Додавання і віднімання натуральних чисел

Про матеріал
Розвивати творчі здібності шляхом розв’язування задач підвищеної складності; розвивати вміння робити висновки, виховувати культуру математичного, логічного мислення, вміння працювати в команді
Перегляд файлу

 

  

                         

                                                                                   C:\Users\1\Downloads\images (4).jpg

 

C:\Users\1\Downloads\images (5).jpg

 

 

                                                                                          

 

 

 

                                                                                        Вчитель математики

                                                                                        Уварова Т.О.

                                                                                       Андріївська ЗШ І-ІІ ступенів

                                                                                       Відділ освіти Олександрійської РДА

                                               

Картинки по запросу "картинки гномів"C:\Users\1\Downloads\images (6).jpg 

 

                     Урок з математики у 5 класі

 Тема .Додавання і віднімання  натуральних чисел

 Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про додавання й віднімання натуральних чисел;

 Розвивати творчі здібності шляхом розв’язування задач підвищеної складності; розвивати вміння робити висновки, виховувати культуру математичного, логічного мислення, вміння працювати в команді

 Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

                                                               Хід уроку

 І. Мотивація навчальної діяльності

 Слово вчителя

 Жили-були добрі й злі гноми. Добрі гноми жили на землі. Вони вирощували гарні квіти, очищали водойми, ліс ,навколишні території, допомагали людям зберігати врожай у роки зі спекотним літом.

 Але люди, ясна річ, навіть не підозрювали про їхнє  існування. Тим часом злі гноми жили під землею

 й намагалися людям нашкодити. Добрі й злі гноми завжди ворогували між собою.

   Упродовж багатьох років добрі гноми намагалися створити в своїх лабораторіях формулу очистки води,повітря на Землі. Адже ви розумієте ,наскільки це потрібно, особливо зараз. Дізнавшись про це,злі гноми  викрали таку важливу інформацію, майже готову  формулу, щоб знищити людей,а заразом і їхніх помічників-добрих гномів.

    До вас, надійшло зашифроване послання. Розшифрувати його зможуть тільки такі   дефрувальникшии, як ви. Дорослим із цим завданням ніколи не впоратися.

   А тепер до роботи. Об’єднайтесь  у дві групи

 Примітка. Ці групи приблизно рівні за силою, щоб учні могли працювати в однаковому  темпі, а члени команди могли надавати одне одному допомогу під час розв’язання завдань для групи.

 У кожній групі столи розставлені буквою «П» ,і є лідер. На магнітній дошці список І і ІІ команди

 Послання (ІІ Розшифруй перевірка домашнього завдання)

 Кожна група отримує  завдання. У послані слова пов’язані з числами. Якщо кожний член  ко-

 манди ,вибираючи зручний порядок обчислення ,правильно розв’яже свій приклад ,то  командан-

 да  збере  букви ,із  яких може скласти потрібне слово.

  Завдання для І групи:

  1. 264+273+327+136 ;
  2. (228+453)+772;
  3. (537+118)-37;
  4. (439472+528+5439;
  5. (198+526)-126;
  6. 529-(118+229);
  7. 537-(337+156).

 

Відповіді

1000

6439

1453

839

618

182

44

Букви

р

т

я

й

у

т

е

Слово?                      «Рятуйте»
 

 

 

1   . 257+156+343+244;

2.    (286+351)+714;

3.    2786+629+371;

4.     (148+258)-58;

 5.    (643+132)-343; 

 6.    985 –(154+385);

 7.    844-(244+248).

 

Відповіді

1000

3786

1351

446

432

352

 

348

Слово?                 «Шукайте»

 

Букви

ш

к

у

т

й

е

а

 

Завдання для ІІ групи :

 

  1. 437+63+128+372;
  2. 561+(146+139);
  3. 256+158+644;
  4. (239+343)-139;
  5. (784+437)-137;
  6. 475-(157+275);
  7. 1029-(229+498);

 

 

Відповіді

1000

484

443

43

846

1058

302

 Букви

ф

у

м

л

о

р

у


 

                                                                                                        Слово?  «Формулу»

  1. 263+358+537+242;
  2. (978+274)+726;
  3. 1624+376+79364;
  4.  (929+237)-729;
  5. (832+552)-352;
  6. 614-(117+314);
  7. 628-(328+291).          

Відповіді

1400

1978

1032

437

9936

183

9

Букви

О

ч

т

с

и

к

и

 

                                                                                                                 Слово? «Очистки»

Вирушаємо у мандрівку. Вам потрібно потрапити до підземного царства.

 ІІІ. Відчиніть двері до підземелля

 (актуалізація опорних знань у формі усного опитування)

 Двері до підземного царства відчиняться ,якщо кожна команда рятувальників по черзі відповість на запитання  У разі неправильної відповіді на  запитання відповідає інша команда(за правильні відповіді учні отримують смайлики)

                                        Запитання для команд

  1. Суму чисел 13 і 17 збільшити  на 15.
  2. Різницю чисел 72 і 46 збільшити  на 14.
  3. На скільки сума чисел 72 і 28 більша від їх різниці?
  4. Від я кого числа потрібно відняти47,щоб отримати 17?
  5. Чим потрібно доповнити 983,щоб дістати 1000?
  6. Від числа 53 відніміть суму чисел 13 і 17

 

Пошук закономірностей (яка команда швидше виконає завдання)

Задача 1.                     Продовжте послідовності:

А) 1,2,4,8,...,…,…,…,…,             16,32,… Кожний наступний член удвічі більший

Б) 1,1,2,3,5,8,…,…,…,…,  13,21,34,…Кожне число дорівнює  сумі двох попередніх

В) 10,11,13,16,20,…,…,25,31,34,…Різниця між двома сусідніми-послідовність нат.чисел

Г) 1,10,3,9,5,8,7,7,9,…,…, 6,11,5,…Чергуються дві послідовності:1,3,5,7,і 10,9,8,7,… .

