Доповідь: Використання засобів інформаційно-комунікативних технологій в педагогічній діяльності.

Про матеріал

Від освіти вимагається не лише нових умінь і знань для учнів, але й урахування цих особливостей. Потрібно підготувати школяра до швидкого сприйняття й обробки інформації, яка надходить, успішно її відображати і використовувати.

Перегляд файлу

Використання засобів інформаційно-комунікативних технологій

в педагогічній  діяльності.

 

Сучасне інформаційне суспільство  має такі особливості:

·  обсяг знань, що породжується у світі, подвоюється кожні два-три роки;

·  щодня у світі публікується 7000 наукових і технічних статей;

·  обсяг інформації, що пересилається через штучні супутники Землі протягом двох тижнів, достатній для заповнення 19 млн. томів;

·  у індустріально розвинутих країнах учні під час навчання в середній школі одержують більше інформації, ніж їхні бабусі й дідусі за все життя;

·   у наступні три десятиліття відбудеться стільки ж змін, скільки їх було за останні триста десятиріч.

Тому від освіти вимагається не лише нових умінь і знань для учнів, але й урахування цих особливостей. Потрібно підготувати школяра до швидкого сприйняття й обробки інформації, яка надходить, успішно її відображати і використовувати.  Людина, яка не володіє сучасними ІКТ, яка не ознайомилася з технологіями Інтернет у ЗНЗ, буде неминуче відкинута за межі сучасного інформаційного суспільства.

Комп'ютеру належить чільне місце серед сучасних інформаційних засобів навчання. Враховуючи потребу в підготовці учнів до життя та діяльності в умовах комп'ютеризації виробничих і управлінських процесів, школа має забезпечити їх комп'ютерну готовність,  ознайомити з основними сферами застосування комп'ютерів, їх роллю в розвитку суспільства, знанням будови, принципу їх роботи,навчити користуватися комп'ютерними редакторами.

Інформаційно-комунікаційні технології  спрямовані на те, щоб дати якомога більше інформації за допомогою цифрових навчальних засобів.

До сучасних інформаційно-комунікаційних технологій навчання відносяться:

  • Інтернет - технології;
  • мультимедійні програмні засоби;
  • офісне та спеціалізоване програмне забезпечення;
  • системи комп'ютерного супроводу навчання;

На уроках  я  використовую мультимедійні програмні засоби, офісне та спеціалізоване програмне забезпечення, системи комп'ютерного супроводу навчання.

При цьому інтерес більшості учнів до комп'ютера   підвищує мотивацію навчання.

Мультимедійні програмні засоби дозволяють учителю поєднувати текстову, графічну, анімаційну, відео - і звукову інформацію. Мультимедійні програмні засоби використовую для демонстрації презентацій по темам уроку, учбових фільмів, фрагментів передач. Використання мультимедійних програмних засобів  дозволяє у учнів  підвищити рівень засвоєння навчального матеріалу, сприяють засвоєнню основних теоретичних понять.

3. Офісні програмні продукти (текстові та графічні редактори, програми підготовки презентацій   (тобто те, що входить в пакет програм комп'ютера)   використовую для підготовки навчально-методичного матеріалу (шаблонів, діаграм, таблиць, презентацій).

 

Роль інформаційно-комунікаційних технологій  у освітньому процесі:

 

• інформаційно-комунікаційні технології формують вміння працювати з інформацією, розвивають у дітей комунікативні здібності, тобто виховують особистість «інформаційного суспільства», поліпшується якість навчання за допомогою більш повного використання доступної інформації, причому комп'ютер виступає в ролі засобу, а не суб'єкта навчальної діяльності, він помічник педагогу, а не його заміна.

• За рахунок використання комп'ютерних технологій на уроках надається можливість використання додаткового матеріалу, підвищується ступінь наочності, посилюється мотивація навчання і, як наслідок - підвищується інтерес до предмета, в тому числі і за рахунок привабливості комп'ютерної техніки.

• Все це неминуче призведе до розвитку творчих здібностей школярів. У психологічних дослідженнях зазначається, що інформаційно-комунікаційні технології впливають на формування теоретичного, творчого та модульно-рефлексивного мислення учнів, що комп'ютерна візуалізація навчальної інформації має суттєвий вплив на формування уявлень, які займають центральне місце в образному мисленні, а образність уявлень тих чи інших явищ і процесів в пам'яті збагачує сприйняття навчального матеріалу, сприяє його науковому розумінню.

Впровадження  інформаційно-комунікаційних технологій забезпечує такі результати:

• вміння працювати з інформацією, розвиток комунікативних здібностей;

• підвищення ступеня наочності;

• посилення мотивації навчання і, як наслідок - підвищення інтересу до предмета, в тому числі і за рахунок привабливості комп'ютерної техніки;

• це неминуче призведе до розвитку творчих здібностей школярів, формування теоретичного, творчого та модульно-рефлексивного мислення учнів.

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Інші матеріали
Інкл
Додано
25 серпня 2018
Переглядів
878
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку