Доповідь "Довільна поведінка старших дошкільників"

Про матеріал
Довільність поведінки можна розглядати як уміння управляти своїми вчинками, прагненнями, настроєм. Довільність включає наступні вміння: чітко усвідомлювати необхідність підпорядкування конкретному правилу, орієнтацію на виконання заданих вимог, готовність виконувати завдання, уміти виконувати завдання в самостійній діяльності при наявності наочного зразка, здійснення своєї поведінки відповідно соціальних норм, відношення до яких позитивне.
Перегляд файлу

Педагогічні умови розвитку довільної поведінки старших дошкільників

 

У старшому дошкільному віці у дітей з’являються значні досягнення у довільній регуляції поведінки: зростає їх самостійність, вони можуть виявити ініціативу у виборі мети, але тільки за наявності позитивного емоційного тла,

У старших дошкільників розвиваються моральні мотиви, на відміну від молодших, ці мотиви стають особливо дієвими і визначальними за своєю спонукальною силою, відображують потреби самої дитини.

Проте протягом усього дошкільного віку зберігається імпульсивність дій, особливо якщо дитина знаходиться під впливом сильних емоцій, з якими вона може впоратися, хоча із труднощами.

Л. Виготський називає вік 6-7 років кризовим в розвитку довільності, тому що дітям важко регулювати свої мотиви і спонукання. Проте, довільність поведінки є необхідною умовою для наступного навчання, коли дитина повинна підкорятися шкільним вимогам, виконанню правил поведінки в школі, вмінню організації самостійної діяльності.

Протягом старшого дошкільного віку важливо формування основних умінь: приймати поступово ускладнювані інструкції; вміти утримувати інструкцію протягом усього заняття; набути навичок самоконтролю.

Якщо у дитини розвинена довільність поведінки, то вона вміє керувати своїми вчинками, контролювати свій настрій.

Формуванню довільної поведінки дитини сприяють такі педагогічні умови:

  •    поступове посилення вимог до дитини, сприяння досягненню нею успіху в діяльності;
  •    заохочення прагнення і готовності дитини виявляти самостійність та ініціативу;
  •    поступовий перехід від завдань, пов’язаних із виконанням вимог дорослого за його прямими інструкціями, до творчих завдань за власним бажанням дитини;
  •    створення умов для реалізації провідної позиції дитини у творчій діяльності й на заняттях.

Головним методом виховання довільної поведінки дітей дошкільного віку є постановка перед ними розумних вимог у різних формах (вимога-довіра, вимога-прохання, вимога-порада), мотивування їх, що забезпечує розвиток усвідомленості. Психологи радять використовувати вправляння дитини у довільних діях, влаштовуючи ігри з правилами, особливо з правилами-заборонами, коли гравцеві слід докласти вольових зусиль, щоб не порушити їх.

Ефективним засобом виховання довільної поведінки в дітей є продуктивна діяльність, яка містить у собі ряд труднощів і одночасно є цікавою для дитини.

 

docx
Додано
5 грудня 2021
Переглядів
1200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку