Дана робота спрямована на формування стійкого інтересу до вивчення хімії як важливої природничої науки, особливо для учнів 7 класу, що тільки починають вивчати цей предмет.
Паращак Н.М., вчитель хімії Трускавецька НВК «СЗШ№2- гімназія»
Chemistry is necessarily an experimental science:
its conclusions are drawn from data,
and its principles supported by evidence from facts
Michael Faraday
Перед вчителем хімії в сучасній школі поставлено серйозне та відповідальне завдання – забезпечити свідоме засвоєння учнями основ хімії, показати роль цієї науки, озброїти учнів необхідними для життя вміннями та навичками, прищепити здатність до самостійного поглиблення знань та саморозвитку, акцентуючи увагу на вивченні явищ, процесів, об’єктів, речовин, з якими вони стикаються у повсякденному житті.
Чи не найбільша і найголовніша роль у розвитку інтересу до хімії належить експерименту, що є початковим джерелом знань, своєрідним наочним посібником, який пов’язує теорію з практикою. Перед хімічним експериментом у школі ставлю конкретні завдання:
В системі навчання хімії в школі першою сходинкою, коли закладаються основи понять, знань, теорій хімічної науки є програма 7-го класу. Головним завданням хімічного експерименту на цьому етапі є формування в учнів одного з основних понять хімії – поняття про речовину, її склад, хімічну формулу, властивості. В учнів відсутня диференціація «хімічного» і «фізичного» в знаннях про речовину. Вважаю, що універсальним для розв’язання цієї проблеми є вивчення горіння як явища, яке наочно поєднує в собі як фізичні, так і хімічні процеси. Доцільним є виконання одного і того ж експерименту на різних етапах уроку і з різними цілями, що підводить учнів до складання власних суджень, системного аналітичного мислення. Цей процес підсилюється під час розв’язання експериментальних задач, уроків – досліджень [1], демонстраційних дослідів, перегляду віртуальних експериментів, домашнього хімічного експерименту.
Головне завдання сучасного вчителя – тисячами ниточок зв’язати дитину з життям, навчити не бути байдужим спостерігачем, а критично мислити