ПЕДАГОГІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ДИТЯЧИХ ТВОРІВ ВАСИЛЯ СИМОНЕНКА ДЛЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВРоботу виконала: Демченко Юлія Владиславівна,учениця 9 класу опорного закладу «Зіньківська спеціалізована школаІ-ІІІ ступенів № 1 Зіньківської районної ради Полтавської області» Науковий керівник: Ангелова Валентина Володимирівнапедагог-організатор, учитель образотворчого мистецтва, трудового навчанняопорного закладу «Зіньківська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 1 Зіньківської районної ради Полтавської області»,кваліфікаційна категорія «спеціаліст»
Актуальність досліджуваної проблеми. Дослідження педагогічного потенціалу дитячих творів Василя Симоненка для молодших школярів є актуальним. Адже якісна дитяча література живить розум і уяву дитини, показує їй моделі поведінки та є засобом духовного розвитку особистості дитини. Одним із вітчизняних представників створення такої літератури є Василь Симоненко.
Науковий апарат. Об’єкт дослідження – твори написані для дітей Василем Симоненком. Предмет дослідження – зміст, форми, методи впливу на особистість молодшого школяра засобами дитячих творів Василя Симоненка. Мета та завдання дослідження: Вивчити стан дослідження проблеми у науковій літературі. Узагальнити досвід використання дитячої літератури як засобу формування особистості дитини в початковій школі. Визначити стан, рівень, значущість, педагогічний потенціал використання дитячих творів В. Симоненка у процесі формування та виховання молодших школярів.
Методи дослідження: вивчення документів і матеріалів, спостереження, опитування, порівняння, експеримент, аналіз, систематизація, узагальнення. У ході виконання наукової роботи, у мене з’явилась потреба перевірити на практиці результати моїх теоретичних досліджень. Тому дослідження я здійснювала з учнями 4-В класу опорного закладу "Зіньківська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 1 Зіньківської районної ради Полтавської області".
Виконання першого завдання. Висновки: проблема «впливу художньої літератури на молодших школярів» досліджена на досить високому рівні, але вона залишається актуальною і значущою, адже зі зміною поколінь дітей змінюються підходи і методи вивчення даного питання. Також у ході дослідження я з’ясувала, що проблема використання творчості Симоненка в освітньому процесі початкової школи мало вивчена. Тобто проблема моєї наукової роботи є новою і мало дослідженою.
Результати та висновки. Аналізуючи 2, 3 та 4 розділи можна зробити такі висновки: особливо актуальним буде використання дитячих творів письменника для учнів Полтавщини, це дозволить ширше охопити краєзнавчу роботу в освітньому процесі;використання творів Василя Симоненка в освітньому процесі початкової школи допоможе вчителеві виховувати у них загальнолюдські цінності та патріотичні почуття.
Результати та висновки. Дана наукова проблема є перспективною для подальшого розширеного дослідження. Вважаю, що отримані результати можна практично застосовувати в освітньому процесі Нової української школи. Використання творчості В. Симоненка на уроках в початковій школі допоможе вчителеві формувати ключові та предметні компетентності молодших школярів.
Саме завдяки щирості, доброті, патріотизму творчість Василя Симоненка є цікавою й актуальною для дітей. Сьогодні, 13 грудня в 56 річницю смерті Василя Симоненка, пропоную згадати письменника безсмертними словами з його твору: Ти знаєш, що ти – людина? Ти знаєш про це чи ні? Усмішка твоя – єдина, Мука твоя – єдина, Очі твої – одні. Дякую за увагу!