«Досліджуємо задачі»

Про матеріал
Мета: актуалізувати знання нумерації чисел першої сотні, розуміння суті арифметичних дій додавання й віднімання, навички додавання й віднімання в межах 10, поняття задачі, знання її структури; узагальнити й систематизувати уявлення про математичні структури задач, що містять відношення поєднань частин у ціле, вилучення частин з цілого або різницевого порівняння.
Перегляд файлу

 

 

 

 

      Конспект уроку математики з використанням навчального посібника    «С.О. Скворцова та О.В. Онопрієнко»

                     для 2-х класів

 

«Досліджуємо задачі»

 

 

 

 

 

 

 

                                                                        Підготувала :

                                                              Вчитель початкових класів

                                                                                 Сумська А.В

 

 

Урок №5.   Досліджуємо задачі

Мета: актуалізувати знання нумерації чисел першої сотні, розуміння суті арифметичних дій додавання й віднімання, навички додавання й віднімання в межах 10, поняття задачі, знання її структури; узагальнити й систематизувати уявлення про математичні структури задач, що містять відношення поєднань частин у ціле, вилучення частин з цілого або різницевого порівняння.

Обладнання:  мультимедійний комплект.

Хід уроку

  1. ОК (організація класу)  Слайд 2

 Продзвенів уже дзвінок,

починається урок.

Приготуйте без мороки

Все, що треба до уроку.

Книжку, зошит, ручку, олівці.

Приготувались? Молодці!

Все у нас уже на місці,

залишилось тільки сісти!

Сядьте, дітки, всі гарненько,

Руки покладіть рівненько.

Голову вище підніміть,

Плечі свої розведіть.

Всі на мене подивіться,

і приємно посміхніться

Емоційна настанова

- У мене зараз гарний настрій, ось такий! А у вас? Покажіть.

  • Я хочу, щоб гарний настрій у вас залишився до кінця уроку.
  1. МНД (мотивація навчальної діяльності)

 Ситуації, що виникають у повсякденному житті людини, вимагають відповідей на запитання виходячи з певних умов. Наприклад: у хлопчика 10 гривень, він бажає купити булочку за 4 гривні. Скільки йому мають дати здачі? Чи вистачить йому грошей ще й на морозиво? Отже, людина постійно стикається з подібними ситуаціями, постійно розв’язує сюжетні математичні задачі. Ви, мабуть, уже здогадалися, що сьогоднішній урок присвячено узагальненню й систематизації поняття задачі.

АОЗ (актуалізація опорних знань)

Демонстрація навчальної презентації.

Математичний диктант. Слайд 4-5.

 Запишіть:

1. Найбільше одноцифрове число;

2. Найменше натуральне одноцифрове число;

3. Найменше двоцифрове число;

4. Число, що передує числу 45;

5. Число, що містить 8 десятків та 4 одиниці;

6. Рівність, щоб одержати число 20 з попереднього;

7.Число 48 у вигляді суми десятків і одиниць;

8.Числа в порядку зростання 56, 12, 47, 98.

Попрацюй із математичними матеріалами. Геометричні фігури. Слайд 6. Арифметичні штанги. ( Методичне супроводження. Урок 5, с.29)

Актуалізація знань. Усне опитування. Слайд 7-9.

 -  Які арифметичні дії ви знаєте?

 -  Що означає “додати”?

 -  При додавання стає більше чи менше?

 -  Що означає “відняти”?

 -  При відніманні стає більше чи менше?

 -  Яку арифметичну дію треба виконати з числами, щоб стало більше?

 -  Яку арифметичну дію треба виконати, щоб стало менше?

 -  Якщо два числа поєднати знаком “+”, то який вираз записано?

 -  Що треба зробити, щоб записати суму чисел?

 -  Як називають числа при додаванні?

 -  З якою дією пов'язана дія додавання?

 -  Якою дією знаходимо невідомий доданок?

 -  Як знайти невідомий доданок?

 -  Який вираз отримаємо, якщо між числами поставимо знак мінус?

 -  Як називаються числа при відніманні?

 - Яке число при відніманні найбільше – зменшуване, від'ємник чи різниця?

 -  Як знайти зменшуване?

 -  Як знайти невідомий від'ємник?

Рухлива вправа.  Слайд 10.

  1. ВНМ (вивчення нового матеріалу)

Зістав тексти. Який текст є задачею? Поясни свою відповідь. Слайд 11.

1) Щоб оплатити покупку вартістю 30 гривень, господарка дала продавчині 50 гривень й отримала 20 гривень решти.

2) Щоб оплатити покупку вартістю 30 гривень, господарка дала продавчині 50 гривень. Скільки господарка одержала решти?

З’ясуй, чи є кожний поданий текст задачею. Якщо ні, заміни його так,  щоб одержати задачу. Слайд 12-15.

1) У дядька Сашка в гаманці 70 гривень. Він купив два морозива донькам. Скільки гривень у нього залишилося? 

2) Тітонька Наталка взяла на ринок 90 гривень. Вона витратила на купівлю овочів 80 гривень. Які овочі купила тітонька Наталка? 

3) У бабусі Олени в гаманці 60 гривень, а в дідуся Миколи – 40 гривень. 

1) У дядька Сашка в гаманці 70 гривень. Він купив два морозива донькам. Скільки гривень у нього залишилося? 

У дядька Сашка в гаманці 70 гривень. Він купив донькам два морозива за 30 гривень. Скільки гривень у нього залишилося? 

2) Тітонька Наталка взяла на ринок 90 гривень. Вона витратила на купівлю овочів 80 гривень. Які овочі купила тітонька Наталка? 

Тітонька Наталка взяла на ринок 90 гривень. Вона витратила на купівлю овочів 80 гривень. Скільки гривень у неї залишилося? 

3) У бабусі Олени в гаманці 60 гривень, а в дідуся Миколи – 40 гривень.

У бабусі Олени в гаманці 60 гривень, а в дідуся Миколи – 40 гривень. Скільки всього гривень у бабусі і дідуся разом? 

Покажи на вкладці опорну схему кожної поданої задачі. Слайд 16.

1) У класі 10 дівчаток і 8 хлопчиків. Скільки всього дітей у класі?

2) У класі всього 18 дітей. Скільки хлопчиків у класі, якщо дівчаток 10?

      Дівчатка               І доданок

      Хлопчики            ІІ доданок

      Всього                  Сума

Поясни, що позначає кожний відрізок на схемі нижче. Що спільне в задачах? Які це задачі? Слайд 17.

1) У класі 10 дівчаток і 8 хлопчиків. Скільки всього дітей у класі?

2) У класі всього 18 дітей. Скільки хлопчиків у класі, якщо дівчаток 10?

Фізкультхвилинка. Слайд 18.

Перекажи умову кожної задачі, назви запитання. Виділи ключові слова. Що спільного в поданих задачах? Слайд 19.

1) У класі 10 дівчаток і 6 хлопчиків. На скільки більше дівчаток, ніж хлопчиків в класі? 

2) У колекції Андрія 6 літачків, а машинок – на 4 більше. Скільки машинок у хлопчика?

Покажи на вкладці опорну схему кожної задачі. На які слова-ознаки слід орієнтуватися? Слайд 20-21.

1) У класі 10 дівчаток і 6 хлопчиків. На скільки більше дівчаток, ніж хлопчиків в класі?

  Задача на різницеве порівняння

Різницеве відношення. Слайд 22.

На … більше (менше)    Різницеве     відношення.

  1. ЗВ (закріплення вивченого)

Покажи на вкладці опорну схему кожної задачі. Слайд 23-25.

1) В Оленки було 100 гривень. Скільки грошей у неї залишилося, якщо на екскурсію в Музей цікавої науки вона витратила 90 гривень?

2) В Оленки було 100 гривень. Вона вирушила на екскурсію в Музей цікавої науки. Скільки грошей вона витратила, якщо після екскурсії у неї залишилося 10 гривень?

3) Після того як Оленка витратила 90 гривень на екскурсію в Музей цікавої науки, у неї залишилося 10 гривень. Скільки грошей було в Оленки до екскурсії?

Добери до кожної задачі схему та вираз. Сашко стверджує, що подані задачі є оберненими. Чи правий Сашко?  Слайд 26.  

1) В Оленки було 100 гривень. Скільки грошей у неї залишилося, якщо на екскурсію в Музей цікавої науки вона витратила 90 гривень.

2) В Оленки було 100 гривень. Вона вирушила на екскурсію в Музей цікавої науки. Скільки грошей вона витратила, якщо після екскурсії у неї залишилося 10 гривень?

3) Після того як Оленка витратила 90 гривень на екскурсію в Музей цікавої науки, у неї залишилося 10 гривень. Скільки грошей було в Оленки до екскурсії?

  1. Підсумок

Установи, що незвичне у формулюванні задач. Зміни текст кожної задачі так, щоб спочатку була умова, а потім – запитання. Покажи на вкладці опорну схему кожної задачі. Склади рівність, що є розв'язання кожної задачі. Розглянь подані схеми. Слайд 27-28.

1) Скільки копійок стало в Петрика, якщо в нього було 50 копійок і мама дала йому ще 25 копійок?

У Петрика було 50 копійок. Мама дала йому ще 25 копійок. Скільки копійок стало в Петрика?

2) У коробці було 12 цукерок. Скільки цукерок залишилося після того, як Аліса дала подружці 7 цукерок?

У коробці було 12 цукерок. 7 цукерок Аліса дала подружці. Скільки цукерок залишилося в коробці?

Покажи на вкладці опорну схему кожної задачі. Розв’яжи задачу 1 усно. Зістав задачі 1 і 2. Які це задачі? Що в них спільне? Які слова-ознаки містять задачі? Слайд 29.

1) У класі 10 дівчаток і 7 хлопчиків. На скільки більше дівчаток, ніж хлопчиків, у класі?

2) У класі 7 хлопчиків, а дівчаток на 3 більше. Скільки дівчаток у класі?

Рухлива вправа. Слайд 30.

  1. Пояснення завдань домашньої роботи

Розв’яжи задачу. Усно зміни умову задачі так, щоб вона розв’язувалася дією віднімання. Слайд 31.

У дівчинки було 6 зошитів у клітинку, а в лінійку – на 3 більше. Скільки зошитів у лінійку було в дівчинки?

У дівчинки було 6 зошитів у клітинку, а в лінійку – на 3 менше. Скільки зошитів у лінійку було в дівчинки?

Знайди значення виразів на одну і дві дії. Запиши результати. Слайд 32.

  1. Рефлексія

VІІІ. Оцінювання

1.Що і чому не вдалося зробити?

2. Які шляхи вирішення виявлених проблем ви бачите?

https://naurok.com.ua/uploads/files/46638/46370/48879_images/35.jpg

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 квітня 2023
Переглядів
389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку