Текстові задачі економічного змісту.

Про матеріал

Конспект уроку для 5 класу з уроку математики за підручником О.С. Істера. Тема "Текстові задачі економічного змісту."

Перегляд файлу

Клас: 5

Урок: Математика

Тема: Текстові задачі економічного змісту.

Мета: Сформувати вміння складати вирази до розв’язування текстових задач економічного змісту; виробити вміння вибирати і вико­ристовувати необхідну інформацію для розв'язування задачі, ставити запитання до умови задачі;  формувати вміння виділяти головне, істотне в досліджуваному матеріалі; виховувати, культуру і дисципліну праці.

Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.

Хід уроку

І. Організація класу

IІ. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка домашнього завдання
  2. Усні вправи
  1. Розв'яжіть рівняння:

1) х + 12 = 27;    2) 54 – х = 39;      3) х ·3= 69;          4) 252 : х = 3.

2. Розв’язати задачу.

З Києва до Тернополя, відстань між якими 480 км, виїхав автобус та легковий автомобіль. Швидкість автобуса 60 км/год, а швидкість автомобіля 80 км/год. На скільки годин швидше приїде автомобіль у пункт призначення?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  Як ви розумієте такі слова як економіка, або економічні науки? – Це комплекс наукових дисциплін про господарство, а саме – виробництво, розподіл і споживання товарів та послуг.

ІV. Оголошення теми уроку

 Сьогодні ми з вами будемо розв’язувати задачі економічного змісту. Це задачі про вартість товару, задачі, пов’язані з бюджетом сім’ї, задачі на податки та ін. Деякі задачі економічного змісту ми з вами вже  розв’язували. Сьогодні ми з вами зупинимося детально на задачах про вартість товару, та задачах на роботу.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Задачі про вартість товару

Формула вартості.

 

 

С – вартість товару; а – ціна товару; nкількість товару.

Вартість товару дорівнює ціні, помноженій на кількість товару.

Приклад: Один кілограм цукерок коштує 25 грн. Скільки коштують 3 кг цукерок?

                                              i        

 

Ціна товару дорівнює вартості, поділеній на кількість товару, а кількість товару дорівнює вартості, поділеній на ціну.

2.  Задачі на роботу

                                                   Формула роботи.

                                                          

А – вся робота;  Nпродуктивність;  t – час роботи.

Робота дорівнює продуктивності, помноженій на час роботи.

Приклад: Оля набрала на комп’ютері 9 сторінок за 3 години, а Тетяна – 8 сторінок за 2 години. Хто з дівчаток працював швидше?

  Швидкість роботи ще називають продуктивністю. Продуктивність – це кількість виготовленої продукції за 1 годину. Продуктивність Олі – (9 : 3 = 3 сторінки), а продуктивність Тетяни – (8 : 2 = 4 сторінки).

 За формулою роботи  легко знайти величини N (продуктивність) і t (час роботи).

               

 

Продуктивність дорівнює роботі, поділеній на час роботи, а час дорівнює роботі, поділеній на продуктивність.

Фізкультхвилинка

Раз, два! Час вставати.

Будемо відпочивати

Три, чотири – присідаймо

Швидко втому проганяймо

П’ять, шість – засміялись,

Шість разів понахилялись

Зайчик сонячний до нас

Забігав у світлий час

Будем бігати, стрибати

Щоб нам зайчика впіймати

Прудко зайчик утікає

Диво – промінцями грає

Сім, вісім – час настав

Повернутися до справ.

VI. Застосування знань

  1. Усне виконання вправ

№ 442; 444

  1. Колективна робота з підручником:

Виконати №446, 448, 459, 461, (462). 

VІІ. Підсумок уроку

Продовж речення:

  • Мій успіх на уроці  - це…
  • Найбільші труднощі я відчуваю…
  • Я не вмів …, а тепер вмію…

VІІІ. Домашнє завдання

Прочитати §13, вивчити формули.

Виконати №447, 455, 464.

 

 

docx
Додано
16 листопада 2020
Переглядів
1161
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку