Доповідь на тему «Фінансова грамотність дітей 6-7 років»

Про матеріал
Фінансова грамотність – це особлива якість людини, яка формується з самого малого віку і виражається в ефективному управлінні фінансами, обліку доходів і витрат, в раціональному використанні грошей.
Перегляд файлу

 

Доповідь на тему

«Фінансова грамотність дітей 6-7 років»

 

Касілова Олена Леонідівна

 

Нетайлівський НВК

 

 

           Багато дітей, та і не тільки, не знають ціну грошам, чекають дорогих подарунків, не цінують того, що їм купують або дарують.Часом безжально псують, ламають і викидають речі.

           Фінансова грамотність – це особлива якість людини, яка формується з самого малого віку і виражається в ефективному управлінні фінансами, обліку доходів і витрат, в раціональному використанні грошей. Саме в молодшому віці відбувається соціалізація дітей в сфері фінансової грамотності, коли дитина їде з батьками в громадському транспорті, йде в магазин, в місця безкоштовного або платного відпочинку та розваг.

           Безумовно, в період дошкільного дитинства величезну роль відіграє сім'я. Дитина стає свідком усіх її економічних проблем. Саме в сім'ї реальні гроші, покупки, витрати, достаток або його відсутність.

          Інші соціальні середовища, з якими стикається дитина - це дитячий садок, установи додаткової дошкільної освіти, дружні компанії, заклади культури, представляють ще більший спектр для пізнання сучасного світу дитиною, у тому числі економічних реалій. Але треба мати на увазі, що діти, особливо маленькі, сприймають навколишній світ через призму їх батьків, оцінки сімейного ставлення до них.

         Починати формувати економічні поняття найкраще у віці 6-7 років, коли діти активно бажають допомагати іншим і засвоюють моральні цінності. До 5-6 років у дітей формується довільність поведінки, зростає здатність до самоконтролю та вольової регуляції, що є однією з головних передумов пристосування до такої складної галузі, як економіка. До 5-6 років діти активно засвоюють світ соціальних явищ, виробляють власне розуміння і ставлення до них. Дитина 5-6 років починає усвідомлювати суть понять: вигідно, чи не вигідно; перемога, поразка, а також емоційно сприймає ситуацію успіху чи невдач. Іншою передумовою є становлення і розвиток здібностей ставити себе на місце іншої людини і бачити речі з її позиції, враховуючи не тільки свою, але і чужу точку зору.

           Для багатьох дошкільнят гроші – це лише кольорові папірці, на які можна купувати все що завгодно, скільки завгодно, без обмежень. Ми можемо допомогти їм сформувати поняття про цінності оточуючого їх предметного світу. Необхідність поважати людей, що вміють працювати, визнавати авторитетними такі якості як ощадливість, бережливість, працьовитість і головне - застосовувати отримані вміння та навички в реальних життєвих ситуаціях.

          Сучасні нормативні документи, які говорять нам про необхідність реалізації такого напрямку, як фінансова грамотність для першокласників. Численні дослідження останніх років підтверджують, що дитина 6-7 років має в своєму розпорядженні грошові кошти і особистий досвід придбань товарів та успішніше за своїх однолітків проходить процес засвоєння економічних понять.  При цьому економічне виховання здатне збагатити соціально-комунікативний і пізнавальний розвиток, вирішувати проблему практичного застосування математичних знань в житті, які стануть в нагоді дитині в подальшому.  Крім того, правильно організоване економічне виховання сприяє моральному розвитку дитини.

             Важливою умовою щодо формування основ фінансової грамотності, є поетапне введення дитини в світ економічних категорій.  Першим, і важливим етапом впровадження будь-якого досвіду є інтерес дитини, одним із шляхів досягнення інтересу, є право на самостійний вибір.

1

 

docx
Додано
31 жовтня 2019
Переглядів
756
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку