Олексієво-Дружківська загальноосвітня санаторна
школа-інтернат I-III ступенів №13
Донецької обласної ради
ВИСТУП НА ПЕДРАДІ
на тему:
«Робота шкільного методичного об’єднання як засіб підвищення професійної майстерності педагогів»
Вихователь: Банна К.В.
Якщо людина не знає, до якої мети вона рухається, для неї жоден вітер не буде попутним.
Сенека
Якість освітнього процесу школи, його результати певною мірою залежать від учителя, його теоретичної підготовки, педагогічної та методичної майстерності. Свого часу К.Ушинський писав: "... у вихованні все повинно ґрунтуватися на особистості вихователя, тому що виховна сила виливається тільки з живого джерела людської особистості. Ніякі статути і програми, ніякий штучний організм закладу, як би хитро він не був придуманий, не може замінити особистості в справі виховання".
Сучасність ставить високі вимоги до професійності педагога, тому він повинен бути готовим до змін, відкритим до новацій. Щоб виховати учня-творця, педагог сам повинен стати творцем, дослідником, На формування якісно нового педагога налаштована вся система методичної роботи, тобто система взаємозалежних дій та заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації професійної майстерності кожного вчителя. Тому можна визначити, що робота методичного об’єднання займає важливе місце в підвищенні професійної компетентності педагога, бо саме під час засідань МО (методичного об’єднання) кожний педагог набуває навичок самоаналізу своєї діяльності, що сприяє активізації й прискоренню процесу удосконалення педагогічної майстерності педагога.
З цією метою використовуємо як традиційні, так і нетрадиційні форми та методи науково-методичної роботи, а саме:
-засідання ШМО –консультації –доповідіь -круглі столи -практичні заняття -мозкові штурми –тренінги -огляди та обговорення методичної літератури -ярмарка педагогічних ідей.
Планувати роботу методичного об'єднання потрібно відповідно до поставленої мети та завдань, що витікають із неї.
Отже, основною метою діяльності методичного об'єднання можна визначити наступне – залучення педагогів до інноваційної, пошукової діяльності, розвиток творчої ініціативи, виявлення й поширення найбільш ефективних форм та методів їхньої роботи.
Протягом 2018/2019 навчального року методичне об’єднання вихователів 1-4 класів, яке працювало згідно плану роботи школи та плану роботи методичного об’єднання, тема якого була: «Впровадження інноваційних методик у виховну роботу школи-інтернату санаторного типу з метою формування ціннісних орієнтацій вихованців»
Працюючи за планом МО були підготовлені доповіді на теми «Використання інноваційних форм і методів у вихованні молодших школярів», «Інновації в роботі з першокласниками», «Проектні технології виховання у становленні комунікативної компетентності вихованців», «Формування здорового способу життя – один з пріоритетів виховної роботи серед учнів», «Формування в учнів здорового способу життя засобами здоров’язберігаючих технологій», «Формування в учнів здорового способу життя засобами інтерактивних технологій», «Креативність як складова національного виховання дітей», «Основні напрямки розвитку дитини як творчої особистості», «Формування творчої особистості молодших школярів шляхом застосування інноваційних технологій»
На 2019/2020 навчальний рік було обрано нову тему методичного об’єднання, «ФОРМУВАННЯ ЖИТТЄВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНІВ ЧЕРЕЗ ДІЯЛЬНІСНИЙ ПІДХІД ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ВИХОВНОЇ РОБОТИ В УМОВАХ НУШ»
Працюючи за планом МО були підготовлені доповіді на теми Національно - патріотичне виховання молодших школярів як педагогічна задача вихователя», «Педагогічні особливості реалізації аспектів патріотичного виховання учнів», «Сучасні інноваційні підходи до виховання патріотизму та національної свідомості», «Формування у молодших школярів потреби в здоровому способі життя в системі роботи вихователів», «Роль вихователя у формуванні здорового способу життя учнів класу», «Приорітети у формуванні здоров’язберігаючих технологій». Творчий обмін думками. Сучасний погляд на патріотичне виховання. Тренінг «Як навчити дітей безпечної поведінки»
Впродовж 2018-2019 н.р. всі класні колективи приймали активну участь у житті школи. Вихователями були проведенні загальношкільні заходи: «Осіння казка» 2018р., «Новорічні пригоди Маші і Віті», «Свято 8 березня», «Осіння казка»2019р., «Андріївські вечорниці», «Новорічні пригоди мишеняти». Також були проведені відкриті виховні години:
Під час взаємних відвідувань виховних заходів, при організації відкритих годин, колективних творчих справ вихователі вчились аналізувати свою роботу, правильно оцінювати її результати, виправляти недоліки. Вихователі протягом навчальних років проводять батьківські збори, анкетування батьків та учнів. Планують роботу на основі соціальних паспортів класів, анкетування, за такими напрямками: індивідуальна робота з дітьми, робота з батьками, робота з учнями, що потребують особливої педагогічної підтримки, основні виховні заходи, охорона життя і здоров’я.
Усі вихователі початкових класів працюють у тісному контакті з вчителями початкових класів. Вони активні в роботі педрад. Постійно працюють над підвищенням свого освітнього та методичного рівнів.
Коли ми обрали тему на наступні 5 років ми взяли собі за мету Становлення та розвиток життєвих компетентностей вихованців, свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших, створення необхідних умов для формування особистості дитини в умовах НУШ.
На мою думку всі члени методичного об’єднання розвивають в учні критичне та креативне мислення, здійснюють індивідуальний підхід до кожної особистості, впроваджують на виховних заходах сучасні освітні технології та інновації, виховують учнів, як патріотів своєї держави, піклуються про здоров’я дітей, дарують їм свою любов тепло та повагу.