Педагогічна рада з виховної роботи «Удосконалення процесу виховання шляхом вибору ефективних форм виховної роботи»

Про матеріал
Педагогічна рада з виховної роботи: «Удосконалення процесу виховання шляхом вибору ефективних форм виховної роботи». Мета: обґрунтувати доцільність упровадження інтерактивних форм у виховний процес; залучити педагогічний колектив до широкого дискусійного обговорення питання; здійснити презентацію сучасних технологій.
Перегляд файлу

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«ТЕРНІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 7

ТЕРНІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»

 

 

 

 

 

Педагогічна рада

«Удосконалення процесу виховання шляхом вибору ефективних форм виховної роботи»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018 – 2019 н.р.

Тема: «Удосконалення процесу виховання шляхом вибору ефективних форм виховної роботи»

Мета: обґрунтувати доцільність упровадження інтерактивних форм у виховний процес; залучити педагогічний колектив до широкого дискусійного обговорення питання; здійснити презентацію сучасних технологій.

Завдання:

  • Вивчення науково-методичної літератури з даного питання.
  • З’ясувати напрями та етапи впровадження інтерактивних форм у виховний процес
  • Проаналізувати досвід впровадження інтерактивних форм в навчально-виховному процесі.
  • Проаналізувати результативність та доцільність вибраних інтерактивних форм у виховному процесі школи

 

 Найголовнішим у вихованні має бути особистість вихователя. Вплив особистості педагога на молоду душу становить ту силу, яку неможливо замінити ні підручниками, ні моральними повчаннями, ні системою покарань і заохочень... ”

Ушинський


План підготовки до педради

1.

 

Аналіз планів виховної роботи класних керівників 2 – 11 класів.

Заступник директора з ВР

2.

Відвідування батьківських зборів

Заступник директора з ВР

3.

Відвідування виховних заходів, класних годин за тематикою семінару

Заступник директора з ВР

4.

Проведення соціологічного дослідження    «Визначення рівня згуртованості дитячої групи»

Соціальний педагог

5.

  • Методичний семінар-практикум  «Використання інтерактивних виховних технологій у виховній діяльності  класного керівника»

 

Заступник директора з ВР , класні керівники

2-11 класів

6.

Тематична виставка літератури                                         «Інтерактивні методи виховання»

Шкільний бібліотекар

7.

Фотозвіт «Використання інтерактивних виховних технологій у виховній діяльності  навчального закладу»

Педагог – організатор

 

8.

Психологічне дослідження

Практичний психолог

 

План проведення педради

1.

Інтерактивна вправа «Метелик»

Мета: моделювання галявини настрою, налаштування учасників на емоційну рівновагу; підтримання бажання працювати в команді, бути відкритим і позитивним у спілкуванні.

Обладнання: шаблони чотирьох кольорів із зображенням метелика

Учасникам пропонується обрати метелик того кольору, який йому найбільш до душі.

Інформаційне повідомлення. Для ацтеків метелик був символом бога води Тлалока. Вони вважали, що тільки сині метелики мали доступ до небесних володінь і могли повідомляти Тлалока про необхідність життєдайних дощів на землі. Якщо ви вибрали метелика синього кольору, знайте: провідна риса вашого характеру — життєлюбність. Це колір мандрівників — людей, які прагнуть до знань і тонко відчувають навколишній світ.

У Японії метелик — символ щастя. В кожній японській оселі має бути його зображення. Коли ж до помешкання залітає метелик, то його мешканці дуже радіють. Адже це означає, що родині невдовзі пощастить.

Якщо вам сподобався метелик зеленого кольору, отже, ви вмієте відчувати себе щасливими. Це улюблений колір людей наполегливих, якщо не сказати впертих. У поєднанні з золотим — це колір банкірів.

Північноамериканські індіанці чероки вірили, що метелики — це духи вогню, які народжуються в полум’ї і йдуть у полум’я.

Якщо ваш вибір червоний метелик, ви — творча людина. Червоно­му кольору віддають першість натури пристрасні, які люблять верхо­водити, бути лідерами. Люди, яким подобається цей колір, люблять життя та досягають свого

Китайці вірять, що саме метелики приносять людям гарні сни. Якщо вам сподобався жовтий метелик, то мрійливість — провідна риса вашого характеру. Цей колір — колір бога Ра, божествен­ного Сонця. Любителі жовтого кольору — люди творчі, сильні волею і духом.

Вправа «Закінчіть речення»

Учасникам пропонується закінчити речення «Нехай цей метелик...», кожен з вас повинен одним висловом сформулювати свою виховну позицію. Наприклад: «Нехай цей метелик допоможе мені згуртувати колектив»

Кожен учасник прикріплює метелика на галявину і презентує свій вислів. Далі відбуваєтьсярефлексія:

  • Чи підходять вам твердження щодо кольору?
  • Чи складно було придумати завдання метелику?

Зверніть увагу, шановні колеги, як ожила галявина від присутності ваших символів. Тож у цьому ліричному настрої ми розпочинаємо опрацювання теми сьогоднішньої методичної майстерні. «Удосконалення процесу виховання шляхом вибору ефективних форм виховної роботи»

 

Заступник директора з ВР

2.

 Перегляд презентації «Сучасні інтерактивні форми роботи з учнями».

Заступник директора з ВР

3.

Перегляд фотоматеріалів методичного семінару – практикуму. Обговорення.

Заступник директора з ВР

4.

Результати психологічного дослідження «Стиль педагогічного спілкування»

 

Практичний психолог

5

Результати  соціологічного дослідження «Класний керівник очима учнів»

 

Соціальний педагог

6.

6.1 «Роль класного керівника в організації виховного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі»

 

  1.  «Проектна діяльність як метод формування національної свідомості підлітків»»

 

 6.3 «Виховання дітей та учнівської молоді в умовах нових стандартів освіти»

 

 

Вчитель англійської мови

 

 

Вчитель української мови та літератури

 

 

Вчитель математики

 

 

7.

Шановні колеги! Звертаю вашу увагу на напис який розташований на дошці: “ Найголовнішим у вихованні має бути особистість вихователя. Вплив особистості педагога на молоду душу становить ту силу, яку неможливо замінити ні підручниками, ні моральними повчаннями, ні системою покарань і заохочень... ”

Костянтин Дмитрович  Ушинський

Тож пропоную вам психологічну гру, розроблену польськими психологами, з допомогою якої можна визначити особливості вашої педагогічної діяльності, які професійні якості притаманні кожному з вас. Я прочитаю вам казку, ви уважно її слухаєте і  визначаєте, який герой вам найбільш близь­кий і зрозумілий: принцеса, мудрий радник, стражник, лицар або принц ?

Казка-загадка.

Жила-була прекрасна принцеса, що усім серцем любила принца з сусіднього королівства. Він відповідав їй взаємністю. Батько принцеси, старий король, був проти їхнього шлюбу, тому наказав зачинити дочку в кімнаті і стерегти її. Коли принц дізнався про це, він написав принцесі листа і таємно надіслав його через людину, якій довіряв. У листі він умовляв її утекти від батька й обіцяв, що вона стане його дружиною, як тільки з’явиться в його замку.

Принцеса попросила поради в старого радника батька, що знав її з дитинства і якому вона довіряла. Мудра людина довго зважувала всі «за» і «проти» і заявила, що ризик дуже великий і принцесі краще відмовитися від утечі.

Незважаючи на застереження мудрого радника, принцеса все-таки вирішила втекти. По допомогу вона звернулася до стражника, що охо­роняв її двері. Той, злякавшись гніву старого короля, не погоджувався допомогти. Тоді принцеса пообіцяла щедро нагородити його золотом і коштовностями. Стражник залишив двері відчиненими, і принцеса втекла із замку.

За стінами замку знаходився густий ліс, через який їй слід було йти до свого принца. Принцеса злякалася і тому відчувала величезне полегшення, коли побачила лицаря, з яким колись познайомилася у своєму замку.

Ніч застала їх на півдорозі в лісі. Було зрозуміло, що ночувати до­ведеться в лісі. Принцеса хвилювалася, і тут лицар зізнався, що давно захоплений її красою, і запропонував разом провести ніч. Принцеса, звичайно б, утекла, але куди? Залишитися в лісі на самоті вона дуже боялася, тому погодилася на пропозицію лицаря. І не помітила, що за кронами дерев сховався посланець принца.

Вранці лицар провів її до замку принца і зник. Прийшовши до свого коханого, принцеса не знала, що посланець принца доніс хазя­їну про те, що він бачив. Тому принц відсторонив її від себе і наказав відправити до батька, не слухаючи ніяких пояснень.

 

- Поводження якого з героїв виявилося для вас найбільш зрозу­мілим? Якщо ви вибрали поводження принцеси, то відмітною вашою рисою є ваша чутливість, що часто бере гору над розумом. Чи не дозволяєте ви своїм вихованцям «сідати вам на голову»? Ви, як правило, добре відчуваєте свого співрозмовника: знаєте його настрій, вибираєте правильний тон і необхідні слова. Вам удається на занятті створити сприятливу атмосферу, але з дисципліною на заняттях у вас проблеми. Якщо вам зрозуміле поводження і дії радника, то вас можна вважа­ти мудрою, ґрунтовною людиною. Ви послідовні у своїй діяльності. Чітко формулюєте перед собою задачі і прагнете їх виконати. Від вихованців вимагаєте дисциплінованості і відповідальності. Прагнете само­вдосконалення. Якщо ви вибрали поводження стражника, то можна говорити про те, що ви чітко знаєте, чого хочете домогтися у своїй професійній кар’єрі. Вас можна вважати реалістом. Життєвий досвід дозволяє знайти золо­ту середину між високими вимогами оточуючих і здоровим егоїзмом. Бути на задньому плані — це не для вас. До своєї діяльності підходите творчо, тому на заняттях у вас панує атмосфера творчості. Якщо ви схвалили поводження лицаря, то ви практична людина. Однак часто у своєму поводженні ви керуєтеся приказкою «моя хата скраю». Ваша діяльність часто має формальний характер, оскільки ви не завжди послідовні в покараннях, заохоченнях і контролі за своїми вихованцями. Якщо вибрали поводження принца, то можна стверджувати, що у сво­їй діяльності і поводженні ви дотримуєтеся раз і назавжди вироблених принципів. Для вас важливі внутрішній світ людини, принципи, за якими вона живе. Ви досить консервативні. Важко звикаєте до всього нового. У навчально-виховному процесі часто використовуєте педаго­гічний досвід інших педагогів, сумніваючись у власній творчості.

 

Заступник директора з ВР, члени педагогічної ради

 

 

8.

Притча “Урок Метелика”. Головний закон успіху

Якось у коконі з’явилася маленька щілина. Крізь неї поступово почав пробиратися метелик, який хотів нарешті розправити свої крильця. Людина, проходячи в той момент повз, почала спостерігати за цим дійством. Минула година, дві, три, після чого метелик вирішив покинути свої зусилля. Щілина залишилася такою ж маленькою.

Тоді людина вирішила допомогти. Взяла ніж і розрізала кокон. Метелик легенько вийшов з нього, але його тільце залишилося бути слабким та немічним, а прозорі крила майже не рухалися.

Людина продовжувала спостерігати, чекаючи, що ось-ось крила маленького розправляться й зміцніють, і він зможе взлетіти. Цього так і не сталося!

Все своє життя метелик волочив по землі слабке тільце і нерозправлені крила. Він так і не зміг літати.

А все тому, що людина, бажаючи допомогти, не розуміла головного: зусилля, які треба докласти, щоб пробратися через вузьку щілину кокона, необхідні метеликові. Тільки так рідина з тіла переходить у крила, надаючи їм потрібну силу. Лише після цього він зміг би літати. Життя змушувало метелика докладати зусиль, перш ніж залишати свою оболонку. Бо саме це загартовує його і дозволяє рости й розвиватися.

Зусилля – це те, що найбільш потрібне нам у житті. Якби нам можна було жити, не зустрічаючись із труднощами, ми були б обділені. Ми не змогли б бути такими сильними, якими є зараз. І ніколи не змогли б літати.

 «Ми повинні думати про те, що ми вкладаємо в душу людини… Вірте в талант і сили кожного учня.»

"Педагогічна ідея - це крила, на яких підноситься колективна творчість. Ідея надихає колектив, і починається найцікавіше й найпотрібніше в шкільному житті - колективна дослідницька робота". В.О.Сухомлинський

Заступник директора з ВР

11.

Вироблення рішень педагогічної ради.

Члени педагогічної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рішення

1. Для досягнення більш високих результатів у виховній роботі впроваджувати в навчально-виховний процес інтерактивні виховні технології у виховній діяльності  класного керівника.
                                                                                    Постійно.

Класні керівники 1-11 класів

 

 2. Спрямовувати  діяльність класних керівників на впровадження освітніх виховних технологій у навчально-виховний процес

                                                                                    Постійно.

                                                                               Заступник директора з ВР

                                                           Тихтило О.Ю.

 

3.  Використовувати матеріали педагогічної ради для підготовки та проведення виховних заходів.

                                                    Постійно.

                                                                                    Класні керівники 1-11 класів

4. Оформлення виставки науково-методичної літератури в шкільній бібліотеці на тему «Інтерактивні методи виховання»

                                                             До 05.04.2019

                                                                          Шкільний бібліотекар

 

  1. Вдосконалювати і урізноманітнювати форми і методи роботи з цього напрямку.

                                                                       Постійно. 

                                                            Заст.. директора з ВР Тихтило О.Ю.,

                                                            класні керівники 1-11 класів                                                                  

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
16 серпня
Переглядів
53
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку