Календарно-тематичне планування Захист України 11 клас (70 год)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування із курсу Захист України розроблено віповідно до оновлених програм (Лист № 698 від 03.08.2022)
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАХИСТ УКРАЇНИ

 

11 клас

1,5 +0,5 год. на тиждень

 

Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти

Затверджено та надано гриф

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»

(наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року 698)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2022


ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

Вивчення предмета «Захист України» спрямоване на досягнення мети загальної середньої освіти. Метою загальної середньої освіти є: всебічний розвиток, навчання, виховання, виявлення обдарувань, соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і здобуття освіти упродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності, дбайливого ставлення до родини, своєї країни, довкілля, спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству.

Провідним чинником розвитку такої особистості є формування в учнів умінь застосовувати знання у реальних життєвих умовах, під час розв'язку практичних завдань та здатності визначати і обґрунтовувати власну життєву позицію.

Навчальний предмет «Захист України» вивчається на підставі діючого законодавства та є базовим навчальним предметом Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженої наказом МОН України.

Конституція України визначає захист України обов’язком громадян України, найважливішою функцією держави. Безпека людини, її життя і здоров’я визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Метою навчального предмета «Захист України» є формування в учнівської молоді життєво необхідних знань, умінь і навичок щодо захисту України та дій в умовах надзвичайних ситуацій, а також системного уявлення про військово-патріотичне виховання як складову частину національно-патріотичного виховання. Провідним методологічним підходом реалізації визначеної мети є запровадження компетентнісного підходу в освітній процес закладів середньої освіти з урахуванням ключових компетентностей як результату навчання.

Мета реалізовується комплексом таких навчальних і виховних завдань:

Навчальна програма складається з двох тематичних планів, які вивчаються в навчальних закладах системи загальної середньої освіти впродовж 10 і 11 класів та під час навчально- польових зборів/занять (тематичний план № 1) і навчально-тренувальних занять (тематичний план № 2). У кожному періоді предмет вивчається за тематичними планами №1, №2 окремо. Навчальний предмет при цьому в обох випадках називається «Захист України» з уточненням

«Основи медичних знань» для Тематичного плану 2.

Тематичний план 1 - вивчення предмета «Захист України» юнаками та тематичний план

№ 2 - вивчення предмета «Захист України» (Основи медичних знань) дівчатами Тематичний план №1 можуть опановувати й дівчата, які виявили вмотивоване бажання та за згодою їх батьків (опікунів). Тематичний план №2 можуть вивчати юнаки, які за станом здоров’я чи релігійними переконаннями не можуть опановувати Тематичний план № 1, за умов подання відповідних медичних довідок, довідок релігійних громад, Навчальна програма передбачає вивчення предмету в обсязі не менше 1,5 години на тиждень (або 2 за умови виділення 0,5 години з додаткових годин на окремі базові предмети).


У другому семестрі 11 класу 18 годин відводиться на проведення навчально-польових зборів/занять (тематичний план №1) і навчально-тренувальних занять (тематичний план №2). Поділ класів на групи юнаків та дівчат здійснюється незалежно від кількості учнів у класі. Проте, якщо у групі є менше 5 осіб, то учні цієї групи навчаються за індивідуальними навчальними планами.

Навчально-польові збори/заняття і навчально-тренувальні заняття проводяться з метою практичного закріплення рівня знань, умінь та навичок учнів у 11 класі наприкінці навчального року. 3-х денні (18 годин) навчально-польові збори/заняття та навчально- тренувальні заняття проводяться на базах військових частин, центрів комплектування та соціальної підтримки (військових комісаріатів), лікувально-оздоровчих установ, базових навчальних закладів та навчальних закладів. До їх організації та проведення залучаються обласні, міські/районні ТЦКСП (військові комісаріати) та органи місцевого самоврядування.

Програма для проведення навчально-польових (тренувальних) зборів/занять не залежить від потижневого навантаження і розрахована на 18 навчальних годин. Оцінка за навчально- польові збори /заняття НПЗ і навчально-тренувальні заняття НТЗ виставляється окремо від семестрових та визначає підсумкову (річну) на рівні з семестровими. Проведення навчально- польових зборів/занять, навчально-тренувальних занять записуються на окремій сторінці журналу, підсумкова оцінка за НПЗ виставляється перед річною оцінкою з предмета «Захист України» за другий рік навчання.

Основною організаційною формою вивчення предмета «Захист України» в закладах загальної середньої освіти усіх типів є урок, що проводиться вчителем згідно з календарно- тематичним плануванням та навчальним планом, складеними відповідно до навчальної програми. Урок за обома тематичними планами починається з шикування, виконання гімну України, перевірки готовності класу до уроку. За тематичним планом №1 стройова підготовка проходить під час уроку, а також у вигляді стройових тренажів на початку уроку тривалістю 3-5 хвилин.

Під час проведення уроку з предмета «Захист України» використовувати активні методи навчання, які спонукають учнів/учениць до активної розумової та практичної діяльності у процесі оволодіння навчальним матеріалом.

Уроки предмета «Захист України» мають мати практичну спрямованість. Психологічна підготовка учнівської молоді до захисту України здійснюється протягом усього викладання предмета.

Морально-психологічна підготовка здійснюється в ході навчання з метою формування морально-психологічної готовності та спроможності учнів виконувати покладені на них завдання, переборювати труднощі та небезпеку у надзвичайних ситуаціях, витримувати навантаження. Для цього на заняттях та тренуваннях учителями створюються відповідні умови.

Оцінювання учнів з предмета «Захист України» здійснюється відповідно до Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.

Оцінювання навчальних досягнень учнів на уроках «Захист України» може здійснюватися за такими видами діяльності:

  1.   Засвоєння техніки виконання вправи (може здійснюватися окремо від прийому навчального нормативу).
  2. Виконання навчального нормативу (з урахуванням динаміки особистого результату).
  3. Виконання навчальних завдань під час проведення уроку.
  4. Засвоєння теоретико-методичних знань.

Оцінювання навчальних досягнень учнів (див. додаток 1) з предмета «Захист України» здійснюється відповідно до Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів за рівнем засвоєння ними складових знаннєвого (теоретичні та теоретико-методичні знання) та діяльнісного (виконання вправ, навчальних завдань) компонентів навчальної програми. Оцінка за виконання нормативу може враховуватися в сукупну оцінку за виконання контрольної вправи (елементу). При цьому оцінка за виконання практичних вправ, дій, алгоритмів, нормативів є пріоритетними під час здійснення тематичного, семестрового чи річного оцінювання.

Програма предмета «Захист України» включає:


  1. пояснювальну записку;
  2. вклад предмета у формування ключових компетентностей;
  3. очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів та зміст навчального матеріалу;
  4. додатки.

У залежності від матеріально-технічної бази закладу освіти кількість годин програмового матеріалу може бути скоригована на 20 відсотків. Послідовність вивчення розділів та тем в межах вимог навчальної програми вчитель може коригувати самостійно.

Стрільба з автомата проводиться на відповідно обладнаних стрільбищах і в тирах згідно з планами військових комісаріатів на підставі наказів, погоджених з начальником гарнізону (командиром військової частини, начальником вищого військового навчального закладу), органом управління освітою і керівником навчального закладу та дотримання заходів безпеки. Обов'язкова форма одягу для вчителя та рекомендована для учнів під час проведення занять з предмета «Захист України» (Тематичний план №1) військова (форма військових формувань України без знаків розрізнення військовослужбовців Збройних Сил України або інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, особами, які не мають

на це права).

Тематичний план №1 предмета «Захист України» передбачає вивчення учнями таких розділів:

Розділ 1. Основи національної безпеки України Розділ 2. Збройні Сили України на захисті України

Розділ 3. Стройова підготовка та прикладна фізична підготовка Розділ 4. Вогнева підготовка

Розділ 5. Тактична підготовка

Розділ 6. Основи цивільного захисту Розділ 7. Домедична допомога.

Тематичний план №2 предмета «Захист України» (Основи медичних знань) передбачає вивчення учнями таких розділів:

Розділ 1. Основи медичних знань і домедичної допомоги. Розділ 2. Основи цивільного захисту.

Розділ 3. Міжнародне гуманітарне право (МГП) про захист цивільного населення. Розділ 4. Домедична допомога в бойових умовах.

 

Вклад предмета у формування ключових компетентностей.

 

Ключові компетентності

Компоненти

1

Спілкування державною рідною у разі відмінності) мовами

Уміння:

володіти мовною базою, оперуючи якою можна реалізувати будь-яку ситуацію спілкування на військову тематику;

доречно поєднувати вербальні та невербальні засоби спілкування відповідно до мети, ситуації мовлення, тобто сформованість комунікативних навичок на заняттях із предмету «Захист України »;

брати участь у полілогах і діалогах, вести монолог з проблемних тем предмету;

знаходити, вибирати, сприймати, аналізувати і використовувати інформацію військового спрямування;

оцінювати комунікативну ситуацію і приймати професійне рішення та планувати комунікативні дії Ставлення:

здатність розуміти та використовувати різні складові національної культури (традиції, ритуали, звичаї, соціальні стереотипи) під час заходів військово- патріотичного виховання

усвідомлення значення військової справи для розвитку патріотичної особистості

шанування державних символів України, які концентровано виражають провідну роль нації у становленні власної держави


 

 

Навчальні ресурси:

інформація про історію розвитку українського війська та техніки і озброєння військової частини

2

Спілкування іноземними мовами

Уміння:

читати і розуміти тексти, ініціювати, підтримувати і закінчувати розмови, щодо роботи з пам’ятками міжнародного гуманітарного права

брати участь в іншомовному спілкуванні (усне та письмове мовлення) щодо військової справи

володіти культурою ділового та професійного спілкування іноземними мовами

володіти культурою відповідно до правил поведінки учасника бойових дій

володіти основами ділового спілкування іноземною мовою у типових ситуаціях

розуміти розмовне мовлення під час участі у міжнародних проектах, поїздки за кордон

володіти навичками розуміння іноземної мови на слух під час повідомлень та інформації щодо надзвичайних ситуації у мирний та воєнний час

використовувати іншомовні навчальні джерела для отримання інформації на військову тематику

Ставлення:

знання звичаїв, особливостей життя у країні, мова якої вивчається, відповідність мовленнєвої поведінки та етикету носіїв мови;

позитивне ставлення до іноземної мови як засобу спілкування, повага до народу, носія цієї мови, толерантне ставлення до його культури, звичаїв та способу життя;

культурна неупередженість і соціокультурна спостережливість, тактовність і ввічливість;

розуміти значення іноземної мови, як засобу вирішення багатьох проблем міжкультурного спілкування і підвищення престижу та посилення ролі України в світі

знаходити інформацію в іноземних джерелах про тактику дій іноземних держав, зброю нового покоління та ін.

Навчальні ресурси:

новини іноземною мовою, військова термінологія міжнародного гуманітарного права, зустрічі з військовослужбовцями з іноземних держав, зустрічі з

учасниками бойових дій іноземних держав

3

Математична компетентність.

Уміння:

моделювати бойові ситуації та розкривати, основні події в процесах ведення збройної боротьби;

розв’язувати вогневі задачі на ураження противника, як процес знищення цілей вогнем з різних видів зброї;

проводити розрахунки для прогнозування можливих результатів бойових дій;

визначати вихідні установки прицілу та точки прицілювання з урахуванням відстані до цілі і її розмірів. визначати відстані на місцевості за лінійними розмірами предметів чи безпосереднім проміром (пари

кроків)

використовувати математичні методи під час виносу точки прицілювання з урахуванням бокового вітру чи під час руху цілі

розраховувати бойові можливості підрозділів, щодо ураження противника під час різних способів ведення бою

здійснювати підрахунок та аналіз частоти серцевих

скорочень у стані спокою та під час фізичних навантажень


 

 

визначати сторони горизонту за компасом та годинником, вміти надавати інформацію про своє місцезнаходження

Ставлення:

усвідомлення важливості математичних знань та математичного мислення під час постановки чи виконання завдань з розділів програми (вогнева, військова та прикладна фізична, домедична та тактична підготовки і військова топографія)

Навчальні ресурси:

рішення вогневих задач, визначення відстаней за допомогою лінійних розмірів, визначення бойових

можливостей підрозділів, рух за азимутом, визначення життєвих показників людини

4

Основні компетентності у природничих науках і технологіях.

Уміння:

діяти при   загрозі   та   застосуванні   противником

 

 

ядерної, хімічної,   біологічної   зброї   та   небезпечних

 

 

хімічних речовин з метою збереження життя

 

 

використовувати засоби індивідуального та

 

 

колективного захисту, технічних засобів спеціальної

 

 

обробки

 

 

характеризувати та вміти діяти під час загрози та

 

 

виникненні надзвичайних ситуацій техногенного,

 

 

природного, соціального та воєнного характеру.

 

 

дотримуватись правил   безпечної   поведінки   при

 

 

виявленні вибухонебезпечних предметів

 

 

застосовувати маскування, як вид бойового забезпечення, яке організовується та здійснюється з метою приховування від противника складу сил своїх військ і введення його в оману стосовно намірів та розташування своїх підрозділів, споруд та вогневих позицій

Ставлення:

розуміння впливу військових дій на природу

розуміння катастрофічного впливу ядерної, хімічної та біологічної зброї як руйнівної сили

ціннісне ставлення до навколишнього середовища, як до потенційного джерела життя, усвідомлення важливості бережливого природокористування

позитивне ставлення до природних елементів, які дають можливість змінювати зовнішній вигляд бойової техніки,

усвідомлення значення природних елементів в природі, які використовуються у фотоелементах, дають можливість «бачити» в темряві, вести бій у нічних умовах; застосовуються в атомних силових установках; використовується для створення снарядів та куль

готовність до вирішення проблем, пов’язаних зі станом довкілля, що є наслідком надзвичайних ситуацій розуміння впливу військових дій та надзвичайних

ситуацій різного характеру на природу.

Навчальні ресурси:

вирішення питань при діях у надзвичайних ситуаціях, засоби захисту природи від вражаючих факторів зброї,

ситуативні вправи щодо вирішення проблем стану довкілля.

5

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння:

самостійно знаходити, аналізувати та добирати необхідну інформацію, обробляти її, зберігати та передавати її за допомогою технічних засобів та інформаційних технологій;

використовувати інформаційно-комунікативні технології, розуміти та оцінювати різні аспекти медіа контенту;


 

 

ефективно комунікувати за допомогою онлайн комунікації в різноманітних формах (електронна пошта, чати, блоги, соціальні мережі тощо);

здійснювати інформаційну діяльність по збору, обробці, передачі, збереженню інформації

застосовувати базові прийоми та інструменти протидії дезінформації щодо військових злочинів,

військових здобутків противника, небезпеки техногенних і природних катастроф тощо

поводитися у разі втрати мобільного та інтернет зв’язку.

формувати практичні навички зі стрільби по статичним та динамічним мішеням за допомогою лазерних електронних стрілецьких тренажерів;

працювати з комплексними навчальними матеріалами (електронними підручниками);

використовувати всесвітню систему взаємосполучених комп'ютерних мереж, що базуються на комплекті Інтернет-протоколів

Ставлення:

усвідомлення впливу інформаційних та комунікативних технологій і пристроїв на здоров’я людини, переваг та ризиків їх застосування;

розуміння проблем та наслідків комп’ютерної залежності

Навчальні ресурси:

комп’ютерні програми з тактичної та вогневої підготовки, відео уроки з військової тематики, презентації з тем розділів програми «Захист України» комп’ютерні тести з метою оцінки знань учнів з

військової справи, блогосфера педагогів ЗУ, соціальні мережі (групи в соц.мережах).

6

Уміння вчитися впродовж життя

Уміння:

визначати мету навчальної діяльності, відбирати та застосовувати потрібні знання і способи діяльності для досягнення мети;

організовувати та планувати свою навчальну діяльність;

моделювати власний освітній напрямок, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності;

доводити правильність власного судження або визнавати помилковість.

Ставлення:

усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь;

зацікавленість у пізнанні світу;

розуміння важливості вчитися впродовж життя;

прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності.

Навчальні ресурси:

моделювання власного освітнього напрямку

7

Ініціативність і підприємливість

Уміння:

генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблеми, аналізувати, ухвалювати оптимальні рішення, щодо уникнення військових конфліктів та їх урегулювання мирним шляхом;

використовувати критерії практичності, ефективності та точності, щоб обрати найкраще рішення, як майбутнього військовослужбовця, який буде діяти в сучасному загальновійськовому бою;

аргументувати та захищати свою позицію, дискутувати по проблемам та питанням повсякденної життєдіяльності військ;


 

 

використовувати різні стратегії, шукаючи оптимальних способів розв’язання взаємовідносин та дотримання статутних положень, правил військової ввічливості та поваги до командирів, начальників та підлеглих, старших та молодших;

аналізувати та оцінювати власні професійні можливості, здібності та співвідносити їх з вимогами до військовослужбовця, члена військового колективу та представника військової частини

боротися з порушеннями правил військової дисципліни, контролювати свої емоції під час виконання складних завдань та психофізичного навантаження в складних ситуаціях, організовувати свій час і мобілізувати ресурси для вивчення військової справи;

оцінювати власні можливості в процесі рухової діяльності, виконання стройових прийомів, прийомів з основ самозахисту, виконання нормативів з вогневої, тактичної, військової та прикладної фізичної підготовки та основ цивільного захисту;

реалізовувати різні ігри на місцевості, відповідати за власні рішення, визнавати недоліки у тактичних діях, планувати та реалізовувати проекти на військово- спортивну тематику (змагання зі стрільби, воєнізовані естафети, військово-спортивні патріотичні ігри (вишколи) тощо)

Ставлення:

ініціативність; відповідальність, впевненість у собі; переконаність, що успіх команди це й особистий

успіх;

позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших;

відвага, наполегливість, самовіддача, усвідомлення важливості співпраці під час ігрових ситуацій.

Навчальні ресурси:

змагання з військово-прикладних видів спорту, участь у тактико-стройових заняттях, практичних стрільбах, діях на місцевості

8

Соціальна та громадянська компетентності

Уміння:

аргументувати та відстоювати свою позицію; ухвалювати аргументовані рішення в життєвих

ситуаціях та діях військовослужбовця в сучасному загальновійськовому бою;

співпрацювати в колективі, вносити свою частку в роботу групи для вирішення проблеми відносно вивчення та впровадження статутних положень про військову дисципліну, внутрішній порядок у військовій частині, правил поведінки військовослужбовця;

виявляти соціальні почуття, змістом яких є любов до України, повага до сучасних Збройних сил, готовність виконувати накази та розпорядження командирів, начальників, виявляти повагу в колективі;

застосовувати процедури та способи захисту власних інтересів, прав та свобод, як майбутніх військовослужбовців стосовно законів України;

виконувати громадянський обов’язок щодо захисту незалежності та територіальної цілісності України;

ефективно спілкуватися, долати стереотипи, робити свідомий вибір та діяти відповідально.

Ставлення:

усвідомлення цінностей людини як вищої соціальної цінності, поваги до її прав і свобод, закону;

прагнення до суспільної справедливості, рівноправності;

активна та відповідальна громадянська позиція, розуміння громадянського обов’язку;

відповідальність за спільну справу


 

 

Навчальні ресурси:

Статути Збройних сил України, Конституція України, міжнародні правові акти, сучасна публіцистика, виконання проектів, задачі соціального змісту

9

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Уміння:

розуміти власну національну культурну, історію та становлення сучасних Збройних сил, повагу до історичного минулого;

окреслювати основні тенденції розвитку культури у минулому та сьогоденні, враховувати історичні етапи розвитку українського війська, визначних полководців, історичні битви;

використовувати мистецькі артефакти для пізнання минулого, осмислювати значення мистецтва в історичному контексті, знати історію розвитку та класифікацію сучасної зброї;

аналізувати досягнення української культури та культур інших народів.

Ставлення:

свідоме збереження і розвиток власної національної культури та історичної спадщини;

повага до культури інших країн;

відповідальна поведінка та піклування про пам’ятки української та світової культур;

відкритість до міжкультурного діалогу.

Навчальні ресурси:

твори військового мистецтва, творчі проекти, інтерактивні заняття в музеях бойової та трудової слави, вивчення історії рідного краю

10

Екологічна грамотність і здорове життя.

Уміння:

змінювати навколишній світ засобами сучасних технологій без шкоди для середовища;

надавати допомогу собі та тим хто її потребує під час травмуваннях, кровотечах та пораненні;

ухвалювати рішення, обмірковуючи альтернативи і прогнозуючи наслідки для здоров’я, добробуту і безпеки людини;

регулярно вдосконалювати фізичний стан, демонструвати рухові вміння і навички та використовувати їх у різних життєвих ситуаціях;

діяти у небезпечних ситуаціях та надавати домедичну допомогу постраждалим.

Ставлення:

відповідальне ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших людей;

дотримання морально-етичних і правових норм, правил екологічної поведінки в довкіллі;

ціннісне ставлення до навколишнього середовища, як до потенційного джерела здоров’я, добробуту та безпеки людини і спільноти, усвідомлення важливості бережливого природокористування;

усвідомлення значення здоров’я для самовираження та соціальної взаємодії.

Навчальні ресурси:

соціальні, екологічні та медичні проекти; моделювання соціальних ситуацій, зокрема впливу природного та техногенного середовища на здоров’я і

безпеку людини; мультимедійні презентації до проектів щодо добробуту, здоров’я і безпеки; спортивні змагання


ОРІЄНТОВНИЙ ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН №1

вивчення предмета юнаками (дівчатами за їх власним бажанням)

 

 

 

 

з/п

 

Кількість годин на тиждень

(1,5 год.)

Кількість годин на тиждень

(2 год.)

З них на навчаль но- польові

збори/за няття

 

Разом

 

1 рік

(10 клас)

 

2 рік

(11 клас)

 

Разом

 

1 рік

(10 клас)

2 рік

(11

клас)

 

 

Вступний урок

1

1

-

1

1

-

-

 

Розділ 1. Основи національної безпеки

України

 

4

 

4

 

-

 

4

 

4

 

-

 

1

Система національної безпеки України

1

1

-

1

1

-

 

 

2

Національні  інтереси України та  загрози

національній безпеці Воєнна доктрина України

 

1

 

1

 

-

 

1

 

1

 

-

 

 

3

Підготовка до Національного спротиву в

Україні

 

1

 

1

 

-

 

1

 

1

 

 

 

4

Основні засади забезпечення

кібербезпеки України

 

1

 

1

 

-

 

1

 

1

 

-

 

 

Розділ ІІ. Збройні Сили України на захисті України

 

7

 

7

 

-

 

10

 

10

 

-

 

-

1

Нормативно-правова база з військових питань.

1

1

-

1

1

-

-

2

Історія розвитку

українського війська

2

2

-

4

4

-

-

3

Основи міжнародного

гуманітарного права

2

2

-

2

2

-

-

4.

Статути Збройних Сил

України

2

2

-

3

3

 

 

 

Розділ ІІІ. Стройова

підготовка та прикладна фізична підготовка

 

8

 

4

 

3

 

10

 

5

 

4

 

1

1

Стройові прийоми і рух

без зброї

2

2

-

3

3

-

-

2

Строї відділення

1

1

-

1

1

-

-

 

3

Реабілітаційні вправи для

відновлення організму в польових умовах

 

1

 

1

 

-

 

1

 

1

 

 

4

Подолання перешкод

2

-

1

2

 

1

1

5

Основи самозахисту

2

-

2

3

 

3

 

 

Розділ ІV. Вогнева підготовка

20

10

6

27

14

9

4

1

Стрілецька зброя та

поводження з нею

10

10

-

14

14

-

-

 

2

Загальні поняття балістики. Ведення вогню

по нерухомим цілям та цілям, що з’являються.

 

6

 

-

 

3

 

7

 

-

 

4

 

3


3

Ручні осколкові гранати та

поводження з ними

4

-

3

6

-

5

1

 

Розділ V. Тактична підготовка

20

4

9

27

6

14

7

1

Основні риси

загальновійськового бою

1

-

1

1

-

1

 

 

2

Індивідуальні дії солдата

та взаємодії у складі двійок, трійок.

 

9

 

-

 

6

 

11

 

-

 

8

 

3

 

3

Дії солдата у складі бойових груп,

механізованого відділення

 

5

 

-

 

2

 

8

 

-

 

5

 

3

4

Основи військової

топографії

4

4

-

6

6

-

-

 

5

Озброєння та бойова

техніка військової частини (підрозділу)

 

1

 

-

 

-

 

1

 

-

 

-

 

1

 

Розділ VІ. Основи цивільного захисту

16

12

4

21

16

5

-

1

Нормативно-правова база

цивільного захисту

1

1

-

1

1

-

-

 

2

Надзвичайні ситуації мирного та воєнного часу,

загроза їх виникнення

 

4

 

4

 

-

 

5

 

5

 

-

 

-

 

 

3

Основи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації. Основні способи захисту населення в

надзвичайних ситуаціях

 

 

6

 

 

6

 

 

-

 

 

8

 

 

8

 

 

-

 

 

-

 

4

Попередження ризиків від вибухонебезпечних

предметів.

 

3

 

1

 

2

 

5

 

2

 

3

 

5

Ліквідація наслідків

надзвичайної ситуації

2

-

2

2

-

2

 

 

Розділ VІІ. Домедична допомога

29

10

13

37

12

19

6

1

Базова підтримка життя.

7

5

2

8

6

2

-

2

Надання домедичної

допомоги при кровотечах

7

5

2

8

6

2

-

 

3

Домедична допомога в

умовах бойових дій (тактична медицина)

 

15

 

-

 

9

 

21

 

-

 

15

 

6

 

Резерв часу

 

 

 

3

2

1

 

 

РАЗОМ

105

52

35

140

70

52

18


Орієнтовний план проведення навчально-польових зборів/занять

 

 

з/п

 

Назва розділу

 

Кількість годин

 

1

день

 

2

день

 

3

день

1

Тактична підготовка

6

3

3

 

2

Вогнева підготовка

4

3

1

 

3

Домедична допомога

6

 

 

6

 

4

Прикладна фізична підготовка, подолання

перешкод

 

1

 

 

1

 

 

5

Озброєння та бойова техніка військової

частини

 

1

 

 

1

 

 

Всього:

18

6

6

6

 

 

11 КЛАС

Тематичний план 1

Зміст навчального матеріалу та очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

 

№ п/п

Очікувані результати навчально- пізнавальної діяльності учнів

Зміст навчального матеріалу

 

1

2

 

Розділ ІІІ . Стройова підготовка та прикладна фізична підготовка. Тема 4. Подолання перешкод

 

 

1

 

 

 

 

2

 

 

 

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця):

характеризує особливості: бігу, подолання горизонтальних і вертикальних перешкод;

має уявлення про техніку бігу по пересіченій місцевості

долає перешкоди різними способами;

Ціннісний компонент:

дотримується правил безпеки під час занять з військової та прикладної фізичної підготовки

Біг по пересіченій місцевості.

Ознайомлення з елементами смуги перешкод. Подолання перешкод.

 

Тема 5. Основи самозахисту


3.

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

6.

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

9.

 

 

10.

 

 

11.

 

 

 

 

 

12.

 

 

 

13.

 

 

 

 

 

14.

 

 

 

 

15.

 

 

 

 

 

 

16.

має поняття про національні бойові єдиноборствами та бойовими армійськими системами

Ознайомлення з національними бойовими єдиноборствами та бойовими армійськими системами (хортинг, бойовий гопак, спас, рукопашний бій, БАрС тощо)

Ознайомлення з національними бойовими єдиноборствами та бойовими армійськими системами (хортинг, бойовий гопак, спас, рукопашний бій, БАрС тощо)

Розділ ІV. Вогнева підготовка.

Тема 2. Загальні поняття балістики. Ведення вогню по нерухомим цілям та цілям, що з’являються.

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця):

називає: основні заходи безпеки при проведенні стрільб в тирі та на військовому стрільбищі. пояснює              організацію              і              порядок              проведення стрільби з автомата.

характеризує правила влучності під час стрільби.

визначає точки прицілювання.

вміє виготовлятися до стрільби лежачи з упору. бере участь у одноманітності прицілювання, вирішує завдання на визначення прицілу і точки прицілювання.

пояснює умови виконання вправ стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки.

здійснює виконання вправ стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки.

вказує особливості стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки.

узагальнює знання з будови автомата.

здійснює тренування вправ стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки.

Основні заходи безпеки при проведенні стрільб в тирі та на військовому стрільбищі.

 

Організація і порядок проведення стрільби з автоматичної зброї. Влучність стрільби. Вибір цілі

Вибір прицілу та точки прицілювання.

Підготовка для здійснення пострілу з різних положень.

 

Тренування в одноманітності прицілювання, вирішення завдань на визначення прицілу і точки прицілювання.

Умови виконання вправ стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки.

 

Виконання вправ стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки.

 

Удосконалення знань з будови автоматичної зброї.

 

Тренування вправ стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки.

Призначення, бойові властивості, загальна будова і принцип дії ручних гранат. Порядок огляду і підготовки гранат до застосування.

 

Тема 3. Ручні осколкові гранати та поводження з ними

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця):

називає бойові властивості ручних гранат. характеризує загальну будову і принцип дії ручних осколкових гранат;

пояснює порядок огляду і підготовки гранат до застосування.

розпізнає імітаційні та бойові гранати;

виконує: метання ручних осколкових гранат з різних положень та позицій.

володіє навичками під час метання ручних осколкових гранат з різних положень та позицій. називає заходи безпеки під час поводження з ручними гранатами

Ціннісний компонент:

дотримується правил безпеки при метанні гранат;

виконує першу вправу з метання ручних гранат

Заходи безпеки під час поводження з ручними осколковими гранатами.

Вивчення та виконання прийомів, правил, вправ з метання ручних осколкових гранат.

Вивчення та виконання прийомів, правил, вправ з метання ручних осколкових гранат. Контрольний норматив.

Урок узагальнення. Тематичний контроль

 

Розділ V. Тактична підготовка (14 год)

Тема 1. Основні риси загальновійськового бою

Знаннєвий та діяльнісний компонент розуміє: що таке бій.

має уявлення: про бій. вказує види вогню та маневру

пояснює: необхідність якісної підготовки екіпіровки та особистої зброї солдата до ведення бойових дій;

вміє: припасовувати елементи екіпіровки.

Поняття про бій.

Види вогню та маневру, їх значення в бою. Основні види ведення сучасного бою.

Особиста зброя та сучасна екіпіровка солдата.

№ п/п

 

 

17

 

 

 

 

18

 

 

 

 

 

 

19

 

 

 

 

 

 

 

 

20

 

 

 

 

 

21

 

 

 

 

 

 

22

 

 

 

 

 

 

 

23

 

 

 

 

 

 

 

 

24

 

 

 

 

Тема 2 Індивідуальні дії солдата та взаємодії у складі двійок, трійок. (8 год)

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця):

називає види носіння зброї (вільне, тактичне та в момент наближення до цілі)

розуміє види носіння зброї (вільне, тактичне та в момент наближення до цілі)

виконує види носіння зброї (вільне, тактичне та в момент наближення до цілі); переповзання (напівкарачки, по-пластунськи, на боці); перехід; перебігання, приховане безшумне пересування.

знає як виконувати нанесення гриму та маскування зброї;

називає вимоги до організації місця для ведення вогню і спостереження, види інженерних загороджень та їх демаскуючі ознаки; заходи забезпечення маскування укриття; способи пересування на полі бою;

знає, як вибирати вогневу позицію та обладнувати її, вести спостереження у заданому секторі, визначати розташування цілей відносно орієнтирів, доповідати про результати спостереження; види укриттів

вказує: завдання, прийоми і способи дій солдата на полі бою.

пояснює: дії солдата на полі бою у складі бойової групи.

називає склад бойової групи (двійки, трійки). розуміє обов’язки солдата в бою у складі бойової групи;

виконує способи пересування на полі бою, оволодіває прийомами і способами знищення противника в бою у складі бойової групи;

знає особливості дій солдата у складі двійок, трійок; правила ведення переговорів засобами зв’язку; способи очищення та знезараження води; види, призначення, способи розведення в різних погодних умовах та способи маскування багаття.

має уявлення про способи маскування слідів свого перебування, про організацію охорони, оборони та спостереження; основні способи приготування та добування їжі військовослужбовцями при виконанні бойового завдання, про раціон українського військового під час польових (бойових) виходів

вміє робити навіс з пончо, навіс з підручних матеріалів, в’язати 3-4 вузли.

Види носіння зброї (вільне, тактичне та в момент наближення до цілі). Маскування. Нанесення тактичного гриму та маскування особистої зброї.

Одиночне пересування бійця на полі бою: перехід; перебігання. прийоми прихованого безшумного пересування та маскування - ходьба безшумно, пересування вночі, переповзання (напівкарачки, по-пластунськи, на боці).

 

Поняття про вогневу позицію в обороні.

Вимоги до вибору місця щодо обладнання одиночного окопу для стрільби та спостереження.

Польові споруди для розташування військ. Інженерні заходи по маскуванню військ та об’єктів, захист озброєння та військової техніки від високоточної зброї. Послідовність обладнання і маскування окопу для стрільби лежачи та стоячи.

 

Забезпечення життєдіяльності військовослужбовців під час бойового завдання. Використання місцевих предметів та природних укриттів на полі бою. Вибір місця та обладнання укриттів. Заходи забезпечення маскування укриття.

 

Організація місця денного та нічного відпочинку. Створення системи тайників для зберігання запасів матеріально-технічних засобів Маскування слідів свого перебування. Дії військовослужбовців (групи) у разі виявлення противником.

 

Вузли та зв’язки. Види, призначення багаття та способи його розведення в різних погодних умовах. Забезпечення маскування багаття. Основні способи приготування та добування їжі військовослужбовцями при виконанні бойового завдання. Раціон українського військового під час польових (бойових) виходів, повсякденний набір сухих продуктів.

 

Водозабезпечення військовослужбовців при виконанні бойових завдань. Добова норма води, порядок її використання. Природні джерела води та їх використання. Пошук джерел водопостачання. Способи очищення та знезараження води. Створення і підтримання запасів води. Дотримання  питного та підтримання водно-сольового режиму.

 

Вибір місця для ведення спостереження. Способи вивчення місцевості, виявлення цілей та доповідь про їх знаходження. Підготовка зі зв'язку. Правила ведення переговорів засобами зв'язку. Організація

охорони, оборони та спостереження. Призначення пунктів збору.

 

 

 

п/п

 

 

25

 

 

 

26

 

 

 

27

 

 

28

 

 

 

 

29

 

 

30

 

 

 

 

 

 

 

 

31

 

 

 

 

 

32

 

 

 

 

 

33

 

 

 

 

 

 

 

 

 

34

 

Тема 3. Дії солдата у складі бойових груп, механізованого відділення (5 год)

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця):

вказує: завдання, прийоми і способи дій солдата на полі бою у складі бойової групи.

пояснює: дії солдата на полі бою у складі бойової групи.

називає склад бойової групи малі тактичні групи (до 8 чоловік).

розуміє обов’язки солдата в бою у складі бойової групи;

знає бойові порядки та їх використання під час руху; призначення, тактико-технічні характеристики та порядок використання засобів аерозольного маскування;

виконує способи пересування на полі бою (колона, шахматка, клин, ланцюг), у тому числі у складі малої тактичної групи (до 8 чоловік).

 

Завдання, прийоми і способи дій солдата на полі бою у складі бойової групи.

 

Склад бойової групи (малі тактичні групи (до 8 чоловік). Розподіл обов’язків між військовослужбовцями та їх взаємодія у бойовій групі.

