26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Доповідь на тему: «Реалізація компетентнісного підходу в початковій школі»

Про матеріал
Доповідь на тему: «Реалізація компетентнісного підходу в початковій школі» Вчитель початкових класів Чоботар Таміла Юріївна
Перегляд файлу

Доповідь

Тема: «Реалізація компетентнісного підходу в початковій школі»

Вчитель початкових класів

Чоботар Таміла Юріївна

Відколи існує школа, існує одвічна проблема: чому вчити і як вчити?

У  різні часи  існували різні підходи до цього питання.

Для сучасного світу характерні стрімкі зміни, бурхливий розвиток інформаційного простору, що ставить нові вимоги  перед вчителем і школою. Вже крилатими стали слова: «Дитина повинна мати не добре наповнену, а добре впорядковану голову».

Тема: «Реалізація компетентнісного підходу в початковій школі».

Гаслом нашого заняття  є слова відомого педагога Р. Кіосакі : «Освіта, яка не вчить жити успішно в сучасному світі, не має ніякої цінності. Кожен із нас приходить у життя із природженою здатністю жити щасливо і успішно. А ми повинні збагатити цю здатність знаннями і навичками, які б допомогли нам реалізувати її якомога ефективніше».

Притча

«Асоціативний кущ» Модель сучасного вчителя (учня) (думки)

Завдання сучасної школи є реалізація компетентнісного підходу в навчанні.

Основною метою освіти сьогодення є підготувати компетентну  особистість, здатну знаходити правильне рішення  у конкретних навчальних та життєвих ситуаціях.

Компетентність –

Компетенція –

Компетентнісний підхід –

Компетентнісний підхід вважається ключовою інноваційною ідеєю сучасної освіти.

Виділяють систему компетентностей, складовими якої є:

  • ключові– такі, що поєднують певний комплекс знань, умінь та ставлень, який набувається протягом засвоєння всього змісту освіти, не повязані з конкретним предметом;
  • загальнопредметні – їх набуває учень упродовж вивчення того чи іншого предмета у всіх класах;
  • предметні – ті, що набуває учень при вивченні певного предмета протягом конкретного навчального року.

Державний стандарт початкової освіти побудовано на засадах особистісно орієнтованого, компетентнісного підходів.

НУШ пропонує 10 ключових  компетентностей.

Сучасний урок, зорієнтований на реалізацію компетентнісного підходу в навчанні, має вирішувати ряд завдань. Це зокрема:

- підвищення рівня мотивації учнів;

- використання суб’єктивного досвіду набутого учнями;

- ефективне та творче застосування набутих знань та досвіду на практиці;

- формування в учнів навичок отримувати, осмислювати та використовувати інформацію з різних джерел;

 - здійснення організаційної чіткості та оптимізації кожного уроку;

- підвищення рівня самоосвітньої та творчої активності учнів;

- створення умов для навчально-виховного процесу;

- наявність контролю, самоконтролю та взаємоконтролю за процесом навчання;

- формування моральних цінностей особистості;

- розвиток соціальних та комунікативних здібностей учнів;

- створення ситуації успіху.
У   зв’язку з цим учитель початкових класів повинен дотримуватися цілого  ряду вимог. Проаналізуємо основні вимоги кожної групи.

(картки)

Мета уроку повинна співпадати з очікуваними результатами уроку

через опанування учнями нових знань і способів дії.

Результат досягнень учнів

Знання – Я знаю, що…Я знаю, як… (уявлення, факти, відомості, ознаки поняття)
Діяльність – Я знаю, як  це зробити… Я вмію це зробити… Я можу… Я роблю…
Творчість – Я створюю… Я придумую… Я змінюю… Я знаходжу… Я доповнюю…
Емоційно-ціннісна сфера (ставлення) – Я прагну до… Я хочу досягти… Я ціную… Я схвалюю… Я заперечую… Я відчуваю, що мені потрібно… Я думаю інакше…             

Порівняльна характеристика знаннєвого та компетентнісного підходів у початковій освіті

(картки)

 

 

docx
Додано
14 серпня
Переглядів
41
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку