Додавання і віднімання звичайних дробів.

Про матеріал
Сьогодні масової комп'ютеризації вимагають всі галузі суспільного життя. Тому навчання учнів у школі вже неможливо без використання інформаційно-комунікаційних технологій. Впровадження інноваційних технологій сприяє розвитку особистості та організації продуктивної диференціальної діяльності учнів під час проведення уроків математики. Для узагальнення поняття сучасний урок я пропоную розглянути розробку уроку, який я спробувала побудувати за критеріями сучасного уроку.
Перегляд файлу

Тема уроку:  Додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками.

Мета: 

навчально-освітня:   встановити правила додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками; формувати вміння застосувати правила додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками для розв'язання вправ на додавання і віднімання;

навчально-розвивальна: розвивати елементи творчої діяльності – інтуїцію,

                                          уяву, кмітливість, логічне мислення;

навчально-виховна:  виховувати вміння аргументувати свою думку,

                                        наполегливість, працьовитість, активність,

                                        самостійність, кмітливість, віру у власні сили,

                                        культуру математичного запису.

Завдання:

навчальні:

  • закріпити поняття правильного і неправильного звичайного дробу;
  • навчити учнів додавати та віднімати дроби з однаковими знаменниками;

розвивальні:

  • розвивати увагу, мислення, пам’ять, культуру математичного мовлення;
  • вміння спілкуватись, аналізувати ситуацію, допомагати іншим;
  • вміння логічно мислити;
  • вміння застосовувати набуті знання у життєвих ситуаціях;
  • продовжити розвивати загально навчальні навички (ведення зошита, організація роботи, робота з роздавальним матеріалом, застосування теоретичних знань для виконання завдань тощо);

Тип  уроку:  творча лабораторія

Методи: дослідження

Обладнання: дошка, підручник, карти настрою, опорні схеми по темі для кожного учня. Комп'ютерна презентація.

«Предмет математики такий серйозний, що корисно не нехтувати нагодою робити його трохи цікавішим».

Блез Паскаль ( відомий французький математик, фізик)

 

 

Очікувані результати:

якісне навчання всіх учнів з максимальним використанням розумових можливостей, знань, умінь і особистісних якостей усіх учасників процесу навчання; практичне застосування знань інтелектуальний розвиток особистості, формування системного і творчого мислення

 

Хід уроку.

1. Організаційний етап.( 5 хв)

  1. Хтось сьогодні буде задоволений, що зумів вирішити сам або за допомогою однокласників смішне або важке завдання; хтось тим, що він дізнався щось нове; а хтось тим, що йому пощастило, і не довелося думати над завданням.

Перед вами листок настрою

 

Ви мій настрій бачите, він залежить від вас, від ваших знань. А який ваш настрій? Покажіть його, закрасивши синім олівцем те личко, яке відповідає вашому настрою до початку уроку.

2. Робота над помилками.

У вас на столах лежать картки з дробами.

  1.                 Знайдіть серед них правильні дроби і розмістіть їх у порядку зростання.
  2.                 Знайдіть неправильні  дроби, у кого дріб дорівнює одиниці, станьте справа біля дошки, у кого більший - вишикуйтеся в порядку спадання.
  3.                 Гра « сердечко».

Я ставлю запитання і кидаю сердечко тому, хто буде відповідати на поставлене запитання, якщо ви не знаєте на нього відповідь, то кидаєте сердечко однокласнику, який вас виручить. Він відповідає на поставлене запитання і повертає мені сніжку.

Запитання.

                  Що позначає риска дробу?

                  Як називають число, записане над рискою дробу?

                  Як називають число, записане під рискою дробу?

                  Що показує знаменник дробу?

                  Що показує чисельник дробу?

                  Як порівняти дроби з однаковими знаменниками?

                  Як порівняти дроби з однаковими чисельниками?

                  Як порівняти правильний і неправильний дріб?

                  Як порівняти правильний дріб і одиницю?

                  Як порівняти неправильний дріб і одиницю?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Давайте трішки «пірнемо в минуле», і послухаємо історію виникнення дробів, а допоможуть нам «Мандрівники в минуле»

Іще в Давньому Єгипті люди використовували дроби. Спочатку всі дроби, які використовували єгиптяни, мали в чисельнику одиницю. Окремі дроби мали спеціальні назви. Наприклад: половина, третина, четвертина, десятина.

У стародавній Русі дроби називали «частками», а згодом «ламаними числами».

 

Проблемне питання:

Уявіть ситуацію: два учні діляться  шоколадкою. Одну шоколадку поділили на 24 частин. Один учень взяв 3 частинки, а інший 4 частинки. Скільки частинок вони з’їли разом? 

Скільки залишилося?  

На скільки більше один з’їв за іншого? 

 

А відповідь на ці запитання дасть нам сьогоднішній урок.

Давайте дослідимо як додаються звичайні дроби з однаковими знаменниками. Побудуємо в зошиті прямокутник довжиною 12 клітинок і шириною 1 клітинка. Зафарбуємо    жовтим олівцем, а   синім. Яка частина прямокутника зафарбована?

Учні самостійно формулюють правило додавання дробів з однаковими знаменниками.

+   =  

 

На скільки більше зафарбовано синім олівцем, ніж жовтим?

Учні самостійно формулюють правило додавання дробів з однаковими знаменниками.

   -   =  

 

Формування вмінь.

Гра «Знайди помилку»

На дошці записані приклади знайти помилку.

Ви вже багато працювали, мабуть,  стомилися, давайте трошки відпочинемо.

Фізкультхвилинка

Розв’язування вправ

№ 924; 925; 926 (1,2,3),

933, 934(1,2,3)

 

Завдання: ви повинні розв’язати кожне завдання в зошиті.

Час виконання: 5 хв.

Пригадаємо правила роботи в групах: - вмійте слухати; - не критикуйте; - вносьте свій вклад в результат роботи групи; - будьте дружними; - допомагайте іншим. В кожній групі оберіть керівника, який буде організовувати порядок виконання завдання, підбивати підсумки роботи, визначати доповідача. Я роздаю вам конверти з завданнями.

 

Завдання для І групи

  1.               Обчисліть:  .
  2.               Обчисліть:.
  3.               Розв′язати рівняння: + х= .

Завдання для ІІ групи

  1.               Обчисліть:  .
  2.               Обчисліть:.
  3.               Розв′язати рівняння: - х= .

 

  1.               Задача

Василько склав такий план   розміщення овочів на ділянці:                ділянки    — морква,    — редиска,        — буряк, а    — картопля. Чи вдасться здійснити цей план?

 

Підсумок уроку.

-                     Повертаємося до наших чоловічків. Що означає перший чоловік, що означає третій? То який запис повинен бути у другого чоловічка? Доведіть!

 

-                     Гра «Математичний футбол»

Для того, щоб перевірити, як ви засвоїли тему уроку, пограємо в гру. Перед вами синім написані приклади, а червоним – відповіді до них. Відфутбольте відповідь до відповідного прикладу.

                                    

                                             

                                          

«Мені зрозуміло все, про що говорив учитель»,

«Мені було цікаво на цьому уроці»,

«Інформація була новою для мене»,

 «Мені подобається тут і я чекаю наступних уроків».

поставити чотири цятки — біля кожного твердження.

 

Яким є зараз ваш настрій?

 

 

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку