Математика
Тема: Додавання способом округлення. Обчислення значень виразів зі змінною.
Мета: вдосконалювати вміння учнів виконувати додавання способом округлення,
обчислювати значення виразів зі змінною; закріплювати вміння розв’язувати
задачі; розвивати увагу, логічне мислення; виховувати інтерес до вивчення
математики.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Учитель:
Чи почули ви дзвінок?
Ви його усі чекали.
Все давно приготували.
Тож девіз тепер згадаймо
І урок розпочинаймо.
Діти:
Розум – твій найкращий скарб,
Коли з ним ти маєш лад!
- Діти, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось. (Вітаються, повернувшись до присутніх).
ІІ. Психологічний настрій класу
Учитель: Очі дивляться, Діти: та все бачать,
Вуха слухають, та все чують,
Голова думає
Яким буде наш урок? Найцікавішим
Які у мене діти? Найкращі
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Усний рахунок
А якими ви будете на сьогоднішньому уроці, ви дізнаєтесь тоді, коли виконаєте оці приклади.
7 + 5 +1 = 13 - Активними 15 – 7 + 2 = 10 - Старанними
14 – 6 – 6 = 2 – Уважними 9 – 4 + 7 = 12 - Організованими
10 + 7 – 9 = 8 – Розумними 12 – 9 + 8 = 11 - Кмітливими
Отже, давайте ще раз разом згадаємо, які ми будемо на уроці.
ІV. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
Осінь.
Добрий день! У добрий час!
Рада, діти бачить вас.
Вам врожай несу й достаток
В кожен дім, у кожну хату.
Щоб багатий був ваш стіл,
Щоб були і хліб і сіль.
Вам вклоняюсь, добрі люди,
Хай земля вам щедра буде.
Осінь.
Доброго дня, дітки! Я чула, що у вас незвичайний урок. Я дуже поспішала. Адже зовсім скоро я передам свої повноваження наступній порі року – зимі. Тому я й завітала до вас. І принесла вам свої дари, цікаві математичні завдання, а також підготувала подарунок, а щоб дізнатися, який саме, вам потрібно буде виконати мої завдання.
Вчитель. Дякую тобі, осене, що завітала до нас на урок. Залишайся з нами і подивися, які розумні, дружні учні навчаються у 2 класі.
Сьогодні на уроці, діти, ми познайомимося з деякими прийомами додавання, способом округлення, також будемо закріплювати вміння розв’язувати задачі та знаходити значення виразів зі змінною.
V. Вправи на повторення.
- Яка зараз пора року?
Вчитель. Погода восени непередбачувана. Піднявся вітерець і числа пороздував.
60 = 50 + … 40 = 10 + … 70 = … + 10
80 = … + 70 100 = … + 10
4. Хвилинка каліграфії. Метод «Гронування».
Діти:
Сяду рівно не зігнусь.
Буду я писати вправно.
До роботи я берусь.
Додати до кожного з чисел 2 і записати. З’єднати, щоб утворились круглі числа.
VІ. Вивчення нового матеріалу
Здогадайтесь, як можна обчислити такий приклад: 45 + 7 = 45 + 10 – 3 = 52 Замінимо число 7 близьким круглим числом 10 і додамо до 45 не 7, а 10, одержимо 55, але ми додали більше 7 на 3, отже і одержали суму на 3 більше, тому від отриманого числа 55 треба відняти 3 - це стільки, на скільки більше ми додали.
Вчитель.
Хто це там стомився
І наліво похилився?
Треба нам тихенько встати
Фізкультпаузу почати.
А допоможе нам у цьому осінь
14 + 7 = 21 – тепла 45 + 6 = 51 – дощова 53 + 9 = 62 , 17 + 5 = 22 - золота
23 + 8 = 31 – щедра 34 + 8 = 42 – красива 66 + 6 = 72, 33 + 8 = 41 – чарівна
77 + 9 = 86, 18 + 8 = 26 – різнокольорова.
9.Логічні задачі від Осені.
Осінь.
Які ви розумні, діти! Ану ж відгадайте мої загадки.
1.Бабуся зв’язала 3 шарфи і 6 рукавиць. Скільки онуків у бабусі? (3)
2.Тварина має дві праві ноги, 2 ліві ноги, дві ноги попереду, 2 ноги позаду. Скільки ніг має тварина? (4)
3. По небу летіли горобець, ластівка і джміль. Скільки всього птахів летіло? (2)
VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія
Осінь. Любі другокласники, ви виконали моє останнє завдання. Ця картина залишиться вам на згадку про мене. Ви дуже гарно працювали. Добре засвоїли матеріал, і в зошитах писали. Мені дуже сподобалося у вас на уроці. І за це я хочу пригостити вас фруктами.
Іду від вас з любов’ю в серці.
Причарували ви мене.
Але зустрінемось вже скоро,
Як тільки літечко мине. До побачення!
Вчитель. Отже, які ми з вами на уроці були, давайте прочитаємо.
Оцініть свою роботу. Підніміть руки, хто задоволений тим, як працював на уроці? Хто думає, що міг би працювати краще? Кому було цікаво на уроці? Яке завдання було складним?
VІІІ. Домашнє завдання
№307, №308.