Доповідь
Тема: «Реалізація компетентнісного підходу в початковій школі»
Вчитель початкових класів
Чоботар Таміла Юріївна
Відколи існує школа, існує одвічна проблема: чому вчити і як вчити?
У різні часи існували різні підходи до цього питання.
Для сучасного світу характерні стрімкі зміни, бурхливий розвиток інформаційного простору, що ставить нові вимоги перед вчителем і школою. Вже крилатими стали слова: «Дитина повинна мати не добре наповнену, а добре впорядковану голову».
Тема: «Реалізація компетентнісного підходу в початковій школі».
Гаслом нашого заняття є слова відомого педагога Р. Кіосакі : «Освіта, яка не вчить жити успішно в сучасному світі, не має ніякої цінності. Кожен із нас приходить у життя із природженою здатністю жити щасливо і успішно. А ми повинні збагатити цю здатність знаннями і навичками, які б допомогли нам реалізувати її якомога ефективніше».
Притча
«Асоціативний кущ» Модель сучасного вчителя (учня) (думки)
Завдання сучасної школи є реалізація компетентнісного підходу в навчанні.
Основною метою освіти сьогодення є підготувати компетентну особистість, здатну знаходити правильне рішення у конкретних навчальних та життєвих ситуаціях.
Компетентність –
Компетенція –
Компетентнісний підхід –
Компетентнісний підхід вважається ключовою інноваційною ідеєю сучасної освіти.
Виділяють систему компетентностей, складовими якої є:
Державний стандарт початкової освіти побудовано на засадах особистісно орієнтованого, компетентнісного підходів.
НУШ пропонує 10 ключових компетентностей.
Сучасний урок, зорієнтований на реалізацію компетентнісного підходу в навчанні, має вирішувати ряд завдань. Це зокрема:
- підвищення рівня мотивації учнів;
- використання суб’єктивного досвіду набутого учнями;
- ефективне та творче застосування набутих знань та досвіду на практиці;
- формування в учнів навичок отримувати, осмислювати та використовувати інформацію з різних джерел;
- здійснення організаційної чіткості та оптимізації кожного уроку;
- підвищення рівня самоосвітньої та творчої активності учнів;
- створення умов для навчально-виховного процесу;
- наявність контролю, самоконтролю та взаємоконтролю за процесом навчання;
- формування моральних цінностей особистості;
- розвиток соціальних та комунікативних здібностей учнів;
- створення ситуації успіху.
У зв’язку з цим учитель початкових класів повинен дотримуватися цілого ряду вимог. Проаналізуємо основні вимоги кожної групи.
(картки)
Мета уроку повинна співпадати з очікуваними результатами уроку
через опанування учнями нових знань і способів дії.
Результат досягнень учнів
Знання – Я знаю, що…Я знаю, як… (уявлення, факти, відомості, ознаки поняття)
Діяльність – Я знаю, як це зробити… Я вмію це зробити… Я можу… Я роблю…
Творчість – Я створюю… Я придумую… Я змінюю… Я знаходжу… Я доповнюю…
Емоційно-ціннісна сфера (ставлення) – Я прагну до… Я хочу досягти… Я ціную… Я схвалюю… Я заперечую… Я відчуваю, що мені потрібно… Я думаю інакше…
Порівняльна характеристика знаннєвого та компетентнісного підходів у початковій освіті
(картки)