Задача 2.

Яке число слід поставити замість знака питання?

 

 

8089-6                                                                      6666-4

 

 

                      2172-0                                                                    5690-3

 

 

9312-1

 5886-?                                     8914 -3                                 

Отож, із завданням ви впорались чудово. Ми в підземеллі ,перед нами підземна річка і

 міст ,який треба пройти ,виконавши завдання Якщо допускаються помилки, то всі намагаються їх виправити. Але спочатку,звучить мелодія :

 


 

 

 І V Пройдіть по мосту( розв’язування прикладів)

  Завдання для І команди

 

1)                    18*7                      2)  4 * 3 7

+ 1 6*4*                     _    * 8  4  *

        ____________    ;’            __________ .

  ** 295                            1 9  *  6

 Завдання для ІІ команди

  1.             * 4 8 *                                 2)   5 6 * 9

     +3  8 * 9 6                          ­          _  4 * 8 *

__________                               __________

     * 5    5 * 4;                                       * 3 2 2.

 

Вчитель перевіряє відповідь, якщо правильно ,то команди отримують картки- пропуски до лабораторії

 Учитель. Команди успішно пройшли міст, щоб попасти до лабораторії ,де сховано викрадену формулу .Двері лабораторії охороняють стражники-чарівники. Їхні чари не діють тільки на тих, хто вміє розв’язувати складні задачі. Яка команда швидше потрапить до лабораторії?

 

 V Знищіть чари (розв’язування задач)

 Команди виконують одну і ту саму задачу.(правильне рішення для перевірки записано окремо)

 Задача

 У трьох чарівних лабораторіях працює 162 гноми Із них 107 працюють у 2-й і 3-й лабораторіях, а решта  -у 1-й.Причому в 1-йлабораторії на 9 гномів більше, ніж  у 3-й.

 Скільки гномів працює у кожній лабораторії?

 Розв’язання

 У 3-х працює 162, то у першій-162-107  =55 гномів. Оскільки в першій  працює на 9 більше ніж у 3-й ,то в третій 55-9=46гномів Отже, у другій лабораторії 107-46=61гном

 Відповідь:55 гномів,61 гном,46 гномів

Учитель . Отже ви справились із завданням, але повернутися додому не так уже

   і   просто. Треба розгадати кросворд на швидкість.

 Кожна команда отримує кросворд для розв’язання

 По горизонталі: 1. Число, від якого віднімають. 2. Найменше чотирицифрове число.

 3. Одиниця довжини.4. Одиниця часу.

  По вертикалі:5. Результат дії додавання. 6. Властивість додавання . 7. Результат дії віднімання . 8. Найменше трицифрове число. 9. Дія, результатом якої є добуток

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

66

 

 

 

77

 

55

 

 

 

 

 

 

 

99

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

88

 

 

 

 

22

 

 

 

 

 

33

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

44

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді:

        1.Зменшуване.2.Тисяча

3.Метр. 4. Хвилина

 

5.Сума.6. Сполучна.

8. Сто.9.Множення.
 

 

 

 

Діти,ви добре працювали і ось результат, що це? Так це фільтр для очищення води.

Після закінчення уроку ви можете іі попити(на окремому столі приготовлені одноразові стаканчики фільтр з водою, все накрито серветкою )

 

 

C:\Users\1\Downloads\Без названия (1).jpg

 

 

VІ Нагородження  учасників.

 (підбиття підсумків, учні оцінюють свою роботу з допомогою смайликів)

VІІ Домашнє завдання

 Завдання від гномів. Ви з ним  впораєтесь напевно! Кожен учень отримує картку

  1. Обчислити:а)6548+21639,     б)37435-8067.
  2. Визначити ,чи правильною є нерівність

7021-((1528-347)<5681-(2409-1229)/

  1. Вибравши зручний порядок дій, знайдіть значення виразу:

а (948+348)-248;                 б ) 898-(354+198).

  1.    Поставте  замість зірочок цифри так, щоб додавання було виконане правильно:

       2 4 8 *

+     3 7 * 5

   6 7   * 2 4

__________

*  3  6  5 1

5. Знайдіть закономірність і заповніть числами порожні клітинки квадратів:

 

1

2

3

4

3

7

5

4

?

5+4=9                                                 

12

8

4

17

13

4

8

2

?

 

 

8-2=6

5

4

3

2

10

18

19

?

3

 

 

 

 

 

 (19+3):2=11                                    Дякую за урок! C:\Users\1\Downloads\images (9).jpgНа урок картинки.

 

C:\Users\1\Downloads\images (1).jpgC:\Users\1\Downloads\veselii-smailik-2.jpg

 

 

 

C:\Users\1\Downloads\Без названия.pngC:\Users\1\Downloads\Без названия.jpg

 

 

C:\Users\1\Downloads\images (7).jpg

 

 

C:\Users\1\Downloads\799px-8._Умань_Підземна_ріка_Стікс_(Річка_підземна_Ахеронт_(р._Стікс).jpg

 

 

C:\Users\1\Downloads\images (8).jpgC:\Users\1\Downloads\images (2).jpg

 

 

 

 

 

 

 

Література: Логічні задачі. Л.П.Бєлова ,М.М.Корнієнко, Л.Ю.Полякова,  вид. «Ранок»,2014р.

Оформлення –ресурси інтернету

 

До уроку є презентація.

 

docx
Додано
15 листопада 2020
Переглядів
783
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку