Доповідь МАН "ПЕДАГОГІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ДИТЯЧИХ ТВОРІВ ВАСИЛЯ СИМОНЕНКА ДЛЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ"

Про матеріал
Доповідь МАН "ПЕДАГОГІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ДИТЯЧИХ ТВОРІВ ВАСИЛЯ СИМОНЕНКА ДЛЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ" Дослідження педагогічного потенціалу дитячих творів Василя Симоненка для молодших школярів є актуальним. Адже якісна дитяча література живить розум і уяву дитини, показує їй моделі поведінки та є засобом духовного розвитку особистості дитини. Одним із вітчизняних представників створення такої літератури є Василь Симоненко.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ПЕДАГОГІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ДИТЯЧИХ ТВОРІВ ВАСИЛЯ СИМОНЕНКА ДЛЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВРоботу виконала: Демченко Юлія Владиславівна,учениця 9 класу опорного закладу «Зіньківська спеціалізована школаІ-ІІІ ступенів № 1 Зіньківської районної ради Полтавської області» Науковий керівник: Ангелова Валентина Володимирівнапедагог-організатор, учитель образотворчого мистецтва, трудового навчанняопорного закладу «Зіньківська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 1 Зіньківської районної ради Полтавської області»,кваліфікаційна категорія «спеціаліст»

Номер слайду 2

Актуальність досліджуваної проблеми. Дослідження педагогічного потенціалу дитячих творів Василя Симоненка для молодших школярів є актуальним. Адже якісна дитяча література живить розум і уяву дитини, показує їй моделі поведінки та є засобом духовного розвитку особистості дитини. Одним із вітчизняних представників створення такої літератури є Василь Симоненко.

Номер слайду 3

Науковий апарат. Об’єкт дослідження – твори написані для дітей Василем Симоненком. Предмет дослідження – зміст, форми, методи впливу на особистість молодшого школяра засобами дитячих творів Василя Симоненка. Мета та завдання дослідження: Вивчити стан дослідження проблеми у науковій літературі. Узагальнити досвід використання дитячої літератури як засобу формування особистості дитини в початковій школі. Визначити стан, рівень, значущість, педагогічний потенціал використання дитячих творів В. Симоненка у процесі формування та виховання молодших школярів.

Номер слайду 4

Методи дослідження: вивчення документів і матеріалів, спостереження, опитування, порівняння, експеримент, аналіз, систематизація, узагальнення. У ході виконання наукової роботи, у мене з’явилась потреба перевірити на практиці результати моїх теоретичних досліджень. Тому дослідження я здійснювала з учнями 4-В класу опорного закладу "Зіньківська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 1 Зіньківської районної ради Полтавської області".

Номер слайду 5

Виконання першого завдання. Висновки: проблема «впливу художньої літератури на молодших школярів» досліджена на досить високому рівні, але вона залишається актуальною і значущою, адже зі зміною поколінь дітей змінюються підходи і методи вивчення даного питання. Також у ході дослідження я з’ясувала, що проблема використання творчості Симоненка в освітньому процесі початкової школи мало вивчена. Тобто проблема моєї наукової роботи є новою і мало дослідженою.

Номер слайду 6

Виконання другого завдання. Висновки: дитяча література сприяє формуванню гармонійно розвиненої особистості дитини в початковій школі, оскільки виховує емоційну сферу молодшого школяра, розвиває його почуття й уяву.

Номер слайду 7

Виконання третього завдання. Опитування учнів за темою «Творчість Василя Симоненка» (Додаток Б). Висновки: творчість письменника є мало оціненою літературною спадщиною для дітей; твори В. Симоненка входять у 3 та 4 класах до «кола читання», яке має лише рекомендований характер.

Номер слайду 8

Урок з літературного читання для учнів 4-В класу. Використані методи навчання молодших школярів: дискусія, мозковий штурм, рольова гра, аналіз історій і ситуацій.

Номер слайду 9

Виконання третього завдання. Експеримент. Головна ідея: з’ясувати, як участь молодших школярів в інсценізації творів Василя Симоненка впливає на засвоєння навчального матеріалу та виховання моральних якостей. Коротка інсценізація (Додаток Д)

Номер слайду 10

Виконання третього завдання. Фрагмент розігрування рольових ігор із молодшими школярами за байками зі збірки «Заячий дріб» (Додаток Е).

Номер слайду 11

Виконання третього завданняІз проведеного експерименту я зробила висновки, що інсценізація творів В. Симоненка:формує в дітей позитивні моральні якості та мовленнєву культури;дає більше можливостей для емоційного самовираження дитини.

Номер слайду 12

Виконання третього завдання. В науковому дослідженні було проаналізовано значимість та педагогічний потенціал для учнів початкової школи різних віршів, байок та казок В. Симоненка. Відео про підсумки уроку (Додаток Є)

Номер слайду 13

Результати та висновки. Аналізуючи 2, 3 та 4 розділи можна зробити такі висновки: особливо актуальним буде використання дитячих творів письменника для учнів Полтавщини, це дозволить ширше охопити краєзнавчу роботу в освітньому процесі;використання творів Василя Симоненка в освітньому процесі початкової школи допоможе вчителеві виховувати у них загальнолюдські цінності та патріотичні почуття.

Номер слайду 14

Результати та висновки. Дана наукова проблема є перспективною для подальшого розширеного дослідження. Вважаю, що отримані результати можна практично застосовувати в освітньому процесі Нової української школи. Використання творчості В. Симоненка на уроках в початковій школі допоможе вчителеві формувати ключові та предметні компетентності молодших школярів.

Номер слайду 15

Саме завдяки щирості, доброті, патріотизму творчість Василя Симоненка є цікавою й актуальною для дітей. Сьогодні, 13 грудня в 56 річницю смерті Василя Симоненка, пропоную згадати письменника безсмертними словами з його твору: Ти знаєш, що ти – людина? Ти знаєш про це чи ні? Усмішка твоя – єдина, Мука твоя – єдина, Очі твої – одні. Дякую за увагу!

pptx
Додано
19 лютого 2022
Переглядів
405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку