід роботи
І Вступна частина
1. Організація класу
Лиш дзвінок на урок продзвенить,
Стане кожен серйозним в цю мить.
Бо роботи багато у нас,
І дружньо працює наш клас.
— Сьогодні у нас незвичайний урок, я запрошую вас відвідати дуже гарний заклад. Давайте спробуємо відгадати, Це не магазин, не театр, не музей, не бібліотека. Але в ньому діти можуть відпочивати і втамувати спрагу. Так, дитяче кафе, — незвичне, а математичне!
Всім відомо, що кожен має дбати про своє здоров’я. Здоров’я не можна купити в магазині чи замовити в інтернеті. Людина сама моя подбати про себе. І у нашому кафе ви зможете спробувати тільки корисний для здоров’я напої. Усім смачного!
— Що ви очікуєте від математичного кафе?(відповіді дітей)
— Сьогодні на уроці ми будемо вдосконалювати 2 вміння і навички додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток, вправлятися у розв’язанні задач, виконувати логічно — геометричні вправи.
Вам відома, що у кафе потрібно розраховуватись за напої, тому за свої відповіді ви будете отримувати жетони, якими зможете розрахуватись. Працювати будемо в групах.
( На партах у дітей лежить "Меню")
ІІ. Перевірка домашнього завдання
— Першим напоєм, яким я вас "пригощу" буде узвар по-домашньому.
— Що ви знаєте про цей напій?
(Розповідь вчителя, ілюстрація)
Узвар – солодкий відвар, назва якого походить від слова «заварити». Готують із сушених фруктів (яблук, груш, вишень, родзинок).
— Cлід перевірити домашнє завдання.
— Молодці, уже трішки підігрілися!
ІІІ. Усний рахунок (цеглинки LEGO)
— Пропоную "скуштувати сік із свіжих фруктів і овочів (розповідь про овочеві та фруктові соки), а для цього виконати завдання.
15 |
53 |
59 |
22 |
76 |
48 |
Жовтий |
Синій |
Білий |
Оранжевий |
Червоний |
Зелений |
34+42= 58-36 =
26+39= 99-84 =
84-31= 12+36 =
— Молодці!
— А зараз я пропоную відняти від числа 39 число 13 три рази:
39-13-13-13=0
(пропедевтична робота до ведення поняття "ділення")
ІV. Каліграфічна хвилинка із морса
—(Розповідь вчителя про морс).
— Спробуйте прочитати слова: 3кутник, 3ста, ви3валість.
— Яке число допомогло вам прочитати ці слова ?(3)
— Додайте тричі число 3. (3+3+3=9)
— Я пригощаю вас морсом, але для цього треба виконати каліграфічну хвилинку: записати числа, які утворюються з цифр 3 і 9 (33,39,93, 99).
V. Робота в групах
— Слідуючим напоєм, яким я хочу пригостити вас — тонізуючий напій "Каркаде".
(Розповідь про рослину каркаде, ілюстрація)
— Нам необхідно виконати завдання, яке теж пов'язане з квітами. Ми будемо обчислювати вартість букетів з різних квіточок.
— Що вам відомо про традицію — дарувати квіти (букети)?(відповіді дітей)
— Дарують тільки непарну кількість квітів, скажіть, які це будуть числа? (1,3,5,7,9,11...)
— Молодці ! Виконуємо завдання! (Повторюємо правила поведінки в групах)
Вартість квітів:
І група –2 гвоздики та 1 ромашка.
ІІ група – 2 троянди та 1 нарцис.
ІІІ група – 1 тюльпан, 1 гвоздика та 1 ромашка.
ІVгрупа – 2 тюльпани та 1 гвоздика.
— Гарно попрацювали, насолоджуємось напоєм!
Відеофізкультхвилинка
VІ. Розв'язування задач
— А зараз, ми спробуємо смачний молочний коктейль з полуницею! (Розповідь про коктейль) Для цього потрібно розв'язати задачі.
1) — Прочитайте уважно задачу № 338
— Скільки горіхів лежить у кожному з двох пакетів?(у кожному 23 горіхи)
— Що сказано про кількість горіхів у третьому пакеті? (стільки, скільки у 2 пакетах разом)
— Яке запитання задачі?
— Коли ми зможемо відповісти на запитання задачі?
1п. — 23
? —3п.
2п .— 23
2) — Прочитайте уважно задачу №339.
Чим вони схожі? (відношенням "стільки" "скільки")
(Самостійний запис розв'язання задачі після попереднього аналізу)
1) 8-2=6(впр)
2) 8+6=14(впр)
VII. Робота в парі
— А нас чекає фреш "Дружба" !
— Чи відомий вам такий напій?
— Фреш-напій із неконсервованого соку одного плода, який містить більше вітамінів, і краще засвоюється організмом, зберігає свої якості на протязі 15-20 хв.
— Щоб скоштувати фреш, нам потрібно попрацювати в парі.
(робота з картками), (Щоденні 3. Робота з другом.)
— Молодці, було смачно!
VIII. Логічно-геометричні вправи.
— Напій, напій який ми зможемо скоштувати після виконання геометричної вправи №341 — Це смузі "Геометричний"(Розповідь про смузі).
Смузі - це густий напій у вигляді змішаних в міксері або блендері ягід, фруктів або овочів з добавленням молока, соку, морозива і т.д.
IX. Рефлексія
— Компот із свіжих фруктів завершує наше меню (вправа "Мікрофон").
— Які напої сподобались найбільше?
— Скільки жетонів отримала кожна група?
— Продовжіть речення: Знаю... Можу ... Навчилася(вся) краще ... Потренуюся ще ...
— Бажаю вам міцного здоров'я!