Доповідь «Виховання життєво-компететної особистості через національне виховання».

Про матеріал
Одним із пріоритетних напрямів освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах визначено патріотичне виховання у контексті розвитку духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку. в роботі зазначені основні завдання педагогів у роботі з національного виховання дітей дошкільного віку, в яких напрямах ведеться робота з патріотичного виховання в ЗДО.
Перегляд файлу

Доповідь

«Виховання життєво-компететної особистості через

національне виховання».

  Кожне нове покоління людей живе і розвивається у певному національному середовищі, життя якого залежить від особливостей державного устрою країни.

     Зараз третє тисячоліття, складний суперечливий час, коли у багатьох людей зростає національна самосвідомість, інтерес та повага до національної культури, історії свого народу, мови.

Сьогодні для України немає більш важливої ідеї, ніж патріотизм. Історична пам’ять важлива і необхідна – у всі часи і в будь-якій державі, особливо у важкі, переломні моменти історії. Саме такий період переживає сьогодні Україна, коли питання патріотичного виховання, історичної пам’яті вийшли на перший план.

     Тому, однією з важливих педагогічних задач, визначених Законом України «Про дошкільну освіту», є виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля.

Одним із пріоритетних напрямів освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах визначено патріотичне виховання у контексті розвитку духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку.

Патріотичне почуття не виникає само по собі. Це результат тривалого цілеспрямованого виховного впливу на людину, починаючи з самого дитинства. Дитина не народжується злою або доброю, моральною чи аморальною. Те, які моральні якості розвинуться у дитини, залежить, насамперед, від батьків і оточуючих її дорослих, як вони її виховують, якими враженнями її збагатять.

У дошкільний період відбувається формування духовно-моральної основи дитини, її емоцій, почуттів, мислення, механізмів адаптації у суспільстві, тобто починається процес усвідомлення себе в навколишньому світі. Саме в дошкільному дитинстві свідомість людини відкрита навстіж знанням і емоціям. Дитина вчиться відчувати – любити, захоплюватися, цікавитися, переживати, берегти і захищати. Суть національного виховання в дитячому закладі полягає в тому, щоб посіяти і виростити в дитячій душі насіння любові до рідного будинку і сім’ї, уважного ставлення до людей, рідної природи, до історії та культури рідного краю, країни в цілому, що створена руками рідних і близьких людей, руками співвітчизників. Саме з раннього дитинства, з перших років життя дитини починається плекання національної свідомості й самосвідомості, прищеплення моральних ідеалів та ціннісних орієнтирів.

Основними   завданнями   педагогів у роботі з національного виховання дітей дошкільного віку є:

 розширювати уявлення про місце кожної людини в соціальному середовищі, необхідність дотримання морально-етичних норм суспільства;

   формувати у дітей позитивний образ Батьківщини та рідної домівки;

  виховувати любов і повагу до членів своєї родини, бажання піклуватися про них;

 формувати ціннісне ставлення до культури українського на­роду, його історичного минулого, мови, звичаїв, традицій;

 виховувати почуття власної гідності, як представника укра­їнського народу;

   навчати дотримуватися культури поведінки у щоденній життєдіяльності;

   формувати почуття власної гідності як представників свого народу;

  толерантне ставлення до представників інших національностей, до ровесників,  батьків, сусідів, інших людей.

 

Тому питання патріотичного виховання дітей ми взяли пріоритетним завданням в цьому році. Для якісного вирішення проблеми формування різнобічно розвиненої, духовно багатої, оптимістично та патріотично налаштованої особистості дитини наш педагогічний колектив протягом року працює над складанням системи з патріотичного виховання.

Виховання любові до своєї країни ми поєднуємо з поданням дитині елементарних знань про державу і право, про національну символіку – Державний герб, Прапор, Гімн, з виховання поваги до символів української держави. Ознайомлення дітей зі звичаями, традиціями, народними обрядами, малими жанрами фольклору.

  Для цього в ДНЗ була створена цілісна система всебічного розвитку особистості майбутнього громадянина-патріота України шляхом ознайомлення дітей з культурою, традиціями та звичаями українського народу; а також формування у них почуття причетності до історії та майбутнього свого краю, пробудження і виховання патріотичних почуттів.    А також створена матеріальна та навчальна бази (добір та розробка ігор, конспектів занять, наочності, обладнання тощо), в кожній групі для роботи з дітьми створено відповідне розвивальне середовище, а саме:

 оформлено українські куточокі національної та народної символіки;

оформлено добірку віршів про Україну, Київ, Чугуїв, рідну природу, Батьківщину;

зібрано бібліотечку українського фольклору: народні прикмети, прислів’я, легенди, загадки, заклички, колисанки, народні ігри, тощо;

  підібрано фонотеку українських пісень;

 підібрано та узагальнено дидактичні ігри на закріплення знань про рідний край та його природу;

  підібрани ілюстрації, плакати, карта України;

  доповнено папками, ширмами на українську тематику;

  доповнено українським національним одягом, рушниками, посудом.

Систематична робота з патріотичного виховання дає змогу педагогам послідовно й системно формувати у дітей уявлен­ня про такі складні для розуміння дитини моральні категорії, як добро, зло, совість, людяність тощо.

  Ключовими фігурами освітнього процесу є діти, батьки й педагоги.                                     

Всю роботу доцільно спланувати в трьох напрямках:

     робота вихователя;

     робота з дітьми;

     робота з сім’єю.

Тож, аби домогтися очікуваних результатів, методичний супровід доцільно спрямувати на:

        підвищення фахової компетентності педагогів;

        педагогічну просвіту батьків.

Роботу з патріотичного виховання дітей планувати відповідно до їхніх вікових особ­ливостей і можливостей. Підвищення фахової компетентності педагогів з питань формуван­ня громадянської компетентності дошкільників передбачає поглиблення теоретичних знань та вдосконалення практичних вмінь і навичок.    

                Пе­дагоги мають:

         досконало володіти знаннями, необхідними для реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти;

        орієнтуватися на вікові та індивідуальні особливості дошкільників;

        вміло поєднувати репродуктивну й про­дуктивну діяльність, спонукаючи дітей до творчої діяльності;

        використовувати в роботі з дітьми сучасні форми роботи, ІКТ-технології;

        активно залучати батьків до участі в освітньому процесі.

Мета дошкільного виховання полягає у тому, щоб сформувати національно свідомого громадянина, патріота, тобто людину, якій притаманні особистісні якості й риси характеру, світогляд та спосіб мислення, почуття, вчинки та поведінка, спрямовані на саморозвиток.

    Складні моральні почуття не є вродженими.  Їх треба виховувати і розвивати в процесі всієї навчально-виховної роботи. Вихователь повинен пам’ятати, що в кожній віковій групі всі завдання патріотичного виховання вирішуються одночасно і поєднуються з різноманітною дитячою діяльністю. Успіх патріотичного виховання залежить від правильної організації всього навчально-виховного процесу в дошкільному закладі.

    Всі учасники педагогічного процесу (батьки, вихователі, держава, суспільство) прагнуть виховати в дитині найважливіші людські чесноти, закласти основи моральності, прагнення до краси та творчості. Повертаючись до педагогічної спадщини, не можливо не згадати слова Софії  Русової: «Бути гарним педагогом – це бути справжнім реформатором майбутнього життя України, бути апостолом Правди і Науки».

 

 

 

doc
Додано
13 квітня 2020
Переглядів
507
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку