Конспект уроку для 5 класу з уроку математики за підручником О.С. Істера. Тема "Текстові задачі економічного змісту."
Клас: 5
Урок: Математика
Тема: Текстові задачі економічного змісту.
Мета: Сформувати вміння складати вирази до розв’язування текстових задач економічного змісту; виробити вміння вибирати і використовувати необхідну інформацію для розв'язування задачі, ставити запитання до умови задачі; формувати вміння виділяти головне, істотне в досліджуваному матеріалі; виховувати, культуру і дисципліну праці.
Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.
Хід уроку
І. Організація класу
IІ. Актуалізація опорних знань
1) х + 12 = 27; 2) 54 – х = 39; 3) х ·3= 69; 4) 252 : х = 3.
2. Розв’язати задачу.
З Києва до Тернополя, відстань між якими 480 км, виїхав автобус та легковий автомобіль. Швидкість автобуса 60 км/год, а швидкість автомобіля 80 км/год. На скільки годин швидше приїде автомобіль у пункт призначення?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Як ви розумієте такі слова як економіка, або економічні науки? – Це комплекс наукових дисциплін про господарство, а саме – виробництво, розподіл і споживання товарів та послуг.
ІV. Оголошення теми уроку
Сьогодні ми з вами будемо розв’язувати задачі економічного змісту. Це задачі про вартість товару, задачі, пов’язані з бюджетом сім’ї, задачі на податки та ін. Деякі задачі економічного змісту ми з вами вже розв’язували. Сьогодні ми з вами зупинимося детально на задачах про вартість товару, та задачах на роботу.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Задачі про вартість товару
Формула вартості.
С – вартість товару; а – ціна товару; n – кількість товару.
Вартість товару дорівнює ціні, помноженій на кількість товару.
Приклад: Один кілограм цукерок коштує 25 грн. Скільки коштують 3 кг цукерок?
i
Ціна товару дорівнює вартості, поділеній на кількість товару, а кількість товару дорівнює вартості, поділеній на ціну.
2. Задачі на роботу
Формула роботи.
А – вся робота; N – продуктивність; t – час роботи.
Робота дорівнює продуктивності, помноженій на час роботи.
Приклад: Оля набрала на комп’ютері 9 сторінок за 3 години, а Тетяна – 8 сторінок за 2 години. Хто з дівчаток працював швидше?
Швидкість роботи ще називають продуктивністю. Продуктивність – це кількість виготовленої продукції за 1 годину. Продуктивність Олі – (9 : 3 = 3 сторінки), а продуктивність Тетяни – (8 : 2 = 4 сторінки).
За формулою роботи легко знайти величини N (продуктивність) і t (час роботи).
Продуктивність дорівнює роботі, поділеній на час роботи, а час дорівнює роботі, поділеній на продуктивність.
Фізкультхвилинка
Раз, два! Час вставати.
Будемо відпочивати
Три, чотири – присідаймо
Швидко втому проганяймо
П’ять, шість – засміялись,
Шість разів понахилялись
Зайчик сонячний до нас
Забігав у світлий час
Будем бігати, стрибати
Щоб нам зайчика впіймати
Прудко зайчик утікає
Диво – промінцями грає
Сім, вісім – час настав
Повернутися до справ.
VI. Застосування знань
№ 442; 444
Виконати №446, 448, 459, 461, (462).
VІІ. Підсумок уроку
Продовж речення:
VІІІ. Домашнє завдання
Прочитати §13, вивчити формули.
Виконати №447, 455, 464.