Доповідь "Організація фізкультурно-оздоровчої роботи у ГПД"

Про матеріал

Основними завданнями, які розв'язує сьогодні школа, зокрема групи продовженого дня, є забезпечення сучасної якості навчання та виховання, зміцнення розумового, фізичного, естетичного розвитку дитини.Фізкультурно-оздоровчі заходи в режимі навчального дня - складова оздоровчої роботи з учнями загальноосвітніх навчальних закладів. Систематичне проведення таких заходів сприяє фізичному розвитку учнів, підвищенню розумової працездатності, виховує в них дисциплінованість і взаємодопомогу, організованість.

Перегляд файлу

Основними завданнями,  які розв'язує сьогодні школа, зокрема групи продовженого дня, є забезпечення сучасної якості навчання та виховання, зміцнення розумового, фізичного, естетичного розвитку дитини.

В народі кажуть "Або ви турбуєтесь про своє здоров’я, або воно потурбує вас." У сучасному суспільстві життя й здоров’я людини визначаються як найвищі людські цінності. Батьків і педагогів сьогодні надзвичайно хвилює питання допомогти дітям бути здоровими, сильними, витривалими. Адже, на жаль, несприятливі соціально-економічні умови сучасної України, важка екологічна ситуація, інформаційне перенасичення та інтенсифікація навчального процесу викликають тенденції до погіршення здоров’я дітей і учнівської молоді.

Здоров’я цієї вікової групи особливо важливо, тому що, за оцінкою фахівців, приблизно 75% хвороб дорослих є наслідком умов життя в дитячі та юнацькі роки. Майже 90% дітей, учнів, студентів мають відхилення в здоров’ї, а більше 50% - незадовільну фізичну підготовку. Україні необхідно покоління з високим рівнем освіченості, культури і здоров’я, здатне сприймати загальнолюдські цінності, творчо, продуктивно та довго діяти в будь-якій галузі соціальної практики.

Головне завдання дорослих полягає в тому, щоб сформувати в українців свідоме ставлення до власного здоров’я. Утвердження загальнолюдських цінностей, збереження здоров’я громадян України є винятково актуальною проблемою сьогодення.

Тому метою своєї діяльності вважаю збереження і підвищення рівня здоров’я учнів, формування здорового способу життя, готовності до подолання труднощів життя. Мета реалізується через наступні завдання:

* виховання потреби і умінь самостійно займатися фізичною культурою і спортом;

* розширення функціональних можливостей організму і укріплення здоров’я;

* розвиток рухливих якостей;

* формування культури здорового способу життя учнів як у навчальний, так і позаурочний час;

* формування особистісно-ціннісного ставлення до здоров’ю та усвідомленої потреби у здоровому способу життя.

Фізкультурно-оздоровчі заходи в режимі навчального дня - складова оздоровчої роботи з учнями загальноосвітніх навчальних закладів. Систематичне проведення таких заходів сприяє фізичному розвитку учнів, підвищенню розумової працездатності, виховує в них дисциплінованість і взаємодопомогу, організованість.

Відповідно до Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту в загальноосвітніх навчальних закладах України: я організовую і проводжу: щоденні "години" рухової активності (тривалістю до 1 год., переважно на свіжому повітрі) з використанням рухливих і народних ігор, естафет тощо; фізкультурні паузи під час виконання учнями домашніх завдань.

Фізкультурні паузи у групах продовженого дня проводяться з учнями систематично під час уроків і виконання домашніх завдань у групі продовженого дня. Їх завдання - відновити працездатність, зняти розумове і м'язове напруження, попередити порушення постави. Організація фізкультурних хвилинок відбувається при перших ознаках втоми, після 20-30 хв. роботи (залежно від віку та інтенсивності розумової діяльності учнів).  Фізкультхвилинки можуть бути повні і скорочені. Останні складаються з однієї - двох вправ, спрямованих на зняття втоми і напруження певних частин тіла або систем організму. Окремі вправи для рук, для відчуття правильної постави та ін. Можуть виконуватися за партою.

Рекомендую також імітаційні, тематичні, віршовані фізкультурні хвилинки та спортивні години.

Спортивна година. Проводжу її щоденно на свіжому повітрі. Приблизна структура спортивної години

1. Початок заняття з повільного бігу, який чергується з ходьбою (3-5 хвилин).

2.Загальнорозвиваючі вправи з комплексу ранкової гімнастики (6-8 вправ, 4-5 хвилин).

3.Вправи для розвитку витривалості (выносливости): стрибки зі скакалкою по черзі на правій та лівій ногах, на двох ногах разом (15-20 хвилин).

4. Естафета з елементами смуги перешкод (полосы препятствий), біг з прискоренням.

5.Рухливі програмні ігри, тобто ті, які вивчаються на уроках фізкультури, та за вибором учнів. Головна умова - всі діти повинні бути включеними до активного руху.

Пропоную в структурі кожної спортивної години умовно виділяти три частини:

I. Підготовча (10-15 хвилин): шинкування; організаційні вказівки
вихователя; ходьба та повільний біг на 300-500 м по майданчику в колоні
по одному; загальнорозвиваючі вправи під час ходьби, або в колі, або в
грі.

II.  Основна (30-40 хвилин): загальні для всіх дітей рухомі ігри, естафети, спортивні розваги або ігри дітей у парах, невеликими групами.

III. Заключна (5-7 хвилин): загальне шинкування школярів; спокійна ходьба по майданчику або декілька вправ на увагу, щоб привести організм дітей до спокійного стану.

Організація фізкультурно-оздоровчої роботи потребує продуманого, творчого підходу, особливо — якщо група різновікова. Я обізнана зі станом здоров'я, рівнем фізичного розвитку кожного учня, і відповідно до цього регулюю навантаження. Для занять фізкультурою доцільнішим вважаю поділ учнів на групи не за віком, а за станом здоров'я.

 Щоб заохотити учнів, бажано проводити різні заходи (Спортивні змагання «Швидше – вище - сильніше до спортивних висот», г.с. «У країні здоров’я», конкурс малюнків «Здоров’я та спорт поряд ідуть» з учн. 2-4 кл., бесіда «Чистота – запорука здоров’я», г.с. «Поговоримо про шкідливі звички», пізнавальна розвага «Подорож країною Здоров’я», г.с. «Харчування    запорука  гарного  здоров’я», розфарбовування розмальовок «Режимні моменти», бесіда «Чим корисні прогулянки на свіжому повітрі», година милування у природі «Таємниця жовтня», спортивні змагання «З козаків візьмемо приклад»   тощо).

    Цільова прогулянка — прогулянка (орієнтовна довжи­на маршруту — 2,5 км) до якогось об'єкта, щоб знай­ти відповідь на конкретне питання (наприклад, до пар­ку: яких птахів там можна побачити; яких дерев там більше; які ростуть первоцвіти тощо).

Цільова прогулянка передбачає підготовчу роботу: вихователь відвідує обраний об'єкт, готує учнів до сприйняття матеріалу, нагадує відповідні правила по­ведінки.

Екскурсія.

Екскурсійні заняття в групах продовженого дня ма­ють оздоровчо-виховні цілі. Цим вони відрізняються від навчальних екскурсій, зміст яких визначений на­вчальними програмами. їх треба розглядати як одну з форм відпочинку, тому велике значення приділяється довжині маршруту з метою збільшення фізичного на­вантаження під час ходи та розваг. Застосовуючи різні методи й засоби організації дозвілля, вихователь завж­ди може відійти від запланованої теми, засвоєння знань носить довільний характер, крім того, заняття може перериватися іграми розважального характеру.

Обробка зібраних матеріалів відбувається на групо­вих та індивідуальних заняттях. Підсумки екскурсій можна оформити у вигляді творчих звітів, альбомів, зошитів спостережень, малюнків, творів, оповідань, панно тощо.

Мій досвід показує, що 1—1,5 годинні екс­курсійні заняття достатньо повно задовольняють по­требу організму дитини у відпочинку, благодійно впливають на формування такої важливої для навчаль­ної роботи навички, як спостережливість, збагачують учнів новими уявленнями і поняттями про навко­лишній світ.

Уроки милування — допомагають вихователеві групи продовженого дня, по-перше, урізноманітнити форми прогулянок, по-друге, забезпечити належний рівень емоційно-духовного розвитку вихованців, бо саме лю­бов до природи — сильний потік доброти, радостей життя, високих почуттів.

    Уроки милування в системі щоденних прогулянок бажано проводити не частіше, ніж раз на місяць. При визначенні їхньої тривалості варто враховувати вікові можливості дитячого сприймання — 15—20 хвилин для 1—2-х класів; 25—30 хвилин для 3—4-х класів. Щоб ми­лування не стало «нав'язливим» для дітей, слід його пов'язувати із своєрідним станом природи, як-от: листопад, перший сніг, ожеледиця, іній, льодохід, перші струмочки, веселка тощо.

Під час самопідготовки учні можуть самостійно виконувати вправи фізкультхвилинки, а ті, хто цього потребує, — корегувальні. Перерва (їх має бути 2—3) робиться, коли це зручно дитині (по закінченні певної роботи, навчального завдання), але не рідше, ніж через кожні 40 хвилин. Деякі завдання (читання, заучування напам'ять) можна виконувати стоячи — для цього бажано мати 2—3 високі парти, конторки, трибуни.

Під час перерв використовую зорові масажери, , ручні тренажери, виконання дихальні вправи.

Для формування навичок здорового способу життя в ГПД проводяться вікторини, бесіди, ігри, КВК тощо. Важливою умовою збереження здоров'я є дотримання правил особистої гігієни.

Я слідкую за миттям рук, дотриманням чистоти приміщень та повітряного режиму, охайністю одягунагород . В групі є все необхідне, щоб дбати про гігієну (вологі серветки, гребінці) і одяг (нитки, голки, щітки).

 Гра виступає як лабораторія, засіб пізнання та розвитку. Ігри в групі продовженого дня повинні відповідати наступним психолого-педагогічним умовам:

1)сприяти зміцненню колективу;

2)мати пізнавальне значення;

3)активізувати громадську позицію учнів;

4)забезпечувати участь у грі переважної більшості учнів;

5) створювати умови для індивідуальної та групової творчості.

Багато залежить і від ігрової позиції вихователя, якому слід:

- реалізовувати наявний ігровий план (тому що до гри педагог повинен ставитися досить серйозно та на час гри зрікатися своєї звичної авторитарної позиції);

виявляти прихильне ставлення до учнів, бути відкритим, сприйнятливим і трохи інфантильним;

- сприяти формуванню переконаності в необхідності ігрової поведінки;

швидко переходити від реального до ігрового плану через гумор або байки;

демонструвати широкий діапазон ігрових прийомів.

Тільки в цьому випадку ігрова позиція вихователя буде сприяти реалізації основних її функцій: гуманізації взаємин вихователя ГПД з учнями, підвищенню творчого потенціалу колективної діяльності, економії нервових витрат учителів і учнів і, нарешті, забезпеченню гнучкої поведінки педагога .

Пропоную декілька варіантів ігор.

  1.   «До своїх прапорців» (середньої рухливості). Гравці діляться на групи по 5—8 осіб, стають у кружки. В центрі — капітан з прапорцем. За сигналом гравці розбігаються по майданчику. По команді «до прапорців» всі біжать до своїх прапорців, стають в коло. Перемагає команда, що зібралася першою.
  2.   «Заборонений рух» (середньої рухливості). Діти ходять по колу, виконуючи рухи за командою ведучого, крім одного, забороненого руху, наприклад, «руки вгору». Хто виконає заборонений рух, вибуває з гри. Перемагає той, хто залишився.
  3.   «Що змінилось» (низької рухливості). На майданчику розставляються кілька предметів (кеглі, м'ячі, скакалки, обручі тощо). Діти підходять, роздивляються предмети. Повертаються спиною, відходять. Вихователь переставляє предмети і пропонує повернутись і подивитись. Виграє той, хто першим правильно скаже, що змінилося.
  4.   «Вовк у канаві». На землі малюється полоса-канава. В канаві— «вовк», поза колом — гуси. За командою «гуси» мають перебігти канаву. «Вовк» ловить «гусей» тільки в канаві. Коли спіймано всіх гусей, останній стає «вовком».

 

doc
Додано
21 серпня 2018
Переглядів
3907
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку