Тема уроку: Додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками.
Мета:
навчально-освітня: встановити правила додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками; формувати вміння застосувати правила додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками для розв'язання вправ на додавання і віднімання;
навчально-розвивальна: розвивати елементи творчої діяльності – інтуїцію,
уяву, кмітливість, логічне мислення;
навчально-виховна: виховувати вміння аргументувати свою думку,
наполегливість, працьовитість, активність,
самостійність, кмітливість, віру у власні сили,
культуру математичного запису.
Завдання:
навчальні:
розвивальні:
Тип уроку: творча лабораторія
Методи: дослідження
Обладнання: дошка, підручник, карти настрою, опорні схеми по темі для кожного учня. Комп'ютерна презентація.
«Предмет математики такий серйозний, що корисно не нехтувати нагодою робити його трохи цікавішим».
Блез Паскаль ( відомий французький математик, фізик)
Очікувані результати:
якісне навчання всіх учнів з максимальним використанням розумових можливостей, знань, умінь і особистісних якостей усіх учасників процесу навчання; практичне застосування знань інтелектуальний розвиток особистості, формування системного і творчого мислення
Хід уроку.
1. Організаційний етап.( 5 хв)
Перед вами листок настрою
Ви мій настрій бачите, він залежить від вас, від ваших знань. А який ваш настрій? Покажіть його, закрасивши синім олівцем те личко, яке відповідає вашому настрою до початку уроку.
2. Робота над помилками.
У вас на столах лежать картки з дробами.
Я ставлю запитання і кидаю сердечко тому, хто буде відповідати на поставлене запитання, якщо ви не знаєте на нього відповідь, то кидаєте сердечко однокласнику, який вас виручить. Він відповідає на поставлене запитання і повертає мені сніжку.
Запитання.
Що позначає риска дробу?
Як називають число, записане над рискою дробу?
Як називають число, записане під рискою дробу?
Що показує знаменник дробу?
Що показує чисельник дробу?
Як порівняти дроби з однаковими знаменниками?
Як порівняти дроби з однаковими чисельниками?
Як порівняти правильний і неправильний дріб?
Як порівняти правильний дріб і одиницю?
Як порівняти неправильний дріб і одиницю?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Давайте трішки «пірнемо в минуле», і послухаємо історію виникнення дробів, а допоможуть нам «Мандрівники в минуле»
Іще в Давньому Єгипті люди використовували дроби. Спочатку всі дроби, які використовували єгиптяни, мали в чисельнику одиницю. Окремі дроби мали спеціальні назви. Наприклад: половина, третина, четвертина, десятина.
У стародавній Русі дроби називали «частками», а згодом «ламаними числами».
Проблемне питання:
Уявіть ситуацію: два учні діляться шоколадкою. Одну шоколадку поділили на 24 частин. Один учень взяв 3 частинки, а інший 4 частинки. Скільки частинок вони з’їли разом?
Скільки залишилося?
На скільки більше один з’їв за іншого?
А відповідь на ці запитання дасть нам сьогоднішній урок.
Давайте дослідимо як додаються звичайні дроби з однаковими знаменниками. Побудуємо в зошиті прямокутник довжиною 12 клітинок і шириною 1 клітинка. Зафарбуємо жовтим олівцем, а синім. Яка частина прямокутника зафарбована?
Учні самостійно формулюють правило додавання дробів з однаковими знаменниками.
+ =
На скільки більше зафарбовано синім олівцем, ніж жовтим?
Учні самостійно формулюють правило додавання дробів з однаковими знаменниками.
- =
Формування вмінь.
Гра «Знайди помилку»
На дошці записані приклади знайти помилку.
Ви вже багато працювали, мабуть, стомилися, давайте трошки відпочинемо.
Фізкультхвилинка
Розв’язування вправ
№ 924; 925; 926 (1,2,3),
933, 934(1,2,3)
Завдання: ви повинні розв’язати кожне завдання в зошиті.
Час виконання: 5 хв.
Пригадаємо правила роботи в групах: - вмійте слухати; - не критикуйте; - вносьте свій вклад в результат роботи групи; - будьте дружними; - допомагайте іншим. В кожній групі оберіть керівника, який буде організовувати порядок виконання завдання, підбивати підсумки роботи, визначати доповідача. Я роздаю вам конверти з завданнями.
Завдання для І групи
Завдання для ІІ групи
Василько склав такий план розміщення овочів на ділянці: ділянки — морква, — редиска, — буряк, а — картопля. Чи вдасться здійснити цей план?
Підсумок уроку.
- Повертаємося до наших чоловічків. Що означає перший чоловік, що означає третій? То який запис повинен бути у другого чоловічка? Доведіть!
- Гра «Математичний футбол»
Для того, щоб перевірити, як ви засвоїли тему уроку, пограємо в гру. Перед вами синім написані приклади, а червоним – відповіді до них. Відфутбольте відповідь до відповідного прикладу.
«Мені зрозуміло все, про що говорив учитель»,
«Мені було цікаво на цьому уроці»,
«Інформація була новою для мене»,
«Мені подобається тут і я чекаю наступних уроків».
поставити чотири цятки — біля кожного твердження.
Яким є зараз ваш настрій?