Домедична допомога у курсі захист України

Про матеріал
МАТЕРІАЛИ ПО КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНОМУ ПЛАНУВАННН ПРЕДМЕТА "ЗАЗИСТ УКРАЇНИ "(ПРОФІЛЬНИЙ РІВЕЬ) РОЗДІЛУ ДОМЕДИЧНА ДОПОМОГА
Перегляд файлу

Напрям підготовки «Домедична допомога»

8.1.1.   Тема 1. Основи законодавства України про охорону здоров’я людини (1 год.)

Знаннєвий та діяльнісний компонент. Учень (учениця): Називає основні документи щодо захисту життя і здоров’я людини в Україні; обґрунтовує заходи медичного захисту населення у надзвичайних ситуаціях. Має уявлення про Стандарт підготовки І-СТ-3 «Підготовка військовослужбовця з тактичної медицини» Основні документи нормативноправової бази щодо захисту життя і здоров’я людини в Україні. Закон України «Основи законодавства України про охорону здоров’я». Закон України «Про екстрену медичну допомогу». Основні принципи охорони здоров’я в Україні.

 

Тема 2. Домедична допомога в екстремальних та бойових умовах (3 год.)

Знаннєвий та діяльнісний компонент

Учень (учениця): називає першочергові завдання, які стоять перед рятівником при наданні долікарської допомоги, правові акти, що регламентують надання долікарської допомоги знає основні правила надання першої допомоги в невідкладних ситуаціях.

 

8.2.1.Поняття домедичної допомоги в екстремальних умовах мирного часу та бойових умовах. Правові аспекти надання домедичної допомоги. називає етапи та принципи надання домедичної допомоги в умовах ведення бойових дій. (система САБС) .Входження в контакт з потерпілим, огляд потерпілого.  знає екіпірування військовослужбовця для надання першої невідкладної допомоги на полі бою, склад та призначення індивідуальної аптечки.

 

8.2.2. Зони надання домедичної допомоги (червона, жовта, зелена зони) уміє користуватися індивідуальною аптечкою для надання домедичної допомоги. називає засоби індивідуального медичного оснащення військовослужбовця (пластикові рукавички і маски штучного дихання, тонометр, термометр, піпетка та одноразові шприци, шприц-тюбик, гумова трубка або джгут, затискач або пінцет, ніж, скальпель або ножиці). знає комплектність та застосування санітарної сумки, алгоритм надання першої медичної допомоги в секторах обстрілу і укриття має уявлення про сучасну концепцію надання медичної допомоги під час бойових дій. уміє користуватися медичною аптечкою домашньою, автомобільною, індивідуальною та невідкладної медичної допомоги.

 

8.2.3. Входження в контакт з потерпілим, первинний огляд потерпілого. Визначення ушкоджень ( Поранень). Застосування засобів для надання домедичної допомоги, які знаходяться в індивідуальній аптечці військовослужбовця (пораненого).

 

Тема 3. Надання домедичної допомоги при кровотечах. (5 год.)

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця): знає основні види кровотеч, причини й ознаки зовнішньої кровотечі, алгоритм дій при кровотечах, засоби зупинки кровотеч, способи зупинки зовнішньої артеріальної, венозної і капілярної кровотечі, місця затискання артерій характеризує техніку зупинки зовнішньої кровотечі застосовує прямий тиск на рану уміє застосовувати джгут для зупинки крові, надавати допомогу при появі ознак внутрішньої кровотечі, проводити тампонування рани має уявлення про сучасні гемостатичні препарати, які використовуються в бойових умовах, засоби їх використання володіє технікою використання контактних гемостатичних препаратів (на прикладі Combat Gauze), технікою підготовки пораненого до виносу у жовту зону. Ціннісний компонент дотримується правил безпеки під час надання домедичної допомоги при кровотечах.

 

8.3.1.Види кровотеч. Неконтрольована кровотеча як найбільш поширена серед попереджування смертей після травматичного ушкодження.

8.3.2.Алгоритм дій при кровотечі.

8.3.3.Техніка застосування прямого тиску на рану.

8.3.4. Техніка накладання турнікета на верхні і нижні кінцівки.

8.3.5.Техніка виносу поранених.

 

 

 

 

Тема 4. Домедична допомога при гострих порушеннях дихання та під час зупинки серця (6 год.)

 

 Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця): має поняття про реанімацію знає ознаки клінічної та біологічної смерті, основні завдання реанімації потерпілого в стані клінічної смерті.

 

8.4.1. Смерть, ознаки клінічної та біологічної смерті, методи оживлення потерпілих. наявні орієнтовні та ймовірні ознаки смерті, основні реанімаційні заходи: підготовка потерпілого до відновлення дихання, в тому числі забезпечення прохідності дихальних шляхів (звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів, западання язика, слизу, води тощо).

 8.4.2.  Методика проведення штучного дихання штучне дихання (примусова вентиляція легень) методом із рота в рот, за допомогою пластикової маски.

 8.4.3. Методика проведення штучного дихання штучне дихання (примусова вентиляція легень) методом Сильвестра-Брошу, метод Холджера Нельсона.

8.4.4.штучний масаж серця. способи звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів; проводить штучне дихання та непрямий масаж серця; володіє методикою проведення реанімаційних заходів двома-трьома реаніматорами.

8.4.5. Методика проведення штучного дихання і закритого масажу серця. Практичне виконання реанімаційних заходів. Штучний масаж серця одним реаніматором.

8.4.6.Штучне дихання різними методами одним реаніматором. Одночасне проведення штучного масажу серця та штучного дихання (примусової вентиляції легень) двома-трьома реаніматорами.

 

 

 

 

Тема 5. Домедична допомога при пораненнях. Перев’язка пораненого (7 год.)

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця): пояснює уміє накладати пов’язку для зупинки кровотеч; використовує пакет перев’язувальний індивідуальний характеризує види пов’язок; методи накладання пов’язки на різні частини тіла Ціннісний компонент дотримується правил асептики і антисептики.

8.5.1. Домедична допомога під час поранень.  Класифікація ран;  порядоку надання першої допомоги при пораненнях; знає асептичні і антисептичні засоби обробки ран, види і класифікацію пов’язок уміє накладати пов’язку для зупинки кровотеч; використовує пакет перев’язувальний індивідуальний характеризує види пов’язок; методи накладання пов’язки на різні частини тіла пораненого; уміє накладати різні види пов’язок володіє методикою накладання покривних пращоподібних, підтримуючих й іммобілізуючої шинної пов’язки. правил асептики і антисептики.

8.5.2. Обробка рани – основа першої допомоги при пораненнях. Асептичні і антисептичні засоби обробки ран. Правила асептики і антисептики. Правила надання першої допомоги при пораненнях.

8.5.3. Перев’язка ран. Визначення процесу перев’язки. Засоби перев’язування ран. Пакет перев’язувальний індивідуальний, порядок користування. Бинт, способи та техніка його намотування.

8.5.4. Визначення і класифікація пов’язок за призначенням і виконанням. Загальні вимоги до накладання та правила накладання пов'язок при пораненнях. Характеристика покривних, давлючих, іммобілізуючих та підтримуючих пов’язок. Будова покривної і давлячої пов’язки.

8.5.5. Методи накладання покривних (бинтової, косинкової, пращоподібної і пластирної) пов’язок і давлючої бинтової пов’язки.  Накладання бинтових пов’язок на голову, грудну клітку, плече, низ живота, нижню і верхню кінцівки. 

8.5.6. Методи накладання іммобілізуючих (шинної, бинтової та гіпсової) і підтримуючих (косинкової і бинтової) пов’язок. Перев’язка пораненого. Накладання косинкових пов’язок на голову, плече, стегно, пах, стопу.

8.5.7. Тренування у наданні першої допомоги при пораненнях Перев’язка пораненого. Накладання пращоподібних пов’язок на голову, ніс і щелепу. Накладання підтримуючої пов’язки підвішуванням кінцівки. Накладання іммобілізуючої шинної пов’язки: шини Крамера на передпліччя, дерев’яної шини на стегно. виконання нормативів з надання домедичної допомоги пораненому.

 Тема 6. Домедична допомога при переломах, вивихах (4 год.)

 

 

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця): класифікує переломи та вивихи; характеризує ознаки травматичного шоку; вибирає способи транспортування потерпілих; застосовує способи накладання шини з підручного матеріалу; виконує норматив з надання домедичної допомоги при переломах; надає першу допомогу при переломах та вивихах; вміє користуватися шприц-тюбиком; володіє способами транспортування потерпілих. Поняття про переломи кісток та вивихи суглобів, їх класифікація. Ознаки переломів та симптоми вивихів. Закриті ушкодження: забиття, вивихи, розтягнення м’язів і зв’язок, синдром тривалого здавлювання (травматичний токсикоз). 101

 

 

 

 

Тема 7. Домедична допомога при опіках, тепловому та сонячному ударі, обмороженні і електротравмах (4 год.)

 

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця): Класифікує теплові та сонячні удари, хімічні опіки, обмороження знає правила домедичної допомоги при термічних опіках, обмороженнях характеризує опіки пояснює способи профілактики опікового шоку, відмороження застосовує способи накладання пов’язок при опіках та відмороженнях; надає домедичну допомогу при діях низьких температур. розуміє періоди обмороження та стадії загального замерзання тіла; Ціннісний компонент дотримується правил гігієни. Домедична допомога при термічних опіках: охолодження місця опіку та протишокові заходи. Перша допомога при хімічних опіках. Обмороження та його періоди. Класифікація обмороження. Стадії загального замерзання тіла. Перша допомога при обмороженнях Характеризує тепловий та сонячний удар, причини та симптоми їх розвитку, знає правила домедичної допомоги при ураженні електричним струмом і блискавкою, фізичну природа та наслідки ураження пояснює способи профілактики опікового шоку, сонячного удару, ураження електричним струмом; надає домедичну допомогу при тепловому та сонячному ударі, ураженні електричним струмом розрізняє відмінність між ураженнями електричним струмом і блискавкою Ціннісний компонент дотримується правил гігієни. Тепловий та сонячний удар. Ураження електричним струмом, блискавкою. Домедична допомога, дотримання правил безпеки під час допомоги при ураженні електричним струмом і блискавкою. знає правила надання домедичної допомоги при термічних, хімічних опіках уміє охолоджувати та висушувати місця термічного опіку, накладати стерильні пов'язки, промивати ділянок тіла від дії агресивних речовин (сильних кислот і лугів), засипати уражені ділянки нейтралізуючими речовинами Надання домедичної допомоги при термічних, хімічних опіках. знає правила надання домедичної допомоги при ураженні електричним струмом знає способи приведення до свідомості потерпілого, ураженого електричним струмом уміє одягати гумові рукавиці і одяг, звільняти потерпілого зпід дії електричного струму різними способами. Надання домедичної допомоги при ураженні електричним струмом. 102 Ціннісний компонент дотримується правил техніки безпеки при роботі з електроприладами.

 

 

Тема 8. Домедична допомоги при головному болю та гострому болю в животі (2 год.) Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця): знає загальні симптоми захворювань органів дихання, шлункового-кишкового тракту, нападу апендициту, прориву виразки шлунка застосовує методи позбавлення головного болю та болю в животі. Хворі з гострими захворюваннями органів дихання (гостра пневмонія, приступ бронхіальної астми, легенева кровотеча), шлункового тракту Ознаки цих захворювань. Ознаки гострих хвороб шлунка (спрага, біль у животі, відрижка, печія, блювання, шлункова кровотеча), кишок (проноси, запори, метеоризм, кишкова кровотеча) і сечовивідних шляхів (розлад виділення сечі, набряки, гіпертонія, біль), які потребують першої допомоги Вживання хворим ліків загального призначення з медичної аптечки при головному болю. Надання домедичної допомоги при захворюванні органів дихання і шлункового-кишкового тракту, нападі апендициту, прориву виразки шлунка.

 

 

 Тема 9. Перша допомога при отруєннях і укусах (2 год.)

 

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця): наводить приклади згубного впливу отруйних речовин на організм людини; характеризує профілактичні заходи отруєння хімічними речовинами, продуктами харчування тваринного та рослинного походження.

8.9.1.Перша допомога при отруєнні метиловим спиртом, дихлоретаном, парами бензину, хлору, аміаку, сильними кислотами і лугами. Резорбтивні отруєння, їх види. Особливості кров’яного отруєння чадним газом, двоокисом вуглецю, метаном, аргоном і азотом. надає першу допомогу при отруєннях, укусах змій і комах; застосовує антидоти при отруєннях; характеризує особливості отруєння солями важких металів, фосфорними речовинами; володіє навичками надання першої допомоги при різноманітних отруєння; Корозійні отруєння та отрути, що їх визивають.

8.9.2.Явище асфіксії. Перша допомога при отруєнні газами. 103 вибирає алгоритм надання домедичної допомоги при алергічній реакції; знає лікарські препарати, необхідні для надання першої допомоги і заходи безпеки під час надання домедичної допомоги. Особливості отруєння солями важких металів, сполуками фосфору та іншими деструктивними речовинами. Особливості функціонального отруєння нейротропними препаратами, алкоголем та нікотином.

Тема 10. Прийоми транспортування потерпілих і поранених в екстремальних ситуаціях і бойових умовах. (1 год.)

 Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця): знає правила транспортування хворих та поранених володіє індивідуальною технікою пересування, відтягування пораненого в укриття способами

10.1.1. Правила транспортування хворих, постраждалих та поранених. Переміщення пораненого в бойових умовах з червоної у жовту, зелену зони. Відтягування однією людиною в положенні лежачи, в положенні стоячи, винесення пораненого з сектору обстрілу способом винесення на плечі, на спині, з використанням нош, підручних засобів, з червоної у жовту зону.

 

 

=============== Розрахунок навчального часу та методичні рекомендації для проведення польових навчальних занять ==========================

 

Метою занять у польовому навчальному таборі є формування в учнів морально-психологічної стійкості, зміцнення їхнього здоров’я, розвиток сили і витривалості, набуття прикладних умінь та навичок, закріплення теоретичних знань з предмета «Захист Українию Профільний рівень». Заняття доцільно проводити в 2 етапи: - після «Дня знань» з метою вивчення вихованців, формування взводів (класів), підготовки до виконання правил внутріліцейного розпорядку, вивчення основ військового етикету згідно з тематикою польових навчальних занять 10 класу (80 годин); - основні польові навчальні заняття слід проводити після закінчення навчання у 10 класі на базі діючих військових частин протягом 14 днів згідно з тематикою занять. Після проходження польових навчальних занять учні повинні: класифікувати: - послідовність виконання прийомів дій і нормативів з допризовної, домедичної підготовки, цивільного захисту, прикладної фізичної підготовки з використанням зброї, приладів, спорядження, засобів інженерного озброєння та індивідуального захисту; - значення військових Статутів у житті та діяльності Збройних Сил України; - призначення, бойові якості, загальну характеристику вогнепальної зброї, бойової техніки, яка знаходиться на озброєнні механізованої частини; уміти: - логічно, послідовно виконувати прийоми, дії, нормативи з різних курсів, розділів програми; - удосконалювати уміння і навики, необхідні під час виконання обов’язків військової служби; - застосовувати теоретичні знання та практичні навики з предмета «Захист України» в екстремальних умовах; характеризувати: - реальні умови службової діяльності військовослужбовців строкової служби та за контрактом; - бойову техніку механізованих підрозділів; - систему роботи командування військової частини з дотримання статутного порядку, організації та здійснення бойового навчання; виконувати: - бойові стрільби початкової вправи,1-ї вправи з АК-74; - гранатометання навчальної гранати Ф-4; - нормативи, прийоми та дії з допризовної підготовки, прикладної фізичної підготовки, цивільного захисту та домедичної підготовки, передбачені тематичним планом; - обов’язки в добовому наряді, організації життєдіяльності в польових умовах. Заняття в польовому навчальному таборі слід проводити у формі комплексних занять за єдиним тактичним задумом з елементами гри. Тематичне оцінювання варто здійснювати на кожному занятті. Під час пересування до місць проведення занять і в зворотному напрямку обов’язково потрібно проводити попутні тренування. Бойові стрільби слід проводити під кінець зборів у польовому навчальному таборі. Після закінчення занять усі учні мають бути оцінені з кожного курсу, розділу предмета «Захист України».

docx
Додав(-ла)
Дудник Віктор
До підручника
Захист Вітчизни (для юнаків) 11 клас (Мусієнко І.І., Кучерина С.Є., Крамаренко О.Б.)
Додано
5 вересня 2022
Переглядів
1790
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку