Додавання виду 46+5. Додавання суми до числа. Розвязування задач. Розпізнавання геометричних фігур. Обчислення периметра трикутника.

Про матеріал
Пояснити учням спосіб додавання суми до числа; вчити розв'язувати задачі різними способами; ознайомити учнів ще з одним способом додаванням виду 46 + 5; закріпити вміння розв'язувати задачі вивчених видів ; розвивати кмітливість, мислення; виховувати пізнавальний інтерес, почуття відповідальності.
Перегляд файлу

Тема. Додавання виду 46+5. Додавання суми до числа. Розвязування задач. Розпізнавання геометричних фігур. Обчислення периметра трикутника.

Мета: пояснити учням спосіб додавання суми до числа; вчити розв'язувати задачі різними способами; ознайомити учнів ще з одним  способом додаванням виду 46 + 5; закріпити вміння розв'язувати задачі вивчених видів ; розвивати кмітливість, мислення; виховувати пізнавальний інтерес, почуття відповідальності.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ДЕВІЗ УРОКУ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Сьогодні діти у нас буде незвичайний урок. Ви вже побачили добре знайомих нам героїв, а вони принесли нам дуже цікаві завдання, які під час уроку нам необхідно буде виконати. Діти, а чи ви бачили коли- небудь чарівний капелюх? Ось наш хороший друг  Кенгуру приніс такий капелюх. А чи ви знаєте в чому його чарівність? Він вміє чаклувати і розв’язувати вирази. Перевіримо? Для того,щоб виконати це завдання нам потрібно повторити алгоритм розв’язання таких виразів.

1. Усна лічба

Чарівний капелюх.

2. Хвилинка каліграфії

Завдання від Пінгвіна.

— Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.

1.7 доповнюємо до круглого числа. Це 10. Яким числом ви доповнили?

16, 28, 35, 46, 57, 66, 74, 83, 98.

Діти, давайте прочитаємо які числа у нас утворилися? Як вони називаються? Нам сьогодні ці знання ще знадобляться на уроці.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Ми виконали завдання Пінгвіна, а наша подружка Айсі хоче вам розповісти про ще один спосіб додавання двозначного числа до однозначного з переходом через десяток.

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися додавати одноцифрове число до двоцифрового іншим способом, а також дізнаємося, як додавати суму до числа.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Колективне опрацювання матеріалу.

Нам Айсі принесла ще один спосіб додавання двозначного числа з переходом через розряд.Щоб зрозуміти цей новий спосіб нам знадобиться наш роздатковий матеріал. Скільки в числі 46 десятків і одиниць? Викладіть таку кількість десятків.(діти викладають чотири смужки).Число 5 це 5 одиниць. Нам потрібно числа об’єднати. Давайте одиниці об’єднаємо з одиницями. Давайте число 46 доповнимо до круглого. Невистачає 4.Кількість десятків змінилася та ще залишилася 1 одиничка. Отримали 51.

  • Розгляньте малюнки і поясніть, як до числа 46 додавали 5.
  • Щоб додати суму до числа, можна послідовно додати до числа кожний доданок.
  •  Розгляньте записи й спробуйте передбачити розв’язання прикладу.

 46+5=46+5+1=(46+4)+1=50+1=51

 

                                           4  1

Правило

1. Розклади одноцифрове число на розрядні доданки.

2. Доповни двоцифрове число до наступного круглого.

3. До отриманого результату додай одиниці, що залишились. 

 

 Офтальмологічна пауза                                                                                                                                                                

Завдання 381

  • Учні письмово виконують обчислення і пояснюють розв’язання прикладів новим способом.

Завдання 383

Під час повторення умови один учень креслить схему і пояснює розв’язання.

Було – 14 п.

Зайшло – 7 п. і 8 п.

Стало- ?

1)14 + 7 =21 (п.)- стало після того як зайшло 7 пасажирів;

2)21+8=29(п.)

Відповідь: 29 пасажирів.

Завдання 384 Розв’язання задачі другим способом.

Самостійне розв'язування задачі за готовим скороченим записом.

Лежало - …яблук

Поклали - …ябл.  і …ябл

Стало - ? ябл.

  • Зверніть увагу на те, яким чином виконуються обчислення.
  • Звіртеся із розв’язуванням.

1)3+6=9(ябл).- поклали;

2)12+9=21(ябл.)

Фізкультхвилинка про пінгвінів.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Діти ми зараз будемо працювати з геометричним матеріалом. Зараз ми працюємо в командах. Роздивіться уважно фігури, пригадайте як вони називаються. Вчитель просить кожну команду знайти фігуру і показати, а клас реагує лайк або дізлайк(квадрат, ромб,чотирикутник, п’ятикутник, трикутник, круг)

А тепер ще раз уважно подивіться на всі ці фігури. Чи є серед них зайва?(круг)

А тепер будь – ласка в своїх наборах візьміть трикутники. Вам необхідно виміряти периметр трикутників. Виміряйти довжини сторін. А для чого нам потрібно знати довжини сторін(Щоб ми могли знайти периметр фігури)

А що таке периметр?(це сума довжин всіх сторін)

Як нам знайти периметр трикутника?(у трикутника три сторони їх потрібно додати.)

Тепер коли ви виміряли довжину сторін. Давайте знайднмо периметр трикутника.

Всі відповіді вивішуються на дошку.

Діти ми всі вимірювали трикутник чому відповіді у нас різні?(різні трикутники з різними сторонами.)

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Чого навчалися на уроці?(розрізняти чотирикутники)

— Як оцінюєте свою роботу? Екран настрою

 

docx
Додано
26 лютого 2022
Переглядів
321
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку