Додавання і віднімання мішаних чисел

Про матеріал
Мета цього уроку систематизувати знання про перетворення неправильного дробу в мішане число та навпаки. Удосконалення навиків додавання та віднімання мішаних чисел в процесі виконання різних вправ. Розвиток логічного мислення, уваги, пам’яті, розумової діяльності, пізновального інтересу та потребу в самоосвіті. Виховання активної діяльності, самостійності.
Перегляд файлу

Тема. Додавання та віднімання мішаних чисел.

Мета: систематизувати знання про перетворення неправильного дробу в мішане число та навпаки. Удосконалення навиків додавання та віднімання мішаних чисел в процесі виконання різних вправ.

Розвиток логічного мислення, уваги, пам’яті, розумової діяльності, пізновального інтересу та потребу в самоосвіті.

Виховання активної діяльності, самостійності.

Хід уроку.

  1. Організація класу. Мотивація навчальної діяльності.

« Природа розмовляє з нами на мові математики.» так казав Галілео Галілей великий вчений природничих наук. Сьогодні спробуємо зануритися в дивовижний світ тварин за допомогою математики та станемо учасниками математичної гри « СВІТ ТВАРИН В ГОСТЯХ У МАТЕМАТИКИ».

Я буду ведучою, а ви гравцями.

Мета нашого уроку: Продовжимо віднімати та додавати мішані числа, ефективно використовувати урок, творчо підходити до роботи, активно співпрацювати.

  1. Перевірка домашнього завдання.

Зараз обміняйтеся зошитами з домашнім завданням. Перевірте роботу свого сусіда, звіряючи відповіді записані на дошці.

  1. Актуалізація опорних знань.

Працювати будете в групах. Перші парти розвернулися до других, а треті – до четвертих.

Проведемо невеличку розминку перед грою та згадаємо необхідні нам визначення і правила. Називається наша розминка « РЕШЕТО». На столах лежать аркуші з правилами та визначеннями, але там є в реченнях дірочки, як в решеті. Треба заповнити пропуски правильними словами.

Діти працюють в групах. Заповнюють пропуски, а потім всім класом обговорюємо виконану роботу.

ПИТАННЯ 1 ГРУПИ:

  1.  Правильний дріб це той дріб, у якого чисельник _____________за знаменник.
  2. Якщо чисельник дорівнює знаменнику, то дріб дорівнює _________ .

ПИТАННЯ 2 ГРУПИ:

  1. Неправильним дробом називають той дріб, чисельник якого ____________ знаменника.
  2. Щоб знайти суму двох дробів з однаковими знаменниками, треба додати їхні ______________ , а залишити не змінним _______________ .

ПИТАННЯ 3 ГРУПИ:

  1. Щоб виділити цілу частину з неправильного дробу треба чисельник ____________________ на знаменник. Неповну частку записати, як _____________ частину мішаного числа, а остачу - як _________________ його дробової частини.
  2. Щоб перетворити мішане число в неправильний дріб, треба цілу частину _______________ на знаменник дробової частини та до отриманого добутку додати чисельник дробової частини; цю суму записати як ____________ неправильного дробу, а знаменник залишити не змінним.

ПИТАННЯ 4 ГРУПИ:

  1.  Щоб знайти суму двох мішаних чисел, треба окремо _______________ цілі частини та дробові частини.
  2.  Щоб знайти різницю двох мішаних чисел, треба знайти різницю ____________ частин , а потім різницю _____________ частин. Результати додати.

ПЕРЕВІРКА ВСІМ КЛАСОМ

 

  1. Розв’язування вправ і задач.

Тваринний світ дуже різноманітний. Тому ми будемо говорити про тварин, про яких можна сказати « самий, самий …» : самий більший, самий швидкий, самий сильніший і т. д.

Слайд

На островах Тихого океану живуть черепахи - гіганти. Вони такої величини, що діти можуть кататися, сидячи у них на панцирі. Дізнатися назву самої великої черепахи нам допоможе наступне завдання.

ЗАВДАННЯ 1( 10 хв)

Неправильні дроби записати мішаними числами, а мішані числа – у вигляді неправильних дробів. Відповіді записуйте в тому ж порядку.

( діти отримують картки з завданнями)

Слово : ДЕРМОХЕЛИС. Ці черепахи не тільки самі великі, але й довше всіх живуть на світі – більше 200 років.

 

ЗАВДАННЯ 2( 10 хв)

Щоб дізнатися яка тварина привітала докраїни математики, пограємо в лото. У вас є картки з відповідями та картки з прикладами. Розв’язуючи приклади, знаходте відповіді в таблиці та її перекреслюйте. Після розв’язання у вас залишаться зайві мішані числа. Де зашифровано нашого гостя.

Слайд

Сапсан. Цій птиці немає рівних у вертикальному  польоті. Під час полювання, виявивши свою здобич, сапсан високо піднімається над жертвою, а потім майже під прямим кутом пікірує вниз. Швидкість при цьому може досягати понад 322 кілометрів на годину. Удар кігтями при зіткненні буває настільки сильним, що навіть у досить великої дичини може відлетіти голова.

 

 

ПИТАННЯ 1 ГРУПИ:

1.  Правильний дріб це той дріб, у якого чисельник _____________за знаменник.

  1. Якщо чисельник дорівнює знаменнику, то дріб дорівнює _________ .

 

 

 

 

ПИТАННЯ 2 ГРУПИ:

  1. Неправильним дробом називають той дріб, чисельник якого ____________ знаменника.
  2. Щоб знайти суму двох дробів з однаковими знаменниками, треба додати їхні ______________ , а залишити не змінним _______________ .

 

 

 

 

ПИТАННЯ 3 ГРУПИ:

  1. Щоб виділити цілу частину з неправильного дробу треба чисельник ____________________  на знаменник. Неповну частку записати, як _____________ частину мішаного числа, а остачу - як _________________  його дробової частини.
  2. Щоб перетворити мішане число в неправильний дріб, треба цілу частину _______________  на знаменник дробової частини та до отриманого добутку додати чисельник дробової частини; цю суму записати як ____________  неправильного дробу, а знаменник залишити не змінним.

 

 

 

 

ПИТАННЯ 4 ГРУПИ:

  1.  Щоб знайти суму двох мішаних чисел, треба окремо _______________  цілі частини та дробові частини.
  2.  Щоб знайти різницю двох мішаних чисел, треба знайти різницю ____________  частин , а потім різницю  _____________  частин. Результати додати.

 

 

Лист оцінювання

Домашня робота

1

 

Решето

2

 

Перетворення мішаних чисел і дробів

2

 

Математичне лото

2

 

Рівняння для слона

2

 

Задачи

3

 

 

Лист оцінювання

Домашня робота

1

 

Решето

2

 

Перетворення мішаних чисел і дробів

2

 

Математичне лото

2

 

Рівняння для слона

2

 

Задачи

3

 

 

Лист оцінювання

Домашня робота

1

 

Решето

2

 

Перетворення мішаних чисел і дробів

2

 

Математичне лото

2

 

Рівняння для слона

2

 

Задачи

3

 

 

Лист оцінювання

Домашня робота

1

 

Решето

2

 

Перетворення мішаних чисел і дробів

2

 

Математичне лото

2

 

Рівняння для слона

2

 

Задачи

3

 

 

Лист оцінювання

Домашня робота

1

 

Решето

2

 

Перетворення мішаних чисел і дробів

2

 

Математичне лото

2

 

Рівняння для слона

2

 

Задачи

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дешифратор:

И

Р

Д

Х

С

Е

Е

Л

М

О

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

   6

 

 

docx
Додано
10 травня 2020
Переглядів
934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку