Доповідь "Виховання творчої особистості"

Про матеріал
Виховання творчої особистості – головне завдання школи ХХІ століття. Талант і творча обдарованість нині стають основними чинниками національного престижу. Щоб виховати творчу особистість - потрібно прикласти чималих зусиль.
Перегляд файлу

«Виховання творчої особистості»

Виховання творчої особистості – головне завдання школи ХХІ століття. Талант і творча обдарованість стають нині запорукою інтенсивного економічного розвитку країни і сприятливим чинником національного престижу. Як з’ясувалось, інтелектуала з високим рівнем розвитку творчих здібностей не можна замінити нічим і ніким. Проблема творчості в наші дні стала настільки актуальною, що нині є проблемою століття. Людина - це саморозвивальна система, що все пропускає через своє усвідомлення й свою душу. Згідно з цим твердженням, мають змінитися ціннісні орієнтації вчителя, бо він має уявляти, що перед ним не просто діти, яких треба виховувати, а яскраві, неповторні індивідуальності, що їм необхідно допомагати в засвоєнні досвіду старшого покоління, їх треба розвивати і цінувати.

 У сучасній освіті актуальним є питання оновлення виховного процесу, побудови його відповідно до потреб особистості та індивідуальних можливостей дітей, зростання їх самостійності й творчої активності. Необхідно організувати виховання відповідно до здібностей дитини, її таланту і здатності навчатись. «Нова школа ставить собі за головну мету - збудити, дати виявитися самостійним творчим силам дитини. Мета виховання - сформувати людину з незалежним високорозвиненим розумом, людину, яка реалізує в житті свою незалежну думку» Софія Русова. «Усі діти талановиті. Необхідно тільки, щоб школа допомогла дізнатися про свої здібності. Дітям цікаво вчитися, коли вони люблять свою школу, люблять свого вчителя.» Ігор Волков.

 Отож першорядним завданням учителя має стати виявлення тих задатків, які має кожен учень. Знайти та здобути в кожній дитині якісь творчі здібності, навчити її працювати, допомогти зрозуміти і знайти себе, зробити перші кроки в творчості задля радісного, щасливого життя-ось мета кожного вчителя. Краще вчити, краще виховувати - ось потреба часу. Активність, ініціатива, творчий пошук педагога-необхідна умова для успішного вирішення тих складних завдань, які стоять перед школою. Виховання творчості-це виховання передусім творчого ставлення до праці, виховувати не споживачів, а активних учасників, які не бояться труднощів.

У процесі творчості в учнів виробляються такі цінні людські риси як працьовитість, посидючість, старанність, допитливість, цілеспрямованість, ініціативність, самостійність, уміння обирати працю й визначати, як її краще виконати, здатність якісно доводити справу до кінця. Творчі завдання, проблемні завдання, завдання пошукового характеру дають дітям їжу для розуму, розвитку уяви, спостережливості-рис, які завжди поруч із творчістю, які сприяють розширенню кругозору. Успіху виховання сприяє постійне заохочення вчителем нестандартного, оригінального рішення, доцільного відступу від образу, тренування вміння бачити спільне в різному та різне в загальних явищах. Розвитку творчих здібностей сприяє творчий, доброзичливий клімат, атмосфера поваги і співробітництва вчителя та учнів, увага до кожного учня, заохочення навіть маленького успіху.

 

  Принципи розвитку творчих схильностей у дітей

1. Активна діяльність батьків сприяє формуванню в дитині тих же поведінкових моделей.

2. Численні подорожі,нові враження і знайомства позитивно впливають на здатність імітувати й учать не боятися невизначених ситуацій.

3. Дитині повинна бути надана свобода дослідження світу, свобода вчинків і рухів, звичайно не допускаючи катастрофи.

4. Заохочуйте дитину. Викиньте слово «ні» зі свого лексикону.

5. Вселіть дитині, що відрізнятись від інших-це чудово. Лідери відрізняються від інших.

6. Використовуйте розв’язання абстрактних проблем, головоломки. Це розвиває й інтуїтивні здібності

7. Книги, фільми й уявлювані герої-ключі до успіху в розвитку дитини.

8. До знань і допитливості слід відноситись з повагою. Діти повинні одержувати знання в мистецтві, точних науках, поезії, філософії. Знання народжують ентузіазм.

9. Створюйте дитині оточення, що стимулює її. Слід врахувати, що дитина вбирає в себе все, як губка.

10. Гіперактивність. Висока енергійність і швидкість завжди виграють. Спостерігайте за надто активними дітьми, але не заспокоюйте їх ліками і не карайте. Пам’ятайте, що таку поведінку не змінюють, а керують нею.

11. Не обмежуйте уяви. Кожна дитина прагне жити творчо.

Чому з роками творчість потроху зникає з нашого життя, чому творчі здібності зберігаються й розвиваються не в кожному? Хочеться відповісти словами письменника Василя Бєлова: «Тому що ми або зайнялися не своєю працею (не знайшли себе, свого обличчя, свого таланту), або не навчилися жити та працювати, не розвинули таланту». А в основі таланту-праця, знання,вміння. «Шлях творчості є чарівним шляхом, адже він перетворює нас».

docx
Додано
24 березня 2023
Переглядів
492
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку