КЗ «Гімназії № 34»
Кам’янської міської ради
Урок Казка
Розробила :
Вчитель початкових класів
Сумська А.В
Тема: Перевіряємо свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів.
(Додавання і віднімання в межах 10) .
Мета:
- закріпити і узагальнити вивчений матеріал, перевірити рівень обчислювальних
- умінь і навичок, вміння розв’язувати прості задачі.
- розвивати логічне мислення, увагу, творчу уяву, математичне мовлення, вміння
аналізувати;
- виховувати інтерес до уроку, почуття доброти, взаємодопомоги.
Обладнання: презентація до уроку, робочий зошит, роздатковий матеріал, лего.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.
Форма проведення уроку: урок-казка.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Ранкове коло.
(Створення позитивного психологічного клімату класу).
1. Привітання
Доброго ранку – сонце привітне!
Доброго ранку – небо блакитне!
Доброго ранку – в небі пташки!
Доброго ранку – тобі і мені.
Вчитель: Сьогодні у нас незвичайний урок. До нас завітали гості. Вони хочуть побачити,
які працьовиті і старанні учні у нашому класі. (слайд 1 )
Вчитель: Часу з вами ми не гаєм
У країну вирушаєм
Мешканці там проживають,
І вони на нас чекають.
Вони вчаться рахувати,
Вчаться приклади складати,
Цю країну, любі діти!
Нам на карті не зустріти,
Про країну мова йдеться,
Що Математикою зветься.
1. Розповідь учителя. (слайд 2 )
Математика – цариця наук. Сьогодні ви потрапите в тридесяте царство, де
царицею є Математика, а вірними слугами є казкові персонажі. Сьогодні ви
станете учасниками турніру присвяченого в честь самої Цариці. Вона присутня
всюди: в музиці, в природі, в дома і в школі.
Актуалізація опорних знань
2. Асоціативний кущ «Математика»
Вчитель: Діти, а що вам ( які слова, з чим пов’язуєте це слово) спадає на думку, коли ви
чуєтє слово математика?
- Які асоціації у вас виникають, коли ми чуємо це слово?
- Приклади, задачі, вирази, нерівності, геометричні фігури, відрізки числа, цифри
- ,танграм , лего. (слайд 3 )
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Вчитель: Я знаю, що ви дуже любите казки. Тому пропоную вам потрапити у чарівну
казку , дізнатися дуже багато нового і цікавого. Зараз послухайте уривок і
скажіть з якої це казки. Герої хочуть до нас у гості завітати і разом з нами
подорожувати.
Я по засіку метений,
Я із борошна спечений,
Я від баби втік,
Я від діда втік,
Той від тебе втечу. (слайд 4 )
Вчитель: Ось сьогодні ми здійснимо подорож до цієї казки, будемо мандрувати з
Колобком і його друзями. Ми зустрінемо багато казкових героїв, разом з ними
ми будемо вчитися і допомагати один одному. Вони нам будуть давати різні
завдання, які ми повинні виконати. ( а, можливи, їм потрібна буде наша
допомога). Якщо ми з цими завданнями справимося, вони нас приймуть в
математичну країну. Що ж, можна розпочинати нашу подорож?
Діти : так, можна.
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу
Вчитель: Спекла баба увечері Колобок і поставили його на вікно, щоб прохолонув. На
диво, Колобок вийшов незвичайний, мало того, що непосидючий, а ще й
допитливий.
Діти Допоможемо Колобку?
Діти : так
Вчитель :Але спершу Колобок хоче впевнитись, чи знаєте ви порядок цифр, чи знаєте,
які числа є сусідами?
Каліграфічна хвилинка
Вчитель: Діти у вас у кожного на столі буде лежати карта підказок для
Колобка. Але Колобок не знає дороги до країни Математики, тому
просить вашої допомоги відновити ланцюжок, щоб потрапити в
країну Математики. (діти допоможемо йому відновити ланцюжок?)
Діти: так
Робота у зошитах.
1. Гра «Віднови числовий ряд» (слайд 5 )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
∙ |
|
3 |
|
. |
|
. |
|
6 |
|
. |
|
8 |
|
. |
|
. |
. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Вчитель: Покотився Колобок собі далі, котиться , задивився Колобок на зірки і
захотілось йому потрапити до них, а на якому виді транспорту можна
потрапити високо в небо, ближче до зірок?
Діти: (Космічному кораблі.) (слайд 6 )
Вчитель: Так ,але в нас є тільки літачки.
Вчитель: А який це вид транспорту? (повітряний) тому пропонує здійснити політ на
літачках.
Вчитель: Ну що ж давайте допоможемо нашому Колобку полетіти ближче до неба і
порахувати зірки?
2. Гра «Сусіди» (слайд 7)
Вчитель: Молодці діти ви дуже швидко впоралися із цим завданням
3. Склади і за пиши відповідні нерівності. (слайд 8 )
Вчитель: Діти скажіть будь ласка що таке нерівність?
Діти: Нерівність це коли одне число більше або менше за інше.
Вчитель: Склади і запиши відповідні нерівності визнач, на скільки одне число в парі
більше за інше.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Вчитель: Так ,молодці діти, ви допомогли Колобкові пройти ?(ланцюжок, політати на
літаку, порахувати зірки.)
Вчитель: Мріяв, мріяв Колобок і не помітив як настав ранок і сонечко засіяло на небі.
Сонячні промінчики розбудили Колобка він стрибнув з вікна і помандрував у
ліс.
Котився Колобок по доріжці і потрапив на лісову галявину, але тут насунули
хмари, закрили Сонечко і пустився дощик. А Колобок боїться намокнути, бо
він із тіста. Нам треба розігнати хмаринки і крапельки розподілити на
квіточки.(І знову Колобку не обійтися без нашої допомоги)
Діти: Допоможемо?
Бліц-опитування (мікрофон) завдання на квітах
-Назвати компоненти дії віднімання.?
- Назвати компоненти дії додавання.?
Назвати результат дії віднімання.?
-Назвати результат дії додавання.?
-Яку дію виконаємо, коли слід збільшити на?
- Яку дію виконаємо, коли треба зменшити на?
4. Гра «Дощик на квіти» (біля дошки) (слайд 9 )
Вчитель: Молодці дітки допомогли Колобкові не промокнути, і подорожувати далі.
Що ж мандруємо далі. Кого ж тепер зустрінемо я, навіть і не знаю….
Діти а може ви підкажете кого б ви хотіли зустріти….?
Діти: вовка, жабку , лисичку, ведмедика , …..
Взимку ляже спати
Дядько волохатий,
Лиш тоді устане
Як весна настане. (Ведмідь) (слайд 10)
Ведмідь нам приготував теж цікавинку - звичайно це
Фізкультхвилинку. (слайд 11 )
Вчитель: А назустріч, хто ж це ще поспішає?
Хто любить морквину
І стрибає спритно,
Псує в городі грядки,
Утікає без оглядки? (Зайчик). (слайд 12)
Так, це зайчик – побігайчик. Щоб Зайчика побачити нам треба його скласти з
пазлів і дізнатися яке завдання він нам приготував.
5.Гра « Математичні пазли » (слайд 13)
Вчитель: Дуже любить наш зайчик морквинку, але нам треба буде йому її допомогти
зібрати і порахувати . Допоможемо діти ?!
Діти: так. А для цього розв’яжемо приклади.
6. Знайди доданки, які «сховалися» за морквинками. Запиши відповідні рівності.
(слайд 14)
9 + = 10 4 + = 8 5 + = 7 + 3 = 4
Вчитель: Молодці діти. Дуже вдячний зайчик вам за допомогу. Ось наш герой на
подорожувався і нам потрібно викласти доріжку до його хатинки.
7. Завдання з лего.
-Орієнтування у просторі.(право, ліво, вверх, вниз),
скласти приклад з цеглинок.
Слайд 15
VІ. Рефлексія
Вчитель: Молодці діти, ви допомогли мені потрапити в країну МАТЕМАТИКИ . Ви показали, що вмієте рахувати, складати, розв’язувати приклади, порівнювати, писати каліграфічно цифри, а головне дружити, допомагати іншим, як ви це робили на уроці. А за тещо ви дуже гарно працювали вам наші герої гостинці передали і всього найкращого вам побажали. До зустрічі!