Робота з батьками обдарованих дітей
З метою виявлення спортивно обдарованих дітей варто провести добровільне анкетування батьків з метою визначення їх ставлення до спорту, фізичний розвиток їх дітей та готовність займатися спортом у школі, спортивних гуртках та вдома. Важливим буде також лекторій про основи здорового способу життя, способи впровадження його у своїх сім’ях. Вивчивши та проаналізувавши отримані дані, провівши групові та індивідуальні бесіди з батьками, класний керівник може запропонувати учням та батькам провести цікаві спортивні змагання за участю спортивно обдарованих дітей та їх батьків.
1. Прізвище, ім'я дитини.
2. Вік дитини.
3. Як часто Ваша дитини хворіє на застудні захворювання?
4. Чи підтримує Ваша родина здоровий спосіб життя? Як?
5. Чи займаєтесь Ви з дитиною фізичними справами вдома? Якщо «так», то як часто і у який спосіб?
Якщо «ні», то поясніть причину:
• немає часу;
• немає бажання;
• нехай цим займаються спеціалісти;
• мені це не потрібно;
• моїй дитині це не потрібно;
• інші причини.
6. Чи є у Вас вдома місце для занять фізичними вправами?
7. Купуючи іграшки та ігри дитині, Ви сподіваєтесь, що вони допоможуть:
• зайняти дитину малорухливою грою;
• розвинути розумові якості дитини;
• розвинути фізичні якості (швидкість, силу, спритність, витривалість) дитини.
8. Чи купуєте Ви своїй дитині спортивний інвентар? Вкажіть, який саме.
9. Чи дотримуєтеся Ви у сім'ї певного режиму дня?
10. Як побудовано режим харчування у Вашій сім'ї?
11. Чи задоволені Ви фізичним вихованням дитини у шкільному закладі?
12. Чи вважаєте Ви свою сім'ю спортивною?
13. Чи хотіли б Ви спільно зі своєю дитиною брати участь у фізкультурно-оздоровчих заходах шкільного закладу?
14. Як відпочиває Ваша родина під час свят та вихідних днів?
15. Побажання Вашої родини для спільної роботи зі шкільним закладом у напрямі зміцнення здоров'я та фізичного розвитку Вашої дитини.
Лекція для батьків
Багатьох батьків цікавить питання «А чи здорова моя дитина??? Чи буде вона турбуватися про власне здоров’я, коли подорослішає? Як мені вчинити, щоб дитина хотіла вести здоровий спосіб життя?». Намагаючись виршей ці питання батьки часто заходять у «глухий кут». Адже дорослі не завжди поводять себе гарно та правильно і не знаюсь, як «змусити» дитину бути здоровою. Саме про це і піде мова. Перш за все батькам потрібно прояснити саме для себе питання про здоровий спосіб життя. Що це такое саме для Вас? У загальному сенсі вести здоровий спосіб життя означає – вчасно слідкувати за здоров’ям усіх органів та організму в цілому, правильно харчуватися, займатися спортом, загартовуватися, уникати в своєму житті негативних звичок та слідкувати за власним настроєм та емоційним станом.
Отже, батькам потрібно вирішити для своєї окремої родини, що вважати «здоровим способом життя» та «здоров’ям» взагалі. Після вирішення першого питання важливо зрозуміти, що Ваш родинний здоровий спосіб життя може надати дитині та Вам. Для цього варто зробити на аркуші паперу 2 колонки із позитивними та негативними моментами від дотримання вище зазначених правил. Якщо позитивна колонка значно переважила пункти із негативної колонки – Ви на вірному шляху, якщо ж ні – передивіться думку щодо складових здорового способу життя. Вирішивши попереднє питання батькам потрібно зрозуміти, що дитина ніколи не буде робити те, що вона чує, вона буде робити те, що вона бачить.
Отже, впровадження в життя дитини нових гарних звичок потрібно розпочати з відновлення власного життя. Батькам варто усвідомити, що без їх допомоги дитина ніколи не стане гарною, та пам’ятати – усі риси характеру в дитині дісталися у спадок та були виховані батьками, отже – намагайтеся виховувати лише найкраще. І варто розпочати із здорового харчування та фізичних навантажень. Звичайно, людині, яка тривалий час не займалася спортом, досить важко саме розпочати, і в цьому Вам, як раз, і допоможе Ваша дитина. Почніть із легкое раковое гімнастики, мотивуйте дитину, розповідайте для чого Ви це робите, що дасть цежи комплекс вправ, розповідайте й про те, які саме м’язи та кістки Ви задієте, для дитини це цікава та корисна інформація. Батькам варто протриматися лише перший час, і коли згодом Ви дозволите собі трошки відпочити та не робити вправи – дитина сама не дасть Вам покинути розпочатої справи. Отже, головне завдання батьків – змотивувати та зацікавити дитину фізичними заняттями. Згодом, коли організм звикне до вправ – можна зайнятися будь – яким родинним видом спорту, або допомагати дитині досягти власних успіхів у спорті.
Підводячи підсумки, можна зробити для себе єдино вірний висновок: діти – наше дзеркальне відображення, їх поведінка – це наша поведінка, наші звички – це їх звички. Отже, перш за все, потрібно передивитися власну поведінку та вкладати в дитину лише здорові гарні звички. Лише в такий спосіб можливо налаштувати дитину на здоровий спосіб життя!
Туристичний квест «Меридіан»
Для перевірки й підвищення технічної, тактичної, теоретичної, психологічної підготовленості гуртківців-туристів, удосконалення вміння працювати в команді, широкого обміну досвіду між членами команди необхідно проводити підсумкові практичні заняття, міні-змагання в закритих приміщеннях (особливо в зимовий період) у формі квесту – інтелектуально-рухливої гри.
1. Загальні положення
Туристичний квест «Вертикаль» проводиться в рамках підготовки туристів за програмо «Спортивний туризм» з метою перевірки їх фізичної, технічної, тактичної, теоретичної та психологічної готовності до змагань.
2. Мета квесту
Метою квесту є: сприяння закріпленню знань, отриманих під час занять; формування навичок працювати в команді, виховувати акуратність, точність, пунктуальність, здатність контролювати свій стан у складній обстановці; обмін теоретичними знаннями і практичним досвідом між учасниками команди.
3. Учасники квесту
У квесті беруть участь учні 5 класу.
4. Порядок проведення квесту
4.1. Для проведення квесту створюється оргкомітет і журі (суддівська колегія) з числа керівників з туристсько-краєзнавчих гуртків, а також запрошених фахівців (медсестра, культорганізатор).
4.3. Квест проводиться за традиційною технологією: як інтелектуально-рухлива гра, що включає елементи туризму.
4.4. Команди рухаються за визначеним маршрутом по ключових пунктах, виконуючи завдання та отримуючи за них відповідну кількість балів.
4.5. Для кожної команди розробляється індивідуальний маршрутно-заліковий лист, у якому визначається порядок прохождения нею ключових пунктів.
4.6. На кожному ключовому пункті команда крім балів отримує літеру. На останньому ключовому пункті з літер складається слово, яке команда презентує в оригінальній формі (пісня, вірш, сценка, тощо). Це завдання також оцінюється журі, а також девіз та емблема команди.
5. Визначення переможців квесту
Журі (суддівська колегія) визначає переможців за кількістю набраних балів на всіх пройдених ключових пунктах. Фіналісти нагороджуються грамотами.