 

Порядок дій у складі бойових груп. Бойові порядки та їх використання під час руху.

 

 

Призначення, тактико-технічні характеристики та порядок використання засобів аерозольного                            маскування (запалювальний димовий патрон, димові гранати, малі димові шашки, велика димова шашка).

 

Евакуація поранених і пошкодженої бойової техніки.

Урок узагальнення. Тематичний контроль

Розділ VІ. Основи цивільного захисту (5 год) Тема 4. Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів

Знаннєвий компонент.

називає основні види мінно-вибухових пристроїв, типи мінно-вибухових травм.

має уявлення про будову та принцип дії мінно- вибухових пристроїв.

застосовує алгоритм дій при виявленні мінно- вибухового пристрою

знає правила безпечної поведінки в умовах

наявності мін та вибухонебезпечних предметів, алгоритм надання домедичної допомоги в разі мінно-вибухової травми

 

Наземні міни: загальний огляд, типи мін та спосіб ураження. Правила безпеки. Інші види загроз. Правила безпечної поведінки в умовах наявності мін та вибухонебезпечних предметів. Алгоритм дій при виявленні

мінно-вибухового пристрою.

 

Типи мінно-вибухових травм та надання першої домедичної допомоги.

Тема 5. Ліквідація наслідків надзвичайної ситуації.

Учень (учениця):

характеризує порядок проведення рятувальних та інших невідкладних робіт; заходи забезпечення рятувальних та інших невідкладних робіт; заходи безпеки при проведенні рятувальних робіт. називає послідовність виконання рятувальних та

інших невідкладних робіт, способи рятування людей з-під завалів, з верхніх поверхів напівзруйнованих будівель з використанням табельних і підручних засобів

Характеристика зон стихійного лиха (ураганів, затоплень, пожеж, хімічного, радіаційного та бактеріологічного зараження тощо). Сутність, зміст і послідовність виконання рятувальних та інших невідкладних робіт. Заходи забезпечення рятувальних та інших невідкладних робіт. Заходи безпеки при проведенні рятувальних робіт.

 

Розшук уражених у завалах, а також в будинках, які пошкоджені і горять. Способи рятування людей з-під завалів, з верхніх поверхів напівзруйнованих будівель з використанням табельних і підручних засобів. Рятування людей із завалених і пошкоджених захисних споруд.


 

п/п

 

35.

 

 

36

 

 

 

 

37

 

 

38

 

 

39

 

 

 

40

 

 

 

 

41

 

 

 

 

Розділ VІІ. Домедична допомога

Тема 1. Базова підтримка життя

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця):

знає алгоритм дій з постраждалим без свідомості володіє основними правилами проведення реанімації.

знає порядок проведення реанімації.

володіє маніпуляціями відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів

вміє проводити непрямий масаж серця і штучне дихання

знає правила користування автоматичним зовнішнім дефібрилятором.

вміє розмістити постраждалого без свідомості у відновлювальну позицію

Ціннісний компонент

дотримується правил безпеки під час реанімаційних заходів.

Алгоритм дій при раптовій зупинці серця.

Основні правила та порядок проведення реанімації.

 

Звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів западання язика, нижньої щелепи, слизу, води тощо та відкриття верхніх дихальних шляхів (підняти підборіддя та висунути нижню щелепу)

Штучне дихання – його різновиди, методика та техніка проведення штучної вентиляції легенів.

Непрямий масаж серця, як спосіб відновлення діяльності серцево-судинної системи, методика його виконання.

 

Застосування автоматичного зовнішнього дефібрилятору.

 

Техніка проведення реанімаційних заходів одним та двома рятівниками.

Тема 2. Надання домедичної допомоги при кровотечах

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця):

знає: види кровотеч; основні принципи невідкладної допомоги

дотримується правил особистої безпеки

знає алгоритм дій при кровотечі

вміє розпізнати кровотечу, що загрожує життю розуміє важливість негайної реакції на кровотечу, що загрожує життю

 

Види кровотеч.

 


п/п

 

42

 

 

 

 

43

 

 

 

 

 

44

 

 

 

 

 

 

 

 

 

45

 

 

 

 

46

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

47

 

 

 

 

 

48

 

 

 

 

49

 

 

 

 

 

 

 

50

 

 

 

 

 

 

 

 

 

51

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

знає способи зупинки кровотечі

застосовує прямий тиск на рану

володіє технікою накладання турнікета на верхні та нижні кінцівки.

вміє проводити тампонування рани

володіє методами виносу та переміщення поранених

Ціннісний компонент:

дотримується правил безпеки під час надання домедичної допомоги при кровотечах.

Ознаки життєзагрозливої зовнішньої кровотечі Зупинка кровотеч, що загрожують життю.

.

Алгоритм дій при кровотечі.

Техніка накладання турнікета на верхні та нижні кінцівки.

 

Техніка застосування прямого тиску на рану

Техніка тампонування рани.

Техніка накладання давлячої пов’язки.

 

Техніка виносу поранених.

Техніка накладання пов’язок на голову, передпліччя, ліктьовий та плечовий суглоби, колінний та гомілковостопний суглоби.

Тема 3. Надання допомоги пораненим в умовах бойових дій

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця):

розуміє особливості та відмінності надання допомоги в цивільних і тактичних умовах.

розрізняє етапи надання домедичної допомоги. дотримується плану дій під час надання допомоги під активним вогнем супротивника. вміє розпізнати ознаки кровотечі, що загрожує життю.

володіє методами виносу та переміщення поранених та вміє зупинити кровотечу, що загрожує життю, на етапі надання допомоги під активним вогнем противника.

знає алгоритм дій на етапі допомоги в зоні тактичних умов.

володіє технікою зупинки кровотеч, що загрожують життю.

володіє маніпуляціями відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів

 

Вступ до курсу тактичної медицини. Причини попереджуваних смертей при бойовій травмі. Етапи надання домедичної допомоги

Надання допомоги на етапі під вогнем

(CUF, Care Under Fire)

План дій на етапі під вогнем. Техніка виносу пораненого з небезпечної зони

Ознаки життєзагрозливої зовнішньої кровотечі. Застосування турнікетів для кінцівок. Само- і взаємодопомога. Зупинка кровотеч, що загрожують життю. Принцип тампонування ран. Використання              рекомендованих гемостатичних засобів. Використання компресійної пов’язки. Прямий тиск на рану

 

Надання домедичної допомоги в зоні тактичних умов (TFC, Tactical Field Care)

Послідовність дій за алгоритмом

«MARCH». Загальні причини зміни стану свідомості.

Вміст та умови використання засобів аптечки військової індивідуальної типу NATO/IFAK

 

Відновлення та забезпечення прохідності дихальних шляхів. Виведення нижньої щелепи. Безпечне введення носового (назофарингеального)              повітроводу. Визначення показань до проведення екстреного відновлення прохідності дихальних шляхів з допомогою хірургічного втручання (крікотиреотомії)

Проникаючі поранення грудей. Огляд грудної клітки. Використання

герметизуючих (оклюзійних) наклейок. Поранення легень. Напружений пневмоторакс. Повний огляд пораненого, зупинка всіх інших видів зовнішніх кровотеч. Тактично значущі ознаки шоку в поранених

 

 

вміє проводити повний огляд грудної клітки та використовувати оклюзійні наклейки.

вміє розпізнати ознаки напруженого пневмотораксу.

розуміє необхідність виявлення та зупинки інших зовнішніх кровотеч.

вміє розпізнати дві головні ознаки геморагічного шоку в пораненого.

вміє надати домедичну допомогу при переломах, опіках, відмороженнях.

володіє технікою накладання шин.

визначає необхідність прийому набору пігулок для пораненого.

розуміє необхідність заходів з попередження гіпотермії.

розуміє важливість заповнення документації

пораненого та підготовки до евакуації.

Надання домедичної допомоги при переломах, опіках, відмороженнях, проникаючому пораненні ока. Накладання шин. Застосування жорсткого щитка при травмі ока. Загальновійськовий набір пігулок

 

Попередження гіпотермії та виявлення ознак черепно-мозкової травми

Підготовка до евакуації. Документація.

52

 

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання


 

НАВЧАЛЬНО-ПОЛЬОВІ ЗБОРИ/ЗАНЯТТЯ (18 год : 3 дні по 6 год.)

 

п/п

Очікувані результати навчально- пізнавальної діяльності учнів

Зміст навчального матеріалу

 

Розділ ІІІ Стройова підготовка та прикладна фізична підготовка

1

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця):

характеризує особливості: бігу, подолання горизонтальних і вертикальних перешкод;

має уявлення про техніку бігу по пересіченій місцевості

долає перешкоди різними способами;

Ціннісний компонент:

дотримується правил безпеки під час занять з військової та прикладної

фізичної підготовки

 

Подолання єдиної смуги перешкод, природних (пристосованих) перешкод. Силові вправи. Вправи з навантаженнями. Біг по пересіченій місцевості.

 

Розділ ІV. Вогнева підготовка (4 год)

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця):

обґрунтовує основні правила стрільби;

здійснює тренування у одноманітності прицілювання.

здійснює вирішення завдань на визначення прицілу і точки прицілювання.

виконує вправи стрільб, передбачених програмою; нормативи з вогневої підготовки (№ 1, 2, 3, 4, 5); початкову вправу стрільби з автомата бойовими патронами;

дотримується правил безпеки під час стрільби.

Основні заходи безпеки при проведенні стрільб в тирі та на військовому стрільбищі та під час поводження з ручними осколковими гранатами. Організація і порядок проведення стрільби з автоматичної зброї.

Вибір і зайняття положення для стрільби. Положення стрільця під час стрільби з місця (стоячи, з коліна, лежачи, сидячи), в русі в пішому порядку.

 

Виконання початкової вправи стрільби з автоматичної зброї. Прийоми стрільб з автоматичної зброї (вогневі тренування). Виконання вправ стрільби з пневматичної гвинтівки.


 

5

називає основні заходи безпеки при проведенні стрільб в тирі та на військовому стрільбищі.

пояснює заходи безпеки при проведенні стрільб в тирі.

вказує організацію і порядок проведення стрільби з автомата.

здійснює вибір цілі, прицілу та точки прицілювання.

виконує підготовку упора, приготування до стрільби.

називає дії під час приготування до стрільби.

здійснює тренування в одноманітності прицілювання,

розуміє вирішення завдань на визначення прицілу і точки прицілювання.

називає умови виконання вправ стрільби з пневматичної гвинтівки.

здійснює виконання вправ стрільби з пневматичної гвинтівки.

узагальнює знання з будови автомата. бере участь в тренуванні стрільби з пневматичної гвинтівки.

виконує: прийоми стрільби (вогневі тренування).

вміє готуватися до стрільби з різних положень

знає прийоми і правила стрільби із стрілецької зброї;

визначає: вибір і зайняття місця для стрільби.

вміє виконувати положення автоматника під час стрільби з місця і в русі в пішому порядку

бере участь: у приготуванні до стрільби.

Ціннісний компонент:

дотримується правил безпеки при проведенні стрільби зі стрілецької зброї.

Прийоми та правила метання ручних осколкових гранат. Виконання вправи “Метання ручної осколкової гранати з місця із-за укриття”.

 

Розділ VІ. Тактична підготовка (7 год)

 

Тема 4. Дії солдата в бою у складі малих тактичних груп

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця):

характеризує дії відділення в обороні, наступі та в розвідувальному дозорі; дії солдат із початком вогневої підготовки в обороні, під час застосування зброї масового ураження;

розуміє дії з початком вогневої підготовки.

 

 

Дії солдата в обороні. Вибір вогневої позиції, її інженерне обладнання та маскування. Поняття про дії розвідувального дозору.

 

Дії дозорних під час огляду місцевості та місцевих предметів, інженерних загороджень, мостів, різних перешкод.


 

8

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

16

 

 

 

 

17

 

 

18

називає сторін горизонту за компасом, годинником сонцем, місцевими предметами.

володіє способами подолання місцевості з мінно-вибуховими загородженнями, дотримується при цьому правил безпеки; виконує дії солдата у наступі.

визначає азимут на місцевий предмет і напрямок руху за азимутом та зворотнім азимутом.

здійснює орієнтування на місцевості за картою під час руху. ,висування на рубіж атаки, наступ та відхід в складі бойової групи (відділення).

розуміє дії розвідувального дозору. виконує дії дозорних під час огляду місцевості та місцевих предметів, споруд, дії              по              обладнанню              та              маскуванню вогневої позиції; веде спостереження, дії в засаді.

знає бойові порядки та їх використання під час руху.

вміє пересуватися у складі бойового

підрозділу (механізованого відділення) в бойових порядках.

Дії в засаді. Ведення спостереження. Основи

слідопитства.

Дії солдата при маневруванні в складі підрозділу. Бойові порядки та їх використання під час руху.

 

Визначення азимуту та зворотного азимуту та рух за ним. Прицілювання за азимутом. Складання опису місцевості. Орієнтування на місцевості за мапою (електронною мапою) під час руху. Вимірювання відстані парами кроків. Визначення координат об’єктів. Цілевказання.

Евакуація поранених і пошкодженої бойової техніки.

Тема 5. Озброєння та бойова техніка військової частини (підрозділу)

Знаннєвий компонент Учень (учениця):

характеризує озброєння та бойову техніку військової частини;

пояснює основи  повсякденної життєдіяльності підрозділу (частини). має уявлення              про              Демонстрацію озброєння та бойової техніки в дії.

 

Ознайомлення з озброєнням та бойовою технікою військової частини (підрозділом), їх призначення, тактико-технічна характеристика.

 

Демонстрація озброєння та бойової техніки в

дії.

*- при неможливості провести заняття у військовій частині, проводиться ознайомлення з роботою ТЦК та СП, інших збройних формувань.

Розділ VII. Домедична допомога (6 год)

Тема 3. Домедична допомога в умовах бойових дій (тактична медицина)

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учениця (учень):

вміє переводити пораненого в положення на боці (животі);

володіє навичками зупинки кровотечі з ран шиї, тулуба, кінцівок, за допомогою спеціальних джгутів.

 

вміє застосувати на практиці різні способи транспортування потерпілих при різноманітних ушкодженнях.

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця):

виконує алгоритм первинного огляду пораненого;

визначає ознаки життя;

вміє накладати пов’язки на грудну клітку, голову, живіт, джгут на кінцівки;

володіє навичками зупинки кровотечі з рани тулуба за допомогою гемостатичних засобів та кровотечі з рани кінцівки за допомогою              спеціальних перев’язувальних пакетів

Надання домедичної допомоги в секторі обстрілу. Алгоритм надання домедичної допомоги у секторі обстрілу.

Зупинка кровотечі з ран шиї, тулуба, верхньої та нижньої кінцівок. (самодопомога-взаємодопомога). Зупинка кровотечі за допомогою спеціальних джгутів (самодопомога-взаємодопомога)

 

Способи та правила транспортування потерпілих при різноманітних ушкодженнях.

Надання допомоги в секторі тактичних умов.. Алгоритм з надання домедичної допомоги у секторі укриття.

 

Первинний огляд пораненого, визначення ознак життя.

Переведення в стабільне положення.

Накладання пов’язки на грудну клітку, голову, живіт.

 

Накладання турнікету (джгута) на кінцівки. Зупинка кровотечі з рани тулуба за допомогою гемостатичних засобів (само- та взаємодопомога).

 

Зупинка кровотечі з рани кінцівки за допомогою спеціальних перев’язувальних пакетів (само-та взаємодопомога).

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання

 


 

Додаток 1

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

  1. Види оцінювання.

Основними видами оцінювання є: поточне; тематичне; підсумкове за семестр навчально-польові збори/заняття, навчально-тренувальні заняття, річна.

Поточне оцінювання здійснюється на всіх етапах навчальної діяльності у формах: опитування учнів на предмет засвоєння навчального матеріалу; тестового контролю; виконання учнями нормативних прийомів і вправ, письмових робіт; створення навчальних комп'ютерних (та іншого виду) моделей бойових дій і надзвичайних ситуацій, навчальних макетів (мішеней). Необхідність поточного оцінювання визначає викладач.

Тематичне оцінювання є обов'язковим для кожного розділу, оскільки основною структурною одиницею предмета є тема. Оцінка за тему виставляється шляхом узагальнення поточних оцінок за тему з урахуванням оцінок за виконання алгоритмів дій, нормативних прийомів і вправ, письмових робіт, за створені навчальні моделі (макети).

  1. Індивідуальна оцінка.

Рівень компетентності

Бали

Критерії оцінювання якості знань, умінь і навичок учнів

1

2

3

I. Початковий рівень

1

Учень (учениця) може розрізняти об'єкт вивчення і відтворити деякі його елементи. Володіє навчальним матеріалом на рівні елементарного розпізнавання і відтворення окремих фактів, елементів, об'єктів, що відтворюються учнем окремими словами чи реченнями з постійною допомогою викладача, виконує лише фрагменти практичних завдань

2

Учень (учениця) фрагментарно відтворює незначну частину навчального матеріалу, має поверхові уявлення про об'єкт вивчення, виявляє здатність викласти думку на елементарному рівні, має елементарні навички, практичні

завдання виконує лише з допомогою викладача

3

Учень (учениця) відтворює менше половини навчального матеріалу, за допомогою викладача виконує елементарні завдання, розрізняє елементи техніки виконання нормативних

вимог і здатний виконати незначну їх частину

II. Середній рівень

4

Учень (учениця) знає близько половини навчального матеріалу, здатний відтворювати його не в повному обсязі

відповідно до тексту підручника або пояснення викладача

5

Учень (учениця) розуміє основний навчальний матеріал, здатний дати визначення понять, але допускає помилки. За допомогою викладача може логічно відтворювати значну його

частину

6

Учень (учениця) виявляє знання і розуміння основних положень навчального матеріалу, відповіді його правильні, він може відтворити значну частину теоретичного матеріалу, за допомогою викладача може його аналізувати, порівнювати

та робити висновки

III. Достатній рівень

7

Учень (учениця) виявляє знання і розуміння переважної більшості навчального матеріалу, здатний застосовувати його

на рівні стандартних вимог, частково контролювати власні навчальні дії

8

Знання учня (учениці) достатньо повні, він вільно застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, вміє аналізувати, робити висновки. Самостійно застосовує теоретичні знання

для виконання практичних завдань.


 

9

Учень (учениця) вільно володіє вивченим матеріалом, вміє

узагальнювати інформацію, застосовує її на практиці

IV. Високий рівень

10

Учень (учениця) володіє глибокими, міцними знаннями, здатний використовувати їх у нестандартних ситуаціях. Виявляє творчі здібності, самостійно визначає окремі цілі власної пізнавальної діяльності, знаходить джерела

інформації та самостійно використовує їх при вирішенні поставлених завдань.

11

Учень (учениця) володіє узагальненими знаннями з предмета, вільно висловлює власні думки, визначає програму особистої пізнавальної діяльності без допомоги вчителя знаходить джерела   інформації   і   використовує   одержані   відомості

відповідно до мети та завдань власної пізнавальної діяльності.

12

Учень (учениця) має системні знання, виявляє здатність приймати творчі рішення, самостійно розвиває власні обдарування і нахили, вміє самостійно здобувати знання, рівень умінь і навичок дає змогу виконувати нормативи на

бездоганному рівні

 


 

ОРІЄНТОВНІ НОРМАТИВИ


Додаток 11


 

Норматив, умови (порядок) його виконання

КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ

 

 

ВИСОКИЙ

СЕРЕДНІЙ

ДОСТАТНІЙ

НИЗЬКИЙ

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

1.

Приготування до стрільби і ведення вогню з автомата.

Учень знаходиться у вихідному положенні, автомат тримає «на ремінь», магазин у сумці для магазинів. За командою керівника роздавач видає 5 навчальних патронів. Стрільба виконується по мішенях з відстані 25м., 50 м., 100 м.

Учень споряджає магазин і укладає його у сумку. За командою «До бою!» виконує норматив: займає місце для стрільби, заряджає зброю, готується до ведення вогню і доповідає: «Такий- то до бою готовий!».

За командою «Вогонь!» послідовно встановлює приціл, знімає із запобіжника і встановлює вид вогню та імітує два-три постріли. Доповідає про закінчення стрільби та за командою керівника розряджає зброю, надає для огляду, повертається у вихідне положення.

Дії після команди «Вогонь» виконуються без урахування часу.

Стрільба по мішенях виконується: на 25 м. з положення стоячи, на 50 м. з положення сидячи, на 100 м. з положення лежачи.

Виконання стрільби 1 патрон на 25 м., 2 патрони

на 50 м., 2 патрони на 100 м.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Попадання в мішені (4-5 патронів)

 

Виконано правильно, чітко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Попадання в мішені (3-4 патрони)

 

Не більше двох помилок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Попадання в мішені (2-3 патрони)

 

Не більше трьох помилок

 

 

 

 

 

 

 

Попадання в мішені

(1-2 патрони)

 

Допущено більше трьох помилок

 

Порушені заходи безпеки під час поводження зі

зброєю

2.

Неповне розбирання автомата.

Автомат на столі, учень знаходиться біля зброї. За командою «До розбирання автомата приступити!» здійснює неповне розбирання автомату та доповідає «Готово!»

Час фіксується від подачі команди до доповіді учня.

Після виконання нормативу називає частини автомата

Помилок немає

Не більше однієї

помилки

Не більше двох

помилок

Допущено більше

трьох помилок

 

 

 

 

13с

 

 

 

 

15с

 

 

 

 

18с

 

 

 

 

19с

 

 

 

 

20с

 

 

 

 

21с

 

 

 

 

22с

 

 

 

 

23с

 

 

 

 

25с

 

 

 

 

27с

 

 

 

 

29с

 

 

 

 

31с

3.

Складання автомата після неповного розбирання.

За командою «До складання автомата приступити!» учень, дотримуючись послідовності, складає автомат та доповідає

«Готово!».

Час фіксується від подачі команди до доповіді учня

Помилок немає

Не більше однієї

помилки

Не більше двох

помилок

Допущено більше

трьох помилок

 

 

 

 

23с

 

 

 

 

24с

 

 

 

 

25с

 

 

 

 

26с

 

 

 

 

28с

 

 

 

 

30с

 

 

 

 

31с

 

 

 

 

33с

 

 

 

 

35с

 

 

 

 

37с

 

 

 

 

39с

 

 

 

 

41с

4.

Чищення і змащування каналу ствола автомата після неповного розбирання.

Для чищення зброї потрібне ганчір’я, маслянка із рушничним мастилом. За командою «До чищення і змащування приступити!» учень виконує норматив №2 та доповідає «Готово!».

Потім збирає приладдя для чищення каналу ствола і готує матеріал для змащування, називаючи елементи приладдя. Чищення і

змащування каналу ствола автомату здійснюється без урахування часу

 

 

 

 

Помилок немає

 

 

 

 

Не більше однієї помилки

 

 

 

 

Не більше двох помилок

 

 

 

Допущено більше двох помилок

5.

Спорядження магазину патронами.

Учень стоїть біля столу, на якому знаходиться 30 патронів та магазин до автомату. За командою

«До спорядження магазину приступити!», учень споряджає магазин патронами та доповідає

«Готово!».

Час фіксується від подачі команди до доповіді учня

 

 

 

 

 

35с

 

 

 

 

 

40с

 

 

 

 

 

45с

 

 

 

 

 

46с

 

 

 

 

 

48с

 

 

 

 

 

50с

 

 

 

 

 

51с

 

 

 

 

 

53с

 

 

 

 

 

55с

 

 

 

 

 

57с

 

 

 

 

 

59с

 

 

 

 

1хв 02с

6.

Виявлення цілей, визначення їх місцезнаходження відносно орієнтирів, доповідь про результати спостереження.

За командою керівника учень займає місце для спостереження. На відстані 200-500 м від спостерігача розмішені 9 цілей (мішеней). Завдання: виявити цілі, визначити їх

місцезнаходження відносно орієнтирів і доповісти про результати спостереження

Виявлені цілі

Виявлені цілі

Виявлені цілі

Помилка у визначенні дальності

15%/20%/25%

 

 

 

9

 

 

 

8

 

 

 

7

 

 

 

6

 

 

 

5

 

 

 

4

 

 

 

3

 

 

 

2

 

 

 

1

 

 

 

0-20

 

 

 

0-25

 

 

 

0-30

7.

Пересування на полі бою.

Виконано

правильно, чітко

Не більше двох

помилок

Не більше трьох

помилок

Допущено більше

трьох помилок


 

Вихідне положення вогнева позиція. Учню доводять тактичну обстановку, ставлять завдання вийти на новий рубіж. За командою керівника «Учень Петренко, на такий-то рубіж – вперед!» учень, враховуючи місцевість, долає 50 м: перебіжкою 15 м, переповзанням по- пластунські 20 м і перебіжкою – 15 м.

Час відраховується від команди на пересування до досягнення вказаного рубежу і приготування

до стрільби

 

 

 

 

 

1хв 55с

 

 

 

 

 

 

2 хв

 

 

 

 

 

2хв 05с

 

 

 

 

 

2хв 10с

 

 

 

 

 

2хв 15с

 

 

 

 

 

2хв 20с

 

 

 

 

 

2хв 25с

 

 

 

 

 

2хв 30с

 

 

 

 

 

2хв 35с

 

 

 

 

 

2хв 40с

 

 

 

 

 

2хв 45с

 

 

 

 

 

2хв 50с

8.

Вибір місця для стрільби (спостереження), обладнання окопу для стрільби з автомату лежачи.

Вихідне положення лежачи, сидячи або стоячи. Учню доводять тактичну обстановку, ставлять завдання на вказаному рубежі вибрати місце для стрільби (спостереження) і обладнати окоп для стрільби лежачи. Відстань до рубежу не більше

50м.

Окоп обладнано

правильно

Не більше двох

помилок.

Не більше трьох

помилок.

Більше трьох

помилок.

30хв

32хв

35хв

37хв

30хв

32хв

35хв

37хв

30хв

32хв

35хв

37хв

 

 

 

4 хв 30с

 

 

 

4 хв 40с

 

 

 

4 хв 50с

 

 

 

5хв

 

 

 

4 хв 30с

 

 

 

4 хв 40с

 

 

 

4 хв 50с

 

 

 

5хв

 

 

 

4 хв 30с

 

 

 

4 хв 40с

 

 

 

4 хв 50с

 

 

 

5хв

9.

Визначення сторін горизонту.

Учень з компасом або годинником в руці знаходиться у вказаній точці місцевості. За командою керівника «До орієнтування приступити!» визначає сторони горизонту і доповідає «Готово!»

Помилок немає

Не більше однієї

помилки

Не більше двох

помилок

Більше двох помилок

 

 

22с

 

 

24с

 

 

26с

 

 

28с

 

 

22с

 

 

24с

 

 

26с

 

 

28с

 

 

22с

 

 

24с

 

 

26с

 

 

28с

10

.

Визначення магнітного азимуту на вказаний предмет за компасом.

На місцевості учню вказується окремий предмет. За командою керівника «До визначення магнітного азимуту, приступити» він визначає азимут та доповідає.

Час фіксується від подачі команди до доповіді

Помилок немає.

Похибка не більше 3 град.

Не більше однієї помилки.

Похибка не більше 6 град.

Не більше двох помилок. Похибка не більше 9 град.

Більше двох помилок. Похибка більше 9 град.

28с

30с

32с

34с

36с

38с

40с

42с

44с

46с

48с

50с

11

.

Визначення  напрямку  руху  за  вказаним магнітним азимутом за допомогою компасу. На місцевості учню вказується магнітний азимут. За командою керівника «До визначення напрямку руху,   приступити»              він визначає окремий орієнтир та доповідає.

Час фіксується від подачі команди до доповіді.

Помилок немає.

Похибка не більше 3 град.

Не більше однієї помилки.

Похибка не більше 6 град.

Не більше двох помилок. Похибка не більше 9 град.

Більше двох помилок. Похибка більше 9 град.

 

40с

 

45с

 

50с

 

55с

 

40с

 

45с

 

50с

 

55с

 

40с

 

45с

 

50с

 

55с

12

.

Рух за азимутом.

Учню видається схема (таблиця) даних для руху за азимутом, на якій вказані вихідний та кінцевий пункти 3-4 проміжних орієнтира, магнітні азимути та відстані між ними в метрах. Довжина маршруту не менше 2 км. дотримуючись маскування, пішим порядком учень повинен вийти до кінцевого пункту. Час враховується від

видачі схеми до виходу у кінцевий пункт.

 

 

 

 

 

24хв

 

 

 

 

 

26хв

 

 

 

 

 

28хв

 

 

 

 

 

30хв

 

 

 

 

 

32хв

 

 

 

 

 

34хв

 

 

 

 

 

36хв

 

 

 

 

 

38хв

 

 

 

 

 

40хв

 

 

 

 

 

42хв

 

 

 

 

 

44хв

 

 

 

 

 

46хв

13

.

Одягання протигазу.

Учні знаходяться в строю. Протигази у похідному положенні. За раптовою командою

«Гази!» учні одягають протигази. Час відраховується з моменту подання команди до відновлення дихання після одягнення протигазу.

 

 

 

6,5с

 

 

 

 

 

 

7,4с

 

 

 

7,7с

 

 

 

 

 

 

8,4с

 

 

 

8,7с

 

 

 

 

 

 

9,4с

 

 

 

9,7 с

 

 

 

10с

 

 

 

10,4с

14

.

Одягання респіратора Р-2.

За раптовою командою «Респіратор одягнути!», учні одягають респіратори. Час відраховується з

моменту подачі команди до відновлення дихання

 

 

10,5с

 

 

11с

 

 

11,4с

 

 

11,7с

 

 

12с

 

 

12,4с

 

 

12,7с

 

 

13с

 

 

13,4с

 

 

13,7с

 

 

14с

 

 

14,4с

15

.

Одягання загальновійськового захисного комплекту (плащ у рукава).

Засоби захисту учнів у похідному положенні.

а) За командою «Плащ в рукава - Гази» або сигналом «Радіаційна небезпека» учні одягають протигази, захисні плащі в рукава, захисні панчохи та рукавиці. Час відраховується від подачі команди керівника до одягання засобів захисту та доповіді «Готово!».

 

 

 

 

 

2 хв 50 с.

 

 

 

 

 

 

3 хв

 

 

 

 

 

 

3 хв 07 с.

 

 

 

 

 

3 хв 14 с.

 

 

 

 

 

3 хв 20 с.

 

 

 

 

 

 

3 хв 35 с.

 

 

 

 

 

 

3 хв 45 с.

 

 

 

 

 

 

4хв

 

 

 

 

 

4 хв 10 с.

 

 

 

 

 

4 хв 20 с.

 

 

 

 

 

 

4 хв 30 с.

 

 

 

 

 

 

4 хв 40 с.

б)За командою «Захисний комплект одягнути - Гази» учні одягають панчохи, плащі у вигляді комбінезону, протигази, рукавиці. Час відраховується від подачі команди керівника до повного одягання засобів захисту та доповіді

«Готово!».

 

 

 

4 хв 25 с.

 

 

 

4 хв 35 с.

 

 

 

4 хв 45 с.

 

 

 

4 хв 50 с.

 

 

 

5 хв

 

 

 

5 хв 20 с.

 

 

 

5 хв 40 с

 

 

 

6 хв

 

 

 

6 хв 20 с

 

 

 

6 хв 40 с

 

 

 

7 хв

 

 

 

7 хв 20 с

16

.

Дії за сигналом «Хімічна тривога».

Засоби захисту учнів у похідному положенні. Подається сигнал «Хімічна тривога». Ті хто навчаються одягають протигази, плащі у вигляді накидки і ведуть спостереження за місцевістю.

Час відраховується від моменту подачі сигналу до повного одягання засобів захисту

 

 

 

 

33с

 

 

 

 

35с

 

 

 

 

37с

 

 

 

 

38с

 

 

 

 

40с

 

 

 

 

43с

 

 

 

 

46с

 

 

 

 

50с

 

 

 

 

57с

 

 

 

1хв.

04с

 

 

 

1хв. 10с

 

 

 

1хв. 20с


17

.

Тимчасова зупинка кровотечі.

Учень знаходиться біля «пораненого», тримаючи в руках джгут (турнікет). Час відраховується від команди: «До виконання нормативу приступити!» і до закріплення джгута. Після чого позначається час його накладання.

 

Накладання джгуту (турнікету на стегно або плече

Виконано без помилок

Допущено не більше одної помилки

Допущено не більше двох помилок

Допущено більше двох помилок

 

20с

 

25с

 

30с

 

35с

 

40с

 

45с

 

50с

 

55с

 

1хв.

 

1хв. 05с

 

1хв. 10с

 

1хв. 15с

50с

55с

1хв

1хв. 05с

1хв. 10с

1хв. 15с

1хв. 20с

1хв. 25с

1хв. 30с

1хв. 35с

1хв. 40с

1хв. 45с

18

.

Накладання пов’язки.

Учень з перев’язочним матеріалом у руках знаходиться біля «пораненого». За командою

«Пов’язку накласти!» починає накладання.

 

Накладання пов’язки на голову (око, вухо).

 

Накладання пов’язки на кість у вигляді вісімки, на передпліччя,ліктьовий суглоб.

 

Накладання пов’язки на плечовий суглоб, груди.

 

Накладання пов’язки на нижні кінцівки.

Виконано без помилок

Допущено не більше одної помилки

Допущено не більше двох помилок

Допущено більше двох помилок

1хв. 50с

2хв

2хв 05с

2хв 10с

2хв 15с

2хв 20с

2хв 25с

2хв 30с

2хв 35с

2хв 40с

2хв 45с

2хв 50с

1хв. 50с

2хв

2хв 05с

2хв 10с

2хв 15с

2хв 20с

2хв 25с

2хв 30с

2хв 35с

2хв 40с

2хв 45с

2хв 50с

2хв 20с

2хв 30с

2хв 35с

2хв 40с

2хв 45с

2хв 50с

2хв 55с

3хв

3хв 05с

3хв 10с

3хв 15с

3хв 20с

1хв. 50с

2хв

2хв 05с

2хв 10с

2хв 15с

2хв 20с

2хв 25с

2хв 30с

2хв 35с

2хв 40с

2хв 45с

2хв 50с

19

.

Надання першої допомоги при переломах.

Учень знаходиться біля пораненого.

Перев’язочний матеріал і шина в руках або поряд з учнем. За командою «Шину накласти!» учень накладає шину. Виконання нормативу закінчується підвішуванням руки на хустку

(бинт, ремінь).

 

Накладання шини з підручного матеріалу на плече.

 

Накладання шини з підручного матеріалу на передпліччя.

 

Накладання шини Крамера на нижню кінцівку.

Виконано без помилок

Допущено не більше одної помилки

Допущено не більше двох помилок

Допущено більше двох помилок

 

3хв

3хв 30с

 

4хв

4хв 30с

 

5 хв

5хв 30с

 

6 хв

6хв 30с

 

7 хв

7хв 30с

 

8хв

8хв 30с

2хв 40с

 

2хв 50с

 

3хв

 

3хв 10с

 

3хв 20с

 

3хв 30с

 

3хв 40с

 

3хв 50с

 

4хв

 

4хв 10с

 

4хв 20с

 

4хв 30с

 

3хв

3хв 30с

 

4хв

4хв 30с

 

5 хв

5хв 30с

 

6 хв

6хв 30с

 

7 хв

7хв 30с

 

8хв

8хв 30с

19с

21с

23с

25с

27с

29с

31с

33с

35с

37с

39с

41с

 

 

docx
Додав(-ла)
Kulbaba Taras
Додано
11 вересня 2022
Переглядів
5899
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку